Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1389
Det har seg slik at en venn av meg skulle kjøpe den stasjonere pcn min, men etter en stund måtte eg ta den tilbake pga av en del feil på den. Når jeg fikk den i jenn gadd jeg ikke skru den på fordi jeg har en annen pc i bruk nå. Vennen min kjøpte ny pc. Men for noen dager siden når jeg skulle skru den på merket jeg at hardisken var borte, jeg ringte til vennen min, men han sa at han ikke hadde noe hardisk. Men det er ingen andre som kan ha tatt\ lånt den, derfor lurte jeg på om det er mulig å sjekke "datoen" eller et annet kjennetein innpå maskinen eller på selve hardisken? (Hardisken min er ca 3 år gammel mens hans er et par måneder)

Har søkt en del rundt på forumet og på google men fant ingentng.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det er stort sett ganske umulig å koble de sammen, eneste jeg kommer på i farten er at f.eks Compaq og HP har klistremerker på disker hvor det står egne compaq partnummer, dersom han har f.eks en Acer istedet for en compaq vil det jo ikke se helt rett ut dersom det står en disk i med et compaq sparepartnummer.

Ellers, mye til kompis?
Tror ikke det finnes noe, bortsett fra muligens et varenummer som kan sjekkes opp mot kvittering (?). Ellers er det bare å ta med seg balltre, for det kan ikkke ha vært noen andre som har tatt den, slik du forteller det. Snuten er også grei å ha.
Sitat av Steinar Lem
Snuten er også grei å ha.
Vis hele sitatet...
Nja, som regel... men....
Sitat av Same i Skauen!
Nja, som regel... men....
Vis hele sitatet...
Hvis noen hadde gjort det med meg, og benektet det, hadde jeg ikke tatt 5 flate øre for å annmelde fyren.
Vet du hva slags disk som stod i din? Hvis han har helt lik (og har kjøpt den nå liksom) så er vel det litt mistenksomt?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Man kan finne ut om en harddisk er brukt eller ny ved hjelp av harddiskens statusattributter som forteller om blant annet hvor slitt den er. Dette kalles S.M.A.R.T status.
Muligens klarer du også å hente tilbake noe av dine gamle ting med å scanne den. Det kan jo bevise noe.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dersom det er ein 3 år gammal disk mot ein som er eit par måneder er med respekt å melde det enklaste å sjekke kapasiteten.

Dei minste diskane i dag er vel større enn dei største for 3 år sidan.

Ellers? Hadde eg gidda å krangle om en 3 år gammal disk? Nope. Har en stabel på 6-7 WD 120GB liggande, som eg ikkje har gidda å ta i bruk enda...8)
Men så er det jo kanskje begrenset hvor mye tilgang han vil gi deg, hvis det er din han har tatt. Besøk han med balltre. Virker som det eneste fornuftige
Pyro-Freak: Det at du er fra Søgne forklarte hvorfor du støttet balltre ideen.
Sitat av Steinar Lem
Pyro-Freak: Det at du er fra Søgne forklarte hvorfor du støttet balltre ideen.
Vis hele sitatet...
Haha, ja vi har vel et litt spesielt rykte på oss Vi er egentlig ikke så ustabile som folk vi ha det til
ikke diss søgne!
Disser ikke Søgne! Har selv dame derfra. Men jeg vet hvordan de tenker.
flott det:P heter dama de? kansje jeg vet hvem hun er?
Tar det på pm, før vi tar over tråden her
offtopic:
Herrgud, nå må dere 13 år gamle nerder fra det flotte bondesamfunnet Søgne holde kjeft.


ontopic: kjøp deg heller en ny fancy ekstern hd.
Rolig gutter. Jeg har en løsning.

Du tar hardissken til "vennen" din mens han er på skolen\arbeid\ferie og sier at du også har kjøpt deg ny. Dersom han begynner og mase så sier du bare: "Kan ikke alle bare være venner?" Hvis han ikke godtar det knekker du nakken på han. Det ser ut som en god løsning på et problem som dette.
jumbo 13 år ikke fornærm meg
Sitat av the_rer
jumbo 13 år ikke fornærm meg
Vis hele sitatet...
jeg hinta til hatlem mr just fylt 17..
Helvete, folk som dere legger skam på Søgne. Til dere andre, så er det ikke noe å si at Søgne hvertfall har en deilig skjærgård
Hvis du ser så svart hvitt på det at du ikke klarer og se ironien i det jeg sier vil jeg påtale at din intelligens ikke er på det høyeste innenfor forståelse. Forresten har ikke jeg sett en 13 år gammel nerd fra Søgne i denne topicen.