Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2475
Har du lidenskap for musikk? Digger du blues, elsker Hendrix og psychadelic rock? Er du lei skriking, dobbelpedaler og «douchebags with gitars»? Og har du lyst/-spiller du trommer? Da er dette annonsen for deg!

Vi er en «gitarist» og en «bassist» som ønsker å starte et band. Du trenge ikke være erfaren med trommer, men det gjør ingenting om du spiller trommer fra før :)
Vi ønsker å relokalisere oss til rundt Oslo området for å fokusere på musikk, der vi ønsker å få leie en enebolig siden det mest sannsynlig blir øving til alle døgnets tider.
Vi som vokste opp på 90-tallet har ikke akkuratt blitt utsatt for den beste musikken, så vi har ikke hatt inspirasjon til å plukke opp et instrument før nå i senere tid.

Er du intressert eller har spørsmål kan du PM meg, Peace ^^
Er dette seriøst?
"Vokste opp på 90-tallet" - Det var sinnsyke låter som kom da og skal du vite. For meg så virker dette meget useriøst? Vesentlig forskjell på dem som ble født i 1990 i forhold til de som ble født i 1995-96-97, som forsatt bare er fjortiser.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
i 1995-96-97, som forsatt bare er fjortiser.
Vis hele sitatet...
Hey! (awodhjoashd)
Dette blir litt som:
Hei! Vi søker etter en barnevakt, men du trenger ikke ha passet unger før asså...
Tacobender, gå til http://forum.gitarnorge.no/ og legg in en annonse der : )

Det er stor forskjell på en født i 1990 og 1999 så gjerne gå nærmere inn på alder : )

Ikke flame gutten så han ikke tør å svare nå folk! : )

Se, nå turte han ikke svare... :O
Trådstarter
5 0
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
"Vokste opp på 90-tallet" - Det var sinnsyke låter som kom da og skal du vite. For meg så virker dette meget useriøst? Vesentlig forskjell på dem som ble født i 1990 i forhold til de som ble født i 1995-96-97, som forsatt bare er fjortiser.
Vis hele sitatet...
ja utrolig musikk som kom på den tiden.. er vel derfor musikken har tatt en så fantastisk retning i moderne tid.. og forresten viss du tenker litt logisk så hadde ikke noen som ikke er myndig enda fått leie en enebolig..
men jeg får vel legge til at vi er født 89 og 91.. sorry om noen uten logisk sans hadde problemer med å forstå

(sier ikke jeg har absolutt rett) så vær så snill å bevis meg feil... link artister og sanger med disse juvelene fra 90-tallet
Mye bra musikk som kom på 90 tallet. Eks Haddaway - What Is Love
Grunge, Black Metal, Funk, Hip-Hop og diverse elektroniske sjangere har jo alle florert på 90-tallet.
Trådstarter
5 0
Sitat av EoT Vis innlegg
Grunge, Black Metal, Funk, Hip-Hop og diverse elektroniske sjangere har jo alle florert på 90-tallet.
Vis hele sitatet...
well, there you go.. skriking, vridde lyda og premixa låta med snakking :tup:
Sitat av Tacobender Vis innlegg
well, there you go.. skriking, vridde lyda og premixa låta med snakking :tup:
Vis hele sitatet...
Hehe, det var en grov generalisering. Har blitt skapt mye fantastisk musikk innafor disse sjangerne. Om du ikke er åpen for å annerkjenne dette, går du glipp av mye som musikkinteressert.
Sitat av Tacobender Vis innlegg
ja utrolig musikk som kom på den tiden.. er vel derfor musikken har tatt en så fantastisk retning i moderne tid..
Vis hele sitatet...
Ja, for platene til Tom Waits, Neil Young, Nick Cave and the Bad Seeds, Grinderman, Pixies, Pavement, Violent Femmes, Tool, A Perfect Circle, Sonic Youth, Jose Gonzales, Motorpsyco, Kaizers' Orchestra, Gåte, RHCP osv osv osv osv osv osv. som kom ut på 90-tallet og 20xx var jo bare rævva.... man ser det man vil se, sier nu jeg, ingen grunn til ikke å plukke opp gitaren tidligere, men men.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
5 0
her er en løs jam for å vise hvordan vi spiller nå, vi trenger så sårt en trommis som holder en stødig takt. du hører at det blir litt ujevnt her og der.. gjerne feedback og beklager romstøy og litt dårlig mic (a)

link: http://www.youtube.com/watch?v=VR01HMvepkU
Jeg trenger sårt et band, men er da ikke lokalisert i Oslo. Vokst opp på nittitallet selv, men må si at det finnes dårlig musikk fra alle århundre og tiår.
Hei Tacobender. Fett at du har lyst til å drive med musikk og tenker på å satse :-)
Umiddelbart ser jeg ingen grunn til at tre folk i tjueåra ikke kan flytte sammen i ett hus og jamme natt og dag,
det låter rett og slett som en strålende ide.

Men, realistisk sett, hva er planen for samspillet? Skal dere bli ett band? Spille inn skive?
Bli underholdningsmusikere? Slå gjennom?
Jeg tror det blir vanskelig å fenge folk med seig blues uten utvikling, nyskapenhet eller en eller annen tanke bak.
Klart, alle må begynne ett sted, men det kan være greit å ha en eller annen slags plan, hvis dere skal spille døgnet rundt og unngå og drepe hverandre. 9 minutter med blues-skala og halvdårlig gitarlyd ble i alle fall nok for meg.

Uannsett, lykke til, håper dere finner ut av noe, og koser dere med musikken.
Trådstarter
5 0
et band? ja det hadde vært fett med powertrio, vi ønsker for det første å ha det morro med spillingen og vi ønsker å kunne få spillejobber etterhvert. så ser vi hvor spillingen tar oss..
når det kommer til 9 minutters blues jammen så hadde vi ikke trommis og det gjorde det hele veldigt slapt, og gitarforsterkeren er ikke den beste på markedet. og det var en veldig løs jam på slutten av en lang øvingsdag + vi har ikke spillt i mer en 3 måneder hver.
Sitat av Tacobender Vis innlegg
Vi som vokste opp på 90-tallet har ikke akkuratt blitt utsatt for den beste musikken, så vi har ikke hatt inspirasjon til å plukke opp et instrument før nå i senere tid.
Vis hele sitatet...
Dette sier så altfor mye om deres fravær av musikalsk viten.
For min del var 90-tallet et utrolig viktig og spennende tiår.
Hvis dette ikke er troll så ønsker jeg dere lykke til Spill masse og lag ambisjoner og mål
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Dette blir litt som:
Hei! Vi søker etter en barnevakt, men du trenger ikke ha passet unger før asså...
Vis hele sitatet...
En gang må da være den første. ser ikke helt problemet her