Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 7853
Jeg har ofte snåle drømmer. Drømmer er vel nesten alltid snåle da. Men noe som er enda snålere, helt siden jeg startet å skrive drømmedagbok, har jeg husket en drøm annenhver natt...I ca to uker nå tror jeg. Lurer på om statistikken fortsetter som den er: )
Dama mi vekket meg en kveld i sommer her når jeg snakket i søvne, jeg ropte "spøl da, spøl for faen. JAAAAAAAAAAA!". Lo godt etterpå da jeg hadde vært på Gatebil noen dager i forveien
Notatene for i natt er av en eller annen grunn ekstremt kortfattede.

Natt til 03.01.2010:
Masse penger i lomme. Fant gamle klassekamerater. Ble med fest. Jessheim [?]. Mista penger, gambling, svindel. Lei meg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ok.. Dette her var underholdene å lese :-D

Hmm.. jeg pleier å ha ganske random drømmer.. her er en;

Jeg og Ronny Wiltersen (fra Harry Potter) spiller mot hverandre på en sånn spilleautomat. Bak oss står det masse folk å heier. På spille automaten er vi på lag (???) og skal ta en valp eller noe til et sted uten at Professor Slur ser det. Nå lever vi plutselig inne i spilleautomaten, det virker veldig virkelig. Prof. Slur skal til byen og handle. Han kjører i den blå bilen sin. Hver gang han tar meg og Wiltersen er det restart. Til slutt klarer vi det og blir til rosa delifiner og skal redde en ape (eller noe..??) på andre siden av en innsjø. Wiieerd.
Jeg drømte at jeg var gravid. Jeg er en gutt på 17...
For tiden er jeg syk, og det har minnet meg på drømmene mine når jeg er syk. Nesten hver gang jeg er syk og drømmer så foregår det alltid en slags krig inne i hodet mitt. Masse bråk, diskusjon osv osv. Noen som kjenner seg igjen?
Har blitt torturert, jaktet på og spist av raptor/meneske hybrider, banket opp av brun-bjørner osv. Men ingen av dem har gitt meg noe særlig mareritt-følelse, bortsett fra de drømmene jeg skader folk jeg er glad i sånn som familie og venner da kan jeg våkne og sette meg ned tenke i en halv time og tenke på hvorfor i helvette jeg gjorde det.
Ett lite eksempel fra en nokså nylig drøm: Jeg satt i stua med familie-hunden (en relativt dum men veldig snill hund). Faren til hunden kom inn bare at det ikke var noe hund, det var en fugl. Denne fuglen irriterte meg noe fryktelig noe som førte til at jeg gjorde meg om til en større fugl og begynte og sloss med fuglen, det endte opp med at jeg drepte fuglen. Og hunden ble dritt sint og begynte og bite meg, da gikk det opp for meg at jeg hadd gjort noe dumt så plutselig våknet jeg å ble overlykkelig over at det bare var en drøm.
Har nokså sjelden slike drømmer heldigvis :P
Jeg drømte rett og slett at jeg var på fest med alle mine venner, på denne festen møtte jeg matte læreren min som er sånn 60 år eller noe, noe av det mest randome jeg noen gang har opplevd

det som gjorde det ekstra random var at den av mine ''venner'' i drømmen var helt lik som denne læreren, og det som er så morsom med drømmer er man ikke skjønner hvor ufattelig rart ting er før man våkner !
Har ofte en ganske random drøm!
Drømmen går ut på at jeg faller, og rett før jeg treffer bakken, så våkner jeg.
tipper ingen andre har vært borti den
Har en drøm som jeg pleier å få når jeg er syk, eller veldig opprørt over noe. Dette er vel egentlig den eneste drømmen jeg husker, og ekstra godt nå, siden jeg har hatt influensa for noen dager siden. :P

Den starter inni en lab, der det er fullt i folk fra NASA eller noe lignende. Snart havner jeg i svææær by, hvor jeg plutselig opplever masse jordskjelv og faen. Det blir jo panikk blant alle og fullstendig kaos.
Etter en liten stund begynner jorda å dele seg, og jeg ser alt fra et HELT annet perspektiv, som om jeg var ute i jorda, men alikevell på jorden. :s
Den andre halvdelen av jorden beveger seg rolig bort fra sin andre halvdel, og jeg er jævli redd for å si det mildt.

Plutselig bytter halvdelen retning og kommer sakte men sikkert mot meg. Dimensjonene er forferdelige og jeg føler meg temmelig liten.
Snart kræsjer jo selvfølgelig de to delene og lava og faen kommer mot meg fra alle kanter mens halvdelen kommer fra ene siden.

Jeg ser også et gift par som står og klemmer hverandre mens de griner. Damen er også gravid. Rett bortenfor de to står et halvferdig hus. "Nå mister alle alt" sa en gammel skummel dame som helt instant står atmed meg.

Her pleier jeg å våkne. Kaldsvette og at pulsen går fort som faen er nok det jeg merker først.

I ettertid så har jeg tenkt litt på denne drømmen ettersom den kommer igjen og igjen, og som allerede nevnt, bare når jeg er syk eller en annen opprørende sak.
Klart det ikke finnes noen fasit, men jeg spør, hvorfor tror dere jeg drømmer at jorden deler seg og klinsjer sammen? :O

Ble plutselig litt langt det her, og beklager eventuelle skriveleifer.
Ha en fortsatt fin kveld!
Tja.. drømt om en enslig potetskrue? Altså, det var ikke noe univers om dere skjønner. Alt var bare en gigantisk potetskrue, og jeg eksisterte ikke.. og ingen andre heller, for alt som ekisterte var potetskruen!
Eller at jeg VAR en reklame? ikke i reklamen, men jeg VAR selve reklamen. ufattelig vanskelig og forklare, men altså, jeg var enkelt og greit en reklame..
Sist endret av ghettokid; 31. januar 2011 kl. 22:48.
Jeg drømmer støtt og stadig at min (nå avdøde) farmor skal drepe meg med en grønn veteran-gaffeltruck som går på damp. Verste av alt er vel at jeg har hatt denne drømmen i sikkert 15 år...

TA DEN, drømmetydere!
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Jeg drømte nylig at jeg og en klassekamerat spilte badminton på badet mitt. Plustelig begynnte telefonen hans og ringe, og da dro han opp en galaxy tab på 7", men først la han den feite hamburgeren (uten brød) som han spiste på, midt i vasken.

Random much?
Våkne av å skrike... eller med et rykk... kanskje bare litt våt i trusa... eller andpusten, av et mareritt?

Neida, måtte jo så klart gjøre noe helt anderledes jeg ja..
husker ikke drømmen så tydelig, da jeg ikke skrev den ned, men det viktigste er der.
-
Var jo som vanlig å streifet rundt, gikk gatelangs, møtte kjente og ukjente.
man får jo mange sanseintrykk når man drømmer, men en jeg er lite kjent med under drømming er smak.
smak av surt, søtt, bittert...
uansett var det noe jeg fikk i munnen min, og det var helt jævlig. En blanding av noe beskt, surt og tørt. naturlig nok skal jo dette spyttes ut; så jeg spytta og spytta, og tro det faen meg, der våkner jeg av å spytte rundt meg i senga!!
hånden full av spytt. BLÆH!

kunne jeg aldrig tenkt meg kunne hende, andre som har gjort no lignende?
LITE teit å vekke dama med å SPYTTE henne i tryne! lættis
Drømte her om dagen at jeg tok lsd og begynte å hallusinere mens jeg drømte, syntes dette var litt pussig, men veldig morsomt.
Tips til folk som ofte er plaget med ubehagelige drømmer: hvis det er for kaldt på rommet ditt (under 14 grader), så kan dette forstyrre drømmene dine og gjøre dem mer 'anspente', altså eklere. Folk forsker på så mye rart, men det er nu greit å vite.

I natt drømte jeg om Gunvald Larsson, husker ikke hva, hvorfor, hæ? men det var ''fanden og hans moster'' i hvertfall ...
jeg har litt erfaring med lucid dreaming, dermed husker jeg det godt, jeg og en annen kompis var drug dealers, og for en eller annen grunn hadde han en fucking huge pimp-hat + mathende frakk, så anyways, vi deala drugs og pimpa hoes da kompisen min plutselig sier FUCK, SNUTEN! vi skyter oss ut i et skikkelig holywood lignende action film eller noe xD ganske fett


en annen gang tok jeg og to andre kompiser og rana en bank i slow motion med low gravity, dette valgte jeg selv siden jeg var lucid, den ene kompisen er ikke akurat smart så han skrev navne sitt i gjesteboka i banken x)
I dag drømte jeg noe relativt sært.

Jeg og to av mine beste venner var karakterer fra en fantasy bok (Dragonlance, som jeg ikke har lest på et å eller noe) og vi drev og svømte rundt i noe kloakk lignende greier, men det så veldig gammelt ut. Det ligna kanskje litt på et oversvømt Sunken Temple ifra WoW. Uansett så driver vi og svømmer rundt nedi her mens jeg er en nisse, min venn en stor kriger og min andre venn en alvedame av alle ting. Selv om vi er under vann kan vi snakke på et eller anna vis, men jeg husker ingenting av samtalen. Til slutt popper vi alle plutselig ut av et hull og der står det en trollmann av noe slag. Vet ikke helt hva han drev med ettersom han var innhyllet i en svart kappe (gikk over hodet og alt), men han bevegde på hendende og da våkna jeg.
Høres tett ut men, er det noen flere her som drømmer at de ser og at de føles som om du er en kjempe til så å bli super tynn...som en strekmann ?

Det er det sykeste marerittet mitt dere har der ;p
Jeg drømte at jeg sto foran en utrolig stygg og fet baby. Så slengte jeg den rundt omkring.
Drømmer generelt om zombieapokalypse der jeg er utstyrt med katana, flammekaster eller ingenting. Drømmene varierer fra AWESOME til skikkelig jævlige utifra hva hjernen min bestemmer seg for å utruste meg med.
Senest i natt var det en ny runde med zombier og da var det flammekasteren som sto for tur. Men jeg presterte å gå inn i et hjørne og fyre av kasteren.. Noe som endte opp med at jeg både ble påtent og spist av zombien som kom imot meg. Dårlig taktikk.
Drømte en gang jeg hadde bursdagsfest på kjøkkenet ( ikke fyll, men brus og bløtkake).
Plutselig kom det en meter vann over gulvet, og haier og spekkhoggere svømte rundt.
Alle gjestene begynnte å skrike og klatret så opp på kjøkkenbenken, til en av gjestene havnet i gapet på spekkhoggeren.
Da våknet jeg.
Drømte en gang at jeg klinte med en utstillingsdukke - det var romantisk "/
Har ofte drømmer som i etterkant føles som de bare var en veldig kort situasjon.
Sist endret av ZaLaN; 4. februar 2011 kl. 21:42.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
da jeg var 13 (tror jeg?) drømmt jeg at kaptein sabeltann ville ha skilsmisse fra meg, men princess peach og reddet ekteskapet.

fy faen for en WTF følelse å våkne opp.. skrev ned drømmen MED EN GANG :P

og ja: febermarettit fikk jeg en gang og, da kom det en klovn ut av en vekk og spiste av meg tunga, og så fingrene, tærene osv.
aldri skrket så mye etter ett mareritt før


kun jeg som tror at halvparten av disse drømmene er oppspinn?
Sist endret av drittsekken; 4. februar 2011 kl. 22:12.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hadde nettopp en sprø drøm med en sprø moral. I drømmen hadde jeg en stalker som hadde stalka meg helt siden barnehagen. Hun visste alltid hvor jeg var, etc. Uansett, i drømmen var jeg ute og gikk i en by på natta, og jeg går i tomme gater. Var litt sånn ørken-by. Så blir jeg overfalt av en fyr som skal rane meg for penger, men jeg er blakk. Så han skal til å knivstikke meg, men da hopper stalkeren min(som jeg ikke visste var det, der og da), og avverger det, også forteller hu meg hvem hu er før hu forsvinner. Også våket jeg. Moralen er: Du vet aldri når du trenger en stalker!
EDIT: beklager rotete innlegg, våknet for 2 minutter siden :P
Sist endret av Revbatim; 19. februar 2011 kl. 21:54.
Drømte inatt at det ble atomkrig mellom Norge og Danmark..
shit was so cash
Anda22's Avatar
Jeg drømte i natt at jeg drakk en cola, plutslig var det bakepulver istedenfor cola og det sprengte og ble ført til en annen galakse der jeg møtte Captain Qwark fra Ratchet and Clank favoritt Barndoms spillet mitt. Og vi røykte en svær joint på 2 meter og spillte CoD
Har ekstremt mange fucka og random drømmer.

En av de sykeste er da jeg lagde en bombe av en veps. MacGyver v.3 ftw
Sitat av ZaLaN Vis innlegg
Drømte en gang at jeg klinte med en utstillingsdukke - det var romantisk "/
Har ofte drømmer som i etterkant føles som de bare var en veldig kort situasjon.
Vis hele sitatet...
Det har jeg gjort i virkeligheten

Med meg drømmer jeg nesten alltid om krig, og at jeg er soldat, taktiske ting, slik som å komme seg inn i en bunker, koker opp bunkeren med flammekaster og amerikanere løper skrikende ut.

Spilt litt mye enemy territory.
Men som regel er alt helt random hvis det ikke er slåssing/spenning etc.

Slo en venn rett i trynet fordi han prøvde å vekke meg, defensive systems up and running
Lignende ting har skjedd 1000 ganger før, hvis jeg er skikkelig rusa, og blir vekka, så blir jeg voldelig som faen også våkner jeg.
Sist endret av Bundy; 19. februar 2011 kl. 23:16.
ganskje random alle drømmer her..... og minst morsomme
Men min drøm for noen år siden var at jeg plutselig var inni Tarzans jungel og jeg hoppa oppå den rosa elefanten og vi ridde vekk fra noen ulver som vill ete oss:P og så kom det en flokk med aper også...... våkna jeg
Jeg drømte at ALLE i hele verden het det samme ( Erlend )
Så når noen sa erlend; ble det jordskjelv fordi alle sa ja samtidelig xD
DET er random