Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5337
Får ikke treff på google.com, så jeg lurer om hvordan jeg skal lage en kvittering. Jeg spør her for jeg tenkte kanskje noen av dere grafikere eller webdesignere som har laget kvittering for deres arbeid tidligere...

Jeg har jobbet frilans med compositer/animasjon for en annen amatørfilmskaper, og han vil ha kvittering på det jeg har gjort - slik at han kunne gi kvitteringen videre til frifond for frifond krever kvittering for alt han kjøper/bruker penger på.

Så jeg har aldri laget en kvittering, så lurer jeg på hva den skal inneholde. Mitt navn, "produkt" kunden kjøpte, og kundens navn + signatur? Kanskje en ferdig laget kvittering som jeg kunne fylle inn?

Eller skal jeg bare kjøpe et par ting hos Rimi, og scanner kvitteringen og bytter ut de nødvendige detaljene? hehe.
Lag en faktura, det er like godt som en kvittering. Du kan eventuelt også bare skrive på et vanlig ark at det er en kvittering for arbeidet du har gjort og hva prisen er.
Hvis det er kvittering på arbeid du har utført så kan du enkelt lage det selv, blir som en slags kontrakt med underskrift fra deg og kjøper. Hvis det er for varer blir det nok verre, og det er vel også ulovlig å forfalske kvitteringer for dette formål (selv om tallene faktisk stemmer)
den kan f.eks. se slik ut:
Takk alle sammen, nå har jeg laget en grei en som skal duge, tenker jeg.

Tobb: Og det er ikke forfalsking jeg driver med, for ellers hadde jeg postet i undergrunn
Woot jeg bor nære stabekk (fra fakturaen )