Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3509
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Heisann, jeg lurte på en sak.
Jeg skulle gjerne ha fått tak i en plantegning, det er ikke til noe formelt bruk.
Men det skal brukes til et prosjekt derfor spør jeg dere om det er noen som helst måte og få tak i plantegning utenom og spørre etter en.

Some idea?.

Takk, og nei jeg sier ikke annet en at jeg skal bruke det til et prosjekt.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Utenom å spørre etter en? Da må du vel bare ta en da..
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Trådstarter
Men om jeg skulle spørre, gir de ofte da ifra seg?
Jeg lurer på om jeg kan få lov til å kjøpe en banan i butikken - men jeg tør ikke prøve.

Ser ikke for meg at de kan gjøre noe med deg om du spør - så spør.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Trådstarter
Nei for all del, men det er vell en sikkerhet for dem. Altså deres sikkerhet ville bli svekket om noen fikk tak i plantegningen.
Ikke si du skal ha det til et topphemmelig prosjekt, ikke hvis det er et sted du kan bryte deg inn og gjøre skade/ta noe av verdi ihvertfall. Finn på en god, uskyldig forklaring i det minste.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Trådstarter
Som for.eks?
Det kommer ann på hva du skal ha plantegning over, om du forteller det er det litt lettere å hjelpe deg med hvordan du kan gå frem for å få plantegningen.

Mvh
MagneTjau
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Trådstarter
Si en stor byggning, med verdier.
Er det plantegning til ett hus du mener? Prøv hos din hjemkommune. Be om plantegningen til ditt eget eller families hus. Det koster vanligvis en liten formue, men jeg har vært innom mange ganger og fått tegninger til div prosjekter for en symbolsk sum.
ta å ring til teknisk etat i den kommunen bygget ligger i , så oppgir du bare adressen så får du alt av info de har om bygget men du må mest sansynelig vis hente mappa på kontoret de sitt
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Trådstarter
janolf:

Om jeg ringer dem er de sikkert greie nokk til og sende den, har du erfaringer?.
comi, ikke sats på å bli en tyv. du er allerede dømt til å feile..desverre
Hate to bring the news
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Trådstarter
Jokr: Din søppelnerd, hvem sier jeg er en tyv utenom deg?.
du må ned på teknisk etat i den kommunen som jeg forklarte i sta for du får ikke alt du må ta kopier å sånt
å ja har erfaringe jobber som tømrer å har å gått på skole med prosjekter å sånt
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Trådstarter
du sa jeg kunne ringe, stemmer det? eller må jeg ned ?
Har du hardt for det eller? Ring først, må du ned så drar du ned, ikke så veldig vanskelig.
Har mange plantegninger liggende hvis du bare skal ha en random bygning. Noen er også bare fantasi. (er tegner)
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Trådstarter
Meget intresangt, Meget. Kunne du sendt noen av disse til min epost?

comi AT dorull.com

EDIT: Kommer selfølgelig på om du har scanner, gidder o.l.
Men hadde vært kjekt, og om du bare tar brevpost kan det også godkjennes da.
Men på epost hadde vært det greieste da.
Steike hvor mye enkelte skal gjøre ut av ting! Det er da bare å stikke til kommunen hvor bygget ligger, og hente kopi av tegningene. Det er ikke noen restriksjoner på å gi ut slike, så det er bare å bestille.
Det kan være at du kanskje må betale noen 10-ere for kopieringen, men ingen himmelske summer.

Men det finnes i hvertfall *et* unntak da! Pilestredet 30C! Det bygget får du ikke tegninger over, for de finnes ikke lenger i Oslo kommunes arkiv. I hvertfall ikke de opprinnelige som lå på microfiche.
Av en eller annen merkelich grunn så er de borte....
Det kommer vel ann på av hvilket bygg du skal ha plantegningene til. Hvis det er snakk om den amerikanske ambassade i Oslo så er det bare å glemme. (For dere som ikke skjønte det, så gjelder det forøvrig alle offentlige bygg som staten/kommunen eier)
Sitat av comi
Meget intresangt, Meget. Kunne du sendt noen av disse til min epost?

comi AT dorull.com

EDIT: Kommer selfølgelig på om du har scanner, gidder o.l.
Men hadde vært kjekt, og om du bare tar brevpost kan det også godkjennes da.
Men på epost hadde vært det greieste da.
Vis hele sitatet...

Har du Autocad? Alle tegningene er i det, men jeg kan jo bare legge dem i ett annet program eller f.eks bare lage ett bilde av dem. Kommer an på om du skal redigere noe da.

Vil du ha med målsetting?
Sitat av M&G
Men det finnes i hvertfall *et* unntak da! Pilestredet 30C! Det bygget får du ikke tegninger over, for de finnes ikke lenger i Oslo kommunes arkiv. I hvertfall ikke de opprinnelige som lå på microfiche.
Av en eller annen merkelich grunn så er de borte....
Vis hele sitatet...
OT men hva er pilestredet 30c?

Googlet jeg, tenkte meg det må være det huset ja
Sist endret av Lille My; 13. januar 2007 kl. 11:35.