Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 987
Jeg er ganske ny innen fotografering, men dette er to bilder jeg er litt fornøyd med..

Litt svært bilde, sorry.

http://i197.photobucket.com/albums/a...hoto/Skilt.png




http://i197.photobucket.com/albums/a...hoto/Snegl.jpg
klarer ikke sette fokus på bildet (skilt), synes heller ikke det er noe spesielt med bildet. Men likte måten alt det skitne på skiltet kom fram
Sitat av Leif Motorvei
klarer ikke sette fokus på bildet (skilt), synes heller ikke det er noe spesielt med bildet. Men likte måten alt det skitne på skiltet kom fram
Vis hele sitatet...
Takk for svar .
Likte det bildet med skiltet jeg da, så jeg holder meg til å kommentere det.
Likte hvordan du fikk fram den spesielle følelsen. Hadde jeg sett skiltet slik hadde jeg helt sikkert gått oppover den veien. Det jeg derimot ikke liker i det hele tatt, er det hvite området på venstre side! Dermed må jeg innrømme at jeg tror bildet hadde vært vesentlig mye bedre dersom hele skiltet hadde vært i fokus..

Takk for meg Håper svaret funket ..
Sitat av MoiChris
Likte det bildet med skiltet jeg da, så jeg holder meg til å kommentere det.
Likte hvordan du fikk fram den spesielle følelsen. Hadde jeg sett skiltet slik hadde jeg helt sikkert gått oppover den veien. Det jeg derimot ikke liker i det hele tatt, er det hvite området på venstre side! Dermed må jeg innrømme at jeg tror bildet hadde vært vesentlig mye bedre dersom hele skiltet hadde vært i fokus..

Takk for meg Håper svaret funket ..
Vis hele sitatet...
Tusen takk for kritikk
Synes bildet av skiltet var fint. Likte måten du fikk det til å se gammelt og slitt ut, og vinkelen du tok det i. Før jeg fikk sett ordentlig på det trodde jeg det var ett skilt fra andre verdenskrig.
Fine bilder. Et tips, dog- når man tar bilder av dyr (som f.eks. en snegle) er det viktig at øynene er i fokus! Jeg ser du har fokus på ryggen til sneglen nå og gjetter meg til autofokus eller uvøren manuel fokusering?

Men for all del, ingen dårlige bilder! Spennende svart/hvitt konvertering av skiltet.
Jeg syns bildet av skiltet var tatt litt for mye på skrå, også fikk jeg liksom ikke noe skikkelig sted å sette øynene på, det ble liksom til at øynene hvilte seg på høyre side av bildet, på kanten av skiltet.

Sneglen var liksom.. Litt for mye til siden!
Du kunne hatt bitte litt mer luft på venstre side og under sneglen.
Men bare bitte litt!

(Må være utrolig greit å ta bilde av snegler, du har jo allverdens tid til å stille fokus!)
HoHo!
Skiltbildet: Du skal ha ros for kontrastfylt bilde. Og fin sort-hvitt konvertering. Desverre er det litt for dårlig dybdeskarphet. Du skulle nok ha hatt mindre blenderåpning. Vinkelen er også mye brukt, men bra forsøk.

Sneglen: Flott med detaljer på sneglen, men samme problem som skiltbildet. Litt for dårlig dybdeskarphet (nevnt tidligere med øynene). Også kanskje litt mye bark ute av fokus til høyre.
høyre siden av sneglebildet var litt utydelig, prøv og gjør alt utenom sneglen slik i ps eller no.
skiltet var også lit for tydelig på venstre side.
Det må du nokk ta om igjen
Det første bildet er (imo) et ganske typisk bilde som alle tar når de har eos og photoshop. Fyrer opp med b&w og harde kontraster.

Det andre bildet syntes jeg hadde et fint utsnitt og også litt fett med litt dybde. Men som tidligere sagt her, så ville jeg hatt fokus et annet sted.

I alt fine bilder, men de kommuniserte ikke med meg.