Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 6095
Enkelt og greit, hva er egentlig pølse med lugg og "grøt" i rusmiddelverden?
Aldri hørt om noen av dem, og jeg har hørt min andel av kallenavn på droger.
Har ikke snøring, men høres lite godt ut... "Pølse med lugg" kan jo bety kuk, og grøt kan være det som av og til kommer ut av pølsa...

Eller så kan det være en joint, som forklarer "pølse med lugg". Grøt kan være et annet rusmiddel som ofte taes før/etter en joint.
Bare spekulering
"pølse med lugg" Har jeg aldri hørt om, men er ganske sikkert på at grøt er skunk/god weed
Da kan de være en joint med tobakk og god weed?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Sannasol Vis innlegg
Enkelt og greit, hva er egentlig pølse med lugg og "grøt" i rusmiddelverden?
Vis hele sitatet...
Idioti av hittil uforutsette dimensjoner.

(Jada. Bait.)
I rusverden: aner ikke
I "edru"verden :
Gammelt "ordtak", ugg ugg, pølse med lugg ! (slang brukt på 90 tallet, hvor det kom fra, aner ikke, men mange sa det på den tiden.)
Grøt: Tilstand under kraftig påvirkning. "grøt i hue" har jeg hørt før. kan være denne bruken du tenkte på?
"Ugg ugg pølse med lugg" kommer fra vitsen om en indianer som så en hvit mann urinere...
Sist endret av jorwax; 8. juli 2014 kl. 18:54. Grunn: finpuss...
Stemmer det. For de uinvidde: Indianere har visstnok ikke kjønnshår (de har iallfall ikke nevneverdig med skjegg). Dét burde forklare vitsen. Hva folk har bestemt seg for at det skal bety i drogenes verden, er ikke godt å si.
Kan det tenkes at "pølse med lugg" er en selvrullet sigg/joint der tobakken stikker ut på sidene? Skjer ofte med de som ikke er så flinke til å rulle, som meg... kaller det for jøder, hehe.
hadde vel laga meg en ekstra bruker sjøl om jeg skulle spurt om noe sånt.
Hva med å spørre de du hørte det fra?
Trådstarter
2 0
Haha, morsom. Jeg tenker vel i utgangspunktet også at pølse med lugg er kuk - men i denne sammenhengen er det åpenbart noe annet. Fyren som bruker termene bruker garantert amfetamin, men jeg tenkte kanskje dette var noe annet. Det snakkes nemlig om hvorvidt en annen kan skaffe
"Pølse med lugg", og vedkommende svarer at han ikke har stort akkurat nå," får tak i mer i morgen", sjekk med den og den. Samme type samtaler om "grøt". Så jeg tviler på at de snakker om ta hverandre i rompa egentlig...;-)
Beklager hvis det var et dumt spm - jeg er helt grønn. Det er sikkert noe
internt mellom disse to typene siden ingen her har hørt det før.

Og røyke noe som helst vet jeg at han ikke gjør...
Sist endret av Sannasol; 9. juli 2014 kl. 00:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
her jeg bor kalles amfetaminrus lugg, f.eks om noen er beruset på amfetamin sier man at de er "lugga" så det kan være en "pølse med lugg" er en linje amf, grøt antar jeg er amfetamin men har selv aldri hørt det
Ikke rart politiet ikke vinner kampen mot narkotika når de involverte har oppgradert fra de gode gamle kodeorda som joggesko eller sko med G shock i til pølse og lugg...
Man blir grøt på en nedtur med amfetamin i hodet kan man si her ihvertfall. Hodet er grøt etter å ha kokt hue.
Sitat av Sannasol Vis innlegg
Enkelt og greit, hva er egentlig pølse med lugg
Vis hele sitatet...
"Ugg, ugg, pølse med lugg" er vel et sitat fra Brødrene Dal og professor Drøvels hemlighet?
Sist endret av nudo; 9. juli 2014 kl. 08:05.