Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1145
Hei, jeg har en ishockeykølle med 15-25 signaturer fra vålerenga ishockeylag. Kølla er fra ca 2002. Den er helt ubrukt og ser like fin ut. Er det noen som har noe slags prisanslag på hva den kan være verdt? Kunne tenke meg å selge den.

Takk!
Hei der.

Jeg er vel ikke i samme ligaen, men jeg samler på hockey-kort og slike ting.
Likevel tar jeg en sjans her:

* kølla er fra 2002. er det en "god" årgang for vålerenga? spesielle happenings? vant de dette året (husker ikke kampene fra dette året.)
* noen spesiell spiller du har signatur til (en som senere er proff i utlandet? etc.)
* ble kølla noensinne brukt i kampen\kampene? evt scoret med?
* mulig for deg å dokumentere noe av det? (prøv å skaff ett sertifikat for at signaturene er ekte, så vil nok verdien stige.)

Tips og råd: samle mest mulig info om kølla du har, og dokumentasjon er gull verdt i en slik setting

"samleverdien vil tilsi den prisen noen er villig til å gi for den" er ett ordtak som ofte går igjen i kort-samlinger iallefall.
Jeg kjenner dessverre ingen ihuga vålerenga-fans, men for rett person (og siden det er en del signaturer) så ville iallefall jeg personlig ikke solgt den for under 2000.-
Men igjen: skaff sertifisering (møt opp på ishallen, få kontakt med noen som er/var i nærheten av gutta som signerte, eller andre nærstående personer som kan bekrefte signaturene, dokumenter)

btw, sendte inn et rookie-kort av espen shampo knutsen til VIF og spurte høflig om signatur til meg og guttungen. fikk dessverre ikke svar ei heller kortet i retur

mye av infoen over gjelder vel mest kort, men kan overføres til ditt produkt også
Trådstarter
2 0
Tusen takk for svar! Jeg skal se hva jeg kan finne av informasjon. Nei, jeg tenkte også at minst 2000 burde jeg vel få for den. Det er en fin kølle og den har mange signaturer. Men tusen takk for mange gode veiledninger mtp. prisanslag!

Ha en fin kveld
Hockey er dessverre ikke så mye verdsatt i Norge som andre land da ligaen er samlet sør for tr.heim. Det er altså ikke mange i feks nord Norge som følger med hockey.

Dersom du ikke har signatur til noen som er stor i NHL så vil jeg tørre å påstå at du ikke får 2000kr for denne. Dersom du har NHL signatur så har du plutselig ett globalt marked å selge til og kan da naturligvis forvente en helt annen pris.
Har du mulighet for å skrive her hvilke spillere som har signert, og kanskje legge ut et bilde? I beste fall har du signaturene til noen landslagsprofiler, ikke annet. Med maks flaks er kølla fra 2004/2005 da det var lockout i NHL, og spillere som Scott Hartnell og Chris Mason spilte på Vålerenga. Hvilket materiale(tre,glassfiber etc.) er kølla lagd av?

Vålerenga vant i alle fall sluttspillet i 2001 og 2003, det er dette ligger mest prestisje over. De vant grunnserien i 2001/2002 og 2002/2003, men det spiller nok ingen stor rolle. Her er en link til spillerstallen fra 2001/2002. http://www.eliteprospects.com/team.p...183&year0=2002

Jeg tviler på at du får så mye som 2000 kroner, men du kan jo forhøre deg litt. Jeg ville prøvd gruppen "tips for get-ligaen" på facebook, eventuelt kontaktet klanen.