Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3740
Jadda!
Kommet hjem til fuckings jævla sandnes etter et halvt år i oslo. Hva skjer?
Kommer hjem med blod rennende fra nesa etter første kveld på byn på en mandags kveld...?!!!

Ok. Er så jævlig forbanna akkurat nå, men skal prøve å holde meg innenfor det som skjedde i kveld.

Ankommer Sandnes etter 8 lange timer med tog fra oslo. Kommer hjem på overraskelses-besøk til fatter og stemor.
Blir dekt opp til konge middag med øl og vin og det som hører til.

Får etter hvert besøk av en god kamerat fra byn. Vi tar et par pils og snakker om tykt og tynt.
Finner fort ut at vi må ut å teste sjekke-egenskapene våres.
Er ikke mange puber som er åpne seint mandags kveld, så vi havna på en av de bruneste i byn.

Vi ankommer utestedet og alt virker helt ok (hvis du ser bort fra de damene vi skulle sjekke opp)

Møter på ei jeg kjenner godt, så vi går ut for å prate. Ute så befinner det seg en gubbe i 30 åra som begynner å slenge dritt til oss begge.
Vi ber han om å holde kjeft å ha seg unna.
Han kommer opp til meg og sier "ka faen du vil?"

Så begynner det.
Han skaller til meg rett på nesa helt ubevisst. Tar et par sekunder før jeg langer ut et par slag i trynet til gubben.
Kameraten til han typen kommer ut for å "roe" ned situasjonen, men det viser seg at han bare er ute etter bråk sjøl. Fekta med knyttenever i hytt å gevær.
"Vaktene" på utestedet bestod av 2 damer fra østeuropa.
De mista kontrollen totalt. Prøvde å roe oss ned med å rope ut "Kom inn å slapp av med øll og pizza!?"

Jeg bestemmer meg for å ringe politi.
Jeg har ikke gjort noe galt? Loven er på min side!
Jess endelig noen som kan komme å ordne opp tenker jeg...

"Nødsentralen værschågod"
"Ja det har vært en slåsskamp på ... i sandnes! Kan dere sende en patrulje hit?"
"E slåsskampen øve?"
"???????"
"Vel, alle er her ennå, kan ikke dere komme å ordne opp?"
"Men slåsskampen e øve?"
"Ja alle sitter inne å slenger dritt til hverandre"
"Jeg vil gjerne anmelde en mann for blind vold"
"Så slåsskampen e øve... Hade brrrrrrrrrrrrra!"

Jeg blir så jævlig forbanna for alt! Selve byn, folka og politiet.
Jeg vurderer sterkt og anmelde han som skalla til meg.

Noen her som kan gi meg noen retningslinjer på hvordan jeg burde handle?
Jeg går utifra at du ringte øyeblikkelig hjelp, som ikke rykker ut på sånne oppdrag med mindre det står om liv. Du skulle ringt din lokale politistasjon.
Nei, hvis det er sant som du sier, kan du godt anmelde det.
Han var jo helt klart etter bråk, å du handla i selvforsvar.
Sitat av xtapolapocetl
Jeg går utifra at du ringte øyeblikkelig hjelp, som ikke rykker ut på sånne oppdrag med mindre det står om liv. Du skulle ringt din lokale politistasjon.
Vis hele sitatet...
For det nummeret pugger folk i tilfelle det skulle skje noe faenskap.
Jeg gjorde det jeg følte var det rette. Ringe purken å be om hjelp. 112. Jeg kom fram til politiet med den lokale dialekta. Kunne like gjerne hvert den lokale kebabsjappa like før stengetid.
Menneh... Slåsskampen e øve sant?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det er vel ikke en så big deal? Om du føler for å anmelde forholdet stikker du innom politistasjonen i mårra.

"Han skaller til meg rett på nesa helt ubevisst." - Om det ikke var meningen ser jeg ikke helt problemet. Da blir det jo heller du som angriper han.
Sitat av crangaz
For det nummeret pugger folk i tilfelle det skulle skje noe faenskap.
Jeg gjorde det jeg følte var det rette. Ringe purken å be om hjelp. 112. Jeg kom fram til politiet med den lokale dialekta. Kunne like gjerne hvert den lokale kebabsjappa like før stengetid.
Vis hele sitatet...
Det er vel nettopp sånne som deg som førte til at politiet startet kampanjer for å lære folk riktig nummer. Om du ringer 02800, et ganske simpelt nummer, vil du komme til din lokale politistasjon (utrolig nok er de som skapt for sånne situasjoner) og problemet er plutselig borte. Sånn helt automagisk!
"Null-to-åttehundre, null-to-åttehundre." Gjenta til du kan det..
Sist endret av Khazeth; 18. desember 2007 kl. 06:19.
Sitat av Khazeth
Det er vel nettopp sånne som deg som førte til at politiet startet kampanjer for å lære folk riktig nummer. Om du ringer 02800, et ganske simpelt nummer, vil du komme til din lokale politistasjon (utrolig nok er de som skapt for sånne situasjoner) og problemet er plutselig borte. Sånn helt automagisk!
"Null-to-åttehundre, null-to-åttehundre." Gjenta til du kan det..
Vis hele sitatet...
Jeg føler meg som en noenlunde oppegående person og pleier å følge med på det som skje i samfunnet. Det skal nevnes at jeg aldri før i hele mitt liv har hørt om noen slik kampanje. Så da er det vel sånne som meg som er grunn til at Politiet ikke bør kjøre en reklame en gang, for så å forvente at alt løser seg.
Jeg har faktisk alltid blitt opplært til at det er nødnummeret som er the way to go.
Vanskelig med sånne skalle episoder.
Var en kompis som var i en lignede situajon. Han ble skallet til, å ble slåsskamp etterpå der han grusa fyren totalt.
Fyren som skalla til kompisen min anmeldte dette, han sa at han hadde snublet, å uheldigvis kommet borti en fyr.
Kompisen min fikk bot på 8 eller 10 lapper (husker ikke nøyaktig) for uprovosert vold.
Det er like dumt som å få bot for å kjøre en trimmet men uregistrert moped. (Tenk litt over det..)
La oss si at han snublet, hva så, det som teller er hva kompisen din trodde.
Ellers har de fleste blitt fostra opp på 112, så å tenke på 02800 er ikke like lett for alle i kampens hete Det er et fåtall av de jeg kjenner som vet om dette når jeg sier det.
BOr selv i sandnes å politiet her er så daunakker som det går ann å få det! Det er bare en vakt på politistasjonen på nattetid.. EN by med 60 000 innbyggere har så si ingen politi utenom på dagtid..

Norge på toppnivå!

Hvilken uteplass var dette?
Sitat av tøffel
BOr selv i sandnes å politiet her er så daunakker som det går ann å få det! Det er bare en vakt på politistasjonen på nattetid.. EN by med 60 000 innbyggere har så si ingen politi utenom på dagtid..

Norge på toppnivå!

Hvilken uteplass var dette?
Vis hele sitatet...
Sikkert Madam Aase?
Det var forsåvidt på DBS (Det Beste Sted).
På Madame Aase er det de bruneste, på DBS er det de dummeste.
Er også blitt indoktrinert til å ringe 112. Har alltid blitt fortalt at dette er nummeret å ringe. Jobber selv som vakt, og har ringt 112 brorparten av gangene. Personen jeg da kommer til er svimmel som bare det, og vet ikke hvor jeg ringer fra et utested eller en barnehage, men han har iallefall alltid vært oppegående nok til å sende en patrulje.

Hva to kvinnelige vakter angår er jo dette galskap. Kanskje de er de beste til å snakke folk ut av situasjonen, men så sant de ikke er 100kg tunge traktorlesber har de ingenting å stille opp med i en situasjon hvor to brautende mannfolk slår løs på hverandre.
Men når du ringer 112, blir du ikke da satt over til en stasjon i nærheten?. det er iallefall det jeg har hørt. men om du kommer til sammeplass som på 02800 er jeg ikke sikker på.
Sitat av Rellativ
Men når du ringer 112, blir du ikke da satt over til en stasjon i nærheten?. det er iallefall det jeg har hørt. men om du kommer til sammeplass som på 02800 er jeg ikke sikker på.
Vis hele sitatet...
Du kommer til nærmeste operasjonssentral, forutsatt at teknikken til din teleleverandør fungerer, enten du ringer 112 eller 02800. 112 er for nødssituasjoner og 02800 er for alle andre henvendelser.

Du var vel ikke akkurat i akutt nød, men i ditt tilfelle er også 112 akseptabelt.

Politiet i ditt distrikt har trolig ikke mer enn en eller to patruljer tilgjengelig. Den/disse skal ikke bare dekke Sandnes, men Stavanger og hele Rogalandsområdet rundt. Da må den/de patruljen(e) benyttes der det er fare for liv eller helse. Din episode var bagatellmessig, og dessuten over da du ringte. Ideelt sett burde politiet ha kapasitet til din episode, men takket være politikerne som vi velger på nytt og på nytt går vi mot en vekter og selvtektstat der den sterkeste/gærneste eller med mest penger har rett.

Å slå en person som ved et uhell skaller deg i nesa er ikke annet enn blind og uprovsert vold. Du kan prise deg lykkelig for at politiet ikke kom, da du sannsyneligvis hadde blitt innbragt og bøtelagt.
Sist endret av Kaunda; 18. desember 2007 kl. 12:48.
Sitat av crangaz
Jadda!
Kommet hjem til fuckings jævla sandnes etter et halvt år i oslo. Hva skjer?
Kommer hjem med blod rennende fra nesa etter første kveld på byn på en mandags kveld...?!!!

Ok. Er så jævlig forbanna akkurat nå, men skal prøve å holde meg innenfor det som skjedde i kveld.

Ankommer Sandnes etter 8 lange timer med tog fra oslo. Kommer hjem på overraskelses-besøk til fatter og stemor.
Blir dekt opp til konge middag med øl og vin og det som hører til.

Får etter hvert besøk av en god kamerat fra byn. Vi tar et par pils og snakker om tykt og tynt.
Finner fort ut at vi må ut å teste sjekke-egenskapene våres.
Er ikke mange puber som er åpne seint mandags kveld, så vi havna på en av de bruneste i byn.

Vi ankommer utestedet og alt virker helt ok (hvis du ser bort fra de damene vi skulle sjekke opp)

Møter på ei jeg kjenner godt, så vi går ut for å prate. Ute så befinner det seg en gubbe i 30 åra som begynner å slenge dritt til oss begge.
Vi ber han om å holde kjeft å ha seg unna.
Han kommer opp til meg og sier "ka faen du vil?"

Så begynner det.
Han skaller til meg rett på nesa helt ubevisst. Tar et par sekunder før jeg langer ut et par slag i trynet til gubben.
Kameraten til han typen kommer ut for å "roe" ned situasjonen, men det viser seg at han bare er ute etter bråk sjøl. Fekta med knyttenever i hytt å gevær.
"Vaktene" på utestedet bestod av 2 damer fra østeuropa.
De mista kontrollen totalt. Prøvde å roe oss ned med å rope ut "Kom inn å slapp av med øll og pizza!?"

Jeg bestemmer meg for å ringe politi.
Jeg har ikke gjort noe galt? Loven er på min side!
Jess endelig noen som kan komme å ordne opp tenker jeg...

"Nødsentralen værschågod"
"Ja det har vært en slåsskamp på ... i sandnes! Kan dere sende en patrulje hit?"
"E slåsskampen øve?"
"???????"
"Vel, alle er her ennå, kan ikke dere komme å ordne opp?"
"Men slåsskampen e øve?"
"Ja alle sitter inne å slenger dritt til hverandre"
"Jeg vil gjerne anmelde en mann for blind vold"
"Så slåsskampen e øve... Hade brrrrrrrrrrrrra!"

Jeg blir så jævlig forbanna for alt! Selve byn, folka og politiet.
Jeg vurderer sterkt og anmelde han som skalla til meg.

Noen her som kan gi meg noen retningslinjer på hvordan jeg burde handle?
Vis hele sitatet...


ikkje legg deg opp mod jæbuen. hehe. men nei , du bør te deg en tur ner på stasjonen å anmelda forholde der.. stikk innom puben og å hør om nogen kjende gubben.
Sist endret av THH-c; 18. desember 2007 kl. 12:48.
Sandnes purken på sitt beste. Du er ikke den første som har opplevd dette. Purken er som regel ute etter å stoppe fester med høy musikk, resten gir dem faen i!!

MEn hvilken pub var det?
men slosskampen va jo øve?
Jeg mener det politiet gjordet er uakseptabelt. Greit nok at de har begrensede ressurser, men de kunne i det minste forklart deg at de ikke hadde ressurser eller satt deg over til 02800! (Hvis det er noen forskjell fra det og 112?)
Sitat av lanze
men slosskampen va jo øve?
Vis hele sitatet...
Ooold.. Skriv det igjen, kanskje det blir morsomt da
Jeg har anmeldt flere forhold på politistasjonen. (Blitt slått ned og fått briller og tenner ødelagt) Sjalusidrama. Alle anmeldelser har blitt henlagt, og jeg har ikke fått noe erstatning. Voldsepisoder blir ikke priiortert. Du må ta typen selv hvis du vil ha hevn.
Sitat av disaster master
Jeg mener det politiet gjordet er uakseptabelt. Greit nok at de har begrensede ressurser, men de kunne i det minste forklart deg at de ikke hadde ressurser eller satt deg over til 02800! (Hvis det er noen forskjell fra det og 112?)
Vis hele sitatet...
Hehe...

"*Hallo det er nødsentralen 112?"
-"Jeg har vært i slåsskamp, kan noen komme og ordne opp?"
*"Men den er over? Da kan ikke 112 hjelpe deg. Men jeg kan sette deg over til 02800"
- "Ok"
---settes over til 02800
Samme person svarer
* "Polititjenesten 02800. Hva gjelder saken?"


Selv synes jeg det er begredelig at vi har tre forskjellige nødnummer og at 110 som rimer på politi ikke går til politiet (det irriterer meg enooooooormt ). Galskap å måtte forholde seg til enda et nummer.
Sist endret av Kinseek; 19. desember 2007 kl. 18:21.
Sitat av Bratsj
Jeg har anmeldt flere forhold på politistasjonen. (Blitt slått ned og fått briller og tenner ødelagt) Sjalusidrama. Alle anmeldelser har blitt henlagt, og jeg har ikke fått noe erstatning. Voldsepisoder blir ikke priiortert. Du må ta typen selv hvis du vil ha hevn.
Vis hele sitatet...
Skjønner godt at sakene dine er henlagt. Forbrytere straffes ikke for at noen ønsker hevn. Hvis du vil leve i et samfunn som straffer fordi noen ønsker hevn, bør du reise til Iran eller tilsvarende.

Ellers kan du sette deg litt bedre inn i hva som er årsakene til at man straffer de som har gjort noe straffbart.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av Kaunda
Skjønner godt at sakene dine er henlagt. Forbrytere straffes ikke for at noen ønsker hevn. Hvis du vil leve i et samfunn som straffer fordi noen ønsker hevn, bør du reise til Iran eller tilsvarende.

Ellers kan du sette deg litt bedre inn i hva som er årsakene til at man straffer de som har gjort noe straffbart.
Vis hele sitatet...
Nå er det vel heller lite sannsynlig at han møter på politistasjonen med utsagnet "Fang jævel'n! Jeg vil ha hevn!"

Og det at noen skaller deg i trynet så brillene dine knuser og tenna flyr veggimellom er mer en nok til at noen kan bli straffet for det.
Har mer eller mindre lagt hele greia bak meg. Tok meg ikke bryet med å anmelde han heller. Det svimle kvinnfolket som tok telefonen kunne forklart meg hvorfor de ikke hadde kapasitet til å sende en patrulje. Eller tatt seg bryet å overført samtalen til 02800. Får ikke akkurat bedre tillit til politiet ved slike situasjoner.

Gubben var en jærbonde i forkledning. Var godt kledd i dress og hadde sikkert vært på et julebord. Jeg hadde på meg jeans, t-skjorte og lua godt tredd over hue. HADDE purken kommet, skal jeg banne på at det var jeg som hadde fått en tur på stasjonen.

Et annet eksempel på lokalpolitiet:
En kamerat av meg hadde drikki seg temmelig børst på et vors. Fikk skyss til byen av en kompis. Da de ankommer Sandnes kjører de forbi politiet og han klarer å få vist fingern til en fin patrulje. Idet han går ut av bilen møter han på en av dem. Han husker ikke hva han har gjort og blir temmelig sjokka når han blir kasta inn i patrulje bilen. Han får en skjennepreken av 3 blåkledde i 20 minutter. Han vil ikke ha noe bråk så han legger seg langflat og håper på det beste.
At purken i det hele tatt gidder å bry seg, og bruke så mange ressurser på fillesaker viser bare hvor maktsyke de kan være.
Samme kvelden var det en skyteepisode i Stavanger og 3 ghb overdoser i Sandnes.
finn ut hvem det er og bank idioten.
Noe lignende skjedde nylig med broren min og. Ble skalla ned på byen ok knakk nesa.

Han anmeldte jævelen. Synes du burde gjøre det samme.
Det er ganske utrolig i grunnen. Sandnes har hatt et STORT problem med vold lenge å politiet har satt i stand tiltak for å stoppe dette problemet.
Sandnes lå rett bak oslo når det kom til voldsbruk.
Men å komme å fikse opp i en voldsepisode det gidder dem fan ikke.. Hvorfor ha tiltak mot vold når dem ikke klarer å lette på fingern!
Sist endret av tøffel; 20. desember 2007 kl. 13:41.