Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1891
Skal på telttur på tirsdag, og hadde planer om å ta hasj for første gang. Jeg har imidlertid fått en knusende negativ tilbakerespons på konseptet mitt. Jeg tror aldri jeg har endret humør så brått før - jeg gikk fra å ha den type ekstase som kun kommer med tre-fire års mellomrom, til å bli så skuffet og deprimert at jeg tenker på selvmord.

Det har seg slik at svært mange av turkameratene mine er livredde for å bli assossiert med cannabis, og er redde for foreldrene sine. Ingen av dem har tenkt å røyke, de er bare redd for å bli sett på samme sted som meg. Jeg tror aldri jeg har sett en mer irrasjonell og overdreven paranoia. De frykter å få besøk mitt på natta på en hverdag (turstedet er et stykke opp i fjellet) av godtroende foreldre som er ute etter å se hvordan festen arter seg.

Jeg kjenner jeg blir RASENDE på cannabislovverket etterhvert som jeg skriver. Hadde det bare vært lovlig å røyke cannabis, hadde jeg sluppet å kjempe mot en hjernevasket og manipulert befolkning. Det norske propagandamaskineriet har gjort en såpass god jobb med dem at de har blitt som levende vegger. Logikk og fornuft trenger ikke inn på dem.

Greit, nok om min enorme frustrasjon.

Jeg har foreslått at det er mulig å motbevise skylden sin med en urinprøve. Men hvordan er det mulig å få en slik prøve? Kan man bestille en hos fastlegen sin?
Du kan bestille tester på internett og utføre dem selv. Google it.
Slutt å tull med at du tenker på selvmord fordi du blir dømt av noen hjernevaska tullinger, du trenger ingen test. Du får vente litt til vennene dine og deg selv har blitt eldre med å nevne "livsfarlig narkotika".
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Slutt å tull med at du tenker på selvmord fordi du blir dømt av noen hjernevaska tullinger, du trenger ingen test. Du får vente litt til vennene dine og deg selv har blitt eldre med å nevne "livsfarlig narkotika".
Vis hele sitatet...
De ekstreme negative tankene mine kommer av noe helt annet enn hasjen. Det kom mer enn én avvisning om gangen.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du kan bestille tester på internett og utføre dem selv. Google it.
Vis hele sitatet...
Det må være en test som er utført av det norske helsevesent. Troverdigheten til en test som de selv har fått tak i er ikke til å skryte på.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Jeg kjenner jeg blir RASENDE på cannabislovverket etterhvert som jeg skriver. Hadde det bare vært lovlig å røyke cannabis, hadde jeg sluppet å kjempe mot en hjernevasket og manipulert befolkning. Det norske propagandamaskineriet har gjort en såpass god jobb med dem at de har blitt som levende vegger. Logikk og fornuft trenger ikke inn på dem.
Vis hele sitatet...
Kanskje du skal respektere deira ønske? Det er ikkje slik at all rus alltid passer seg sosialt, og å tvinge gjennom din vilje vil ikkje nødvendigvis føre til at dei får eit betre inntrykk av cannabis akkurat.

Det er også slik at forskjellige miljø har forskjellige skikker. Om dei er i et miljø der cannabis ikkje er tolerert så ville eg akseptert det, og holdt røykinga til et miljø der denslags er tolerert.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kanskje du skal respektere deira ønske?
Vis hele sitatet...
Til syvende og sist er det det som vil skje. Men de har et irrasjonelt og skuffende ønske. Hadde jeg bare kunnet åpne øynene deres. De er bare ikke så smarte som meg (ja, jeg sa det høyt)...
Sist endret av ManUnited4Ever; 22. juni 2009 kl. 21:18.
Det er da opp til hver enkelt om de vil røyke hasj eller ikke? Uansett om det ikke er så farlig som du sier folk skal ha det til.
Sitat av ellef Vis innlegg
Det er da opp til hver enkelt om de vil røyke hasj eller ikke?
Vis hele sitatet...
Men nå har jeg da forklart problemstillingen. De er redd for bare å bli assossiert med en person som meg.
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
De er redd for bare å bli assossiert med en person som meg.
Vis hele sitatet...
Det skjønner jeg godt. Du er en person som stempler folk som dumme og hjernevaskede fordi de ikke vil bruke illegale rusmidler sammen med deg.
Det er jo nødt til å nevnes at besittelse og bruk av hasj faktisk er ulovlig. Jeg er ikke redd for noen av skadevirkningene av hasj, men likevel holder jeg meg på ganske lang avstand fra hasj (kanskje 2-3 ganger i året), rett og slett fordi det er ulovlig og jeg er redd for å bli busta.
trådstarter: er enig med en del av de andre her: det er teit av deg og desperat forsøke å trumfe gjennom at andre skal røre illegale rusmidler, bare fordi DU gjør det.
Hold det for deg selv, og vent heller til De spør om så er !

hva om en av dem falt under for presset ditt, og fikk bad trip, utløste en psykose og endte opp med å gjøre noe dumt under rusen? er du da stemplet som en "person om åpnet øynene deres" ? eller er du kanskje den ansvarlige for at en \ flere fikk livet ødelagt, evt sliter med psykiske problemer ?
(satt på spissen, men folk som vet hvordan cannabis fungerer vet hva jeg mener.)

måten du skriver på indikerer at du er for ung for dette, og at rus ikke er noe for deg.
husk: hasj er ikke for alle ! noen tåler det, andre ikke. dette gjelder de fleste rusmidler, og selv om jeg skjønner tanken din på at "kompisgjengen spliffer sammen" så ville jeg ha vurdert et annet miljø hvor dette er akseptert litt mer, enn å bedrive gruppepress, og på den måten ødelegge for oss andre "forkjempere" som kan se legaliseringsprosessen snegle seg framover.
du bremser ned våre fremskritt med din fremgangsmetode, dessverre.

røyk alene, mediter til musikk, og kjenn og føl på rusen selv, DET er det beste.
jeg vil personlig ikke anbefale bytte av vennekrets, da det har leie tendenser til å snike seg inn andre stoffer i slike grupper. (mtp det er ulovlig)


- T
Til spørsmålet ditt: Du kan bestille pisseprøver på nettet og du kan kjøpe dem på noen headshops rundt om i landet. Du kan også bestille en pisseprøve til fastlegen din om du vil det for en eller annen grunn. Om du tar en pisseprøve på eget initiativ, eller dine foreldres av den saks skyld, kan ikke legen din tilkalle politi hvis du skulle lure på det, på grunn av taushetsplikten.

Og det er egentlig ikke særlig mye å gjøre med vennene dine. Med de aller fleste melder det seg en nysgjerrighet over hasj etterhvert som man blir eldre og mer opplyst. Hvis jeg skulle gi deg et tips hadde det vært å legge hele greia på hylla, hvertfall inntil videre. Ikke gidd å finn nye venner bare for å ha noen å røyke med. Ikke røyk alene heller. Alenerøykinga har jeg selv opplevd at er den røykinga som er mest vanedannende. Du kan jo ta opp spørsmålet igjen om noen måneder eller noe, hvis du tror at de kanskje kan ha forandret mening til da. Men ikke press dem. Kommer sjeldent noe godt ut av det.
Sitat av _tommen_ Vis innlegg
trådstarter: er enig med en del av de andre her: det er teit av deg og desperat forsøke å trumfe gjennom at andre skal røre illegale rusmidler, bare fordi DU gjør det.
Vis hele sitatet...
Sitat av _tommen_ Vis innlegg
husk: hasj er ikke for alle ! noen tåler det, andre ikke. dette gjelder de fleste rusmidler, og selv om jeg skjønner tanken din på at "kompisgjengen spliffer sammen" så ville jeg ha vurdert et annet miljø hvor dette er akseptert litt mer, enn å bedrive gruppepress
- T
Vis hele sitatet...
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det skjønner jeg godt. Du er en person som stempler folk som dumme og hjernevaskede fordi de ikke vil bruke illegale rusmidler sammen med deg.
Vis hele sitatet...
Hvor i all verden tar dere det i fra at trådstarter har intensjoner om å presse noen andre til røyke/røre hasj??

Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Ingen av dem har tenkt å røyke, de er bare redd for å bli sett på samme sted som meg.
Vis hele sitatet...
Når det er sagt må man selvfølgelig respektere andres meninger, og heller la vær å røyke i nærvær av de som ikke måtte ønske å assosieres med cannabis.
Du har ikke prøvd det en gang så da er det ingen grunn til å fortsette å bli assosiert med hasj av vennene dine. Det er ikke værre enn å bare reise på den turen uten å røyke.. Hvis du absolutt vil prøve det kan du enten prøve det alene og holde vennene dine utenom, eller vente til de også eventuelt begynner å bli interresert å prøve på eget initiativ. Jeg ble også litt sjokka da en kompis av meg begynte å snakke om hasj første gang, det er ganske vanlig å tro at "hasj er dritfarlig og alle som driver med det tror det er ufarlig bare fordi de har røyka så mye at de har blitt gale"

vet det ikke er så populært her på forumet å fortelle folk at de skal slutte å røyke, men tatt i betraktining at du ennå ikke har prøvd, og alle vennene dine syns det er skummelt og vil ikke bli sett sammen med en som røyker, og du er sikkert ikke myndig ennå (?) så vil jeg anbefale deg å ikke begynne enda. Spar opplevelsen til senere i livet så du kan dele den med gode venner. Sånn rent aldersmessig så kan det være lurt å vente til man blir 18 eller 19, men det aller viktigste er at du ikke mister vennene dine.
Er du smartere enn de andre fordi du leser at cannabis er ufarlig på internett og stoler blindt på det? Altså, jeg er selv for cannabis-legalisering og røyker det, men jeg blir sjokkert av all den latterlige feilinformasjonen du finner om planten på internett. Om jeg var deg ville jeg sagt til vennene dine at det bare er en spøk. Jeg ble selv assosiert med hasj av venner og det er ikke særlig moro. Det er ikke din skyld, men det er faktisk sånn at det er mange her i landet som har irrasjonelle grunner for å være imot cannabis, og ikke er villige til å lese seg til mer kunnskap. Hasjbrukere har et taperstempel.
http://bamboolt.com/shop/products.asp?cat=71

Her kan du kjøpe. Husk "god laboratoriepraksis", rene kokte glass etc. det følger med en detaljert instruksjon. Har aldri brukt den ene jeg kjøpte, så veit ikke om det er verdt pengene...
for å svare på topic (etter en utblåsning her) :

dra til legen evt FØR dere utforsker cannabisen. dra så rett på tur etterpå og "do what you got to do" eller noe i den dur.
om det er noen trøst da, så har man håndfast bevis på at man ikke er en slik "kriminell" som driver med slikt.
dere kan da vise til "frivillig urintest" som er stemplet av evt fastlege, til de som skulle være skeptiske.

vil dog fortsatt be dere vente med slikt !


- T