Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1690
Jada, det er Dell som har Alienware, vet det.

Men hva bør jeg velge, XPS 420'en til Dell med litt extramods på den så den kommer på 12k , eller en Alienware maskin for 12.5k?
Da mener jeg den Svarte alienwaren med 8800GTX kort osv, på Dell får du bare 8800GT kort elns, hva ville du valgt?

Og er det noe risiko ved å kjøpe av Alienware etter som dette blir sendt fra USA?
Og hvor lang tid tar det evt viss det blir sendt fra USA?
Jeg trodde ikke alienware sendte til norge
Skjer det noe med maskinen er du rimelig fucked om du kjøper fra USA.
Bare ett aldri så lite tips: Fint hvis du legger til linker til Pc'ene. Lettere og finne dem og sammenligne og sansyneligvis flere som svarer
Sitat av Seidel Guten
Jeg trodde ikke alienware sendte til norge
Vis hele sitatet...

Det tror jeg

Sitat av Goophy
Skjer det noe med maskinen er du rimelig fucked om du kjøper fra USA.
Vis hele sitatet...

Jaja ;D

Men Onkelen min er i USA 3 ganger i året så ehh, det går bra ;D
Joda, hvis du synes det er greit å vente 4mnd på at PCen skal bli fikset fremfor en dag så er det jo greit.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som tidligere nevn, ikke gå av hektene for denne alienware maskinen.

Norske forbrukerrettigheter finnes ikke maken til i resten av verden, garantier etc. og jeg skulle likt å sett reaksjonen din, om maskinen skulle slutte å fungere, når du finner ut at du må vente på at onkelen din først skal dra med seg pc'en til statene for å så få den reparert og med seg tilbake.
Sitat av turboasmund
Bare ett aldri så lite tips: Fint hvis du legger til linker til Pc'ene. Lettere og finne dem og sammenligne og sansyneligvis flere som svarer
Vis hele sitatet...


http://alienware.com/Configurator_Pa...de=SKU-DEFAULT

Det er den fra alienware, men modda den med 8800 GTX kort, G5 Mus, G15 Tastatur,500GB HDD, 2GB Ram,Media Center, 22" skjerm eller 20", G5 Mus og G15 tastatur



Den fra dell;

http://www1.euro.dell.com/content/pr...hs1&l=no&s=dhs


Modda til 20" skjerm, TV Tunèr, G5 Mus og Fatal1ty Headsettet.
Med 1 års Accident forsikring.


20" er vel nok det ;D


Hvem ser best ut, jeg foretrekker dell ;D
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Jeg ville valgt Dell ovenfor Alienware bare på grunn av designet. Makan til stygg dritt som Alienware har jeg ikke sett på lenge.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Du kan iallefall bestille på http://www.alienware.co.uk
så shippes det fra england istedet for usa. Når det gjelder garantisaker osv tar det ikke stort lengre tid å sende til england som fra f.eks nord-norge til østlandet, et par dager ekstra kanskje. I tillegg slipper du nytt adapter o.l. om du bestiller en laptop.
Hadde heller valgt å konfigurere "beste pc-tilbudet" fra komplett.no, hvis du ikke skal sette sammen en helt egen fra "scratch".

http://www.komplett.no/k/config.aspx...SystemId=10302
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av dword
Hadde heller valgt å konfigurere "beste pc-tilbudet" fra komplett.no, hvis du ikke skal sette sammen en helt egen fra "scratch".

http://www.komplett.no/k/config.aspx...SystemId=10302
Vis hele sitatet...
Synd det oppsettet der var crappy og minnet om en mid-end pc fra 1,5-2 år siden.
Sitat av Polar-
Synd det oppsettet der var crappy og minnet om en mid-end pc fra 1,5-2 år siden.
Vis hele sitatet...
3 klapp for deg, og kanskje les posten min igjen? Jeg sa konfigurer tilbudet, ikke at jeg hadde konfigurert tilbudet. Uansett dell er dyrt i forhold til selvbygde pc'er.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av dword
3 klapp for deg, og kanskje les posten min igjen? Jeg sa konfigurer tilbudet, ikke at jeg hadde konfigurert tilbudet. Uansett dell er dyrt i forhold til selvbygde pc'er.
Vis hele sitatet...
Det skjønte jeg, men det var ingen muligheter til og konfigurere noen brukanes pc med den konfiguratoren. F.eks var max cpu en stusselig X2 5600+ og 8600GT max skjermkort.
Men hvis du skal konfigurere en dell PC som har ca. like mye ram, hastighet på processor, hardiskplass og hastighet, monitor etc. vil den komme i 16 000 kr+ klassen, i motsetning til opp mot 12 000,-
Med tanke på pris er ikke komplett's tilbuds pc så dårlig valg.
Sist endret av dword; 12. januar 2008 kl. 17:10.
Sitat av Polar-
Det skjønte jeg, men det var ingen muligheter til og konfigurere noen brukanes pc med den konfiguratoren. F.eks var max cpu en stusselig X2 5600+ og 8600GT max skjermkort.
Vis hele sitatet...
Her har du flere valg ;P
http://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=11033
Sitat av Jack Daniels
Da mener jeg den Svarte alienwaren med 8800GTX kort osv, på Dell får du bare 8800GT kort elns, hva ville du valgt?
Vis hele sitatet...
Litt off-topic: 8800GT har nesten tilsvarende ytelse som 8800GTX, i enkelte spill og tester slår den faktisk GTX kortet. Så hvis penger betyr noe ville jeg heller valgt dell pcen med 8800GT kort.
Sitat av zipp
Litt off-topic: 8800GT har nesten tilsvarende ytelse som 8800GTX, i enkelte spill og tester slår den faktisk GTX kortet. Så hvis penger betyr noe ville jeg heller valgt dell pcen med 8800GT kort.
Vis hele sitatet...

Skal gå for den Dell Pcen
Bestiller på Mandagen.



Skal ikke ha noe Komplett Crap, skal ha noe som duger, hele famillien sitter på Dell, så blir dell ;D

Sitat av dword
Hadde heller valgt å konfigurere "beste pc-tilbudet" fra komplett.no, hvis du ikke skal sette sammen en helt egen fra "scratch".

http://www.komplett.no/k/config.aspx...SystemId=10302
Vis hele sitatet...


Uaktuelt med Komplett.
Har masse vondeminner derfra -.-
Hett tips:
Drit i ulykkesforsikring, det er absolutt ingen som noen sinne har brukt den på en stasjonær.
Kjøp heller 3års Next Business Day.
Sitat av Goophy
Hett tips:
Drit i ulykkesforsikring, det er absolutt ingen som noen sinne har brukt den på en stasjonær.
Kjøp heller 3års Next Business Day.
Vis hele sitatet...

Ok, Og det er da?
Sitat av Jack Daniels
Ok, Og det er da?
Vis hele sitatet...
Next Business Day er om noe skulle hende med en del i maskina, så kommer det budbil på döra med en ny del til deg etter at du har värt i kontakt med Dell sin support
Sitat av NoKeR
Next Business Day er om noe skulle hende med en del i maskina, så kommer det budbil på döra med en ny del til deg etter at du har värt i kontakt med Dell sin support
Vis hele sitatet...

Hmmm... Okay, men det står ikke noe om det på "Beskytt min Dell"
Heter vel 'Premium Hardware Support' på XPS, koster mer gjør det også.
Ring salg og bestill, da får du nok en bedre pris på hele pakka.
Sitat av Goophy
Heter vel 'Premium Hardware Support' på XPS, koster mer gjør det også.
Ring salg og bestill, da får du nok en bedre pris på hele pakka.
Vis hele sitatet...


;p Da koster frakta og det vil jeg ikke ha noe av -.-
Får du gratis frakt på nett får du det fra salg også ...
Sitat av Goophy
Får du gratis frakt på nett får du det fra salg også ...
Vis hele sitatet...

Tror ikke det, men kan jo høre med de da.

Men jeg skal ha;

Maskina, 22" Skjem, Fata1ty headsettet og den Bussines greia

Viss jeg får det over telefon også , så handler jeg der om det blir fri frakt der ;D
Så kjøper jeg G5 musa på Komplett samma dagen ;D
Jeg VET at de matcher alt som står på nett og litt til om du er grei.
Du kan kjøpe med en G5-mus derfra også.

Partnr: 570-10485
Sist endret av Goophy; 12. januar 2008 kl. 19:58.
Sitat av Goophy
Jeg VET at de matcher alt som står på nett og litt til om du er grei.
Du kan kjøpe med en G5-mus derfra også.

Partnr: 570-10485
Vis hele sitatet...

Ja men den koster 90kr mer der, det går ikke ann å legge den til på tilpass, ellers hadde jeg jo gjort det, og hva mener du med "eg VET at de matcher alt som står på nett og litt til om du er grei."?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
www.alienware.co.uk funker helt fint vettu Mye kortere vei og fortere leveringstid... Skal selv kjøpe derfra når jeg har nok penger (det kan ta sin tid!)

-sk33to