Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1687 306899
Oppe i fjellene var det masser av sopp. Var 100 ganger mer oppe i fjellenene i bodø. Hvor en jeg gikk var det klynger med sopp rundt meg, på den største klynga var det 400-500 sopp. Her nede på sørlandet har jeg nesten ikke sett noe til sopp i år. Men fleinsoppen har det vært mye av. Det vokser faktisk fleinsopp på de fleste jordene,Du må bare lære deg å bli kjent med jordene så ser du hvilke jorder det er flein på og ikke på.

Det er mange jorder her med flein men der gadd jeg ikke plukke mer for der fant jeg bare 50 stk i timen sånn ca. Men på ett sauejorde med veldig kort gress, nesten ikke gress en gang med masse tuster rundt om kring, å der var fleina så store å voksne å helt utvokste med en stor oransje farge på spissen på toppen av hatten. Finner 200-300 flein når jeg er der på langturer(1-2 timer)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har ikke orka å lese igjennom alle 18 sidene, så det er meget mulig dette har blitt nevnt før, og i så fall så vil jeg beklage meget for min latskap.

Men i kveld skal jeg på fest, og har tenkt å innta en liten dose flein, som ikke skal være så høy at jeg spacer ut og oppfører meg heeelt merkelig, selv om det ikke er noe problem at folk veit at jeg er trippa der.
Jeg har bare lyst på en liten party-dosering.
Noen som vet sånn ca hvor mange flein, eller hvor mye tørka sopp jeg bør satse på?
en partydose?
Har eksperimentert med det selv, men dog ikke oppmålt vekt.
Jeg selv har hatt kule partydoser på 10-15 stk, kokt på en kopp te.
Chill feel, ikke for mye og ikke for lite til å være sosial og samtidig ha det fett.

Det må da sies at jeg før, mens, og resten av natta inntok andre rusmidler, deriblant alkohol.
Det blir vel veldig individuelt dette da, og husk at mine 10-15 sopper var av
andre størrelser en de du har, vanskelig og målet opp med mindre du tørker og veier dosene.
ah, soppen er tørka, og jeg skal drikke alkohol..
er soppene hele? Jeg personlig har aldri veid tørka sopp før jeg spiser, jeg plukker dem, tørker dem hele, og teller bare antall pr. kopp te når jeg skal ture. har alltid funka for meg.

Dette er min måte og gjøre det på, dette funker for meg,men husk at mange ganger har jeg blitt "tatt på senga" av metoden fordi det ikke er oppveid, men jeg har aldri hatt problemer med å bli "tatt på senga" i den forstand.

Det har i mine tilfeller gjort opplevelsen mye lettere og mer behagelig da det på en måte
gjør trippen "Mellow", og samtidig innehar alle elementene av en "Light" flein tur
Sist endret av Eyeamare; 16. november 2007 kl. 15:40.
de er nok litt knuste, men jeg tror ikke det skal være ett problem å telle opp sånn ca 15-20 sopp..
ok, kan du ikke legge ut en rapport av kvelden når du er klar for det? Artig å se om det klaffer
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har ca 70 gram tørkete Filipinske Magic Mushrooms som jeg skal bruke av nå til helgen, har aldri spist annet en fresh-packed sopp før, så jeg lurte på antall gram jeg skal ha til en vanlig trip, de er jo en del annerledes en flein, så tenkte det var greit å spørre her. Takk for svar
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg ville ha sjekket www.erowid.org sine forslag til doseringer.
Jeg gjorde det først, men der sto det ingenting om tørkede magic mushrooms, men en helt annen type. Uansett fant jeg ut at ca. 6 tørkede sopp gjorde susen, tok 6 igjen i dag og merker nesten ingenting. Så det tyder vel på at jeg fant det ut selv, men takk allikevel
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Hvis du spiser sopp 2 dager på rad, må du nærmest dobble dosen fra dagen før.
Slik er det også med LSD. Så om det var i går du spiste 6 stykk sopp, skulle du ha spist en 10-12 (vil jeg tippe) for å få funksjon idag.

Mitt tips er uansett å la hjernen vente noen dager, og spise på nytt igjen når man er skikkelig uthvilt.
Sist endret av spQ; 6. desember 2007 kl. 19:30.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fann ikkje noe på dette spørsmålet før så eg tar sjangsen hehe.

Eg har tenkt meg som sagt til amster. Har tenkt å prøve sopp der nede. Men eg lurte på om det er smart å blande med litt cannabis for å roe ned magen og hjeren? og får ein meir "mellow" tur.
Er første gang eg skal trippe.

Noen som har erfaring med dette?
Cannabis har en tendens til å forsterke andre rusmidler, så ville holdt meg til kun sopp.
Cannabis roer ikke ned en sopptur ihvertfal.. Du blir riktignok stein, men du er fortsatt like tura, og de steine vibbene har det med å skape mer tankespinn, eventuelt paranoia og mer visuals..
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Som sagt forsterker cannabis alle rusmidler.

I en sopp/LSD rus vil hasj rusen være helt anderledes enn du er vandt til. Det vil gå i bølger og du vil kanskje også enkelte ganger tro at du hasjen ikke har effekt. Men det har den så absolutt.
Personlig er de gangene jeg har hatt skikkelige badtrips, de gangene jeg har røykt _myye_.
Det går jo selføligelig helt fint. Men husk at både cannabis og LSD får deg til å tenke. Så det har mye med dags formen å gjøre, men cannabis har en tendens til å få deg inn i nye tanke daler.

Jeg sier ikke at det er farlig å gjøre det, og en joint eller fler er alltid digg når soppen har begynt å roe seg.
Det kan være spennende mens soppen fungerer på sitt beste, men ettersom du er første gangs bruker vil jeg bare gjøre deg oppmerksom på det.
Spesielt dette med at du kan føle at cannabis rusen ikke fungerer. Ikke overdriv røykingen, så går alt mest sannsynelig helt bra.
Husk at dagsformen også spiller en god del oppi det hele. Så har du det bra, glad og er lykkelig. Vil du nok også være akkuratt dette mens det pågår. =)
Sist endret av spQ; 17. desember 2007 kl. 01:08. Grunn: []
Ville dere annbefalt en 16 åring som har en onkel som er schizofren å trippe på sopp, er det for tidlig eller har onkelen som er schizofren mye å si? Har tidligere prøvd ut salvia uten noe problemer, dette er da en mye lengre "tripp" og har lurt på om jeg skal prøve dette ut.
Men fleinsopp er ikke så veldig superheftig hvis du ikke tar mange. Bare å spørre hvor mange av den typen du skal ta som gir en mild tripp, så går det sikkert bra. Tror jeg, men hvis det er noen som har lest noe om farer ved det så er det bare å si fra. Men i utgangspunktet anbefaler jeg ingen å ruse seg.
Ville vel ikke akkurat anbefalt en 16-åring å ta noe som helst, enten han har en schizofren onkel eller ikke. Det er ingen hastverk med å utforske psykedeliske droger, og har man først schizofreni i familien så kan det ihvertfal lønne seg å utsette planene en stund og heller vurdere saken på nytt om noen år..
Sist endret av mentalmelt; 17. desember 2007 kl. 01:48.
Sitat av mentalmelt
Ville vel ikke akkurat anbefalt en 16-åring å ta noe som helst, enten han har en schizofren onkel eller ikke. Det er ingen hastverk med å utforske psykedeliske droger, og har man først schizofreni i familien så kan det ihvertfal lønne seg å utsette planene en stund og heller vurdere saken på nytt om noen år..
Vis hele sitatet...
Men hvordan er flein vs. salvia? Hva kan virke mest skadelig, siden salvia gikk nesten perfekt så må jeg da kunne vurdere at dette kan gå.
Salvia fungerer på en helt annen måte, det kan ikke sammenlignes synes jeg. Salvia gir en meget intens, kortvarig opplevelse, og folk flest rekker ikke engang å utvikle negative tankemønstere siden alt skjer så fort. Du bare opplever noe veldig merkelig, og så plutselig er det over..

Sopp derimot er en langvarig opplevelse som gir langt mer tid og rom til å danne nye tankemønstere og virkelighetsmodeller. Jeg ser jo egentlig på dette som en positiv ting, men i forhold til psykoser eller schizofreni er det helt klart mer risikabelt.

Men det er godt mulig og sansynlig at du bare vil få en god og berikende opplevelse, det er selvfølgelig helt umulig for meg å vite noe om.
Sist endret av mentalmelt; 17. desember 2007 kl. 02:20.
Men likevel burde jeg vente i noen år før jeg prøver?

Takker på forhånd for svar, du kan tydeligvis endel om rusmidler og skal følge ditt råd.
Grunnen til at jeg råder deg til å vente er ikke fordi jeg tror det kommer til å gå dårlig, men fordi når det kommer til eksperimentering med sinnet så er det langt viktigere å være trygg og forsiktig enn å oppleve mest mulig fortest mulig..

Jeg unner alle mennesker å oppleve naturens gaver, men jeg råder også alle til å vente med kraftige psykoaktiver til de er i en stabil situasjon. I 16-års alderen er man fortsatt i god utvikling, både fysisk og psykisk, og med tanke på mentale lidelser i familien så tror jeg det er en god idé å vente litt..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan er det med sopptripp to dager på rad? Er det en risiko å gjøre det?

Er det riktig at man må øke, om ikke doble doseringen, for å oppnå samme effekt som første gang, hvis man skal gjøre det to dager etter hverandre?
Jeg spiste 2g sopp en dag
og når jeg prøvde å trippe dagen etterpå spiste jeg
5g uten noen effekt i det hele tatt =S
Sitat av Elemental
Men likevel burde jeg vente i noen år før jeg prøver?

Takker på forhånd for svar, du kan tydeligvis endel om rusmidler og skal følge ditt råd.
Vis hele sitatet...
Du kan jo bruke ventetiden til å lese om stoffet og sette deg inn i det. Selv om det er umulig å beskrive en sopptur, kan man absolutt lære seg hvordan hodet fungerer på psykedelia, og dermed minke sjansen for en bad trip, og øke forståelsen for hvordan psykedelia virker.
battlecaT:
Det er ingen spesiell risiko annet enn at du kan bli mentalt utslitt og derfor litt mer sårbar og utsatt for psykoser.

Det stemmer at du opparbeider en toleranse for psilocybin/psilocin, som kan vare i opp til en ukes tid. Denne toleransen er sterkest med en gang, og forsvinner gradvis over de neste dagene. For å få en like kraftig opplevelse på denne tiden må man øke doseringen. Det samme gjelder også de fleste andre stoffer, i større eller mindre grad.
Sist endret av mentalmelt; 12. februar 2008 kl. 17:16. Grunn: skrivef.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vet noen om hvor høyt toksin nivå flein har, og hvor mye av dette som går på nyrene?
Fleinsopp er omtrent ikke toksisk i det hele tatt, og belastningen på nyrene er helt ubetydelige så lenge man ikke kombinerer det med noen lumske stoffer eller inntar abnormalt høye doser.
Er det en definert grense på hvor mange gram fleinsopp som ville vært toksisk for et normalt menneske? Om jeg hadde bestemt meg for at fredag skal jeg spise 739 sopp, ville jeg i det hele tatt overlevd da?
Nå er det vanskelig å måle en dosering sopp basert på antall, men jeg har ihvertfal spist hundrevis av sopp selv uten engang å bli kvalm. Tror ikke 700 sopp skulle være noe spesielt farlig for en person med normal fysiologi.
som de fleste sikkert (ikke ) har merket seg, så har jeg bare én nyre, med funksjon på 83-87%.
nå er det relativt lite nøytral informasjon å finne om risikoen for at noe slikt kan ende mindre heldig, hvor sikker kan man (rent hypotetisk selvsagt) være på at man får tak i riktig art?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av username:
som de fleste sikkert (ikke ) har merket seg, så har jeg bare én nyre, med funksjon på 83-87%.
nå er det relativt lite nøytral informasjon å finne om risikoen for at noe slikt kan ende mindre heldig, hvor sikker kan man (rent hypotetisk selvsagt) være på at man får tak i riktig art?
Vis hele sitatet...
Det er ingen garanti, det beste du kan gjøre er å vise soppen til en kompis som vet hvordan de skal se ut, eller post bilder i denne tråden, sånn de av oss som har erfaring kan bekrefte arten for deg.
Er det ufarlig å spise sopp denne helgen selv om jeg spiste to dager en helg for fire uker siden?

Noen tips?
Det går helt fint antar jeg. Tror toleransen din er tilbake til normalen og alt er god gang.
Bør jeg i det minste ha mat i magen før jeg setter i gang med soppen? Hva er anbefalt?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Mye (tung) mat kan gi kvalme om man spiser sopp, det varierer fra person til person, men direkte farlig er det aldri.
Spis midag, pizza eller noe 2-3 timer på forhånd så du ikke føler det stappmett men ikke skrubbsulten heller når du spiser soppen så funker jo det bra.
Og etter du har begynt og trippe så kan du pøse på med deilig frukt!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Første post fra meg.. jippi.. Falt raskt for denne siden :P Stor ros til mod's og admins her !!

Har kost meg mange ganger på skogens lille vokter.

Har forsket litt selv på beste mulige inntaks metode.

Og jeg kan konkludere med denne metoden som beste ( for meg i hvertfall ) NB du må "like" smaken av s0ppen.

Ta tørkede, fungerer også med ferske, anbefalt tørkede. Den dosen du selv ønsker putt inn i munnen, tygg godt i 5-10 min slik at du har en god stor klump i munnen. Så tar du og deler denne klumpen opp og legger under tunga, under leppene , ja der du har plass. og ha det i munnen i 20-30 min, så svelger du..

Effekten kommer rimelig kjapt, pga den går rett i blodet og det som ikke går i blodet kommer fra fordøyelsen.

PS, er dere flere folk som skal ture sammen, ta alle og innta s0ppen på samme måte. Hvis ikke kan du riskere og ture før andre, eller etter andre. opplevde dette i fjor sommer på turen i Amster. Min venn svelget den rett ned, og jeg hadde det i munnen 30 min så svelget.
Jeg turet med en gang, mens min venn ikke kom opp der jeg var før 1 time etter.

Ellers gleder jeg meg til sopptember kommer , da er det plukke tid igjen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har 5g tørket cubensis og lurer på om det er noen måte man kan avgjøre potensen av soppen? Lurer på hvordan jeg skal dosere..

Hvordan er det å evt. spise 1g og 1g senere?
Cubensis er generelt sett ikke veldig potent. Men om du er usikker så går det helt fint å spise 1 gram først og eventuelt 1 til litt senere.
Noen som har hatt hell hittils? noen som har sett tendenser til liv?
Nordtrøndelag er det enda ikke noe spor av vår alles felles venn
Venter fremdeles.
Det er vel litt i tidligste laget er det ikke? Det er jo sommer fortsatt..
Sitat av mentalmelt
Det er vel litt i tidligste laget er det ikke? Det er jo sommer fortsatt..
Vis hele sitatet...
Sant nok, og itilegg har jo været vært helt sinnsykt varmt,
men hadde alikevel vært litt morsomt å se hvilken landsdel som er ute først.
Gjerne gi litt bakgrunn på hvordan været/temperatur har vært 1 uke før funn eller noe sånt?
Et godt stykke ut i september er det etter min erfaring aktuelt å kikke litt rundt. Før det er det bare meningsløst småplukk, om noe i det hele tatt..
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Fleinsoppen er kommet den

Jeg har akkuratt vært ute å plukket meg en ca 100 stykk til sammen med en kompis. Vi var der bare halv annen time i motsettning til at vi vanligvis pleier å bruke en hel arbeids dag i skauen. Så vi er meget fornøyd.

Skal få lagt ut noen bilder, snarest.

http://bildr.no/thumb/235599.jpeg
Sist endret av spQ; 4. august 2008 kl. 23:38.
Jøss, kult =) Er dette på vestlandet speq?

Edit:
Det kunne ha vært interessant å få kartlagt så tidlig forekomst bare sånn grovt sett..
Sist endret av mentalmelt; 5. august 2008 kl. 00:59.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Mentalmelt: Jepp, på vestlandet et sted =)

Jeg vil ikke si at det flommer over med sopp. Gresset er enda høyt og grønt så det kan være vanskelig å finne dem. Soppen sto helst 1 og 1 eller 1-3 sammen litt spredt fra hverandre. Bonus var at de fleste soppene som ble funnet i klynger spredt på et stort areale. I Disse klyngene besto av ca. 10-20 sopp i hver av dem.

http://bildr.no/thumb/235743.jpeghttp://bildr.no/thumb/235745.jpeghttp://bildr.no/thumb/235747.jpeghttp://bildr.no/thumb/235748.jpeg
Sist endret av spQ; 5. august 2008 kl. 13:52.
Så artig at den er kommet allerede og for ett lykketreff at jeg er på vestlandet ett sted...

litt regn nå så er sesongen i boks....

Noen som har noe erfaring med å "så" flein?

Jeg har holdt fleininga gående i mange år men har flyttet til nytt sted....

tenkte å plukke plenties der jeg bodde før (har mange GODE steder der) og ta med hit og slenge dem rundt på steder jeg VET den kommer til å trives...

eller bør jeg GRAVE ut soppmycel og GRAVE det ned

noen erfaringer?
Var en tur på Toten og lette gjennom noen gresstuster på en stort beite for kuer/ sauer.
Var noe sopp å finne, men ingen fleinsopp. Dessverre.
Må vel vente et par uker til.
dama hadde no sopp i blomsterbedet sitt. så en dag måtte jeg snappe de opp som den tjuven jeg er av ren nysgjerrighet. nå sitter jeg og ser på dem og lurer: hvor mye kontroll har jeg med disse? Kan jeg sitte på rommet mitt og kose meg med de eller har hjernen en annen plan for meg? Jeg plager ikke resten av huset hvis jeg tar å tripper litt?