Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  671 65698
Sitat av Drachir Vis innlegg
Pentagon er tross alt hovedkvarteret til det amerikanske forsvarsdepartementet. Det at noen øyenvitner så et militærhelikopter der er meget mistenkelig ja...

Det at politi gikk rundt i foto-forretninger, for å samle inn bilder, som var blitt tatt av hendelsene, er også meget mistenkelig ja. Underlig at politiet driver med innsamling av bevismateriale, slik at de kan finne ut hva som skjedde. Og sælig så kort tid etter ulykken. Skulle tro de ville vente et par uker, minst.....
Vis hele sitatet...
At de sendte et helikopter for å samle sammen videoer i område viser til ganske høy prioritet, å hvor er videoene?

Bevismateriale? Det tok tv selskapa 10 minutt å bevise hva som var skjedd. Å hvor er bilda blitt av?

Heller litt mot den gips teorien, forsikrings svindel!!
Ehm. Jeg tror du misforstod litt Lucif3r. Poenget mitt var at det ikke kan betraktes som unormalt at noen øyenvitner så et militærhelikopter i nærheten av det amerikanske forsvarsdeoartementet sitt hovedkvarter.

Selv om tv-selskapene klarte å få tak i video-opptak av hendelsen etter kort tid, er ikke det noen nevneverdig grunn til at politiet ikke skal samle inn bevismateriale. Såvidt jeg vet er det ikke vanlig for politiet å offentlig vise frem bevismateriale i saker, og jeg ser ikke hvorfor de skulle gjøre det i denne. Som du selv sa, fikk tv-selskapene tak i noen klipp de kunne vise. Om du virkelig mener det var rart at politiet samlet inn bevismateriale i form av video-opptak og bilder etter hendelsen, ja da tror jeg du selv tydelig har vist hvor ditt kunnskapsnivå ligger...
Sitat av slashdot Vis innlegg
Eller så får du komme opp med nye argumenter som held vatn, og ikkje bare runke på dei samme argumenta som er tilbakevist et titalls ganger før.
Vis hele sitatet...
Dessuten spurte jeg om hullet i pentagon å hvorfor de la ny grus å gress morgenen etterpå, burde ikke være nødvendig om det ikke er noe å skjule. Kan ikke bare svare på halve spørsmålet å sende pittbullen din inn for å si at dette har blitt motbevist 10 ganger før...

Drachir: Etter en sånn katastrofe bør det være viktigere ting for politiet å gjøre. Synes ikke det er rart at de ble samlet inn synes det er rart at de er forsvunnet, er det en grunn til ikke å offentligjøre det at det er bevis materiale?
Etter en katastrofe er det mye bedre ting å gjøre enn å samle bevismateriale? Da kan du jo komme med noen gode eksempler syns jeg...

Gress/gruslegging er plutselig et tegn på skjulte agendaer nå altså. Nå syns jeg argumentene begynner å bli drøyt desperate her. Javel, kanskje det er litt rart at man planter gress dagen etter en katastrofe, men hva faen har det med noe som helst å gjøre?
Overvåking, sikring av GZ OSV, hva skulle egentlig noen bilder bevise/motbevise om det er video av hele hendelsen?

Ja jeg mener det er ganske suspekt at rester av et passasjer fly bare blir gravd over, eller dvs mangel på rester av et passasjer fly...
Du har virkelig ingen begreper om hva etteretning handler om. Alle bilder av hendelsen kan inneholde detaljer som andre bilder ikke har fått med.

Det var kanskje noen folk på GZ også???
http://www.mlynch.org/ml/images/ground_zero_dig.jpg
Som en araber som vinker fra fly vinduet?

Skjønte du hva faen gresslegginga har med noe som helst å gjøre?

Etteretning er en illusjon skapt for å kontrollere, manipulere og overvåke fritt tenkende mennesker..
Sist endret av Lucif3r; 4. februar 2009 kl. 21:08.
Sitat av Lucif3r Vis innlegg
Etteretning er en illusjon skapt for å kontrollere, manipulere og overvåke fritt tenkende mennesker..
Vis hele sitatet...
Om det er slike meninger de som blindt tror på konspirasjonsteorier har, så forstår jeg at det ikke nytter å argumentere mot dem.

Generalisert med hensikt.
Sist endret av Archj; 4. februar 2009 kl. 21:13.
Det er noen her det virker som at det bobler over for, men det er ingen hensikt å gjøre dette personlig. Takk for bra tilbake meldinger og informasjon. Også vil jeg bare nevne, om folk skal komme med med teorier og hendelser ang. 9/11, hvis til kilder.
Sist endret av #Conex; 5. februar 2009 kl. 00:24.
Dominic Suter - Urban Moving Systems!?!

-

http://www.youtube.com/watch?v=sEbUQiYOGjU

Oh snap! 11. September og 7. Juli er Minority Report IRL, bare at de forutser det uten å vite det...
Logisk forklaring takk?

Ivioyner:
Hvis den veggen hadde blitt truffet av et passasjerfly på 120 tonn + passasjerer og baggasje, ganske nøyaktig 10 ganger tyngre enn F4 Phantom som blir brukt i videoen, ville det mest fantastiske resultatet vært å se om man kunne finne veggen etterpå...

MEN, nå tyder jo ingenting på at den veggen i klippet er forsterket med stål, som pentagon (eller nærmere bestemt kun den veggen som ble truffet av flyet, morsomt nok ferdigstilt samme dag som angrepet) for å beskytte mot akkurat denne typen angrep. Er ikke et matematisk geni, så dette blir bare synsing, men vil ikke motorene, som de mest kompakte gjenstandene på flyet, etterlate et hull når den hule flykroppen gjør det?
-
Og for underholdningens skyld:

"I don't think anybody could have predicted that these people would take an airplane and slam it into the World Trade Center, take another one and slam it into the Pentagon; that they would try to use an airplane as a missile, a hijacked airplane as a missile."

Condolezza Rice

ORLY?!?
Lone Gunman var en spinoff fra X-Files som sendte en pilotepisode i 2001.
Gjett hva handlingen var før du klikker på linken
http://video.google.com/videosearch?...gunman+9%2F11#


MÅ SE!
Bill Cooper er en av de store legendene innen alternativ historie.
Vert for radioprogrammet The hour of the time.
Utdrag fra sendingen 28. Juni 2001

http://www.youtube.com/watch?v=Zy4EyBstOsA
Det er faktisk også en bok av Tom Clancy, Debt of Honor (kom ut i 1994), som ender med at en pilot krasjer en 747 inn i kongressbygningen. Så ja, det har absolutt vært gjort i fiction. MEN, der har vi også sett angrep fra aliens og gudene vet hva... Hele verden ble jo ganske sjokka når vi så dette, nettopp fordi det var så utrolig mye drøyere enn noe vi hadde kunnet forestille oss at faktisk skulle kunne skje, SELV om det hadde skjedd veldig like ting i både filmer og bøker allerede.

Ang. stålforsterking, motorene osv - tja... jeg har ikke sjekka så mye rundt hva det faktisk ble og ikke ble hull av. Motorene er mest kompakte ja, men flykroppen veier faktisk mye mer, og har faktisk et ganske solid skjelett. Men for å tenke litt rent logisk:

1: Hvis man faktisk skulle stage dette, og ville skape så mye mayhem som mulig for å skaffe seg en krigsgrunn, hvorfor skulle man krasje det inn i den delen av pentagon som var best sikret? For å spare liv? Det passer ikke med angrepene på WTC i det hele tatt.

2: Det samme går egentlig for WTC - hvis man først gjorde dette her, hvorfor gjøre en innsats for å få bygningen til å dette rett ned, istedet for å la den dette utover? Og hvorfor ikke sørge for at hullene i Pentagon matcha en flykropp "bedre" (setter det der i anførselstegn, for jeg tror det hullet der matcher veldig bra).

3: Hvorfor i heiteste skulle man bruke en eller annen form for rakett til angrepet, istedet for å faktisk bruke et ekte fly?

4: Hvorfor bare slippe ETT enkelt opptak av flyet? Hvorfor ikke like gjerne lage flere? Det er ikke akkurat vanskelig å lage troverdige filmklipp i denne kvaliteten, jeg skal gjerne sette en kasse pils på at leieboeren min (jobber med post-produksjon/3d-animasjon++) kunne ha laget noe som holdt vann i løpet av en dag, alene.
hmm

1. Vel, det grafiske var da hvertfall på plass, dødstall er jo kun ett tall. Men det stemmer på en måte da ca 200000 mennesker var innom WTC tårnene hver dag, halvparten turister. Ikke for å være kynisk men 2800 er et relativt lavt tall sett i forhold.

Hvis dette skulle bli gjort av deler av den amerikanske regjeringen, måtte det militære være innblandet i en viss grad. Tror ikke de hadde noe ønske om å dø. Det som også er merkelig er at delen av Pentagon som ble forsterket og truffet, ligger på motsatt side av forsvarsministerens kontor. Hvis man skal beskytte noen er det vel han?

2. Tror ikke akkurat at maksimalt med skader var tilsiktet her. Selv om det er et stort historisk anker, er ødeleggelser og dødstall ubetydelig i forhold til andre hendelser.

3. Noe jeg har tenkt, som ikke har noen bevis i seg selv, er at flight 93, som "kræsjet" i Pennsylvania, ble skutt ned av F-16 fly fordi noe hindret flyet i å treffe målet som var Pentagon. Cruise-missilen var en dårlig erstatning.
En lokal nyhetsstasjon i Cleveland meldte også at Flight 93 nødlandet på Cleveland Int. Airport.
Mulighetene er mange og forvirrende.

4. De slapp to, begge like dårlige og fra samme vinkel. Hvis jeg ser på det, kan jeg ikke se noe fly samme hvor hardt jeg prøver. Andre mener de ser et fly. Jeg må forsvare mitt standpunkt, andre forsvarer deres. Krangelen vil fortsette fordi begge tror de har rett. Den som burde svart for seg slipper unna. Beviser eller motbeviser ingenting.
Sist endret av BonesCon; 5. februar 2009 kl. 13:31.
1: I forhold til 200.000, så er 2800 helt klart et lavt antall, men poenget her er at man allerede lager skader for mange milliarder, og dreper tusenvis, helt garantert. Hvorfor skal man da anstrenge seg, og svekke "illusjonen", for å unngå noen få ekstra dødsfall og litt andre bygningsskader?

2: Hvorfor er det merkelig at den delen som ble truffet ligger på motsatt side av forsvarsministerens kontor? Hvis man hadde bomma en anelse (i høyden) så hadde like gjerne motsatt side kunnet bli truffet. Det sikreste sånn sett hadde helt klart vært å treffe noe som IKKE var stikk motsatt side, men mer til siden for det som faktisk ble truffet.

3: Et cruisemissil er MYE mindre enn de delene folk mener at er for små til å kunne stamme fra en 757, f.ex. er en tomahawk litt over en halv meter i diameter, og selv den minste utgaven inneholder opp mot et halvt tonn høyeksplosiver. Hadde man fjerna stridshodet helt, så ville det ha skapt mye mindre skader enn det der (f.ex. et mye mindre hull), og - ikke minst må jeg si at det er virkelig imponerende effektivitet på improvisasjonen, i og med at krasjet i Pentagon skjedde ca en halv time FØR flight 93 krasja. I løpet av denne særdeles korte tiden skulle man da også ha rukket å rigge pentagon med eksplosiver++ for å få det til å likne på et flykrasj, samt å plassere ut vrakrester fra motorer++?

Uff, nå trykka jeg på send for raskt, så her følger litt mer:

4: Ja, dette er nettopp poenget - hvis de ville overbevise folk om at det faktisk var et fly som hadde krasja - hvorfor ikke lage FLERE videoer, og noen som faktisk viste flyet litt bedre? Spesielt når de faktisk samla inn alt av overvåkningsvideoer osv skulle jo ikke dette ha vært noe som helst problem.

Forresten skjønte du ikke helt mitt opprinnelige punkt 2, jeg mente "hvorfor gjøre en så stor innsats for å få WTC til å falle rett ned, og dermed potensielt svekke illusjonen". Det var der jeg mente at man allerede gikk så drastisk til verks med skadene, at litt omliggende skader er helt bak mål å tenke på, spesielt når man ved å være "forsiktig" tilogmed svekker hele historien (i følge de som tror på konspirasjonsteoriene), men i og for seg gjelder det jo pentagon også, selv om det der er mer millitære grunner for å minske skadeomfanget litt.
Sist endret av atomet; 5. februar 2009 kl. 14:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitter å ser på en film laga av en arkitekt, temmelig lang, men meget interesant:
http://video.google.com/videoplay?do...truction&hl=en

FKS. at FEMA fjerna alt stålet før NIST fikk begynne med sine undersøkelse. Første rapporten gikk på pannekake teorien, men ble fort motbevist. Så kom det en teori om at varmen bøyde stålet mellom bjelkene som stakk opp slik at du fikk en implosjon. Uansett NIST nekter for at det var smelta metall på GZ som forøvrig var varmere enn en hydrokarbon brann kan bli. At alle disse "frivilige" folkene som gjorde undersøkelser ikke var frivilige, men hadde million konsultasjons lønninger fra etteretningsorganer OL. At det ble satt av $600.000 til forskning om hva som var skjedd. Monica Lewinsky skandalen ble det brukt 600 millioner(mulig jeg husker litt feil tall, men bildet er rett).

116 personer som var på GZ sier de hørte eksplosjoner, et tv selskap saksøkte NY city for å få tilgang til disse da NYC nekta for at de eksisterte. At metall OL ble blåst sidelengs ut av byggningen, noe som skjer ved brann? Ble funnet benrester av mennesker 6 år etter på hustak ved siden av Twin Towers, noen 1 cm store, noe som skjer ved brann?

At 16% i USA tror twin towers ble kontrollert sprengt,
28% tror bush administrasjonen lyver

Morsomt å se fakta om Twin Towers å hvilket tapsprosjekt det egentlig var, har blitt søkt mange ganger om å få sprenge det i lufta, men er blitt avslått pga asbesten som hadde blitt blåst opp i atmosfæren, virker forøvrig ikke som folk flest i USA vet hva asbest er å hva det gjør..

Ingenører har sagt før at: sjangsen for at en av disse byggningene faller rett ned er 1/1000000, så kan du selv regne ut hva sjangsen er for at 3 gjør det på samme dag.

At det var få dødsfall kan vel delvis forklares med at folk visste om det, som at prominente folk fikk flyforbud denne dagen OSV.

Det som er merkelig med Pentagon er at den fløyen som ble truffet tilfeldigvis var nedstengt for oppussing, og at de la nytt gress morraen etter. Faktum er at Pentagon historia blir brukt som en fail safe for å underbygge den offisielle historia da det er så mange øyenvitner og fysiske beviser for at det var et fly. Noe som gjør det ganske lett å "discredite" enhver som sier det ikke var noe fly...

Anbefaler uansett filmen, er bare halveis selv, men ser du filmen å enda kan si du kjøper den offisielle historia, er det ikke så mye mer å diskutere imo.
Nei, det er vel heller ikke så mye mer å diskutere når du totalt uten snev av selvstendig tankegang godtar alle påstander som disse filmene kommer med, hvorav flere ikke engang stemmer med helt grunnleggende fysikk (denne her f.ex: http://www.youtube.com/watch?v=TMnOg87-29A - dette er HELT typisk for disse "bevisene", som gjennomgående baserer seg på totalt misforståtte eller forvrengte fysiske prinsipper, og ser bort fra det som ikke passer dem).

Ja, det er ingeniører som sier at det er 1:1000000 sjanse for at bygningene skulle falle rett ned (de vi har sett hittil har vel vært bio- og elektroingeniører, kan du ikke hoste opp noe bedre enn det?), også har du ingeniører (noen her på forumet tilogmed) som sier at når ting skjer som de skjedde, så er det ikke så rart at det gikk relativt rett ned. Ok, la oss se - tårnene ble truffet relativt høyt opp, hvilke etasjer var det? Dette er jo det MAKSIMALE sidefallet som på noen måte kunne ha skjedd, de "knekker" ikke nederst selv om de blir truffet høyt oppe av et fly. Videre - husk på at bygningen har en ikke ubetydelig tykkelse: Hadde bygningene blitt truffet ganske mye lavere nede, så tror jeg nok de ville ha velta, men når de ble truffet såpass høyt opp, så skal det faktisk ganske mye til for at denne toppen skal velte "helt", og du ser jo effekten tydelig på en av videoene - det begynner faktisk å tippe litt, men tyngdepunktet er ikke så høyt over "bunnen" (dvs treffsonen til flyet) på "boksen" (toppen av bygningen), og dermed ender det med å gå stort sett rett ned.

Videre - ting som det at 16% i statene tror på disse teoriene er jo totalt betydningsløst som argument. 80-90% i statene mener også at man ikke kan være et godt menneske uten å være kristen, men det blir ikke noe mer sant av det.

Derimot - jeg tror gjerne at bush-administrasjonen/CIA/FBI hadde indikasjoner om at en flykapring kunne komme til å skje, eller at noe annet var på gang, men at de selv hadde noe direkte med dette å gjøre, eller hadde noen anelse om hvor massive ødeleggelser dette ville føre til er totalt urealistisk.

Pentagon - tja, du sier at pentagon VAR et fly, men at det bare blir brukt for å diskreditere osv, andre sier helt andre ting - klarer dere ikke å bli enige?

Historiene med gress (en annen her sa vel grus, så dere er ikke engang enige om DET) som blir lagt morgenen etter utenfor pentagon - 1) hvilke beviser har du faktisk for dette? Er de like gode som den filmen jeg linka til over? 2) hva pokker skulle det ha å si? Hvorfor skulle man legge grus eller gress der? For å dekke over bevis? Idiotisk, enten det var et fly eller et cruisemissil (og hvis det faktisk VAR et fly, som du jo sier selv - hva skulle det da være av beviser som kunne fjernes med ET LAG GRESS?)

Det samme gjelder jo forøvrig også disse beinrestene - hva skal det være bevis for? De eksplosive ladningene som skal ha kutta av stålbjelkene? Ok, la meg da fortelle deg et par-tre ting.

1: Slike ladninger er faktisk ikke store i det hele tatt, og sprengkraften rettes hovedsaklig INNOVER, det er dette som ligger i begrepet "shape charges". Selv om man HADDE brukt nok av disse til å kutte av nok av bjelkene til å få tårnene til å bryte sammen, så hadde det ikke vært nok til å kaste beinrester hundrevis av meter av gårde. Derimot så jeg faktisk en artikkel for litt siden om at det fremdeles blir funnet beinrester på byggestedet, men på noe tak? Kan jeg få en link til en litt velkjent avis e.l. som forteller dette, eller er det bare konspirasjonsteorisider som forteller om det? Derimot - hvis du har en etasje på

2: Et av "argumentene" for at det skal ha blitt brukt slike ladninger er et bilde av brannmenn som går blant restene på WTC, og man ser en bjelke som helt klart ser ut som at den har blitt kappa av. Ja, helt enig, den ser ut som den har blitt kappa av, noe som hadde vært en helt naturlig ting å gjøre som noe av det ALLER første av oppryddingsarbeidet, faktisk bare for å sikre stedet (jeg er faktisk også med i sivilforsvaret, som lagleder for en brann- og redningsgruppe, og å sikre området er PRI 1, dette gjør du før du gjør NOE annet). Thermite? Tja, jeg vil vel si at det virker som en ganske bra og trygg måte å gjøre det på, hvis du har forvridde stålbjelker som stikker titalls meter opp i lufta, så ville jeg ha fått festa toppen til en kran, og deretter brukt en eller annen form for sprengladning eller thermite til å kappe den av ganske langt nede. Jeg ville ikke hatt noen som stod og kappa den med vinkelsliper e.l., siden det er en god sjanse for at den ville begynne å svinge ganske mye når man kappa den, og dermed kunne skade personen som kappa den. Til syvende og sist - å kappe bjelkene SÅ lavt nede, ville ikke ha noen som helst effekt for å få kollapsen til å gå rett nedover, det ville faktisk ha gjort det stikk motsatte - å kappe strukturen SÅ langt nede, DET kunne virkelig ha fått bygningen til å dette HELT sidelengs, og å skape MYE større ødeleggelser, så det krasjer TOTALT med de andre argumentene deres.

Dobbeltpost: Åh, fantastisk. Nå begynte jeg faktisk å SE den siste filmen du linka til, og det første jeg syns hørtes kjent ut, var "architects and engineers for 9/11 truth"... Helt fantastisk. Det er samme folka som har laget den flimen jeg refererte til i første avsnitt i den originiale posten min, en film som viser TOTAL mangel på forståelse for så grunnleggende fysikk som akslerasjon. Beklager, men jeg klarer ikke å ta noe den fyren der sier seriøst etter det der.
Sist endret av atomet; 6. februar 2009 kl. 00:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her var forresten et bra bilde, som viser godt hva jeg mener med at det er helt idiotisk å forvente at dette skulle velte/falle sidelengs:
http://crisis.prj.hu/hostlogic/%257Enick/wtc/M-wtc30.jpg
Delen som er over skaden, er jo omtrent bredere enn den er høy! Tyngdepunktet er HELT feil for at den skulle kunne velte. Skaden måtte ha vært MYE lenger ned for at det skulle ha velta.

Det som skjer her, er at vi starter med en kraftig skade på mye av strukturen fra selve flykrasjet. Deretter blir det enda mer skade fra brannen. Hadde det vært en mer kompakt struktur, så kan det kanskje hende at det ville ha "sklidd" ut til siden i større grad, og hadde det vært "skallet" som bar det meste, kan det også hende det ville ha gått annerledes. Derimot - her bæres det meste av lasten av en relativt tynn kjerne av betong og stål. Når denne kjernen etterhvert mister så mye strukturell integritet, at den gir etter, bøyer den seg først en anelse ut mot den minst skadde siden (alt som kommer her nå skjer *raskt*), mens den øverste delen av strukturen synker nedover, og mot den mest skadde siden. På et punkt blir denne bøyen så stor at kjernen gir helt etter, og nærmest "knekker". Den strukturen som bar hovedelen av lasten står nå helt feil i forhold til hvordan den var ment å stå, lasten er helt feil posisjonert i forhold til hvor den var ment å være, og toppen tar nå den raskeste og enkleste veien ned, som er RETT NED. Ikke sidelengs.

Jeg har også sett folk som maser om at "v-formen" på en shape charge, på en eller annen måte skulle matche måten disse stålbjelkene er kuttet på:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4e/LinearShapedCharge.png
http://206.241.31.129/ImageCache/cgo...1/wtc_5f10.jpg (større bilde her).

De som påstår dette, har IHVERTFALL ikke forstått noe om hvordan slike ladninger fungerer. Det er den LANGE siden med den LANGE åpningen som plasseres mot det som skal kuttes, ikke den korte med V-profilen. Et slikt kutt kan gis nesten hvilken som helst form, du kan tilogmed SKRIVE i en metallplate med denne teknikken, men å legge en ladning i en vinkel på denne måten (et "V-kutt") ville bare være unødig komplisert, og kreve mer sprengstoff enn det som egentlig var nødvendig. Et kutt TVERS over ville ha vært mye enklere.
Sist endret av ivioynar; 6. februar 2009 kl. 11:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Linker her, benrester funnet på toppen av Deutsche Bank:
http://www.nytimes.com/2006/04/06/ny...ains.html?_r=1
http://blogs.usatoday.com/ondeadline...tc_bone_f.html

http://www.debunking911.com/angcut.jpg
Hvorfor ikke kutte denne bjelken rett over, ville spart mye arbeid.
Ingen som sier byggningen ble sprengt fra bunnen, er mange måter en konstruert "demolition" kan utføres.

De brukte ikke thermate for å kutte bjelkene i opprydnings arbeidet, men det finnes tydelige spor av thermate/thermite på bjelkene, korrosjon på biler i området, smelta metall osv.

Ifølge FEMA og NIST sine tester med strekt metall i forhold til malingrester for å finne ut hvor varmt det har vært(å dette var der de mente det var varmest) konkluderte med at det hadde vært 452 grader F, konklusjon utfra dette var at det må ha vært varmere plasser, over 21 dager etter ble det funnet flytende metall, FEMA å NIST nekter for dette. Enda NASA har målt abnorme overflate temperaturer.

Dere forklarer ting for oss som FEMA og NIST har bortforklart som uløst og løgn. Skillz at dere vet mer enn de ofisielle "frivilige" organene som skal undersøke dette.

(større bilde her).? Bra dømmekraften er i orden hvertfall...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Lucif3r: en mulig grunn til å ikkje kutte bjelken rett over er å kontrollere retninga den faller i, slik at den faller til en plass der det er lett å ta den igjen. Om du ser på ytelsen til oksygenkutteutstyr som faktisk oksyderer jernet, og ikkje bare smelter det, ville du blitt sjokkert over skjærefarten en kan oppnå. Med riktig utstyr bør et slikt kutt vere rimelig kjapt gjort (minutter).
Jeg kan også tenke meg en enkel grunn til å kutte på skrå - hvis man bruker en kran til å ta tak i toppen av bjelken, og kutter bjelken tvers av, så vil kuttet klemmes sammen igjen med en gang, og muligens "sveises" sammen igjen - kutter man derimot på skrått, vil ikke det skje i samme grad.

Men - hvis bygningn IKKE ble sprengt "fra bunnen" - hva er da i det hele tatt vitsen med å mase om den bjelka? Da er jo det kuttet helt klart noe som ble gjort ETTER at bygningen raste sammen.

Beinrestene - hallo? Har du faktisk LEST de artiklene der? Den aktuelle bygningen ble jo totalt overstrødd av materiale fra WTC, og til dels ødelagt av fallende rester. Hvorfor skulle IKKE rester av mennesker også ha endt opp der?

Ang. "større bilde her" - jeg sendte faktisk en melding til crew rett etter for å få dem til å endre det bildet til en link, av en eller annen grunn var det mye mindre på forumet der jeg fant det, med link ved siden av til en større utgave.
Pentagon - tja, du sier at pentagon VAR et fly, men at det bare blir brukt for å diskreditere osv, andre sier helt andre ting - klarer dere ikke å bli enige?
Vis hele sitatet...
Jeg velger å ikke generalisere meningene mine som de fleste som omtaler "konspirasjonsteoretikerne".
Vi er ikke en klubb med samlet agenda. Heller individerer med tolkninger som går imot den tradisjonelle tolkningen. Målet mitt er ikke å ha rett, men å vise at det finnes nok tvil til å i det minste støtte en uavhengig og seriøs etterforskning av hendelsene. Jeg er uenig med dere begge på flere punkter.

Gresset foran pentagon er egentlig ubetydelig.
Merkene på plenen var ikke fra noe fly.
Bilde fra før 11.Sep:
http://www.loosechangeguide.com/images/image090.jpg

Om stålbjelkene ble kuttet under eller etter angrepet har lite betydning for thermat-teorien.
At "bassenger" med smeltet metall eksisterte i flere måneder etter angrepene.
http://www.camelotcorp.com/Almost-si...round-zero.jpg

As late as five months after the attacks, in February 2002, firefighter Joe O'Toole saw a steel beam being lifted from deep underground at Ground Zero, which, he says, "was dripping from the molten steel."
http://www.investigate911.com/question-4.htm

Hvor kan det smeltede metallet komme fra?
Hørtes ikke ut som brannene var så store og varme at de kan ha forårsaket det:
http://whatreallyhappened.com/IMAGES/firefighters.wma
Så ikke sånn ut heller... :
http://www.911research.com/wtc/evide.../woman_wtc.jpg

Og for å gå vekk fra forsker-vinklinga, la oss høre vitneuttalelser:

William Rodriguez, vaktmester i WTC, befant seg i kjellern i det Nordre tårnet da flyet traff:
http://www.youtube.com/watch?v=wIZtqKiidlo

Barry Jennings, WTC bygning 7:
http://www.youtube.com/watch?v=VQY-k...eature=related
Michael Hess, var sammen med Barry Jennings:
http://www.youtube.com/watch?v=BUfiLbXMa64

For å svare Atomet:

1: Hvorfor ikke bruke atomvåpen?

2: Jeg regner med at denne operasjonen hadde blitt planlagt i lengre tid, siden den er omfattende og etteretningsrapporter advarte USA en god stund før 11.Sep.
Hadde jeg vært terrorist hadde jeg ikke flydd over bygget for så å utføre en nærmest helsirkel for så å treffe den eneste siden som er sikret mot den typen angrep, og var nærmest forlatt under ombygningen. Trenger vel ikke å diskutere at manøvren som er veldig vanskelig for en erfaren pilot, skal ha blitt utført av en som knapt kunne manøvrere en liten Cessna.

Og jeg vet ikke hvorfor "de" skulle valgt å være forsiktige.
Selv en Afghaner i en hule kunne nesten ha funnet ut at bygget han skal angripe er under ombygning.
Hvertfall når navnet ditt er Tim Osman og du jobber for CIA...

3: Jeg vet ikke hva det var. Jeg vet kun at delene de fant ikke stemmer overens med et Boeing 757, og at den amerikanske regjeringen velger å holde beviser skjult, og lyver gjentatte ganger om temaet. Det er det som skaper tvil og teorier. Videoene er faktisk ikke utgitt av pentagon. Men de er i ettertid autorisert for å være gyldige beviser av Pentagon.
Hehe, det blir så utrolig mye rare påstander og ideer her...

1: Atomvåpen?!!?? Hva er det egentlig du snakker om?

2: Hvis jeg var den amerikanske regjeringen, og jeg planla å gjennomføre et "terrorangrep", og ville treffe en bestemt vegg i Pentagon for å minimere skadene der, samt å unngå fare for f.ex. forsvarsministeren, så ville jeg ihvertfall ikke ha tatt en ekstra runde på den måten der, bare unødvendig komplikasjon. Se på disse to bildene av ruta til flight 77:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ab/911_commission_AA77_path.png
http://visibility911.com/blog/wp-content/uploads/2007/07/old_loop.jpg

Den svingen der er ikke i det hele tatt "nødvendig" for å treffe "riktig" vegg, de kunne enten ha tatt den ved å komme rett inn vestfra til å begynne med, eller de kunne ha tatt den når de kom nordfra. Spør du meg er det der tegn på folk som ikke helt har kontroll på navigasjonen. Forøvrig er det ikke så veldig vanskelig å fly et relativt moderne fly. Jeg var på besøk hos Boeing i Seattle for noen år siden (jeg har gått høyskoleingeniør flyteknikk, dvs vi som regner ut alt mulig om motorer, påkjenninger på vinger, hvor mye forskjellige deler må tåle, når mekanikerne må bytte ut deler osv, og skolen hadde en tradisjon for at man på høsten i tredjeåret dro på en skikkelig rundtur og besøkte massevis av flyrelatert industri, f.ex. Cessna, TWA, Allison, Boeing - både hovedavdelingen i seattle og Boeing Ordonnance der bl.a. Apachen blir laget), og fikk da prøve en av simulatorene de bruker der selv, for å teste nye ideer, programmering osv - dvs så realistiske simulatorer man klarer å lage. Vi tok av, tok en virituell runde over Seattle, og landa uten noen egentlige problemer, bare ved å følge instruksene flyet/instrumentene ga oss.

3: VET du faktisk det, at disse delene ikke stemmer med en 757? Jeg kan helt uten videre fortelle deg at det er et sted på 757'en som BÅDE er der på flyet som har størst sjanse til å overleve, OG som har en diameter som matcher den kurven på de delene der. Halen. Forøvrig, ang. "mangel" på deler osv - se filmsnutten ivioyner linka til. Et fly er ikke så fordømt solid, og aluminium BRENNER. Det hullet i bakveggen kan jeg vel foreksempel gjette på at kan være etter en motor, størrelsen bør matche relativt bra med det, spesielt etter å ha fått skrelt bort de ytterste delene. Forøvrig matcher heller ikke det hullet med et cruisemissil. Hvis missilet IKKE eksploderte (altså stridshodet var fjernet/redusert), så hadde det ikke skapt så store ødeleggelser på fronten av bygningen, mens hvis det faktisk eksploderte, så ville det ikke ha kunnet gå gjennom hele bygningen på den måten, disse missilene bruker ikke tyngden sin for å komme seg gjennom armert betong, de bruker sprengstoff, og de tar ikke vegg etter vegg etter vegg da heller. Det der er et hull etter noe tungt som har kommet med stor fart, f.ex. en flymotor.

Her er også en side som har en både ganske grundig, og ikke minst BALANSERT analyse:
http://911research.wtc7.net/essays/pentagon/index.html
▼ ... over en uke senere ... ▼
Legger ut en video om statskuppet i Venezuela, å hvordan Hugo Chavez ble forsøkt avsatt, en time for time dokumentar filmet fra begge sider, kan virke litt konspiratorisk i begynnelsen, men anbefales på det sterkeste.

http://video.google.com/videoplay?do...90545689805144

;For å gi et bilde av hva man er i stand til om man bare har media på sin side.
Det eneste du gjør er å unngå å konfrontere påstandene og utsagnene til Atomet og Slashdot. Hver gang de kommer med en dokumentert påstand kommer du med et nytt utsagn om noe helt annet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Så denne tåden og våknet til.

Kom over noen interressante sider her om dagen.
Om noen fortsatt tror 100% på det 9/11 kommisjonen skrev i sin rapport vedrørende 11. september.

Søk på:
Political Leaders for 9/11 Truth
Architects & Engineers for 9/11 Truth
Scholars for 9/11 Truth & Justice
Canada 9/11 Truth

Flere og flere som melder sin interesse for en uavhengig gjennomgang av denne ulykken for å finne ut hva som faktisk skjedde.
Om stålbjelken som er kutta på skrå:

Ser du på snittoverflaten på bjelken vil du se den er dekket av ett gråaktig belegg som kalles slagg, og du ser tydelige spor i kuttflaten fra en skjærebrenner.
Jeg har ingen problemer med og se at dette er kuttet for hånd, med som sagt en skjærebrenner.
Sitat av nZaal Vis innlegg
Om stålbjelken som er kutta på skrå:

Ser du på snittoverflaten på bjelken vil du se den er dekket av ett gråaktig belegg som kalles slagg, og du ser tydelige spor i kuttflaten fra en skjærebrenner.
Jeg har ingen problemer med og se at dette er kuttet for hånd, med som sagt en skjærebrenner.
Vis hele sitatet...
Tror det blir litt vanskelig å få til med en skjærebrenner uten at noen ville legge merke til det ,
Har mer troen på at det kan være Termit eller rettaladninger.
Å ja som du sier ser ut formeg også som at det er noe slagg rundt der bjelkene så tror at det kan være termit.

For dere som ikke vet hva termit er :http://www.youtube.com/watch?v=WrCWL...eature=related
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Bowman Vis innlegg
Tror det blir litt vanskelig å få til med en skjærebrenner uten at noen ville legge merke til det ,
Har mer troen på at det kan være Termit eller rettaladninger.
Å ja som du sier ser ut formeg også som at det er noe slagg rundt der bjelkene så tror at det kan være termit.
Vis hele sitatet...
Det slår deg ikkje at dei bjelkande er kutta under redningsarbeidet i etterkant av at tårna fall saman? Thermite er vel ikkje spesielt egna til å lage eit skrått kutt i ein bjelke på den måten, med mindre du har gipsform e.l. rundt, og shaped charge ville vel neppe lage den typen kutt?
Dere sier etteretningsrapporter advarte mot terrorist angrep. Hvorfor skulle det være advarsler om dette hvis de gjorde det mot seg selv? Og jeg kan dessuten tenke meg at det hagler med terror trussler mot USA, de kan ikke mobilisere hele National Security hver gang det kommer en trussel. Dessuten var det et privat flyselskap som fikk flyene sine kapret, for og forhindre dette måtte de jo ha stengt flytrafikken over manhatten hele tiden.
Sitat av Bowman Vis innlegg
Tror det blir litt vanskelig å få til med en skjærebrenner uten at noen ville legge merke til det ,
Har mer troen på at det kan være Termit eller rettaladninger.
Å ja som du sier ser ut formeg også som at det er noe slagg rundt der bjelkene så tror at det kan være termit.

For dere som ikke vet hva termit er :http://www.youtube.com/watch?v=WrCWL...eature=related
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle den være kutta uten at noen la merke til det? En veldig god grunn til å kutte den med en skjærebrenner er at det var en ganske stor bit av den som rett opp etter at bygget var rast, og at det var fare for at den skulle rase ned og skade enda flere. Hvis du hadde hatt noe som helst kunnskap om redningsarbeide (jeg har - jeg er trent som lagleder i brann & redning i sivilforsvaret, vi som blir kalt inn ved skogbrann, branner som er for store for brannvesenet alene, flykrasj/togulykker... eller hvis noen skulle ha krasja et passasjerfly i postgirobygget eller oslo plaza) så hadde du visst at det aller første du gjør er å sikre stedet, og å kutte bort en sånn bjelke som stod og vingla ville ha vært det første jeg fikk gjort. Hvorfor ikke helt nederst? Tjah, sånne bjelker veier ganske mange tonn, og kanskje krana de brukte til å løfte den bort ikke klarte å ta hele i en omgang?

Og, for å ta det "motsatt" - å kutte bjelker med termitt/et.c. på WTC så langt nede for å få det til å rase virker mildt sagt snålt. Hadde man gjort det tidlig i "raset", så hadde det VIRKELIG vært fare for at hele bygget skulle velte sidelengs, og det ville ikke ha sett sannsynlig ut at det skjedde pga flyet i det hele tatt. I tillegg ville det være totalt unødvendig. Når det kommer rasende hundretusenvis av tonn med betong og stål i nær sagt fritt fall, rett ovenfra, så trenger man ikke å bruke sprengstoff eller termitt for å ødelegge ting. Betong ville blitt pulver, og stålbjelker bøyd som ståltråd eller brukket tvers av.

Enkelt og greit.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det slår deg ikkje at dei bjelkande er kutta under redningsarbeidet i etterkant av at tårna fall saman? Thermite er vel ikkje spesielt egna til å lage eit skrått kutt i ein bjelke på den måten, med mindre du har gipsform e.l. rundt, og shaped charge ville vel neppe lage den typen kutt?
Vis hele sitatet...
Ja ikkesant.. Nå er du inne på akkurat det jeg vil frem til. Bjelken er kuttet i etterkant for og gjøre redningsarbeidet lettere/tryggere. Thermite blir uhyre sjelden brukt til denne typen "oppdrag", siden det blir for vanskelig å kontrollere siden vi her snakker om en stor strøm hvitglødende metall. Thermite er mest brukt som våpen.

Grunnen til at det snakkes og fantaseres så mye om thermite er enkelt og greit på grunn av underholdnings programmer på tv som Brainiac, Mythbusters, Smash Lab osv. osv.

Shapecharges lages ganske rene kutt, men ikke noe som ligner på det bildet. Det vil være større spor etter eksplosivene.
noen som har sett south park, mystery of the urinal duche, det må være så nerme sannheten man kommer i denne saken
Noen som har link til loose change filmen? de på første side fungerer ikke...
link: http://www.mininova.org/tor/1065660

dette er final cut versjonen, da de første hadde litt som var irrelevant i forhold til 9\11...

Anbefaler også "In debt we trust".
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er på leit etter en video som er linket til på en eller annen 9/11 tråd her på nff.. tror det er denne, men finner den ikke..?
Anyway, det er en gjeng med gamlinger (typisk "florida gjeng") som holder div foredrag i en stor sal.. de konkluderer ikke me annet enn at det er for mange ting med den offisielle forklaringen som ikke stemmer, og at de krever en ny etterforskning...

Noen som kan hjelpe?




evt. forslag til den beste 9/11 videoen å vise for den benektende foreldregenerasjonen?
Sist endret av Dawg; 29. november 2009 kl. 22:05.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Dawg Vis innlegg
Er på leit etter en video som er linket til på en eller annen 9/11 tråd her på nff.. tror det er denne, men finner den ikke..?
Anyway, det er en gjeng med gamlinger (typisk "florida gjeng") som holder div foredrag i en stor sal.. de konkluderer ikke me annet enn at det er for mange ting med den offisielle forklaringen som ikke stemmer, og at de krever en ny etterforskning...

Noen som kan hjelpe?




evt. forslag til den beste 9/11 videoen å vise for den benektende foreldregenerasjonen?
Vis hele sitatet...
http://store.loosechange911.com/
Ved å lese her, og lese diskusjonen på dagbladet, så virker det som om jeg snart er ensete person igjen i Norge som ikke tror at Bush gikk rundt i gangene på wtc og ducktapet c4 på strategiske steder, men før dere begynner å overøse meg med bevismaterialet for at Bin Laden er uskyldig, så lurer jeg bare på om hva som var vitsen med å angripe et land for å stjele olja deres, da invasjonen og krigføringa har kostet flerfoldige flere milliarder dollar enn det de hadde fått i utbytte av olja?
Det hadde vert billigere å kjøpt den da, spart menneskeliv og alt annet.

ps, jeg vet at det ikke er mye olje og stjele i Afghanistan, men det er endel folk her i landet som er overbevist om at usa er i Afghanistan for å stjele opiumen der.
Sitat av kenny Vis innlegg
Ved å lese her, og lese diskusjonen på dagbladet, så virker det som om jeg snart er ensete person igjen i Norge som ikke tror at Bush gikk rundt i gangene på wtc og ducktapet c4 på strategiske steder, men før dere begynner å overøse meg med bevismaterialet for at Bin Laden er uskyldig, så lurer jeg bare på om hva som var vitsen med å angripe et land for å stjele olja deres, da invasjonen og krigføringa har kostet flerfoldige flere milliarder dollar enn det de hadde fått i utbytte av olja?
Det hadde vert billigere å kjøpt den da, spart menneskeliv og alt annet.

ps, jeg vet at det ikke er mye olje og stjele i Afghanistan, men det er endel folk her i landet som er overbevist om at usa er i Afghanistan for å stjele opiumen der.
Vis hele sitatet...
The Oil Factor, Behind the war on terror.
http://video.google.com/videoplay?do...1388742388243#
Meget god dokumentarfilm. Verdt å se.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Denne gikk nettopp på viasat history.
Cia secret war. http://www.veoh.com/browse/videos/ca...893302ZYpXSjdt

Orker ikke å skrive en lang post om programmet, så legger til IMDB..
http://www.imdb.com/title/tt0362485/
Og for å gjøre det enda lettere for dem som er trøtte og ikke gidder å gå inn på linken.

Plot Summary for
CIA: Guerres secrètes (2003) (TV) More at IMDbPro »
advertisement

CIA was created right afther the second world war to look afther USA's interesses. CIA was suppose to be under the Presidents control, but became a "state in the state". They where soon involved in invasions, coups, and murder over the whole world. The history of CIA is shown in this documentary with openhearthly interviews with former agents and key-persons within the CIA. Written by Ørnås

Men alt programmet tar opp er vell sikkert bullshit..
Sist endret av sneipen; 16. februar 2010 kl. 22:28.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Synes dere ikke at det er litt pussig at konspirasjonsteoretikerne aldri nevner terrorangrepet på WTC i 1993? Det beviser jo at "Freedom Tower" alltid har vært et yndet terrormål! Ramzi Yousef, som sto bak det, gjorde pga. USAs støtte til Israel, ikke ulikt Mohamed Attas målsetning. Det var faktisk noen som forutså 9/11 pga. '93 bombingen.

Dessuten: radium's store helt, Noam Chomsky, tror ikke på Konspirasjonsteoriene. Han mener at man heller burde fokusere på USAs synlige kriminelle handlinger. Ham om det.

"I think the Bush administration would have had to be utterly insane to try anything like what is alleged, for their own narrow interests, and do not think that serious evidence has been provided to support claims about actions that would not only be outlandish, for their own interests, but that have no remote historical parallel."
Vis hele sitatet...
Joa, de nevner det innimellom, men de mener at det er et argument for at bush & cheney malte alle bærebjelkene i WTC med nanotermitt uten at noen merka noe. Realisme er ikke dise guttas sterkeste side...
Jeg mistenker at en del her inne misforstår hvilken rolle Iraks olje spilte i Amerikas dårlige forhold med Irak, og påfølgende invasjoner.
Er det ingen som har sett den dokumentaren som ligger på youtube?

Der de snakker med proskjektlederen av de som bygget world trade center?
Han sa at de metall stolpene de brukte der var laget for å kunne motstå ett 737 Boeing, wierd(?)

Ikke at jeg særlig bryr meg om dette noe mer, men jeg tror værtfall at det var en inside job som amerika gjorde for å kunne få flere personer til å værve seg til den amerikanske hæren så de kunne gå inn å stjele oljen.

Og har ikke både Bush, OG Obama lovet at de skulle trekke ut alle mennene fra irak, så har de bare sendt inn fler?

EDIT: Syntes også det er rart at hele den sektoren i bygget der "flyet" styrtet i pentagon var stengt av for oppussing..


-D3m0t3x
Sist endret av d3m0t3x; 3. mars 2010 kl. 18:57.
Nå er 737 et helt annet fly enn 767, som krasjet i WTC. 737 bare omlag 60% av vingespennet. I tillegg var det brannen i flybensin og kontormøbler som fikk konstruksjonen til å kollapse, ikke flykrasjet i seg selv.
Sitat av d3m0t3x Vis innlegg
Ikke at jeg særlig bryr meg om dette noe mer, men jeg tror værtfall at det var en inside job som amerika gjorde for å kunne få flere personer til å værve seg til den amerikanske hæren så de kunne gå inn å stjele oljen.
Vis hele sitatet...
Nice. Og hva baserer du "troen" din på? En youtube video fra en eller annen arbeidsledig fillefrans med litt for mye fritid?

At et bygg er designet for å motså et fly er i teorien basert på ulike kalkuleringer, men man har ingen garanti for at noe så ekstremt IKKE vil skje. At byggene raste kan forklares enkelt og har blitt forklart av normale mennesker som kan sies å være eksperter på disse områdene mange mange ganger.

Konspirasjonsteorier bygger på menneskers naturlige nysgjerrighet, og ofte er søken etter svar det som gjør en blind på de enkle årsakene. Noen ganger, de fleste ganger, er ting bare slik de er.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Nice. Og hva baserer du "troen" din på? En youtube video fra en eller annen arbeidsledig fillefrans med litt for mye fritid?

At et bygg er designet for å motså et fly er i teorien basert på ulike kalkuleringer, men man har ingen garanti for at noe så ekstremt IKKE vil skje. At byggene raste kan forklares enkelt og har blitt forklart av normale mennesker som kan sies å være eksperter på disse områdene mange mange ganger.

Konspirasjonsteorier bygger på menneskers naturlige nysgjerrighet, og ofte er søken etter svar det som gjør en blind på de enkle årsakene. Noen ganger, de fleste ganger, er ting bare slik de er.
Vis hele sitatet...
Kan du da forklare hvordan tower 7 falt?
Sitat av d3m0t3x Vis innlegg
Kan du da forklare hvordan tower 7 falt?
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/7_World...enter#Collapse

Kan du kanskje forklare hvorfor den offisielle forklaringen ikke stemmer?
Sist endret av Gamgee; 9. mars 2010 kl. 20:30.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
http://en.wikipedia.org/wiki/7_World...enter#Collapse

Kan du kanskje forklare hvorfor den offisielle forklaringen ikke stemmer?
Vis hele sitatet...
Hvis man antar at myndighetene stod bak angrepet, så vil det å manipulere en rapport være ganske enkelt.
I rapporten antok man at bygning nummer 7 kollapset på grunn fallende bygningsrester som startet branner som igjen svekket bærestrukturen.
Det var ikke bare bygning nummer 7 som ble truffet av bygningsrester. Bygning nummer 3,4,5,6 ble også truffet, men raste ikke sammen av den grunn.
Opp gjennom historien har det vært flere branner i skyskrapere som har vært langt alvorlige og langvarige uten at noen av disse har kollapset.
Tiden vil vise hva som virkelig har skjedd. Jeg synes hele greia er veldig mistenksomt.
Sist endret av Oddish; 14. mars 2010 kl. 15:28.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Oddish Vis innlegg
Hvis man antar at myndighetene stod bak angrepet, så vil det å manipulere en rapport være ganske enkelt.
I rapporten antok man at bygning nummer 7 kollapset på grunn fallende bygningsrester som startet branner som igjen svekket bærestrukturen.
Vis hele sitatet...
Problemet er at det er svært sannsynleg at ein ville hatt ein whistleblower blant dei titusenvis av personane som nødvendigvis må ha vore involvert i ein slik aksjon. Ingen whistle blowers har så langt stått fram...
Sitat av Oddish Vis innlegg
Opp gjennom historien har det vært flere branner i skyskrapere som har vært langt alvorlige og langvarige uten at noen av disse har kollapset.
Vis hele sitatet...
Har det vore langvarige branner, ekstreme skjelv i grunnen som følge av titusentalls tonn stål som krøller seg sammen få meter unna, ingen brannslokking/avkjøling i form av vatn på grunn av brudd på vannledninger, regn av fallande gjenstander o.l.? Eg kan ikkje komme på slike. Kanskje du kan opplyse meg?