Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1124
Har lenge vært småinteresert i DJing og rett og slett god House\Trance musikk når man er ute på byen.

Vurderer nå å kjøpe meg 2 vinylspillere og en miksepult, fett å holde på med, samt fett å snurre litt plater når man har forspill.. Men saken er den at jeg egentlig ikke har peiling på hva som er bra utstyr, hvor bra utstyr jeg trenger til mitt bruk, hvor jeg får kjøpt vinyl innenfor min sjanger osv.. Har vært innom ljudia.no å kikket litt, men aner ikke om det er fornuftig å handle der, eller hva jeg bør handle..

Jeg så for meg noe i prisklassen 5-8k for hele sulamitten.. Budsjettklasse med andre ord

Noen som har noen tips eller anbefalinger? Er klar over at det er mye vanskeligere å mikse med vinyl enn med CD spillere, men syntes helt klart vinyl har mye mer sjarm enn CDer... (Er ikke ute etter ghetto scratching og masse ghettoYO rap effekter, house og trance er musikken som skal spilles (samt god gammal blackmetall på vinyl )
Mixing er KJEMPEGØY
Hadde meg en periode jeg prøvde hardt på vinyl.. er helt enig i at sjarmen er rå med lp.
Jeg kjøpte meg to Numark platespillere fra ljudia, og en billig to-kanals mixer.

Enenste tipset mitt er vel egnetlig å gå for iallefall en fire-kanals mixer med engang..
Jeg utvidet med to cd-spillere etterhvert, og da er det jo kjekt å kunne ha muligheten iallefal.

Også greit med en case i tilfelle du skal være litt mobil.. dvs spille på party's ol.

Ellers? .. Du må regne med mye tid for å sette deg inn i hvordan scratching/mixing fungerer.
Er vanskeligere en det høres ut, men er sykt kult å få til. Men med googling osv så er det
seff fullt oppnåelig å kunne komme til et visst nivå helt mutters alene.

Det med å kunne spå hva som tar av mtp musikk på fest er ett kapittel for seg selv.. Men det er
veldig gøy å leke!
Helt enig i at mixing er gøy!

Av platespillere ville jeg gått for to brukte Technics SL1200 eller Technics SL1210 mkII. De er solide og pålitelige og har så vidt jeg vet vært DJens førstevalg i alle år. Ikke noe poeng å kjøpe nye, da de går og går. Dessuten finner du dem til omtrent samme pris på bruktmarkedet som det koster å kjøpe nye Numark spillere. Jeg kjøpte mine for 3000,- per stykk, er du heldig kan du sikkert få dem billigere. Vet ikke så mye om miksere.

Lykke til!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det er sant som princeputch sier; det er like greit å gå til innkjøp av Technics 1210mk2 med en gang. Du klarer lett å finne dem til 5-6,0000 for et par, og så kan du heller kjipe ut litt på mixer og headphones i første omgang. En møkkamikser til en tusenlapp burde holde i lange baner inntil du har funnet ut om dette er noe du får til og ønsker å bruke mer penger på.

Selv har jeg to stk Technics 1210mk2, en Technics SL-DZ1200 og en Pioneer DJM600 - men de to sistnevnte kan du heller se litt på når du har funnet ut at dette er noe du vil satse på

Lykke til, ikke gi opp hvis du ikke får det til med en gang!
Trådstarter
78 0
Takk for gode tips sålangt!

Har dere gode tips til gode sider hvor man kan få kjøpt disse Technics spillerne brukt? Har surfet litt rundt, men fant ikke så veldig mye relevant.
Musikkweb
PLUR
Finn.no
Sist endret av dirtyp0p; 16. januar 2007 kl. 11:49.
Skal du ha platespillere for første gang ville jeg også kjøpt brukt utstyr! Det er mye greiere å kjøpe brukt i tilfellet om du finner ut at platespinning ikke er noe for deg =) Jeg har selv kjøpt inn utstyr som jeg har spillt på nesten ver dag i 1 år nå =) Jeg vil anbefale deg technics 1210mk2 og en numark dxm01 eller noe i den stilen. Jeg skal gi deg noen forum du kan lete i der det legges ut utstyr hele tida. Du kan nesten stole på alle der 100% og det er egne poster på forumet som di gir anbefalinger av salgspersoner.

www.tidyvikings.com
www.djz.no
www.repeat.no

Sjekk også ut www.djbutikken.no Anbefales

Lykke til
Sist endret av tøffel; 18. januar 2007 kl. 18:32.
Bare husk på at en platespiller med rem-drift, har betenklig levetid mtp schratching...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det er en litt drøy uttalelse, Inferno. Med gode slipmats så skal ikke selve platen på spilleren bli påvirket stort når man scratcher.
Technics er uansett ikke sammenlignbart med oppgulpet til Numark, Gemini og lignende.
Sitat av nso
Det er en litt drøy uttalelse, Inferno. Med gode slipmats så skal ikke selve platen på spilleren bli påvirket stort når man scratcher.
Technics er uansett ikke sammenlignbart med oppgulpet til Numark, Gemini og lignende.
Vis hele sitatet...
Selv har jeg et par geminispiller jeg kjøpte brukt, og jeg tør påstå at i alle fall den ene av dem (PT-1000II) er bedre enn mange slitne 1210er jeg har prøvd å spille på. Den andre, (PT1000) tja den duger med en god slipmat. Disse spillerene fikk jeg råbillig, så du kan også vurdere å se på andre merker, selv om det er viktig å vite at det finnes mye smuss blant disse...

Så forøvrig at det var flere spillere til salgs på hip-hop.no
for all del ikke kjøp platespiller med BELTEDRIFT! Få deg med DIREKTEDRIFT