Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2124
Hei!

Jeg har ofte brukt dette forumet som referanse for diverse ting, men dette blir min første post!

Jeg er en meget erfaren cannabisbruker, og har aldri prøvd noen andre stoffer (med unntak av Somadril og Valium som jeg har brukt et fåtall ganger). Jeg har nå etter mange års bruk tenkt å trappe litt ned, rett og slett fordi jeg er litt lei. Kommer sikkert til å ta meg en nattings i ny og ne, men vil først og fremst rense systemet litt.
Men nå over til et lite, men dog uskyldig problem. Jeg har jo kuttet i lengre perioder før, og har aldri abstinenser i form av at jeg har lyst til å røyke. Mitt hovedproblem er kaldsvetting. Det er bare sånn de første tre til fire dagene, men jeg har det ganske kjipt, i og med at jeg fryser og svetter om hverandre. Blir alltid litt lei av å dusje tre-fire ganger om dagen for å varme meg opp og vaske meg. Svetten er til 99% luktfri, så jeg er ikke til sjenanse for offentligheten. Svetter vanligvis veldig lite, også i idrettssammenheng.

Har noen her noen tips for å dempe abstinenssvettingen?

På forhånd takk,

Bronsky.
Sist endret av bronsky; 7. oktober 2007 kl. 20:29.
salvia officinalis kapsler skal visstnok hjelpe
Det er termostaten din som er ute av lage. Dersom du har røkt mye hver dag over flere år er den hollandske modellen å foretrekke. Styrt nedtrapping over et par uker. Skal du gå cold turkey. anbefaler jeg trening til du svetter skikkelig . kald dusj og varm badstu og så kald dusj. fyll så opp med vann med salt i (bare litt salt), dette tar temp/svette riene godt.
har du det slik det var for meg kom det mest om natta. Det er rett og slett kroppen som vil ha mer thc og når du ikke røyker er forbrenning av fett (lagret ditt) som gir thc. sjøl gikk jeg og sprang til svetten sila og telte liksom jointene som datt ut av kroppen for hver dråpe. trøst deg sjøl med at det er over på ei lita uke.
Helt enig, det er nette og matlysta i min erfaring som er det tøffeste å komme over=) Men som nl sier, å trenne vekk abstinenser må jo bare være det mest effektive=)
Takk for gode råd. Nedtrappingen skyldtes i prinsippet at det en helg var total kollaps i nettverket jeg kjøper fra, og sett at det den siste tiden har blitt en del røyking, tenkte jeg at jeg like så godt kan få ut giften som er i kroppen, og da heller begynner fra scratch, på en mer moderat og "koselig" måte. Tidligere erfaringer viser jo at kun et par dager uten kan gjøre stor forskjell.
Men, men, nå skal jeg ut og løpe meg en tur. Blir ikke det samme nå som jeg bor i Oslo, men jeg får gjøre mitt beste!
En liten update:

Jeg har gått ned noen kilo siden jeg bestemte meg for å gå cold turkey, og svettingen og frysningene har avtatt gradvis. Vekttapet skyldes nok at jeg ikke har munchanfall på kveldene lenger, og sikkert betydelig væsketap. Jeg prøver å drikke mye vann og grønn te, og mye juice. Jeg er ganske tynn av natur og har veldig høy forbrenning, så vekttapet i seg selv er en liten nedtur. Men jeg har heller et par kilo mindre enn kroppen full av gift.
Jeg prøvde også metoden med et varmt saltvannsbad og det var faktisk ganske forfriskende!
Noen som har noen tips for å manipulere høy forbrenning på en naturlig måte?
Sist endret av bronsky; 11. oktober 2007 kl. 14:16.
Jeg vil anbefale deg å begynne å trene vekter og. Du sier du sliter av du er tynn av natur, kanskje vekter er en god måte å bytte ut fettet mot muskler. En annen god egenskap er at det får deg til å tenke på noe annet en jointen om dagen. Du vil også på slutten av dagen føle deg mye bedre og sunnere, og det vil motivere deg videre til å holde deg unna det du føler er farlig.

Lykke til.
Amen to that
cold turkey + vekter er løsningen
Jeg har ikke lyst til å røyke, så det er ikke det som er problemet. Jeg har bare vært irritert på bivirkningene av at jeg slutter.
Når det gjelder vekter så har jeg god erfaring med det fra før, men ble litt oppgitt av å måtte spise 5-6 faste, store måltider om dagen og trene 4-5 ganger i uken for å legge på meg 4 kilo på et halvt år. Steroider er selvfølgelig helt uaktuelt.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Enkelt og greit spiser du ikke nok, dersom du går ned i vekt. Det er litt som en bil - fyller du på mindre bensin enn du bruker blir bilen gradvis lettere.

Det er ingen "magisk forbrenning", og med mindre du har en diagnose relatert til forbreningsproblemer så er det rett og slett kostholdet ditt som ikke overstiger energiforbruket ditt. Spise mer er løsningen uansett. Steroider ville bare utsatt problemet.

Å kutte ut alt vann til fordel for juice/melk/brus er og en god måte å øke energimengden i kostholdet ditt.
Er dette ett problem? De fleste møter små ubehag de første par dagene uten fyrings, hvis man har røykt mye, hver dag i noen mnd. Det er jo bare og gjøre noe annet, så tenker man ikke på fyrings, enkelt som bare det. Gå deg omså en tur.

2-3dager er ikke noe og grine av. Tåler du ikke det, så hold deg unna hasj.
Jeg drev å røyka 7 dager i uken før. Fant ut at det gikk ut over arbeidsviljen. Da sluttet jeg og røyker kun vær 5 eller 6 dag. No Stress. Noen uker har jeg bare stoppet også. Fikk frysninger en gang. Spillte litt data og det ble borte. Kanskje ikke sånn for alle da.
Jeg hadde min første cannabis abstinenser som 15 åring, når jeg husker tilbake, var det ett rent helvete. Leger og psykologer mente at jeg kunne ha utviklet en psykose om jeg hadde noe tegn til det i genene.. Første 2 dagene var jeg jævlig deppa, forbanna irritert. Så var jeg deppa i 2 uker, så kom halliser og små psykiske problemer som paranoia og angst.. Alt gikk over etter ei måned, men det varte lenge, jeg synes abselutt ikke det var vanskeligst den første uka..

Forbruket mitt var usannsynlig stort, 4-5 gr om dagen i 1 år, halve året omtrent uten mat kun thc...
Ikke bra for en liten kropp. Hasj og marihuana er fantastisk, men ikke om du bruker det daglig.
Sist endret av ZionRoad; 20. juni 2008 kl. 17:31.