Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 689
Noen som har erfaring med avrusning av opiater ved innleggelse?

Makter virkelig ikke å slutte uten noen form for hjelp. Rett og slett fordi abstinensene er så jævlige og uutholdelige. Har fått opiater fra lege som følge av smerter, er oppe i høye doser. Nå orker jeg virkelig ikke disse pillene noe mer.

Noen som har kunnskap om hvordan dette foregår?

Får man hjelp av noen andre medisiner under prosessen som kan hjelpe? Evt hva?

Andre ting som kan være interessant å vite?
Av erfaring så vil jeg si den første måneden er verst.

Fysiske abstinenser og bunnløs depresjon.

Etter en måned eller to har du kommet såpass langt at du klarer resten selv så lenge du ikke har veldig lett for å ordne.

Forvent kriblende bein, leddsmerter, rennende tårer og gåsehud. Jeg var fysisk abstinent fra Subutex i noen uker før jeg klarte å bevege meg ut og være sosial uten at det krevde helvetes mye.

Sov så dårlig at jeg endte på rusakutt i 3 døgn og fikk Imovane en uke. Sørg for å ikke ha masse ansvar når søvnløsheten holder på å knekke deg.
Når man ikke sover mer enn en time om gangen blir man faktisk semi psykotisk.
Prøvde å ta overdose fordi alt virket så håpløst men endte med nalokson i nesa. Nå som ting er noenlunde normalt er jeg glad jeg er her!

Nå har jeg gått opp 5 kilo og sover 6-8 timer hver natt, selv om det er mareritt hver natt
Sist endret av krystallkongen; 1 uke siden kl. 00:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
17 2
Takk for svar.
- Men, hvordan foregår en avrusning/ avgiftning ved innleggelse?
De verste abstinensene går over i løpet av en uke. Etter 5 døgnet vil man merke gradvis forbedring. For noen tar det lengre tid enn andre og på enkelte typer opiater/opioider som f.eks Subutex varer abstinensene veldig mye lengre. Forvent restless legs, hetetokter, frysninger, nattesvette, diare, depresjon og søvnproblemer. Er man på avrusning får man en rekke gode støttemedisiner. Når jeg gikk av Subutex fikk jeg:
-Klonidin for hetetokter/RL
-Sobril for uro
-Temgesic for nedtrapping de første dagene. Kunne velge selv når jeg gikk helt av den.
-Imovane for søvn.
-Remeron for søvn.
-Melatonin for søvn.

Brukte også høydose vitamin C som jeg hadde med meg som jeg avtalte med legene der inne.
Anbefaler deg å søke på high dose vitamine C for opiate withdrawal. Det ble liksom mitt skjulte våpen der inne. Du blir veldig godt tatt vare på og får god mat. Man møter også mange forskjellige kjekke mennesker på sånne plasser.
Sist endret av FriFugl; 1 uke siden kl. 08:27.
Krystallkongen: hvor stor dose subutex var du på før du seponerte? Jeg er på nedtrapping på sub selv og lurer på hvor langt ned i dose jeg burde gå før jeg seponerer
Trådstarter
17 2
Lurer på hvor mye det skal til for å bli innlagt. Er jo ingen tung rusmisbruker, har bare fått foreskrevet fra lege på grunn av smerter. Klarer virkelig ikke å trappe ned å takle abstinensene alene! Må nok ha profesjonell hjelp og innleggelse.
Sitat av Gladmajol Vis innlegg
Lurer på hvor mye det skal til for å bli innlagt. Er jo ingen tung rusmisbruker, har bare fått foreskrevet fra lege på grunn av smerter. Klarer virkelig ikke å trappe ned å takle abstinensene alene! Må nok ha profesjonell hjelp og innleggelse.
Vis hele sitatet...
Ta det opp med legen. Det tok 3 uker fra jeg spurte til jeg var innlagt. Varierer sikkert en del rundt rundt om i landet. Har truffet mange folk på avrusning som har vært der for legemiddelavhengighet. Alt fra husmødre som har fått utskrevet litt for mye fra legen til professorer.
Sist endret av FriFugl; 1 uke siden kl. 20:47.