Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 436
Beklager en litt vag tittel, men nå har det seg slik at jeg ikke vet hva som er galt med den, eller hva som er opphavet til problemet.

Det som skjer, når jeg trykker på 'på' knappen er følgende:
Den slår seg på og fargene er rare, og det er noen bokstaver som mangler, og noen som er lagt til. Det er også noen forskjellige streker og lignende rundt om kring. dette er før den har kommet seg inn i windows XP, som da er operativsystemet jeg bruker.

Når den loadingskjermen kommer opp, bruker den kanskje 5 minutter på å laste ferdig, og når jeg vandligvis kommer inn i windows, så er det gult og grønt ubevegilig støy på skjermen. Etter dette kommer det 'Please check the signal cable' oppe i hjørnet på skjermen, og pc'n restarter.

Jeg har støvsugd og fjernet støv fra hovedkortet og skjermkort og sjekka om alle ledninger sitter som de skal, pelt ut det lille flate batteriet, formatert og lagt inn windows på nytt.

jeg har et MSI 915P s775 hovedkort. skjermkortet husker jeg ikke, men hvis det er noen som vet hvordan jeg kan finne det ut ved å se på det, og det er viktig informasjon, så bare si ifra.

Noen som vet hva som er galt, eller hva jeg kan gjøre for å fikse det ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg ville tippet på skjermkortet i første omgang, så gått videre til å sjekket hovedkortet så over til minne og CPU.
Trådstarter
79 1
Så med mindre jeg får lånt diverse deler for å få sjekket det, kan jeg likesågodt kjøpe med en ny pc?

Hvis jeg får lånt meg noen deler, er det noen risiko for at de nye delene jeg setter inn kan bli ødelagte?

takk for svar
Høres for meg ut som om du har overhopphetet, men hvis du skrur på når pcen er kald, så er det jo ikke det.. Pc altså.. Nådagens teknologi. Skjønner meg ikke på det.