Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  671 65703
har noen hørt noe om at de raste wtc for å dekke over en annen bygning de raste?
Bra innlegg atomet, du har fått meg til å tenke nøyere gjennom endel av de "fakta" som har blitt meg presentert av div. konspirasjonsteoretikere blant bekjentskaper. Er også glad jeg ikke har orket kaste bort tid på alle filmer og kilder de har prøvd å pakke på meg.

Men jeg står fremdeles igjen med et par ubesvarte spørsmål. Vil ikke ta det her, regner med at svarene gir seg sjøl, på ene eller andre måten. ( Nei, er fremdeles ikke helt sikker på hva som er facta og fiction) Det er sikkert noe med måten jeg stortsett forholder meg til ting, litt avventende og uten panikk
I'm a believer!!

WTC3 eller også kalt "building 7", som Juliani sa så fint "we had to pull building 7", raste etter den offisielle historien sammen grunnet "burning derbies", i denne byggningen kunne du finne kontorer til CIA, NSA, FBI osv, osv med ymse etteretnings avdelinger. At denne byggningen raste som en følge av Twin Towers er bare søkt, sjekk forøvrig noen videoer om "pulling buildings" altså konstruert riving,,

Når det gjelder Twin Towers var disse laga for å klare en slik påkjenning de fikk 9/11. Det sier hvertfall han som har konstruert byggningen, selvfølgelig er det sjangs for at byggningene kunne rast, men sjangsen for at et av tårna raste rett ned var 1/1000000, da kan du regne ut hvor stor sjangsen er for en andre byggning raser, og en tredje. Kjøper du dette bør du begynne å spille lotto..

Motivene for å gjøre noe sånt er mange, kan nevne martial law, som gir Bush å "The Crasies"(som Bush senior kalte Bush regjeringa) totalitær makt over USA. Flere av disse folkene har alle pengene sine i våpen industri, som tjener astronome summer på å få klarsignal for en "war on terror". Flere kan nevnes, men skal på fjellet, å folk har vel stort sett gjort seg opp en mening om de tror eller ikke til nå.

Bottom line:
Kunne lagt ut i timesvis om dette temaet, er mektig imponert over hva disse folkene har oppnåd,eier du media så eier du verden.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Lucif3r Vis innlegg
WTC3 eller også kalt "building 7", som Juliani sa så fint "we had to pull building 7", raste etter den offisielle historien sammen grunnet "burning derbies", i denne byggningen kunne du finne kontorer til CIA, NSA, FBI osv, osv med ymse etteretnings avdelinger. At denne byggningen raste som en følge av Twin Towers er bare søkt, sjekk forøvrig noen videoer om "pulling buildings" altså konstruert riving,,
Vis hele sitatet...
Kontekst er vakker fisk. I kva kontekst vart "we had to pull building 7" sagt? Burning debris kan vere så mangt - og det var nok i tillegg skjelvinger i grunnen i området...

Og om etteretningsorganisasjoner hadde kontorer i den bygningen kunne dei vel stilt og rolig rydda opp etter seg ved behov..? Ødeleggelse derimot kan lett føre til at uvedkommande kjem over ting i redningsarbeidet...
Sitat av Lucif3r Vis innlegg
Når det gjelder Twin Towers var disse laga for å klare en slik påkjenning de fikk 9/11. Det sier hvertfall han som har konstruert byggningen, selvfølgelig er det sjangs for at byggningene kunne rast, men sjangsen for at et av tårna raste rett ned var 1/1000000, da kan du regne ut hvor stor sjangsen er for en andre byggning raser, og en tredje. Kjøper du dette bør du begynne å spille lotto..
Vis hele sitatet...
Nei, dei var ikkje laga for det. Det var laga for 707, som er eit lettare fly med mindre drivstoff... 767-200ER som er flytypen som kræsja inn i WTC er bortimot dobbelt så tungt (180 vs. 100 tonn maksimal takeoff-vekt).
Sitat av Lucif3r Vis innlegg
Motivene for å gjøre noe sånt er mange, kan nevne martial law, som gir Bush å "The Crasies"(som Bush senior kalte Bush regjeringa) totalitær makt over USA.
Vis hele sitatet...
Då er det fordømt ironisk at einaste gongen martial law har blitt brukt i USA etter 1945 er i New Orleans, etter en liten orkan som var der en ein del år tilbake...
Sitat av Lucif3r Vis innlegg
Flere av disse folkene har alle pengene sine i våpen industri, som tjener astronome summer på å få klarsignal for en "war on terror". Flere kan nevnes, men skal på fjellet, å folk har vel stort sett gjort seg opp en mening om de tror eller ikke til nå.
Vis hele sitatet...
At militærindustrien i USA har interesse av en krig er vel lite å diskutere, men kvifor i alle dager skal dei bruke enorme pengesummer på eit slikt angrep, og i tillegg risikere å bli avslørt? Det hadde vore mindre risiko, og antakeleg billegare, å gå for god gammaldags lobbyisme for å få ein krig...
Ødeleggelse derimot kan lett føre til at uvedkommande kjem over ting i redningsarbeidet

var vist rimelig bra ødelakt også... husker ikke alt nå i farta, men var vist noe spesielt med ruinene også.
Men hva vet jeg

og må si meg enig i at det er noe muffins at dem raser så kontrolert, om det var varme, vibrasjoner og slikt som gjorde at de bygningene raste som også sto et stykke unda etter det jeg husker... så er det jo litt rart at ikke flere bygninger raste, spesielt de som var nærmere, var jo en del bygg i nærheten for å si det sånn...
Jeg må bare si at jeg ikke tror at det var usa selv som gjorde det, men at det er noe muffins... det er jeg enig i
Sist endret av sykofant; 30. januar 2009 kl. 19:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Drøggs Vis innlegg
Men den er fullt synlig. Hvem stiller spørsmål ved hastigheten tårnene raste med? Konspirasjonsfrikene gjør det, ingen sakkyndige fra f eks M I T stiller spørsmål ved den.
Vis hele sitatet...
Da har antaglivis som mange andre følgt med, jeg tror hvis folk setter seg litt mer inn i dette her blir det litt klarere. Dere kan godt sitte dere og si at det er en hel masse teorier som er vridd og fikla med for at det skal passe sammen og skape et sammensatt bilde av situasjonen.

Men noe jeg helt klart ser er at det er mange her som ikke har satt seg ned for å lese litt. Og det er ikke rart dere får et helt annet bilde av situasjonen.

Her er ihvertfall den sakkyndige fra M.I.T du letet etter:
http://video.google.com/videoplay?do...96183168750014
Jeff King - spol fram til 26,21.
Hva med de av oss om HAR satt oss ned og lest litt, HAR relevant ingeniørutdannelse, og på bakgrunn av dette sier at disse konspirasjonsteoriene er helt bak mål?

JA, det er helt klart ubesvarte spørsmål, og det vil det helt sikkert alltid være. Men - det aller aller meste går faktisk å besvare med ganske grunnleggende kunnskaper om konstruksjon, stål, fysikk, og termodynamikk
Sist endret av atomet; 2. februar 2009 kl. 01:18.
Sitat av atomet Vis innlegg
Hva med de av oss om HAR satt oss ned og lest litt, HAR relevant ingeniørutdannelse, og på bakgrunn av dette sier at disse konspirasjonsteoriene er helt bak mål?
Vis hele sitatet...
Kanskje du tar seiern litt for tidlig?
Vis til den informasjonen du støtter. I stede for å dømme oss for å være folk som driver tankespinn.

Det er klart folk stiller seg spørsmål rundt saken, når det ikke engang ble gjort en grundig undersøkelse av hendelsene den 11 september, og i tilegg til den informasjonen som regjeringen sitter på som dem ikke vil publisere. Hvorfor ble film opptak rundt Pentagon konfiskert og aldri vist? Det ville jo ihvertfall aldri skapt noe mindre støtte til dems side av saken, hvis det dem legger fram og mener er sant. Skal vi sitte og tro at verdens sikkreste kontor byggning hadde ett kamera som så vidt klarte å få med seg flyet? Ærlig talt.

Det er greit at det finnes utrolig mange tilfeldigheter for at en ting KAN skje, men så mange tilfeldigheter den 11. September.

Jeg synes det er flott at du står for din side av saken, men kunne tenke meg å se litt mer av dine teorier og informasjon. Fordi det er helt sikkert flere problem stillinger enn det du alene har kommet fram til.
Sitat av #Conex Vis innlegg
Da har antaglivis som mange andre følgt med, jeg tror hvis folk setter seg litt mer inn i dette her blir det litt klarere. Dere kan godt sitte dere og si at det er en hel masse teorier som er vridd og fikla med for at det skal passe sammen og skape et sammensatt bilde av situasjonen.

Men noe jeg helt klart ser er at det er mange her som ikke har satt seg ned for å lese litt. Og det er ikke rart dere får et helt annet bilde av situasjonen.

Her er ihvertfall den sakkyndige fra M.I.T du letet etter:
http://video.google.com/videoplay?do...96183168750014
Jeff King - spol fram til 26,21.
Vis hele sitatet...
Den godeste jeff king har en yrkesingeniørgrad i electrical engineering og den eneste MIT-graden fyren har er en grad i biologi.
http://www.plaguepuppy.net/public_ht...index.htm#Pupp


OG DET SIER FYREN SELV PÅ SIN EGEN HJEMMESIDE?!
atomet: du bare nekter å tenke utenfor den lille boksen din, syns jeg det virker som, jeg har lest masse om det foresten... og blitt fortalt myye, av bla fattern som har virkelig satt seg inn i det
Skulle ønske alle kunne se denne filmen (som er postet tidligere) før de uttalte seg noe mer om denne saken.
Dere som tror at dette var et terrorangrep og sitter der og nekter for at det var en inside job fordi det blir for dumt, det er ikke mulig pga. ditt og datt. og ikke en gang gidder å se filmene fordi dere ikke vil "kaste bort" 90 minutter burde ikke uttale dere.
Kanskje nettop derfor det er mulig, fordi de fleste vil mene at det er for stort til å være en inside job.

DEL 1: http://blip.tv/file/1272900/
DEL 2: http://blip.tv/file/1273564
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sykofant Vis innlegg
atomet: du bare nekter å tenke utenfor den lille boksen din, syns jeg det virker som, jeg har lest masse om det foresten... og blitt fortalt myye, av bla fattern som har virkelig satt seg inn i det
Vis hele sitatet...
Det å fortelle oss at vi er trangsynte idioter er veldig dårlig debattstil, og rimelig lite konstruktivt.
Sitat av Croyfer Vis innlegg
Du ser ikke eksplosjoner. Hele bygningen stod i flammer innvendig da de raste sammen - det er flammer man ser når veggene kollapser.
At bygningen faller sammen ~ like fort som det hadde gjort i fritt fall er ikke så rart, siden ingen av de svekkede veggene er konstruert for å tåle et halvt tårn i fritt fall.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du forklare da? at world trade center kolapset pga brann etter 45min, når andre bygninger har brent i over 24timer uten å kolapse.

Flybensin kommer opp i en varme på 1k grader eller no. mens bygningens konstruksjon skal tåle over 1600
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mo3 Vis innlegg
Hvordan kan du forklare da? at world trade center kolapset pga brann etter 45min, når andre bygninger har brent i over 24timer uten å kolapse.

Flybensin kommer opp i en varme på 1k grader eller no. mens bygningens konstruksjon skal tåle over 1600
Vis hele sitatet...
Så er jo akkurat den biten så hinsides godt dokumentert av m.a. NIST at det i mine auge blir tåpelig å argumentere mot det med mindre du har ekspertise på bygg sine brannegenskaper.

Sitat av http://www.metallurgy.nist.gov/techactv2005/ar2005_safety.html
All steels lose strength with increasing temperature. By 600 °C, most structural steels have lost more than half their strength. At intermediate temperatures the strength is independent of time, but above 500 °C, creep, or time-dependent deformation, further reduces the load-carrying capability. To combat this loss of load-carrying capability, structural steel in buildings is insulated to keep it cool in fire.
Vis hele sitatet...
Der er to avsnitt som er interessante - eit om WTC spesifikt og eit om stål i bygninger.

I tillegg har jo NIST ufattelige mengder analyser av det som skjedde. I staden for å blindt avvise dei foreslår eg at folk faktisk tar seg bryet med å ta en punktvis gjennomgang med ekspertise på området, og forklare kvifor NIST tar feil. Om det blir gjort er eg svært villig til å lytte. Inntil det blir gjort avfeier eg konspirasjonsteoriane som ja - nettopp: konspirasjonsteorier.
Sist endret av vidarlo; 2. februar 2009 kl. 17:41.
Sitat av Nubeland Vis innlegg
Du har virkelig ikke satt deg inn i kildene dine?

Det saken sier er ikke at USA med vilje oppga feil navn for å fylle opp "terrorist" kvota, men at de har antatt at feil mann var med på flyet



Mener du at pga. de har gjort en feil identifisering der en av terroristene brukte falsk ID, beviser det at amerikanske myndigheter står bak 9/11?

Edit;
Her er hva konspirasjonsfanatikere er så fantastiske til. De tar ting ut av sammenhengen og bruker det til å fremme deres sak.

Alle som leser denne saken burde skjønne at det handler om at myndighetene har trukket en forhastet slutning under identifiseringen, men konspirasjonsfanatikere bruker det som "dømmende bevis".
Vis hele sitatet...
Hehe, påstod ikke at dette var bevis på at de fortsatt var i live, tenkte mer på et svar til
Sitat av Aquatran Vis innlegg
Jeg lurer utroligt på hvor du har funnet dine fantastiske ideer og "dokumentasjon" få se litt av denne dokumentasjonen din da? å at fly kaprerne er i livet? er du full eller?

hvor i alle dager har du denne informasjonen fra? tror du har blitt litt feil ledet med å se alt for mangen hat usa dokumentarer og usa står bak alt, pga de vill ha mer olje filmer.
Vis hele sitatet...
Kanskje det var noe slikt han hadde lest for en del år siden. Ikke at JEG mente de fortsatt var i live.

Jeg påstår ikke at Bush & Co stod bak angrepene. Vet faktisk ikke helt hva jeg skal tro, men en ting som jeg lurer veldig mye på er videoene fra Pentagon. Det finnes, om jeg ikke tar helt feil, Flere hundre overvåkningscameraer i närheten som ville fanget opp flyet crashe inn i bygningen, ble beslaglagt og har til nå aldri blitt vist offentlig. Men hvor mange videor finnes det ikke av WTC angrepene. Det eneste vi har sett er et par frames av en overvåkningsvideo. Sier ikke at en rakket traff, men hvorfor er det så viktig at disse videoene forblir bortgjemt fra offentligheten. DET skulle jeg gjerne visst.

Fy så mange skrive feil. Beklager, men skrev i all hast og får ikke redigert. Men dere skjönner hva jeg mener.
Sist endret av donjohnson; 2. februar 2009 kl. 18:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vil først nevne at jeg ikke er med på alle konspirasjonsteoriene her, selv om jeg syns det er enkelte detaljer her og der som er merkelige.

Har likevel et lite spørsmål jeg har fundert på i det siste, som irriterer meg. Jeg så et klipp på youtube som brukte Fox sin film av flykrasj nr.2, hvor det var noe fysikk inni bildet. I løpet av klippet "beviste" fyren at flyet umulig kan ha vært der det faktisk er på filmen, med noen fysikkformler og grafiske hjelpemidler.

Selv syns jeg at det er idiotisk å tro at fox har sh00pa en boeing inn i reportasjen sin, men utregninga osv. virka fornuftig og riktig så jeg har lyst på en god forklaring på denne hehe. Er en stund siden jeg så den, så jeg husker dessverre ikke hva klippet heter, men om det er noen fornuftige folk her inne som husker denne... halp me
Sitat av #Conex Vis innlegg
Kanskje du tar seiern litt for tidlig?
Vis til den informasjonen du støtter. I stede for å dømme oss for å være folk som driver tankespinn.

Det er klart folk stiller seg spørsmål rundt saken, når det ikke engang ble gjort en grundig undersøkelse av hendelsene den 11 september, og i tilegg til den informasjonen som regjeringen sitter på som dem ikke vil publisere. Hvorfor ble film opptak rundt Pentagon konfiskert og aldri vist? Det ville jo ihvertfall aldri skapt noe mindre støtte til dems side av saken, hvis det dem legger fram og mener er sant. Skal vi sitte og tro at verdens sikkreste kontor byggning hadde ett kamera som så vidt klarte å få med seg flyet? Ærlig talt.

Det er greit at det finnes utrolig mange tilfeldigheter for at en ting KAN skje, men så mange tilfeldigheter den 11. September.

Jeg synes det er flott at du står for din side av saken, men kunne tenke meg å se litt mer av dine teorier og informasjon. Fordi det er helt sikkert flere problem stillinger enn det du alene har kommet fram til.
Vis hele sitatet...
La oss først ta argumentet ditt om at det finnes utrolig mange tilfeldigheter osv... du ser ikke at dette også er et MINST like stor problem for "din" versjon, altså at det var planlagt og amerikanske myndigheter selv stod bak osv?

"min" versjon, altså at det absolutt ikke var planlagt, har vel faktisk veldig FÅ "tilfeldigheter", derimot er det MYE ren fysikk, og mekanikk.
F.ex.
  • stål blir raskt mykt når det varmes opp, selv bare noen hundre grader (og langt fra smeltetemperatur)
  • en brå kompresjon av luften i et rom VIL blåse ut vinduer på en måte som godt kan se ut som en eksplosjon,
  • En bygning som plutselig blir belastet med 20-30 ganger den kraften den er beregnet på å motstå, rett ovenfra (som når 30-40 etasjer detter ned på etasjen under), VIL kollapse rett nedover, veldig tilsvarende en kontrollert sprengning.
  • En av egenskapene til stål, som enhver som har hatt litt mekanikk (og da mener jeg faget innenfor fysikk, ikke bilmotorer osv) kan fortelle deg, er at når stål (og mange andre materialer) først kommer opp til et visst stressnivå, blir det plastisk, det flyter nærmest. Det dette medfører, er at hvis tilstrekkelig mange stålpillarer i en konstruksjon mister det meste av sin styrke, f.ex. pga en kraftig brann over et tilstrekkelig langt tidsrom, så vil ikke bare en etter en gi etter med et ganske stort mellomrom i tid, det vil skje nærmest samtidig i alle de gjenværende, rett og slett fordi når belastningen først har blitt så stor på en, at den gir etter, så bærer den ikke lenger omtrent NOE av lasten, og alt blir da med en gang overført til de gjenværende. Dette er ikke en reaksjon som går over tid, overgangen fra å være en stålbjelke som er bærende, til å "flyte", skjer nærmest øyeblikkelig, spesielt når det er så mye større belastninger enn det de er beregnet på å bære, som her.

Og, bare for å ta det... HVIS det faktisk hadde vært en kontrollert sprengning, f.ex. i bygning 7, men man ville at det skulle se ut som en ulykke... hadde det ikke da vært helt hinsides dumt å la det se så kontrollert ut?

Hvordan nyhetsfolkene kunne si fra at bygningen ville kollapse? Tja, av samme grunn som brannfolk vanligvis kan si fra at en bygning kommer til å kollapse? At de ser hva som holder på å skje?

Derimot - at noen ikke gjorde jobben sin, eller tilogmed at Bush-administrasjonen hadde antydninger om at noe ville skje, og unnlot å gjøre noe, det kan godt hende. Men at de faktisk stod bak dette selv, eller hadde noen som helst anelse om hvor store angrep det ville bli? Totalt urealistisk.

Angående pentagon - overvåkningskameraer er ikke beregna på å fange opp en flystyrt, eller for den saks skyld andre objekter som kommer i slike hastigheter. Overvåkningskameraer har vanligvis ekstremt lav framerate, for å kunne tape lange perioder, og heller fange opp personer, biler, gjensatte gjenstander osv. Om noe, så er det heller flaks at det i det hele tatt fanga opp NOE.

Sitat av sykofant Vis innlegg
atomet: du bare nekter å tenke utenfor den lille boksen din, syns jeg det virker som, jeg har lest masse om det foresten... og blitt fortalt myye, av bla fattern som har virkelig satt seg inn i det
Vis hele sitatet...
Beklager å si det, men da vet ikke fattern din hva han snakker om.
Sist endret av atomet; 2. februar 2009 kl. 22:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor bryr du deg om folk velger å tro på teorien? skal alt være så jævla realistisk. har sett filmen å det virker veldig overbevisende. værtfall mye av tingene. er det sånn, at du vil skyte oss om vi tror på Gud, eller Jesus som gikk på vannet? er det kanskje for urealistisk for deg?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mo3 Vis innlegg
Hvorfor bryr du deg om folk velger å tro på teorien? skal alt være så jævla realistisk. har sett filmen å det virker veldig overbevisende. værtfall mye av tingene. er det sånn, at du vil skyte oss om vi tror på Gud, eller Jesus som gikk på vannet? er det kanskje for urealistisk for deg?
Vis hele sitatet...
To grunner:
*Det er mykje kritikkverdig ved samfunnet. Veldig mykje. Det er ekstremt mange skjulte maktstrukturer. Men å bruke energi på å raljere om vås fjernar fokus frå der fokus bør vere ofte.
*Konspirasjonsteorier er narsisme. Ein trur ein sjølv er smartare enn andre og har forstått ting.

I tillegg er det slik at når ein ytrar seg offentleg så må ein vente tilsvar til dei ytringane ein har. Om du ikkje vil akseptere det er det enklast å ikkje ytre seg.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Hvorfor bryr du deg om folk velger å tro på teorien? skal alt være så jævla realistisk. har sett filmen å det virker veldig overbevisende. værtfall mye av tingene. er det sånn, at du vil skyte oss om vi tror på Gud, eller Jesus som gikk på vannet? er det kanskje for urealistisk for deg?
Vis hele sitatet...
Jeg har også sett mange filmer som ser realistiske ut, men det er ikke annet enn filmer for det. Hvorfor jeg bryr meg? Hvorfor bryr du deg? Ikke vondt ment, men det blir jo faktisk akkurat det samme? Jeg vil ikke skyte noen som helst jeg, og å unngå misforståelser, falske rykter, og direkte falske anklager, slik som dette faktisk er nødt til å være når man bare ser på rene fysiske lover, er faktisk en ganske fin ting for å unngå unødvendig bråk, krig osv. F.ex. baserte Bush-administrasjonen seg på falske bevis for å gå til krig mot Irak - de mobile fabrikkene for kjemiske våpen, andre WMD-varianter, forbindelser til al qaida osv - alt sammen viste seg jo å bare være oppspinn i etterkant, men mange trodde faktisk på det. På samme måte - jo mer folk lærer seg å tenke kritisk og å tenke selv, og ikke bare tror på noe fordi det er i en film, så kan man unngå den slags.

Som sagt - for all del, jeg tror gjerne at det var et og annet snusk vi ikke vet om, men for det første - det tror jeg ikke vi vet om, og sannsynligvis får vi heller ikke bekreftet noe av det på mange år (før det blir deklassifisert), og for det andre - at det skulle være noe i nærheten av så dramatisk og drastisk som disse filmene antyder, er rett og slett idioti, for ikke å snakke om at veldig mye av det ikke henger på greip for en femmer.
Sitat av atomet Vis innlegg
"min" versjon, altså at det absolutt ikke var planlagt, har vel faktisk veldig FÅ "tilfeldigheter", derimot er det MYE ren fysikk, og mekanikk.
F.ex.

* stål blir raskt mykt når det varmes opp, selv bare noen hundre grader (og langt fra smeltetemperatur)
* en brå kompresjon av luften i et rom VIL blåse ut vinduer på en måte som godt kan se ut som en eksplosjon,
* En bygning som plutselig blir belastet med 20-30 ganger den kraften den er beregnet på å motstå, rett ovenfra (som når 30-40 etasjer detter ned på etasjen under), VIL kollapse rett nedover, veldig tilsvarende en kontrollert sprengning.
* En av egenskapene til stål, som enhver som har hatt litt mekanikk (og da mener jeg faget innenfor fysikk, ikke bilmotorer osv) kan fortelle deg, er at når stål (og mange andre materialer) først kommer opp til et visst stressnivå, blir det plastisk, det flyter nærmest. Det dette medfører, er at hvis tilstrekkelig mange stålpillarer i en konstruksjon mister det meste av sin styrke, f.ex. pga en kraftig brann over et tilstrekkelig langt tidsrom, så vil ikke bare en etter en gi etter med et ganske stort mellomrom i tid, det vil skje nærmest samtidig i alle de gjenværende, rett og slett fordi når belastningen først har blitt så stor på en, at den gir etter, så bærer den ikke lenger omtrent NOE av lasten, og alt blir da med en gang overført til de gjenværende. Dette er ikke en reaksjon som går over tid, overgangen fra å være en stålbjelke som er bærende, til å "flyte", skjer nærmest øyeblikkelig, spesielt når det er så mye større belastninger enn det de er beregnet på å bære, som her.
Vis hele sitatet...
Du utlukker to veldig viktige ting, hvordan kan betongen pulveriseres? og hvordan kan du forklare det flytende metallet under begge tårnene 3-4 uker etter hendelsen? Dem fant til og med flytende metall under WTC 7, som ikke engang var truffet av ett fly. Du skjønner vel at brann eller et evt. treff fra raset av WTC 1 og 2 ikke kan forårsake det. WTC 7 var ganske godt skjermet av to andre byggninger.

http://willyloman.files.wordpress.com/2008/08/wtc-layout-map.jpg

Jeg må også nevne at det er ganske uprofesjonelt av USA og ikke gjennomføre en grundig juridisk unersøkelse av åstedet. Når dem vet at folk kommer til å stille spørsmål ved det. Det er ikke første gang USA er under kniven.

Sitat av atomet Vis innlegg
Angående pentagon - overvåkningskameraer er ikke beregna på å fange opp en flystyrt, eller for den saks skyld andre objekter som kommer i slike hastigheter. Overvåkningskameraer har vanligvis ekstremt lav framerate, for å kunne tape lange perioder, og heller fange opp personer, biler, gjensatte gjenstander osv. Om noe, så er det heller flaks at det i det hele tatt fanga opp NOE.
Vis hele sitatet...
Det er greit nok, men hvorfor i all verden så mye oppstyr for å konfiskere alle videoopptak rundt området? Og da i tilegg uten og faktisk bevise for verden hva som faktisk skjedde den dagen.

Sitat av atomet Vis innlegg
En bygning som plutselig blir belastet med 20-30 ganger den kraften den er beregnet på å motstå, rett ovenfra (som når 30-40 etasjer detter ned på etasjen under), VIL kollapse rett nedover, veldig tilsvarende en kontrollert sprengning.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=TMnOg...eature=related

Sitat av slashdot Vis innlegg
Så er jo akkurat den biten så hinsides godt dokumentert av m.a. NIST at det i mine auge blir tåpelig å argumentere mot det med mindre du har ekspertise på bygg sine brannegenskaper.



Der er to avsnitt som er interessante - eit om WTC spesifikt og eit om stål i bygninger.

I tillegg har jo NIST ufattelige mengder analyser av det som skjedde. I staden for å blindt avvise dei foreslår eg at folk faktisk tar seg bryet med å ta en punktvis gjennomgang med ekspertise på området, og forklare kvifor NIST tar feil. Om det blir gjort er eg svært villig til å lytte. Inntil det blir gjort avfeier eg konspirasjonsteoriane som ja - nettopp: konspirasjonsteorier.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=qFpbZ-aLDLY
har lakt merke til en ting og det er at atomet og slashdot altid gjør sitt beste for å forklare ting som kan ha noe med konspirasjon eller ting som ikke er sunt for vanlige folk å vite, snakker vi konspirasjon? hehe, neida

men det er en drøy tanke at usa selv står bak angrepet og jeg påstår ikke at det er dem, for det har jeg ingen anelse om.
men atomet, kan du virkelig ikke si at det er noe som ikke stemmer her? vis du syns alt er som det er, kan ikke DU sette deg inn i det og svare meg på nytt? se bort ifra tullete youtubevideoer lagd av dummis, men les alt du finner, både for og imot.
og etter det så tenker du en stund på det, på en nøytral måte, ikke på en alt er som det ser ut som, måte.
og så kan du gi meg et værdig svar på det, om det faktisk er noe som høres litt rart ut? om det er noe som kanskje ikke helt stemmer?
Sitat av sykofant Vis innlegg
har lakt merke til en ting og det er at atomet og slashdot altid gjør sitt beste for å forklare ting som kan ha noe med konspirasjon eller ting som ikke er sunt for vanlige folk å vite, snakker vi konspirasjon? hehe, neida

men det er en drøy tanke at usa selv står bak angrepet og jeg påstår ikke at det er dem, for det har jeg ingen anelse om.
men atomet, kan du virkelig ikke si at det er noe som ikke stemmer her? vis du syns alt er som det er, kan ikke DU sette deg inn i det og svare meg på nytt? se bort ifra tullete youtubevideoer lagd av dummis, men les alt du finner, både for og imot.
og etter det så tenker du en stund på det, på en nøytral måte, ikke på en alt er som det ser ut som, måte.
og så kan du gi meg et værdig svar på det, om det faktisk er noe som høres litt rart ut? om det er noe som kanskje ikke helt stemmer?
Vis hele sitatet...
Sitat av atomet Vis innlegg
JA, det er helt klart ubesvarte spørsmål, og det vil det helt sikkert alltid være.
Vis hele sitatet...
Han er nok ganske klar over det.
Sist endret av #Conex; 3. februar 2009 kl. 01:48.
noen som kan komme med en liste over uforklarlige ting ang dette emnet? eller ting som ikke helt stemmer
Sitat av #Conex Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nå er det veldig sent, så jeg skal bare legge inn en rask kommentar. Jeg tviler sterkt på at det er noen med noen som helst form for utdannelse innen fysikk som har laget den videoen der, for det er et par virkelig horrible feil. En gjenstand som akslererer med 64% av tyngdens akslerasjon vil ikke utøve MINDRE kraft på et stillestående objekt den treffer, enn hvis den samme gjenstanden istedet står stille på samme objekt. Det vil bare treffe med LITT mindre kraft enn hvis det hadde akslerert med HELE tyngdens akslerasjon. Nøyaktig utregning får jeg heller vise deg i morgen, eller kanskje slashdot eller noen andre kan ta det. Har du hatt fysikk på videregåendenivå og du husker det sånn halvveis bør du egentlig klare det selv.

Du kan godt prøve selv - prøv å ta en vekt på et par-tre kilo, og legg den på foten din. Det gjør ikke spesielt vondt, eller hva? Så fester du denne vekta i en snor, og slipper den mot foten din, mens du bremser den *litt* med snora. Det vil ikke gjøre FULLT så vondt som hvis du hadde sluppet den rett på foten din uten snora til å bremse, men det vil garantert gjøre vondere enn hvis du bare satte den ned der forsiktig, og lot den stå der. Det blir omtrent som å bruke et sikkerhetsbelte i en krasj, vs å bremse med ansiktet mot dashboardet eller rattet. Jeg anbefaler sikkerhetsbeltet sterkt, men hvis du tror på den videoen der, så kan du bare droppe sikkerhetsbeltet og skru av airbagen.

Å pulverisere betong er ikke så vanskelig, selv om det skal litt kraft til, og det sikkert høres litt rart ut. Se her f.ex. http://www.youtube.com/watch?v=2IRG85rFOEg - jeg har sett slike tester i en lab, og selv der, der bevegelsen ikke fortsetter nedover, er det ganske mye som ender som grus og pulver.

En annen måte å tenke på eksempelet med loddet, er: At du kan droppe snora, og slippe loddet fra en halvmeter istedet for en meter. Det eneste som blir forskjellig, er hvilken hastighet gjenstanden vi slipper, har når den treffer. Uansett, hvis den har noen som helst hastighet, så vil det være en større kraft den treffer med, enn om den stod stille på underlaget.
Sist endret av atomet; 3. februar 2009 kl. 03:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Atomet,du har noen gode poeng. Men jeg tror kanksje at USA vet mye mer enn det som blir fortalt, Den 9/11 dokumentaren som gikk på tv2 i fjor fikk meg til åpne øynene litt. Også dette med sikkerhetsbeltet,uansett åssen video man ser, er det vel alltid lurt å bruke sikkerhetsbeltet.
Sist endret av Thagodfather; 3. februar 2009 kl. 17:10.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kontekst er vakker fisk. I kva kontekst vart "we had to pull building 7" sagt? Burning debris kan vere så mangt - og det var nok i tillegg skjelvinger i grunnen i området...
Vis hele sitatet...
Rettelse, Larry Silverstein sa på et tv-show at "we made the decision to pull the building"[/quote], folk i nærheten av byggningen fikk først beskjed av brannmenn nær WTC7 om å trekke seg tilbake, "were gonna pull the building".

Det er konteksten, den offisielle historia sier at byggningen ble svekket av varme over lang tid, et manuelt sprinkler system i tillegg til at brannfolk ikke hadde trykk i slangene sine underbygger dette. However, er det kommet fram i ettertid at ingen av disse spredte "debris" brannene varte lenger enn 20 minutter. Skjelvinger kan du bare glemme.'

En Cardington test kunne bevist hva som skjedde 9/11 men denne test siten ble stengt i 2002, argumentert med at det mestesom ble testet kunne bli gjort på PC. http://www.nce.co.uk/news/2005/10/ca..._rejected.html

Loss of structural integrity was likely a result of weakening caused by fires on the 5th to 7th floors. The specifics of the fires in WTC 7 and how they caused the building to collapse remain unknown at this time. Although the total diesel fuel on the premises contained massive potential energy, the best hypothesis has only a low probability of occurrence. Further research, investigation, and analyses are needed to resolve this issue. [Ch. 5, p. 31.]
Vis hele sitatet...
The best hypothesis has only a low probability of occurrence. Kan virke som dette er mottoet til et par folk i denne diskusjonen. Usannsynlige ting kan skje, men når en serie med usansynlige ting skjer, begynner ting å skurre jo mer du graver i disse hendelsene jo mer finner du. En kostruert sprengning blir avslått av NIST(National Institute of Standards and Technology) på bakgrunn av mangel på smell å vindu knusing, så de lærde står fast på at brann var årsaken. Thermite ble aldri vurdert.
Thermite teori:http://911research.wtc7.net/wtc/anal.../thermite.html

Kan også nevnes at Larry Silverstein kjøpte WTC 6 uker før 9/11, var fremsynt nok til å skrive terrorist forsikring. Forsikret det for 124 millioner, noe som tilsvarte en forsikrings sum på 7,1 milliarder . Utbetalings summen ble riktignok på 4.577 milliarder. WTC var et taps prosjekt som sto foran mye oppussing grunnet bla asbest. http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/asbestos.html


Synes denne var litt morsom:
1. It would be much quicker to bring the building down. Instead of taking weeks and months to wire a building to be demolished, you just light a fire and let it burn for 7 hours or so and whaallaah!

2. It would be a lot safer to deal with kerosene because you can still put that fire out, but if C-4 and det cord is touched off, ouchy!

3. Success rate! 3 incidents 3 successful collapses!
Ya can't beat 100%! I don't believe the industry has a 100% success rate using explosives.

4. Cost! I could be wrong, but I think the cost of C-4 or whatever explosive is used and weeks of man hours is much higher than that of kerosene. Sorry I don't have a web site to support that cost analysis, just the local gas station. Hell they could get gas pumper Bob to pour the fuel into the building and end the need for engineers and such to plan out how to bring the building down into its own footprint.

5.One problem though, they may need a wrecking ball to put a hole somewhere on the side of the building to make sure the darn thing falls in its own footprint and not from one side or the other. But I would think that would still be much cheaper than the man hours and explosives.

6. Once collapsed, the debris removal would be much easier as most of the material will be turned to dust and evaporated!

7.Oh I thought of another problem. They would have to hang very large nets from the top of the building to catch the tons of material that is ejected horizontally into the air. That way it should minimize collateral damage to surrounding structures. Again though, cheaper than labor and explosive material.

8. They could fill the basements of said buildings with lots of water (very cheap!) before lighting the fires, that way those pesky pools of molten metal wouldn't hamper the debris removal.

This concludes my new way for Demolition Companys to bring buildings down. I hope to see enacted shortly for the sake of cost and safety to the industry.
Vis hele sitatet...
Sitat av slashdot Vis innlegg
Og om etteretningsorganisasjoner hadde kontorer i den bygningen kunne dei vel stilt og rolig rydda opp etter seg ved behov..? Ødeleggelse derimot kan lett føre til at uvedkommande kjem over ting i redningsarbeidet...
Vis hele sitatet...
Beste måten å rydde opp etter seg er å lage en haug med grus. Her er igjen thermite en god løsning. Synes det er litt usaklig å argumentere med at de stilt og rolig kunne rydda opp etter seg, hvilket redningsarbeid er det snakk om? Det var ingen å redde.....

Hvor ble det derimot av restene etter Twin Towers og WTC7, her ville det vært mulig å finne spor etter evt. eksplosiver/thermite å lignende.
Rykter sier alt ble dumpet i havet utenfor kina, en grøftegraver gikk ut å påsto han fyllte igjen kumlokk med rester fra 9/11. Noen som vet hvor det ble av?

Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei, dei var ikkje laga for det. Det var laga for 707, som er eit lettare fly med mindre drivstoff... 767-200ER som er flytypen som kræsja inn i WTC er bortimot dobbelt så tungt (180 vs. 100 tonn maksimal takeoff-vekt).
Vis hele sitatet...
http://whatreallyhappened.com/WRHART...g_707_767.html
In conclusion we can say that if the twin towers were designed to survive the impact of a Boeing 707, then they were necessarily designed to survive the impact of a Boeing 767.
Vis hele sitatet...
Mer utdypende med komentarer:
http://hawaii.indymedia.org/news/200...57_comment.php


Sitat av slashdot Vis innlegg
Då er det fordømt ironisk at einaste gongen martial law har blitt brukt i USA etter 1945 er i New Orleans, etter en liten orkan som var der en ein del år tilbake...
Vis hele sitatet...
Du har helt rett, gikk litt fort dette, mente selvfølgelig Patriot Act:

patriot act:
USA PATRIOT Act (en forkortelse for Uniting and Strengthening America by Providing Appropriate Tools Required to Intercept and Obstruct Terrorism Act) er en amerikansk lov vedtatt i 2001 som følge av terrorangrepet 11. september 2001.

Loven er svært komplisert og omfattende, med 158 paragrafer og 15 lovendringer, blant annet innen straffeprosess, datakriminalitet, etterretning, avlytting og immigrasjon. Den behandler også økonomisk støtte til terrorofre, økte utbetalinger til ansatte i nødtjenestene og bekjempelse av svindel ved bidrag til veldedige organisasjoner etter et terrorangrep.

Loven har imidlertid vært omstridt fordi den gav politimyndighetene større mulighet til å overvåke og anholde terrormistenkte uten siktelse eller rettergang.
Vis hele sitatet...
Det som er fordømt ironisk er at ikke engang i NO ble det brukt martial law. men "state of emergency", noe som gir noe samme rettigheter til staten som ML.

Patriot Act, gir staten mange av de samme rettigheter: innsyn i personlige pc'er, bankkonti telefon avlytting, curfew osv. Samtidig som å innføre martial law er blitt mye enklere.

"Stomping Freedom" hvordan Patriot Act fungerer:
http://www.counterpunch.org/bovard01092008.html
Tung men intresang lesing om veien mot martial law: http://www.globalresearch.ca/articles/CHO504B.html

Sitat av slashdot Vis innlegg
At militærindustrien i USA har interesse av en krig er vel lite å diskutere, men kvifor i alle dager skal dei bruke enorme pengesummer på eit slikt angrep, og i tillegg risikere å bli avslørt? Det hadde vore mindre risiko, og antakeleg billegare, å gå for god gammaldags lobbyisme for å få ein krig...
Vis hele sitatet...
Joa, men så er det snakk om litt mer en krig her, USA skylder rundt 500 milliarder, "desperate times, desperate measures". Løsningen begynner med motivet, hvem har best motiv for en sånn handling, ja penger å makt er menneskets største drivkraft.

"If you tell a big enough lie and tell it frequently enough, it will be believed."
— Adolf Hitler

Å liste opp allt som ikke stemmer med den offisielle 9/11 historia ville tatt mer tid enn jeg har akkurat nå, men det som skurrer mest for meg er Pentagon, forsvunne video opptak, hullet i pentagon som er mindre en selve flyet, ingen hull etter vingene og ongen vrakrester. Greit nok at flybensingen brant opp flyet, men motorene som er laget av titan fordamper ikke av flybensin. Å det faktum at gresset utenfor pentagon ble fyllt med grus å nytt gress 12/9 kan i beste fall bli kalt sketchy.

Edit. folk må nesten gjøre opp sin egen mening om temaet, her er de fleste videoer som er laget streamet: http://www.kokomotion.com/TWH/docs/expanded.html
Sist endret av Lucif3r; 3. februar 2009 kl. 17:26.
Sitat av atomet Vis innlegg
Nå er det veldig sent, så jeg skal bare legge inn en rask kommentar. Jeg tviler sterkt på at det er noen med noen som helst form for utdannelse innen fysikk som har laget den videoen der, for det er et par virkelig horrible feil. En gjenstand som akslererer med 64% av tyngdens akslerasjon vil ikke utøve MINDRE kraft på et stillestående objekt den treffer, enn hvis den samme gjenstanden istedet står stille på samme objekt. Det vil bare treffe med LITT mindre kraft enn hvis det hadde akslerert med HELE tyngdens akslerasjon. Nøyaktig utregning får jeg heller vise deg i morgen, eller kanskje slashdot eller noen andre kan ta det. Har du hatt fysikk på videregåendenivå og du husker det sånn halvveis bør du egentlig klare det selv.

Du kan godt prøve selv - prøv å ta en vekt på et par-tre kilo, og legg den på foten din. Det gjør ikke spesielt vondt, eller hva? Så fester du denne vekta i en snor, og slipper den mot foten din, mens du bremser den *litt* med snora. Det vil ikke gjøre FULLT så vondt som hvis du hadde sluppet den rett på foten din uten snora til å bremse, men det vil garantert gjøre vondere enn hvis du bare satte den ned der forsiktig, og lot den stå der. Det blir omtrent som å bruke et sikkerhetsbelte i en krasj, vs å bremse med ansiktet mot dashboardet eller rattet. Jeg anbefaler sikkerhetsbeltet sterkt, men hvis du tror på den videoen der, så kan du bare droppe sikkerhetsbeltet og skru av airbagen.

Å pulverisere betong er ikke så vanskelig, selv om det skal litt kraft til, og det sikkert høres litt rart ut. Se her f.ex. http://www.youtube.com/watch?v=2IRG85rFOEg - jeg har sett slike tester i en lab, og selv der, der bevegelsen ikke fortsetter nedover, er det ganske mye som ender som grus og pulver.

En annen måte å tenke på eksempelet med loddet, er: At du kan droppe snora, og slippe loddet fra en halvmeter istedet for en meter. Det eneste som blir forskjellig, er hvilken hastighet gjenstanden vi slipper, har når den treffer. Uansett, hvis den har noen som helst hastighet, så vil det være en større kraft den treffer med, enn om den stod stille på underlaget.
Vis hele sitatet...
Det er greit nok det du sier her, men det svarer fortsatt ikke på hvordan etasjene under starten av kollapsen ikke ville vise noe som helst motstand. fallet har ingen stigende akselerasjon som hadde vært forventet hvis fundamentet under starten av kollapsen hadde vist motstand.
Sitat av #Conex Vis innlegg
fallet har ingen stigende akselerasjon som hadde vært forventet hvis fundamentet under starten av kollapsen hadde vist motstand.
Vis hele sitatet...
Fysikk er vel ikke din sterkeste side, eller?
Sitat av Archj Vis innlegg
Fysikk er vel ikke din sterkeste side, eller?
Vis hele sitatet...
Prøver dere å si at Twin Towers ville falt i sammen uansett om et fly hadde kræsja inn i det etter fysikkens lover, eller at det er en liten mulighet for at det faktisk går ann?
Sitat av Archj Vis innlegg
Fysikk er vel ikke din sterkeste side, eller?
Vis hele sitatet...
Vel, for meg så virker det ganske logisk at et objekt faller fortere om det ikke møter noe som helst motstand..
Sist endret av #Conex; 4. februar 2009 kl. 17:51.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av #Conex Vis innlegg
Vel, for meg så virker det ganske logisk at et objekt faller fortere om det ikke møter noe som helst motstand..
Vis hele sitatet...
Det er forsåvidt heilt korrekt, men ordbruken din peiker på at du ikkje har vore innom feltet mekanikk. Om ein ser vekk frå luftmotstand vil alt som faller mot bakken på jorda ha en akselerasjon som er konstant lik 9.81m/s^2. Farten derimot vil auke. Tar en med luftmotstand så vil akeslerasjonen gradvis avta ettersom farten aukar.

Tingen er at stål oppfører seg totalt forskjellig frå den vanlige forma når det kjem under høgt trykk. Det blir omtrent flytande, og gir brått null motstand omtrent. Det var noko slikt som 29 etasjer som klappa ned på ei etasje, og det var stor nok masse til å få stålet under til å svikte totalt og kollapse viare nedover. Grunnen til denne kollapsen var at ein bjelke bøyde seg utover:

http://www.nist.gov/public_affairs/images/WTC7_column-79-Collapse.jpg

I tillegg var stålet oppvarma, og stål mister bæreevne lenge før det smelter. Måten å unngå det på er ved å isolere stålet mot brannar, men her var det i tillegg til brann ei ekstrem mekanisk påkjenning som nok kan ha flerra vekk litt isolasjon...

Mulig du vil sjå gjennom videoane som er laga av hendinga?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Mulig du vil sjå gjennom videoane som er laga av hendinga?
Vis hele sitatet...
Når han sier at vi utlukka eksplosiver siden det ville kunne høres av øyenvitner, og det var ingen øyenvitner som hørte eksplosjoner. Skal det liksom være grunden til at dem utelukket thermite også?

Jeg vil si at det er en grei nok forklaring for en evt. kollaps, men hva med alt det flytende metallet. Hvordan passer det inn i denne teorien? Det virker som dere overser det helt. Det greit nok som dere sier at når metall blir stressa, blir det som smørr. Men tviler sterkt på at det blir flytende og holder seg flytende i 3-4 uker. Her er det helt klart "a missing link".
Som Conex sier, denne teorien dere fremsetter som bevis virker ene og alene basert på at ingen har hørt smell.

Hva med at folk inne i Twin Towers hørte eksplosjoner, lite profilerte øyenvitner utenfor har også hørt det, så jeg spør igjen:

Prøver dere å si at Twin Towers ville falt i sammen uansett om et fly hadde kræsja inn i det etter fysikkens lover, eller at det er en liten mulighet for at det faktisk går ann? Og WTC er dette faktisk den første byggningen i verden som har rast pga brann, hva brenner i 6 timer med så ekstrem varme at byggningen raser i en murbyggning?
Sitat av #Conex Vis innlegg
Når han sier at vi utlukka eksplosiver siden det ville kunne høres av øyenvitner, og det var ingen øyenvitner som hørte eksplosjoner. Skal det liksom være grunden til at dem utelukket thermite også?

Jeg vil si at det er en grei nok forklaring for en evt. kollaps, men hva med alt det flytende metallet. Hvordan passer det inn i denne teorien? Det virker som dere overser det helt. Det greit nok som dere sier at når metall blir stressa, blir det som smørr. Men tviler sterkt på at det blir flytende og holder seg flytende i 3-4 uker. Her er det helt klart "a missing link".
Vis hele sitatet...
GODE GUD. Har du ingen forståelse av konseptet potensiell energi, så har du absolutt ingenting å gjøre i denne diskusjonen! Ingenting! Det er gratis skolegang i dette landet, det finnes ingen ingen unnskyldning!

Som Conex sier, denne teorien dere fremsetter som bevis virker ene og alene basert på at ingen har hørt smell.

Hva med at folk inne i Twin Towers hørte eksplosjoner, lite profilerte øyenvitner utenfor har også hørt det, så jeg spør igjen:

Prøver dere å si at Twin Towers ville falt i sammen uansett om et fly hadde kræsja inn i det etter fysikkens lover, eller at det er en liten mulighet for at det faktisk går ann? Og WTC er dette faktisk den første byggningen i verden som har rast pga brann, hva brenner i 6 timer med så ekstrem varme at byggningen raser i en murbyggning?
Vis hele sitatet...
Det kommer mange smell når en bygning raser - ting knekker, vegger eksploderer under trykket og brannslukningsapparat, kondensatorer og alt mulig rart eksploderer. Dette er faktisk en av grunnene til at det ikke anbefales å tilbringe tid inne i brennende hus! Folk flest har ikke peiling på hvordan en eksplosjon høres ut, siden de først og fremst har inntrykk av den fra actionfilmer og i tillegg er det en svært stressa situasjon for enkeltpersoner.

Vet du hva som brenner med ekstrem varme og skiller denne brannen fra boligbrannen nederst i gata? JO KANSKJE DET ER FLYENE FYLT MED FLYBENSIN SOM BRUKES I FORBRENNINGSMOTORER. FORBRENNINGSMOTORER BASERER SEG PÅ BRENNBARHET. DET ER SÅNN DE FUNGERER. DE TRENGER DRIVSTOFF.

Kanskje jeg skal slenge på noen animerte gifer og noen antydninger om at alle er sauer også, men jeg vet ikke helt hvorfor jeg gidder dette. Det er som å skrike om kapp med et funksjonshemma barnekor som har fått rosa frokostblanding med ekstra sukker på til frokost.

(Dette innlegget er forresten skrevet av noen med mer teoretisk bakgrunn i mekanisk fysikk enn det trengs for å bli en gjennomsnittlig sivilingeniør her i landet, hvis det betyr noe som helst. Dog, det gjør det neppe, siden dere heller vil se på youtube-videoer hvor folk prøver å lage kvalitative data fra videoer med begrenset fps, upresis komprimering og en haug andre faktorer som hadde ført til at ekte fagfolk hadde forkastet resultatene umiddelbart)
Sist endret av ivioynar; 4. februar 2009 kl. 18:44.
OY, traff noen et sårt punkt her.

Å hvorfor driver dere å understreker at dere har så masse skillz i fysikk etter hver nesten hver av postene deres, og hvorfor er du et forum troll å ikke ingenør egentlig?

så du sier det var smell? men spør igjen, er det en mulighet for at det kunne skjedd på din måte eller er det en fastsatt fysisk lov at det ville skjedd akkurat sånn?
Sitat av Lucif3r Vis innlegg
OY, traff noen et sårt punkt her.

Å hvorfor driver dere å understreker at dere har så masse skillz i fysikk etter hver nesten hver av postene deres, og hvorfor er du et forum troll å ikke ingenør egentlig?
Vis hele sitatet...
Er det noe som sier at jeg ikke kan være begge deler? Å nevne at jeg har en bakgrunn i fysikk burde ikke være nødvendig, men mens det kanskje er leit å innrømme så er ikke dette en debatt hvor alle kan ha en "mening", det kreves et minimum av fagkunnskaper for å forstå problemstillingen og argumentene. Potensiell energi vil utløses som varme og kan smelte stål. Dette lærer du i naturfag på ungdomsskolen - debatten blir ren kloakk hvis folk ikke forstår disse enkle konseptene før de kaster seg inn.

Sitat av Lucif3r Vis innlegg
så du sier det var smell? men spør igjen, er det en mulighet for at det kunne skjedd på din måte eller er det en fastsatt fysisk lov at det ville skjedd akkurat sånn?
Vis hele sitatet...
Forslag til eksperiment. Ta en planke eller en bit panel. Gå utendørs. Slipp en stor stein oppe på planken i enorm hastighet. Det vil komme et smell. Magi! Selvsagt kan det ha vært eksplosiver, jeg er ikke synsk og jeg har ikke alle variable tilgjengelig, det kan også ha vært et sort hull som spontant ble dannet i en statistisk signifikant kollisjon av elementærpartikler og umiddelbart kollapset etter å ha fått huset til å rase. Det er mange ting som kan ha skjedd - men det er også veldig mange av disse tingene som er sprøtt å påstå. Det krasja to fly inn i to hus og husene raste. Occams barberkniv peker mot at konspirasjonen er ikke-eksisterende.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Lucif3r Vis innlegg
OY, traff noen et sårt punkt her.

Å hvorfor driver dere å understreker at dere har så masse skillz i fysikk etter hver nesten hver av postene deres, og hvorfor er du et forum troll å ikke ingenør egentlig?

så du sier det var smell? men spør igjen, er det en mulighet for at det kunne skjedd på din måte eller er det en fastsatt fysisk lov at det ville skjedd akkurat sånn?
Vis hele sitatet...
Occams Razor.

Det som involverer færrast ukjente er det mest sannsynlige. Og eksplosjonsliknande lyder kan forklarast veldig enkelt på ei rekke måter som ikkje involverer eksplosiver i tradisjonell forstand.

Fysikk-kunnskaper er forøvrig ei forutsetning for å kunne debatere dette på et vettugt vis, for ellers blir det "God dag mann. Økseskaft"-retorikk. Temaet er nemlig fysikk, til dels avansert fysikk, og då er det meiningslaust å diskutere det med en gjeng nyttige idioter1 som ikkje har fysikk-kunnskaper.

1: Nyttige idioter som i nyttige idioter - ikkje idioter.
Sitat av Con-Fessions Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Så hele denne diskusjonen dreier seg om fysikk, eller bare det dere fokuserer på? Dere komenterer det dere vil i denne diskusjonen å vinkler hele debatten på det. OK så er det mulig at det skjedde sånn, men fysikken deres er ikke en promille av hva som ikke stemmer her.

Gidder dere forklare videoene Con-Fessions posta for en stund siden og?
Sitat av Lucif3r Vis innlegg
Så hele denne diskusjonen dreier seg om fysikk, eller bare det dere fokuserer på? Dere komenterer det dere vil i denne diskusjonen å vinkler hele debatten på det. OK så er det mulig at det skjedde sånn, men fysikken deres er ikke en promille av hva som ikke stemmer her.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke hva pokker du snakker om. Fysikken er et svært viktig aspekt av påstandene folk kommer med, for å diskutere påstandene trenger man forståelse av fysikken bak. Mulig jeg kan kommentere dette bedre hvis du formulerer deg annerledes...
Sitat av Lucif3r Vis innlegg
Gidder dere forklare videoene Con-Fessions posta for en stund siden og?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal jeg gjøre det, når noen andre allerede har gjort det for meg?
http://truthaction.org/debunkingseptemberclues.pdf
Her finner du ingen dramatisk musikk eller noe heftig retorikk, men det er ganske spennende og langt mer troverdig.
edit: ivi came first. slett eller noe
Sist endret av Archj; 4. februar 2009 kl. 19:11.
Mener at OK så er det fysisk mulig, men hvor sannsynlig er det at begge twin towers raser rett ned, å wtc7 møtte samme skjebne for første gang i historien. Flybensin brenner ganske fort å intenst, hvordan kan man finne et pass fra en flykaprer når flyet er brent opp`?

Hullet i pentagon da, kjøper du den at vingene knakk å fortsatte inn i det lille hullet so er mindre enn hele flyet, å hvorfor fyllte de plenen med grus å gress morgenen etterpå.

Var mye kansje, om og men i den debunken....
Sitat av Lucif3r Vis innlegg
Mener at OK så er det fysisk mulig, men hvor sannsynlig er det at begge twin towers raser rett ned, å wtc7 møtte samme skjebne for første gang i historien. Flybensin brenner ganske fort å intenst, hvordan kan man finne et pass fra en flykaprer når flyet er brent opp`?
Vis hele sitatet...
Antagelig fordi det var mange ting som ble ødelagt og mange ting som ikke ble ødelagt - et fly er et stort objekt, hvor det som er i cockpiten på ingen måte nødvendigvis tåler samme skjebnen som det som skjer med bensintankene bak.[/quote]



Hullet i pentagon da, kjøper du den at vingene knakk å fortsatte inn i det lille hullet so er mindre enn hele flyet, å hvorfor fyllte de plenen med grus å gress morgenen etterpå.
Vis hele sitatet...
Enn om hemmeligstemplet, så er pentagon armert mot flere typer angrep. Ved høye hastigheter kan du ikke regne med intuitiv forståelse av hendelsene: Her er en liten demonstrasjon som kan vise nettopp det:
http://youtube.com/watch?v=4q35xHzjxB0
Synes utrolig, gjør det ikke? Vingene hang nok godt fast og ble simpelthen brukket til siden og ble med inn som om de var laget av ingenting, høye hastigheter gjør sånt med metall. Prøv å dytte et papirfly gjennom et lite hull så ser du at med nok kraft går det meste seg til...
Kan begynne å lure litt hvem du egentlig jobber for...

Kul video, tror vi bare får være enige om å være uenige
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Lucif3r Vis innlegg
Kul video, tror vi bare får være enige om å være uenige
Vis hele sitatet...
Eller så får du komme opp med nye argumenter som held vatn, og ikkje bare runke på dei samme argumenta som er tilbakevist et titalls ganger før.
Rart WTC7 raste i bakken like fort som WTC uten at noen fly traff det.
Også rart at akuratt på 9/11 var det ikke bombehunder i bygningen, som det alltid pleier å være.
Og de telefonsamtalene som skulle være fra flyet, ikke bare det at det ikke hadde gått, men de stemmer overhode ikke.
Feks.:

Caller: "Mom? This is Mark Bigham."
Caller: "I want you to know that I love you.
I'm on a flight from Newark to San Francisco and
there are three guys who have taken over the
plane and they say they have a bomb."
Alice: "Who are these guys?"
Caller: (after a pause) "You believe me, don't you?"
Alice: "Yes, Mark. I believe you. But who are these guys?"

Hvem i allverden presenterer seg med sitt fulle navn når de snakker med sin mor?

Par minutter etter det som skjedde med pantagon, kommer FBI og beslaglegger alle videotapes fra nærliggende bensinstasjoner. Øyenvitner sier de så et militærhelikopter. Hmm..
ohoo aint you the people person, har ikke sett noen konkrete beviser for noenting av det dere påstår. Mulig du må ha ingenør utdannelse for å se disse bevisene...

Å ikke minst at det gikk politi rundt på alle foto foretninger å plukka opp bilder tatt på 9/11, som om de ikke hadde bedre ting å gjøre..
Sist endret av Lucif3r; 4. februar 2009 kl. 19:54.
HHHØØØMMM. tårnene datt veldig fort fordi dem var laget av veeldig masse gips. og det skulle de ikke ha vært!!! : O
Pentagon er tross alt hovedkvarteret til det amerikanske forsvarsdepartementet. Det at noen øyenvitner så et militærhelikopter der er meget mistenkelig ja...

Det at politi gikk rundt i foto-forretninger, for å samle inn bilder, som var blitt tatt av hendelsene, er også meget mistenkelig ja. Underlig at politiet driver med innsamling av bevismateriale, slik at de kan finne ut hva som skjedde. Og sælig så kort tid etter ulykken. Skulle tro de ville vente et par uker, minst.....
Sitat av Masticore Vis innlegg
Par minutter etter det som skjedde med pantagon, kommer FBI og beslaglegger alle videotapes fra nærliggende bensinstasjoner. Øyenvitner sier de så et militærhelikopter. Hmm..
Vis hele sitatet...
Jeg syns ikke det er så rart at det ble beslaglagt opptak. Det er tross alt Pentagon det er snakk om, ikke en kontorbygning.

Et militærhelikopter er vel hvertfall ikke rart, om jeg husker rett så ligger det en militærflyplass like ved Pentagon. Tror noen andre nevnte det et sted i tråden.