Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3656
Som trådtittel sier, jeg har nå mistet bankkort, førerkort, diverse medlemskort osv.

Er meget klar over at det ikke er noen vinnersituasjon jeg har satt meg i, men slik er det nå engang.

Kom nettopp tilbake fra byen. Har vært i kontakt med kortutsteders varslingstjeneste og fått sperret alle kort utstedt på mitt fødselsnummer, så den delen av kakebaksten har jeg gjort ferdig.

Det jeg egentlig lurer på er om det er andre tiltak jeg bør sette i gang med? Andre som har vært i samme situasjon som meg? Min far ble belastet for PSN en gang i tiden, jeg sperret kortene innen maks en times tid.

Er fremdeles kraftig alkoholpåvirket så beklager eventuelle skrivefeil eller misforståelser. Håper på snarlige tips eller råd fra andre som har vært i samme situasjon!
kjedelig streiting
Du kan alltids vurderer å sperre personnummeret ditt for kredittsjekking ved å maile lindorff, dun & bradstreet og et tredje selskap jeg ikke husker navnet på med en kopi av din legitimasjon og be om sperring av kreditt.

Vet dog ikke om jeg hadde giddi og gått til det steget før jeg evt hadde sett kredittvarslingene dumpe ned i postkassa. Det er fremdeles selskapene som yter kreditt sitt ansvar å sjekke at de som får kreditten er berettiget til det.
Men det kan være kjipt å måtte sende inn skjema på skjema, og ta telefon på telefon til alle verdens forskjellige selskaper om feil person har fått tak i id'en din.

Om du gjør det vil du få en kode av alle selskapene som du deretter må ringe inn når du igjen vil ha åpna personnummeret ditt for kredittsjekking.
Skaff deg en midlertidig kjøretillatelse.

Tap av førerkort
Sitat av Rodwelt Vis innlegg
Skaff deg en midlertidig kjøretillatelse.

Tap av førerkort
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt det bedre!
Akkurat det samme skjedde meg en gang, bankkort ble sperret og bestilt nytt.
For å få midlertidig kjøretillatelse og til slutt nytt førerkort må du enten ned på politistasjonen eller statens vegvesen eller hva det nå heter igjen.

Jeg personlig gjorde det hos polititet. Det gjaldt for 1-2 måneder tror jeg, og fikk nytt førerkort etter noen uker.
Sitat av Haagiboy Vis innlegg
Kunne ikke sagt det bedre!
Akkurat det samme skjedde meg en gang, bankkort ble sperret og bestilt nytt.
For å få midlertidig kjøretillatelse og til slutt nytt førerkort må du enten ned på politistasjonen eller statens vegvesen eller hva det nå heter igjen.

Jeg personlig gjorde det hos polititet. Det gjaldt for 1-2 måneder tror jeg, og fikk nytt førerkort etter noen uker.
Vis hele sitatet...
Gikk til politiet i januar etter at jeg mistet mitt, den midlertidige kjøretillatelsen fungerte i 4 mnd, men jeg kunne bestille nytt førerkort etter 1 mnd.

Tror det kosta ca 200,- for å få bestilt nytt førerkort. Kom i posten etter 3-4 dager.