Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2701
var så uheldig å rive av ledningene fra mitt koss headset i går natt.. gjelder garantien når man tydeligvis har gjort det selv? eller gjort det på fylla..

eller MÅ det være fabrikatfeil?
den livstidsgarantien er ikke mye å skryte av.. mener å huske at den ikke gjelder bøylen eller ledningene og div. andre problemer.. Fikk beskjed om dette på spaceworld i vår ihvertfall.
du kan jo alltids prøve, men tror nok ikke garantien gjelder da gitt
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Garantien gjelder kun hvis du ikke skader ledningen selv.

De må være fabrikant feil hvis det skal være feil med ledningen.

Dette fikk jeg i hvertfall beskjed om i min butikk.
Si at det er produksjonsfeil?
Bare kom med et oppgitt og overrasket uttrykk i ansiktet og si: "Ehm, du.. Det er vel ikke meningen at ledningene skal dette av?".
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Sitat av drittunge Vis innlegg
Si at det er produksjonsfeil?
Bare kom med et oppgitt og overrasket uttrykk i ansiktet og si: "Ehm, du.. Det er vel ikke meningen at ledningene skal dette av?".
Vis hele sitatet...
Yes, si at headsetet er halvt år gammalt, også kommer fyren og sier at ledninga datt av når han kjøpte det, men han valgte å levere det inn først nuh.
Du må levere det inn innenfor et rimelig tidsrom etter at du oppdager feilen, så hvis butikken er nazi vil det ikke fungere.
kommer helt an på hvem som står i den andre enden av disken, jeg fikk nytt når lyden på det ene øret ikke funka mer fordi den ene ledningen nesten var helt kuttet av :P så tipset er egentlig bare å være overbevisende å stå på ditt!
på musikkmagasinet i bergen leverte jeg inn ett totalvrak av et koss headsett. Betalte 50 spenn og fikk igjen ett gamelt reparert headsett. Fungerer helt fett, var nye puter på det og seff.
Det viktigste er at du må si at den løsnet mens du f.eks hadde det i lommen og at det ikke var du som rev den ut.
Jeg har helt gitt opp Koss, av erfaring må disse "sendes inn", og det tar 5-6 uker. Helt ubrukelig, slik var det ihvertfall for meg som var så uheldig å kjøpe dem hos PlayCom.
Dette er ene og alene opp til hvor hyggelig forhandleren er.

Ta med kvitteringen og headsettet og tusle innom noen butikker så skal du se du får en ny. I butikker jeg har vært delaktig i har vi byttet alt av defekte Portapro så lenge man har kvittering.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Du må levere det inn innenfor et rimelig tidsrom etter at du oppdager feilen, så hvis butikken er nazi vil det ikke fungere.
Vis hele sitatet...
Levert inn et halvt år etter 'uhellet', som var at deler av headset'et hadde falt av, og jeg mottok et nytt tilsvarende produkt.
Skader du selv er skyld i, og som produktet ikke er ment for å tåle (Som å i fylla rive over ledningene), dekkes ikke av garantien. Det den derimot dekker er hvis du skulle miste lyden, få ukontakt i ledning/plugg ol.

Og ja, jeg jobber i butikk.
Skjønner ikke hvorfor man skal innom butikk. Ta kontakt med KOSS direkte, noe som går mye kjappere og oftest mye bedre behandling. Dersom de mener det er din feil, kan de sikkert fikse det for deg for en billig penge

Har ikke noen erfaring med koss direkte, men alt annet jeg har av hardware har jeg alltid tatt kontakt med produsenten eller importør. Ettersom butikken må gjøre det samme, noe som tar mye lenger tid.
Dico:
Du får neppe en norsklønnet tekniker til å reparere et Koss headsett billigere enn hva det koster å kjøpe det i butikken. Så enten gratis bytte i butikk eller kjøp nytt.

Igjen, Koss-garanti eller reklamasjonsrett dekker i utgangspunktet ikke selvforskyldt skade, men er forhandleren snill er ikke dette noe problem.
Er vel ikke diskutert hvilket KOSS-headset det er her.
Har man dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=462413, så er det vel litt mer lønnsomt å betale noen for 1/2 - 1 time for å lodde på ledningene igjen?
Selger slike headsett på jobben, type Porta Pro.

Livstidsgarantien gjelder bare ved produksjonsfeil, og ikke brukerfeil, som f. eks avbitt ledning i fylla. Hos oss får de som faktisk har rett på nye, sendt de direkte fra leverandøren. )
jeg har bytta mitt 3 ganger, var ikke no problem det, bare gikk i butikken å sa at jeg var uheldig,(var kablene som blei dratt i så den ene høytaleren mista lyden), fikk nye
Jeg har fått bytta 3 stykk på elkjøp.
Ene knakk, ledningene løsna i alle ender ( lodda dem en gang og )
2 slutta og virke etter hard medfart
Det tredje virka bare på ene øyra. Pga jack greia.
Siste gangen var eg litt glupsk og tok det røde som var dyrere enn det blå jeg hadde fra før :roll:
Det jeg har nå bruker jeg ikke.


Fikk nye med en gang fra butikken
Sist endret av -Ω-; 30. november 2009 kl. 00:20.
ryker alltid ledningen nede ved skjøten til jacken. Regner med å kjøpe et porta-pro i året. Har fått beskjed om at ledningen er det lite man kan klage på. Er egentlig fornøyd når jeg bruker det hver dag.
den såkalte livstidsgarantien koss stiller med virker til å kun holde om det er produksjonsfeil på den når du kjøpte den.
livstids garanti er igrunn bare et lite salgstriks for å få folk til å kjøpe den greia som koster 30 % mere men lagd på samme sted (forsjellig klistermerke på), når det kommer til hva er fabrikat feil og hva er brukerfeil er de fleste tilfellene brukerfeil (med mindre man kjøper stæsj fra biltema ) men uansett så har butikkene ingenting med garantien å gjøre dem bare sender produktet videre til sine levrandører eller tredjeparts verksteder til å vurdere skaden overhørt mye krangel over telefon når jeg jobba på multicom -laugh- "VIRUS!!! JA MEN JEG HAR DA ANTIVIRUS" ect
Jeg og mange jeg kjenner har klart og herpe et titalls koss headsett. Uavhengig av hvor de ble kjøpt så har alle sammen fått levert de inn på elkjøp og fått nye/reparerte tilbake.