Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 617
Hei!

hvis jeg har en pc med ms vista og har behov for å reinstallere er det mulig og bare maile/ringe microsoft oppgi produktnøkkel også får man tilsendt en cd???

Og nei det fulgte ikke med cd når jeg kjøpte pcen

på forhånd takk!
Hvilken produsent har du kjøpt datamaskinen fra? og Modell?
Skal du få tilsendt et "Downgrade-kit" av Microsoft, eller hva mener du?
Skal du legge inn XP på en ny maskin levert med Vista vil du ganske sikkert få problemer med drivere om det er en laptop.
Om du ikke fikk med noen plater har du garantert mulighet for å brenne ut recoverysett fra maskinen, du kan nok også starte gjenoppretting fra en egen partisjon på disken din under oppstart.
Hei,
Jeg skjønner ikke helt hva du vill... I tittelen så forstår jeg det slik at du ønsker xp på pcen og ikke vista.. men etter det du skriver så virker det som om du bare har behov for å slette ned pcen, kanskje på grunn av den er treg eller du har virus.

Om du ønsker å slette den ned og få den opp igjen med vista så det første du gjør er:

1. ta vare på det du ønsker å beholde. eventuelt lagre det på en annen hardisk.
Jeg har da en hp pc og den sletter jeg ned ved å bruke ett recovery program som ligger på pcen. Eller det fulgte med cd til dette. de cd'ene vil være merket meed ( RECOVERY CD ) eller lignende.

Om du ikke har dette så finner du ett program på Start --> Alle programmer --> Tilbehør
Der tror jeg du skal finne noe som heter recovery eller noe lignende. moderne pcer vill be deg om en cd som er spesiell til din datamaskin. Den cden skal du lage første gangen etter at du har kjøpt din pc. Om du ikke har gjort dette så vill maskinen at du skal lage den cden nå. ( hiv en tom pc i cd stasjonen og så lager dataen den etter at du har funnet programmet.

Om Pcen vill ha en Vista lisence så står det bak på pcen / under på en rød merkelapp. ( 50 siffer kode så det er umulig å ta feil )

Lappen kan være vanskelig å finne på stasjonære pcer. hos meg så ligger den forran på pcen inni ett lite rom hvor jeg kan lagre 2 -3 cder.

Om det er noe du lurer på så kan du sennde meg en melding.

Fikk veldig lite info fra deg så vanskelig å svare, men det er slik jeg tror det er.


HUsk å ta vare på filer,bilder som du vill ha med deg videre i livet..
Jeg brente meg kraftig sist jeg skulle slette ned min laptopp.. Har 2 stasjoner på min data, altså C'disken og en D'disk som er kun for Recovery. Den sistnevnte disken var ganske stor så jeg tok meg den frihet til å legge mine viktigste filer der og trodde de ville være trygg da jeg slettet ned pcen.. det stemte ikke, alt forsvant -.- * Sukk *


Håper du får det til


Mvh Nisse Nisse