Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 3770
Jeg blir så enormt lei av slike bedreviter grupper som bare vil gjøre hverdagen lettere for elever på skolen. Idag skulle vi ha Høstkampanje satt i gang av elevorganisasjonen. Det heter SOS(Skole Og Samfunn(http://kampanje.elev.no/)).

Det hele gikk ut på at klasser måtte skrive og framføre hva forskjellige departement i staten gjør. Noe så idiotisk måtte vi bruke skoledagen vår til istedefor å lære vårt faktiske pensum. Så med god protestånd gikk hele klassen. Noen flere som må slite med slike besserweiser organisasjoner?

*sinna*
Ja, er helt enig... Er skikkelig irritert over slike kampanjer! Sist gang måtte vi gjøre stygge leker, og den som ikke fikk nok poeng fikk fravær. *Hate*
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Du kan vel ikke få fravær om du er tilstede?
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Jo, det kan man.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Forklar meg nå hvordan det går an.
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
En lærer skriver fravær på deg.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvordan kan han ha lov til å gjøre det, når du faktisk er tilstede? Høres farlig tvilsomt ut spør du meg.
Det er teit... men jeg fikk det jeg også, hadde ikke gym, så fikk jeg gym oppgaver i stedefor, men jeg gjorde noen andre ting, så da fikk jeg fravær...... Små kjedelig men, det er vel slik det skal være!?
Hadde slik tull her også... måtte legge fram masse drit om forskjelige departemangene og lage et helt nytt departemang... Så gjorde lærerne ikke en dritt foruten og gå rund omkring og ta fravær.....
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Med oss var det tillitseleven som skulle skrive fravær. Men vi tok han like godt med oss Får vel et noe kjeft og styr imorgen. Men det er så forferdelig unødvendig at vi må bli plaget av slike saker.
Ja det var vell noen tillitselever og som hvar og tok fravær.... Uheldigvid så har jeg havnet i en klasse der det er neste bære engelonga som syntes at SOS var kjempe god ide.... Så d var ikke bare bare og boykote denne driten....
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Hehe.. ingen fare for slikt når man går mekken
sånne ting som det her burde være valgfritt! samme med temadagen rett før OD. gidder ikke bruke hele dagen på magedans og lysbilder fra afrika ass..
vi hadde også dette.. Men siden jeg er med i elveråds styret, så satt jeg bare på statsministerens kontor å drakk julebrus
Jupp, samme på vår skole. Verden hadde gått under, og vi skulle bygge den opp igjen... omfg. ! Men PC osv. fikk vi ikke bruke, måtte bruke blyant og papir, grunn? Jo, for PCen var jo ikke oppfunnet! ... Som om blyanten jeg brukte var det... grr!

Så eg tok likesågodt en liten improvasjons standup på scenen om hvor mye hele greien søg
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Jeg hadde eksamen (privatist) i dag, og da jeg fikk høre om denne elevdagen ble jeg så glad, siden jeg regnet med at jeg ville slippe å få fravær. Men neida, det gikk ikke. Dette foregår i regi av noe elev-greier, ikke av skolen, så da kan vel ikke skolen sette fravær?
hehe, på min skole har hele elevråd-styret akkurat trukket seg, derfor blir det dårlig med slike dager

Men OD måtte vi ha.. Først et langt foredrag av ei afrikansk jente. "Rektor and the gang" mente at engelskkunnskapene til jenta var så gode at ho ikke trengte tolk, desverre tok de feil. Foredraget på 60 minutter var noe av det kjedeligste jeg noengang har vært med på; ingen forstod noe som helst.

Nei, da hadde det vært mye bedre om folk bare kunne betalt 200 kr eller hva det var og hatt fri den dagen. .
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
OD er jo faktisk et veldig fornuftig prosjekt, i motsetning til denne samfunnsleken.
Helt latterlig spør du meg. Dette er sånt dere burde får velge selv.

OD er en fornuftig sak, men det med lysbilder og filmer av folk som forteller hvor jævlig dem har hatt det og at dem drepte folk er sånt man ikke trenger å bruke en hel skoledag på. Hos oss kom heldigvis ikke sør-afrikaneren å holdt foredrag fordi han var syk.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Hehe, lysbildeshow og foredrag om hvordan det er i u-land er årets høydepunkt for meg... (litt ironi). Nei, akkurat den biten kunne nok vært valgfri tror jeg. På en annen side er det jo fint at elevene får litt innsikt i hva det jobbes med og hva pengene går til. Når det gjelder det samfunns-opplegget, så er det jo fint at elevene får litt innsikt i hvordan samfunnet fungerer (sier ikke at alle trenger det), men jeg tror ærlig talt ikke dette er den riktige måten å gjøre det på.
opplegget i dag var jo latterlig. først skulle vi samle info om slike departement greier. så gikk brannalarmen. vi kom inn igjen, så var all infoen vi hadde samlet borte. tatt av flommen eller noe. to timer med bortkastet arbeid. på de neste fire timene lagde jeg og en kompis noe av tre biter isopor og litt skumgummi som var teipet sammen. det værste av alt var at "vinneren" av dette opplegget var en klasse som sang noen sanger. det ville i alle fall redde verden fra denne grusomme flommen. ikke isopor greia mi. NEEEEIDA!

fint med en dag der man kunne slappe av da. slapp gym og saker
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Hehe.. det med brannalarmen var ganske morro. Alle i rommet jeg var på, både vaktene og de andre som hadde eksamen, begynte å gå ut, bortsett fra jeg, som visste om planene til elevrådet på forhånd
OD/internasjonal uke var veldig spennende. Jeg laget en hjemmeside sammen med en gjeng noobs som spillte java spill istedet.
Opprinnelig postet av aybara
Hehe.. det med brannalarmen var ganske morro. Alle i rommet jeg var på, både vaktene og de andre som hadde eksamen, begynte å gå ut, bortsett fra jeg, som visste om planene til elevrådet på forhånd
Vis hele sitatet...
offtopic: Var morro den oppgaven ja, jeg trodde jeg var lur og tok sikkerhetskopi på diskett, men neida, den oppgaven fikk vi ikke bruk for uansett.
seriøst, jeg skjønner ikke at èn dag med en kampanje er noe å gå og irritere seg over. EO har sinnssykt mange bra kampanjer, hvertfall her i fylket, som så og si alle elever deltar med glede på. grunnen til at de gjør det, er jo for at elever skal bli mer bevisst på hva de har av retter og plikter (hvertfall legges det vekt på det her i telemark), for at man lettere selv skal kunne si fra om noe er feil eller no i forhold til fraværføring. jeg selv har hatt noe fravær pga organisasjonsarbeid (på kommunalt nivå, i ungdomsråd), og da har enkelte lærere påstått at det skal jeg ha fravær for. pga EO vet jeg godt at det skal jeg ikke.

så at du i det hele tatt GIDDER å bruke tid og energi på å hisse deg opp over det, så kan du vel heller ta den ene dagen med fravær og sitte hjemme og jobbe med pensum. en lite avbrekk i en rimelig firkanta skolehverdag har ikke hittil gjort skade. heller det motsatte.
Internasjonal uke varer altså en uke
Det jeg misliker med elevorganisasjonen, er at alle blir automatisk innmeldt når du begynner på vidregående (iallefall gymnas). Og du må stresse ræva av deg for å melde deg ut igjen.
man skal også huske på at det er positive sider med EO..


f.eks vi får kassevis av gratis kladdebøker og penner....
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Får ingenting vi. Bare fravær.
Mia: for folk som må ha et minimum med fravær for å få lærlingeplass kan en dag være veldig mye å irritere seg over. Slik er det ihvertfall med meg.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
gamma ldenne menne..
geddi, så du nevnte julebrus..
ta å søk etter "julebrus" på google, så skal du se noe morsomt
kermit; det er opp til hvert enkelt elevråd ved hver skole å avgjøre om de skal ha internasjonal uke, internasjonal dag eller ingenting i det hele tatt. så akkurat der må du heller skylde på elevrådet ved skolen din, ikke EO.

vuggum; det er ikke så altfor vanskelig å sende mail?

svonna; poenget er at organisasjonelt fravær ikke skal føres som fravær.
nso: hahaha.. lol
geddi & nso - søk på "smutforum" der dere, og se hvilket forum som kommer opp da
Plurboardet du tenker på?
øff kårs (mitt egentlige hjem og admin-rike)
Jeg liker høstkampanjen jeg, det er ikke hverdagman får anledning til å slippe unna tidligere enn vanlig. Og det er'kke hverdag man kan bare være på skolen uten å gjøre noenting !
Forruten det, sier jeg meg helt enig med Kermit-
vi hadde akkurat samme opplegget på skolen min.. jeg reagerte med vantro på alle de dagene de stygge byråkrat wannabe'ene har trædd over hodet på oss..

jeg går på vk2 og at vi mister dager som burde ha vært brukt effektivt på diverse prosjekter etc som måtte være ferri før tentamen... at vi får ekstra mye hjemmearbeid rett før tentamen er noe jævla dritt, bare fordi at f.eks EO tvinger oss med på det her, noe som ikke en fuckings sjel på hele skolen min hadde noe som helst utbytte av..

å ha litt variasjon i skolen har jeg ikke en dritt imot, men når alt kommer på en gang rett før tentamenstiden, UTEN AT ELEVENE ENGANG HAR BLITT SPURT OM DET, blir jeg provosert..

hadde jeg gått på vk1 hadde jeg kanskje ikke hatt noe imot det, men karakterene jeg får nå til jul har mye å si for hvilke karakterer jeg får på vitnemålet mitt til sommern.. og som de fleste vet så kan det være greit å ha gode karakterer å vise frem til på søknader om skoleplasser eller jobb..

Hvorfor kunne ikke elevene ha fått mulighet til å stemme over om de ville være med på dette? Jeg vet med sikkerhet at klassen min ville ha stemt imot. Tror ikke at det må være særlig hyggelig å bli stempla OD-nekter heller, et annet prosjekt som er trykkt over ørene på oss uten at elevmassen får lov til å stemme det bort..

EO preiker som faen om elevdemokrati... JÆVLA HYKLERE!!!

[edit]
et par skriveleifer jeg måtte rette på..
[/edit]
Sist endret av mongob0ffel; 17. desember 2002 kl. 22:35.