Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3229
Jeg er opptatt av forskning på det med hvordan kroppen vår fungerer på det ubevisste nivå, da gjelder det hva vi gjør uten att vi tenker over hva vi gjør. kroppens micro uttrykk. Er det noen som har noen forslag om bra bøker på dette området. Jeg har lest litt om det men ikke funnet de bøkene som jeg er ute etter. Det er mange bøker som det står alt for mye svada i dessverre jeg vet att du ikke finner alt i en bok. Men letingen har vært lettere om det var noen som viste mere om dette temaet en meg. Så om det Er det noen som har anbefalinger, om eventuelle bøker på dette området har jeg blitt veldig taknemelig på forhånd takk
Sett for mye "lie to me" i det siste? :P

Må jo bare innrømme at det virker interessant. Men jeg misstenker at det er lite forskning på dette da det i beste fall kan kalles en usikker vitenskap.
Anthony Robbins - Ubegrenset kraft

Fin detaljert bok som handler om NLP.
Sist endret av Katalysator; 21. februar 2011 kl. 23:03.
Trådstarter
57 1
Ja jeg har lest litt om nlp også om hypnose. Men det er ikke alltid like greit og finne bøker som omhandler akkurat det med micro utrykk og kroppspråk i detaljer Har lest noen bøker av både Bandler og Grinder. Men det er mere om terapautiske metoder hvordan mennesker kan komme over fobier osv. Det er vel og bra det, men det føles av og til som om att det er og lete etter nåla i høystakken. nlp er ett stort tema. det er også psykologi. Så om det har vært noen med erfaring eller viste om noen bøker hadde det hjulpet meg veldig mye
http://www.velghypnose.no/omdaneel.html
Daneel Foyer er en ekstremt flink mann. Han har flere kurs og seminarer, ett hvor du f.eks. lærer å være "a human lie detector." Jeg kan lite om mannen, men hans omdømme er utrolig godt, han lærer deg hva, hvordan og hvorfor. Han har noen filmer på youtube hvor han ber ei kvinne om å tenke på et kort. Hun skal ikke reagere eller gi noen tegn til å svare når han spør henne spørsmål. Alikevel klarer han å finne ut til hvem kort hun tenkte på, bare ved å lese microuttrykk.

Han er iallefall verdt å sjekke ut!
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Ta en titt på arbeidet gjort av Dr. Paul Ekman. Gjelder riktig nok bare ansiktet, og kan ikke si noe særlig om troverdigheten til "programmet" hans, men ville tro det skulle være av interesse. Ellers ville jeg tro det finnes et utall avhandler angående ikke-verbal kommunikasjon, men det kan jo på mange måter være 100% kontrollert av brukeren, så er kanskje ikke det du leter etter?
Sist endret av Johnny B; 21. februar 2011 kl. 23:40. Grunn: ymse leifer
Trådstarter
57 1
Jeg har faktisk hørt om Dr Paul Ekman. Jeg vet att det skal litt til og finne en ABC for dette. Jeg skal sjekke ut både Daneel Foyer og Paul Ekman. Men det krever sitt og finne det man leter etter. Jeg er litt kjent med kroppsuttrykk fra før. Og har som snublet over Paul på tidligere leting. Han har noe bra men lurte på om det var noen som hadde noen inside tips. Med det mener jeg att det er mulig att jeg "ikke ser trærne siden det bare er skog" Jeg har lett en god stund før jeg postet innlegget her. Men jeg er veldig takknemmelig for de tipsene jeg har fått. De kommer uansett godt med Og jeg tar gjerne imot flere gode tips også
Derren Brown har skrevet om evnet. Han driver med hypnose og kropp-språk lesing som karriere og er helt ekspert på å lese folk. Samtidig er han veldig skeptisk til mye som har blitt skrevet om NLP og har ett veldig nøkternt syn på hva man kan lære seg opp til og hvor langt man kan gå
Trådstarter
57 1
Hehe, ja det er han. Men det som er på det klippet der er ren NLP metode, slike ting har jeg snublet over når jeg har lest om nlp. slike ting kan jeg alle rede en noe om. Og nei for de som tror det så er ikke mitt mål og bli noen " derren" siden filmen har blitt postet her. Men jeg er opptatt av ansikts utrykk og ubeviste responser som vi gjør. Men kan ikke finne noen virkelige hjelpfulle bøker om det temaet. men det dukker vel opp etter hvert
Kroppsspråk av Barbara og Allan Pease. Ganske enkel og lettforståelig bok...
Sitat av Lars R Vis innlegg
Hehe, ja det er han. Men det som er på det klippet der er ren NLP metode, slike ting har jeg snublet over når jeg har lest om nlp. slike ting kan jeg alle rede en noe om. Og nei for de som tror det så er ikke mitt mål og bli noen " derren" siden filmen har blitt postet her. Men jeg er opptatt av ansikts utrykk og ubeviste responser som vi gjør. Men kan ikke finne noen virkelige hjelpfulle bøker om det temaet. men det dukker vel opp etter hvert
Vis hele sitatet...
Som sagt, Derren kan en del, men han går ikke så dypt inn i det i "showet" sitt. Sjekk ut noen av bøkene hans, der går han igjennom en del grundigere og forklarer det fra sin synsvinkel. Han nevner det du er ute etter.
Trådstarter
57 1
Har faktisk en bok av Derren selv. men det er nok mere en overfladisk forklaring. I forhold til det jeg er interessert i. Det er mye forskjellig på en gang. Nyttig bok for de som er nysgjerrige på det han holder på med. Men jeg er kun ute etter en ren bok om ubeviste bevegelser, og micro utrykk. Det har ikke jeg sett Derren har godt i dybden i. Ikke i den boka jeg har lest iverfall. Men mulig jeg har oversett noe. Men mitt mål er ikke og bli en illusjonist eller Mind reader. Men takk for tipset uansett.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Lars R Vis innlegg
Jeg har lest litt om det men ikke funnet de bøkene som jeg er ute etter. Det er mange bøker som det står alt for mye svada i dessverre jeg vet att du ikke finner alt i en bok.
Vis hele sitatet...
Det finnes ekstreme mengder bøker på området. Bøker som skal få deg til å omgåes det tiltrukne kjønn lettere, bøker som skal få deg til å få deg noe, bøker som skal få deg til å avsløre løgnere, bøker som skal få deg til å vite hva folk tenker, bøker som skal få deg til å bli et bedre menneske... og det finnes psykologi, som er vitenskap. Les en hvilken som helst introduksjonsbok i psykologi så ser du forhåpentligvis raskt at en bok som kun omhandler kroppsspråk er verdiløs. Jeg vet dette sannsynligvis ikke faller i god jord, men sånn er det nå.
Trådstarter
57 1
Der tar du feil. det falt faktisk i god jord. Jeg har lest noen bøker om psykologi, og man finner veldig mye interessant der. Noe som jeg også har gjort. Men mitt spørsmål er hva slags bøker finnes det på dette området, som jeg har hintet til litt tidligere også så vet jeg veldig godt att det finnes ei bok som forklarer alt om micro utrykk. Jeg lurer påom det er noen som vet om noen bøker på dette området eller har erfaringer. Om eventuelle bøker eller lignende.
The Book Of Tells

Man skal være forsiktig med å nevne NLP ovenfor alle og enhver. Det er mange som absolutt ikke liker dette, med god grunn. Det finnes også samlinger fra Derren Brown som er en konge på dette området.
Trådstarter
57 1
Att man skal være forsiktig med og nevne nlp på dette omrdådet? er jo noe tull. NLP er jo neo som stammer fra psykologien. Noe som faktisk er relevant, i forhold til det jeg lurer på. til og med Bandler og Grinder mener jo att NLP kan og skal brukes for att mennesker skal få muligheten til og oppfylle og mestre det de holder på med. Der psykologien sviktet kom det noen smarte karer.Det var faktisk Derren som trente med Bandler, men mitt mål er ikke og bli noen illusjonist. nlp kan brukes i alt fra og bli bedre til og spille baseball, komuniserer, eller kroppspråk. For og nevne noen få måter NLP er nevnt for og brukes på. Men takk uansett
I stede for att mennesker skal være smartere en de egentlig er. Kan dere enten komme med forslag til lesestoff eller lignende
Sitat av Lars R Vis innlegg
Att man skal være forsiktig med og nevne nlp på dette omrdådet? er jo noe tull. NLP er jo neo som stammer fra psykologien. Noe som faktisk er relevant, i forhold til det jeg lurer på. til og med Bandler og Grinder mener jo att NLP kan og skal brukes for att mennesker skal få muligheten til og oppfylle og mestre det de holder på med. Der psykologien sviktet kom det noen smarte karer.Det var faktisk Derren som trente med Bandler, men mitt mål er ikke og bli noen illusjonist. nlp kan brukes i alt fra og bli bedre til og spille baseball, komuniserer, eller kroppspråk. For og nevne noen få måter NLP er nevnt for og brukes på. Men takk uansett
I stede for att mennesker skal være smartere en de egentlig er. Kan dere enten komme med forslag til lesestoff eller lignende
Vis hele sitatet...
Du burde kanskje lære deg å lese først.

http://www.thebookoftells.com/
Sist endret av Omaha; 22. februar 2011 kl. 08:24.
Trådstarter
57 1
Ja du har nok sikkert rett i det. Skal sjekke ut thebookoftells.com. takk skakl du ha for ett nyttig tips.
NLP er klassisk pseudovitenskap: Ingen solide etterprøvbare resultater, et navn som blander en haug vitenskaplige termer til noe som gir ikke egentlig gir så mye mening (Neuro-lingvistisk-programmering!) og ikke minst en stor industri med fjotter som mer enn gjerne tar pengene fra folk som vil bli flinkere sosialt. Styr unna.
Trådstarter
57 1
Mitt spørsmål omhandlet dessverre ikke NLP. Men om Kroppspråk og micro utrykk som vi gjør på det ubevisste nivå. Men takk for svar
Jeg vet ikke helt, jeg. Det er naturligvis forskjellig fra menneske til menneske hvor stort utbytte man kan få av ulike selvhjelpbøker og bøker som omhandler ubevisste handlinger og kroppsspråk, men jeg tror ikke det er rettferdig å avkaste alt som svada. NLP er kanskje litt spesielt, men det finnes helt sikkert mange gode bøker om kroppsspråk, og hvorfor vi gjør enkelte ting. Å lære seg opp på deler av det gjør de aller fleste automatisk gjennom oppveksten, og man vil derfor få utbytte i varierende grad av slike bøker. Likevel, har noen prøvd å plukke opp det motsatte kjønn, og gått for skysset for tidlig? Eller ikke gjort, når det var obvious at du burde? Jo bedre du er på å lese kroppsspråk, jo bedre kan du kalibrere mange ting i hverdagen. Ansiktsuttrykk kan handle om mye av det samme.

Nå er det en fin linje mellom hva som faktisk er ubevisst, og hvilke show man gjør bevisst med kroppspråket, men jeg føler meg sikker på at det er flere ting man automatisk gjør, i visse situasjoner. Dog, jeg vet ikke hvor mye penger jeg ville lagt inn i å studere det ubevisste. Jeg tror man kommer lengre ved å lære seg å bli sosial og mer selvsikker.

E: Ser jeg bommet litt på topic
Sist endret av Restyle; 22. februar 2011 kl. 10:28.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Lars R Vis innlegg
Men mitt spørsmål er hva slags bøker finnes det på dette området, som jeg har hintet til litt tidligere også så vet jeg veldig godt att det finnes ei bok som forklarer alt om micro utrykk.
Vis hele sitatet...
I så fall er det høyst sannsynlig kvasivitenskap i samme gate som "pick up artists", og jeg skjønner ikke hvorfor du vil kaste bort tid og penger på noe sånt. Sosialpsykologien tar absolutt opp kroppsspråk og universale ansiktsuttrykk på et generelt plan, men "mikrouttrykk" er en individuell greie man måtte ha skrevet nesten syv milliarder bøker om for å gi noe presist. Det meste av det man tidligere anså som sikre tegn på f.eks. løgn har nyere forskning tilbakevist eller vist som ubrukelig info i det virkelige liv. Dette finner du mer om i bøker om bl.a. vitne- og rettspsykologi.

(Jeg har også sett noen episoder av "Lie to me" og det virket som en kul serie, men lite å lære av.)
Trådstarter
57 1
Det er en kjent sak att alle mennesker har sine egne sær trekk. Men jeg er ikke ute etter og bli belært av noen om hva jeg ikke skal være interessert i. Lie to me er vel en tv serie og er basert kun på underholdning? Jeg har ikke sett den, faktisk første gang jeg har hørt om den er her på forumet med tanke på att jeg ikke har tv. Så jeg lurer på om det er noen som har noen bøker og anbefale, på dette temaet. Eller om det er noen som har andre tips som jeg kan ha nytte av Takk for alle svar
så en video på ted som minnet meg om denne tråden med engang, følte for å dele den.
http://www.ted.com/talks/keith_barry...ain_magic.html
Speil-nevroner (?) eller 'mirror neurons', mye bra der. Kanskje ikke det du ser etter, men jeg forestiller meg at folk som har inngående kjennskap til disse kan utgjøre mye rart.
Trådstarter
57 1
Tusen takk for mange nyttige svar.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vet ikke helt hva du er ute etter, men et klassisk verk er jo Charles Darwin-The Expression of the Emotions in Man and Animals.
Som i mange andre tilfeller; praksis er en killer her også