Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Og vinneren er?
Dj_Evelen 4 1,90%
Lasse 12 5,71%
Emmerdale 18 8,57%
Lundern 67 31,90%
Gummiand 7 3,33%
Mushy 11 5,24%
Oleandreas 32 15,24%
S.S.L 24 11,43%
THH 1 0,48%
Vidarlo 34 16,19%
Stemmegivere: 210. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  45 3642
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Da var konkurransen over, og dere kan stemme på vinneren
Jeg har tatt med friheten til å slette bilder som ikke har noe som helst med temaet å gjøre. En del BRA bilder, men som jeg personlig mener ikke samsvarer med oppgaven. Desverre.. Temaet denne gangen var BEVEGELSE. Takk til alle som har sendt inn. Den med flest stemmer innen Søndag 20/5 har vunnet..

Bidragene:
Dj_Evelen:
Link til bildet

Lasse:
Link til bildet

Emmerdale:
Link til bildet

Lundern:
http://student.iu.hio.no/~s130235/nff/Lundern.jpeg

Gummiand:
http://student.iu.hio.no/~s130235/nff/gummiand.jpg

Mushy:
http://student.iu.hio.no/~s130235/nff/mushy.jpeg

Oleandreas:
http://student.iu.hio.no/~s130235/nff/oleandreas.jpg

S.S.L:
http://student.iu.hio.no/~s130235/nff/ssl.jpeg

THH:
http://student.iu.hio.no/~s130235/nff/thh.jpg

vidarlo:
http://student.iu.hio.no/~s130235/nff/vidarlo.jpeg

Pga plass så måtte jeg desverre bare linke til ett par alternativer..
Sist endret av totto; 15. mai 2007 kl. 13:28.
Synes Vidarlo sitt bilde slår seg ut i mengden. (:
Enig. I voted vidarlo
Ikke enig, eller. Er enig i at det "slår seg ut i mengden", men ikke at det var noe bra. Likte Oles bilde best og derfor fikk det min stemme.
Stemte vidarlo, det slår seg ut i mengden og en av noe samme stil og kvalitet som jeg bruker å knipse
Skuffende nivå egentlig, har sett så utrolig mye bra tidligere fra folk i dette subforumet. Denne samlingen ser ut som en masse pns. Uansett er det ole som stikker av med min stemme. Denne føles ikke så klisje som mushys og vidarlos bilde, men illustrer fart på en intressant måte. Egentlig er jeg redd for at det ikke ligger mye tankegang bak det.
Sitat av Chubby
Skuffende nivå egentlig, har sett så utrolig mye bra tidligere fra folk i dette subforumet. Denne samlingen ser ut som en masse pns.
Vis hele sitatet...
Er enig - men det er vel også slik at de færreste har tid, eller ikke orker å jobbe med en konkurranse det ikke er noen premie på. Jeg skjønner godt at de som er på høynivå her har andre ting å ta seg til.

vidarlos er vel det eneste med et budskap, syntes jeg.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Kluet var jo bevegelse, dessverre var det ikke mye bevegelse i mange av bildene, man vet at det er noe som beveger seg men ser det ikke i bevegelse. Skulle gjerne sett noe alle dette: http://www.deviantart.com/deviation/...e+-in%3Ascraps (Sorry for at jeg viser en av mine egne bilder, men gadd ikke lete etter noe annet...)

vidarlo sitt bilde viser bevegelse, men på feil måte. Bevegelse i kameraet er super lett og objektet trenger ikke bevege seg. Mushy sitt bilde klarer å vise bevegelse best, jeg stemte derfor på Lundern (jeg vet det er litt motsetninger, men Mushy sitt bilde var dårlig komponert og uinteressant, mens Lundern sitt bilde var interessant samtidig som man ser en "tendens" av bevegelse)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg stemte mushy siden det var det jeg koblet mest mot "bevegelse" selv om bildet nok kunne vært mye bedre.
Det var ikke så veldig mye bevegelse i disse bildene, men jeg likte Lasse sitt bidrag best. Han fikk min stemme.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Med respekt å melde så bevega både kamera og motiv seg på det bildet. Det var en person so låg på bakken og røyste seg opp.

Heiv det inn her for å sjå responsen, og eg er klar over at det ikkje er et veldig bra bilde på nokon måte...
Lundern got my vote. Motiv, lys og alt passet best sammen i forhold til de andre.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Devotio: jeg er enig med deg.. Jeg har en HAUG av den typen bilder fra Gatebil i fjor, men det er jo utenfor konkurranseperioden... Det er også det jeg forbinder med bevegelse.. Mushy er jo ihvertfall inne på noe.. Lundern sitt med litt lenger lukker kunne også blitt VELDIG bra..
Utrolig elendig resultat på denne konkurransen. Den skulle vært avlyst på grunn av way latterlige bidrag. Jeg stemte random i opposisjon.
Voter Lundern. Hvorfor ? Skateboard ftw.
S.S.L får min vote; kult, bra og morsomt bilde.
Sist endret av voldern; 15. mai 2007 kl. 15:57.
Mushy fikk min stemme. Utenom Vidarlo sitt, er det det eneste bilde som faktisk viser bevegelse. Greit nok, vi skjønner at en f.eks en seilbåt eller skater beveger seg, men det syns ikke i bilde.
Lazywriter
Gisse's Avatar
Lundern fikk min stemme as well. Synes fargene var bra, bildet så helt greit ut og man kan se at personen er i bevegels.
Lundern fikk min stemme mest pga jeg heter lunde, og at det ser ut som det som er lagt mest jobb i
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Jeg er enig med at bidragene er så som så... Og kanskje burde vi droppa runden pga dårlige bidrag men tror folk her har misforstått litt... Fikk akkurat en klage på at jeg hadde skrota ett bilde, fotografen mente at objektet var i bevegelse, men som jeg sa, det hjelper ikke at tingen du tar bilde av ER i bevegelse, dersom bildet bare viser ett fast objekt uten noe form for fartsfølelse eller lignende.. Kommer til å være strengere med tanke på tema osv i neste runde. Men skal samtidig gjøre det litt lettere også...
Jeg syns vi skal gi fotokonkuranssen en ny sjanse. Jeg vil dessuten være med, har ordnet kameraet mitt nå =) hehe.. Men ta et annet tema da!
Totto: Temaet var bevegelse. Så lenge det er et tema og ikke et krav er vel alle bilder godtatt. Graden og illustrasjonen til temaet bevegelse er jo subjektiv, og dermed eksisterer det ingen rett eller galt. Er det noe som er feil, så er det å utelukke bilder fordi trådstarter mener det ikke taler temaet godt nok. Det ser ut som om vi har fått en verdig vinner...
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Sitat av Chubby
Totto: Temaet var bevegelse. Så lenge det er et tema og ikke et krav er vel alle bilder godtatt. Graden og illustrasjonen til temaet bevegelse er jo subjektiv, og dermed eksisterer det ingen rett eller galt. Er det noe som er feil, så er det å utelukke bilder fordi trådstarter mener det ikke taler temaet godt nok. Det ser ut som om vi har fått en verdig vinner...
Vis hele sitatet...
Chubby: Poenget mitt er at dersom man setter ett tema, feks bevegelse, så hjelper det ikke å sende inn ett bilde av en kar som sitter på en benk, fordi han har TENKT å bevege seg. Til neste runde så skal alle få lov til å argumentere med HVORFOR de tolker temaet med det bildet de sender inn.. Dette er første konkurransen jeg kjører så all kritikk tas til følge. MEN, jeg vil i neste runde, gjøre som her, og kun vise 10 bilder. Dette pga forumet som ikke tillater mer enn 10 avstemningsalternativer, og ett begrenset antall bilder.
Mitt bilde passer ikke til konkurannsen egentlig, folk burde bruke hauet sitt å stemme på de som faktisk _har_ bevegelse i bildet.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av Lundern
Mitt bilde passer ikke til konkurannsen egentlig, folk burde bruke hauet sitt å stemme på de som faktisk _har_ bevegelse i bildet.
Vis hele sitatet...
Jeg er forøvrig enig med deg, dessverre var Mushy sitt bilde mer et snapshot enn noe kvalitetsbilde, ditt derimot var ganske bra tiltross for at det ikke utfyller oppgaveteksten 100%.
Sitat av Lundern
Mitt bilde passer ikke til konkurannsen egentlig, folk burde bruke hauet sitt å stemme på de som faktisk _har_ bevegelse i bildet.
Vis hele sitatet...
Bildet ser som tatt ut av ett skatemagasin, det ser profft ut, derfor folk stemmer på det.

Bildet av seilbåten var bildet som hadde mest bevegelse imo (som ikke var masse blur og surr)
Bob Sacamano
John B's Avatar
Likte S.S.L sitt bilde mest. Har noen forferdelige hesteinteresserte foreldre så jeg har hørt flere ganger hvor lite hester liker å ligge nede slik som på bildet. Creds.
Sist endret av John B; 15. mai 2007 kl. 23:16.
Tenkte bare jeg skulle benytte denne tråden til å få litt tilbakemeldinger på et bilde
http://blink.dagbladet.no/modules/ga...=1&cid=1473717
Hva syns dere ? Konstruktiv kritikk.
Sitat av John B
Likte S.S.L sitt bilde mest. Har noen forferdelige hesteinteresserte foreldre så jeg har hørt flere ganger hvor lite hester liker å ligge nede slik som på bildet. Creds.
Vis hele sitatet...

Merci beaucoup ;D


Det er sånt bilde man ikke har sjangsen til å ta hele tiden, lille hesten der er sta
Stemte vidarlo. Dette gjorde jeg utifra opplysningene trådstarter gav i sin første post - nettopp at temaet var bevegelse. Jeg følte at vidarlo sitt bilde fremstilte dette best.
Sitat av Pyro-Freak
Tenkte bare jeg skulle benytte denne tråden til å få litt tilbakemeldinger på et bilde
http://blink.dagbladet.no/modules/ga...=1&cid=1473717
Hva syns dere ? Konstruktiv kritikk.
Vis hele sitatet...
En nerd hopper over fire fjortiser. Ikke noe spesielt ved det. Skjev horisont, daffe farger, kjip vinkel. Sorry, det kunne du gjort mye bedre.
bevegelse blir sett på som et fotografisk virkemiddel. man oppnår bevegelse i bildet ved å følge diverse komposisjonsprinsipper som f.eks rytme. man trenger ikke lang lukker for å få rytme i et bilde, men det blir en viss bevegelse i bildet. derfor syntes jeg at bevegelse er et ganske dårlig tema til en fotokonkuranse, nettopp fordi det betyr så mangt. Lundern har en god komposisjon og skråstilling av kameraet gir dynamikk og bevegelse uten lang lukker.


edit. syntes bevegelse er et godt tema når jeg tenker meg om.
edit2. men et godt bilde uten bevegelse er vanskelig å finne. så temaet kunne vært "fine bilder"
Sist endret av h1rik; 16. mai 2007 kl. 01:21.
o shit waddup
Sitat av h1rik
bevegelse blir sett på som et fotografisk virkemiddel. man oppnår bevegelse i bildet ved å følge diverse komposisjonsprinsipper som f.eks rytme. man trenger ikke lang lukker for å få rytme i et bilde, men det blir en viss bevegelse i bildet. derfor syntes jeg at bevegelse er et ganske dårlig tema til en fotokonkuranse, nettopp fordi det betyr så mangt. Lundern har en god komposisjon og skråstilling av kameraet gir dynamikk og bevegelse uten lang lukker.


edit. syntes bevegelse er et godt tema når jeg tenker meg om.
edit2. men et godt bilde uten bevegelse er vanskelig å finne. så temaet kunne vært "fine bilder"
Vis hele sitatet...
Du får forhåpentligvis ikke makrobilder av blomster med bevegelse som tema. det er vel der det ligger.
Sitat av ulldott
Du får forhåpentligvis ikke makrobilder av blomster med bevegelse som tema. det er vel der det ligger.
Vis hele sitatet...
Appropos blomster - kan man ymte frempå om temaforslag til neste konkurranse? Hva med natur? Eventuelt en avgrensning innen dette?
Lundern har åpenbart foto-skills, men min stemme går til Lasse. I mine øyne den som fikk frem "bevegelse" best.

Hehe, vidarlo er jo absolutt en honorable mention.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Stemte på Emmmerdale. Synes ikke bidragene var så veldig bra, men men. Liker biler, så passa bra.
hva i all verden er det som har skjedd med bildet mitt da ?
har du komprimert det, og satt ned kvaliteten 70% ?

slik ser i allefall bildet ut ( og slik ser det også ut i den orginale tråden ) :

http://i35.photobucket.com/albums/d181/Mandels/dwedwed.jpg
Likte bilde til lundern best så det fikk min stemme. Syns ikke de andre bildene var konkurranse-materiale akkurat. Så jeg overså at det kunne vært litt mer bevegelse i bilde til lundern siden det var det temaet skulle være. Må også si at jeg likte emmerdale sitt bilde bedre i "full versjon". Litt vanskelig å gjøre seg opp en riktig mening når du bare får se thumbnail av bildene..
Hvorfor har ikke mitt bilde blitt med i avstemningen?
Sitat av Oulie
Hvorfor har ikke mitt bilde blitt med i avstemningen?
Vis hele sitatet...
Fordi det ikke var nok bevegelse i bildet?

Mitt ble ikke med fordi tege'r går for sakte. De flyr fort, men går sakte.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg likte emmerdale bildet (kan ha noe med at jeg er en bilfantast) og det fikk derfor min stemme.
ser ikke ut som je har noen sjangs :P
på nest siste plass
Sitat av Dj_Evelen
ser ikke ut som je har noen sjangs :P
på nest siste plass
Vis hele sitatet...
Det er jo bare et bilde av en vifte, ikke sant?
Sitat av Grantax
Det er jo bare et bilde av en vifte, ikke sant?
Vis hele sitatet...
jaja, men ble ikke med for og vinne heller :P
Vidarlo fikk min stemme. Av en eller annen grunn, synes jeg hans bilde representerer bevegelse best, av de som er å velge mellom.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Og vi gratulerer Lundern med seieren... Har vært opptatt med bacheloroppgave så jeg har ikke fått oppdatert før nå..