Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1159
Kjøpte meg en ny pc i forbindelse med at jeg er bortreist på jobb.
brukte internett i ca. 5 dager uten problemer, ca. 120gb databruk. Plutselig synker hastigheten til 0.7mbit, trodde først det var noe med signalene for det er telenor, men vedvarte. Så nå etter noen dager er problemet enda, har prøvd å måle hastigheten på mobilen og en anna pc, dem yter 20mbit.
Har prøvd alt av standard shit uten hell, så formaterte.
Endret og mac adresse, mulig det kan ligge en "sperre" på mac adressen min siden jeg har brukt så mye data.
Ingen brannmur er på.

Windows 8, Broadcom.
Routeren er prøvd å resettet, har dessverre ikke tilgang til routeren, da den er "felles".
Men tenker meg det at visst det skulle være en såkalt sperre, så ville den ha blitt aktivert før jeg har brukt over 100gb?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg tror du begynner i feil ende - her ligger nok ikke begrensningen på din maskin, men på router eller fra isp. Enkelte leverandører har begrensning på mengde datahastighet pr måned, og da er det bare å smøre seg med tålmodighet til neste måned.
Her har du startet i feil ende, eneste informasjonen du har gitt oss i denne tråden er:
hastighet problemer på ny maskin, mobil måler 20mbps, men du sier ingen ting om dette er mobilt bredbånd, adsl \ fiber forbindelse, eller om dette er via trådløs eller kablet tilkobling