Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1427
Etter ca 3 ukers intens trening med 3ds max, kom jeg fram til å lage et verk for meg selv fra bunn av.

Skal begynne på et 12 ukers langt kurs i dette programme om noen uker å gleder meg masse

Tilbakemeldinger er gull å få =)

http://fc06.deviantart.com/fs36/i/2008/255/a/8/Flyt_Skate_Park_by_Lompe.jpg

Her er link til større bilde Stort Bilde
Sist jeg sjekket var ikke en gate bonet, ergo en gate ville aldri hatt speilbilde i asfalten :P
Ellers var det veldig pent å se på, imponerende.
Lyktestolpene likte jeg ikke. Var alt for firkanta. Jeg ville ikke hatt den fargen på bordene, men det er nå en smaks sak. Ellers var alt meget bra.
Sist endret av Pumazz; 12. september 2008 kl. 08:07.
Du trenger definitivt en stor runde med andre teksturer, men ellers er dette veldig bra. Du har et bra utgangspunkt før kurset skulle jeg tro.

Hvor skal du kurses?
Trådstarter
"speilbilde i asfalten" ? :P

Ja er mye jeg selv mener kan gjøre med det å, å vil vel egentlig ikke si meg ferdig, rampene er for små også, med tanke på benkene, men men... mest for å prøve seg frem =)

kurse begynner 29-9 08 i Porsgrunn =)
Sist endret av Krom; 12. september 2008 kl. 09:00.
Fytti fader.. If heaven was a skatepark it would be like this, hehe.. Snakk med kommunen og så er jeg med og bygge det. Porsgrunn har ikke nok sånne plasser.
Imponerende til å være første verk. Det skal du ha.

1. Du må jobbe litt mer med teksturer. De teksturene du har brukt her er ikke gode nok.
2. Plassering. Du må også plassere de forskjellige elementene mer riktig. Det lå litt for hultertibulter her. Foreslår at du tar begge rampene litt lenger fra hverandre. Plasser benken i midten et litt annet sted og legg til noen søplebøtter.
3. Likte veldig godt nipset du hadde i det nærmeste vindu. Stilig liten detalj man ikke legger merke til med det første.

Du har absolutt potensiale til å bli flink i dette. Foreslår at du jobber mer med å lage bygninger og slikt, dette var du flink til. Seinere kan du også prøve å lage noen animasjoner som eksplosjoner og slikt. Lykke til!
Trådstarter
Takker for gode tilbakemeldinger! skal jobbe mere med samme arbeid, så kan jo sende opp når jeg er mere fornøyd =)

En sånn skatespot i porsgrunn hadde vert gull ja hehe =D
Ja greit som første arbeid.

Det som ødelegger mest er det gjentagene mønster og den speilblanke effekt i underlaget i midten.
Mulig det bare er meg, men det er noe med skyggene jeg ikke helt forstår. Hvis du ser på ene huset, lyktestolpe og skaterampen så ser det ut for meg at det ikke stemmer helt.

Men ellers, kjempebildet! Blir spennende å se hvor du ligger om et halvt år
Trådstarter
hele bilde har et lyspunkt, så tviler veldig sterkt på at det er noe feil med skyggene :P
Snart klar med et "min mening" mye bedre resultat =)
Sikkerhetsklarert
Ang skyggene så er det noe rart der.. Se retningen skyggen fra bygning på andre siden av gata, se også retningen skyggen fra lyktestolpene på andre siden av gata får, i forhold til de nærmeste lyktestolpene.

Ser ut som at lyspunkteter "midt" i rommet. omtrent som en taklampe som lyser til alle kanter,
Trådstarter
ahh, ja kan hende lyspunkte må lengre unna?

Her er et nytt bilde, fremdels ikke gjort noe med lyse, å teksturene, men kommer til det.
Har jobba mere med plasseringer å ryddighet.
Plantene er basic objekter i programme, ville bare sette dem inn så jeg fikk se åssen det ble =)

http://fc07.deviantart.com/fs36/i/2008/259/1/5/SKate_park_2_by_Lompe.jpg

Større bilde HER
Imponert med tanke på at dette er dine første 3D-arbeid. Men alle modellene er jo tross alt ekstremt enkle her, da. Greit motiv som førsteoppgave sånn sett.

Teksturer må du jobbe mer med. Greit nok om du ønsker deg en litt enkelt "cartoon"-stil, men de forskjellige objektene passer uansett ikke med hverandre stilmessig, de runde bordene synes jeg ikke hørte hjemme i det hele tatt f.eks. Bygningene ser stort sett bra ut, overgangen mellom så og si alle objektene du har laget og bakken virker veldig unaturlig. Jeg er fullstendig klar over at dette er noe av det vanskeligste å få til i 3D, men også en nødvendighet om det skal bli bra. Moro å legge til fancy refleksjoner og supersmoothe overflater i begynnelsen også, det er veldig overdrevet i dette bildet, men du vokser nok fra det.

Planer om 3D-skole?
Nevnt før, men dette ga mersmak, tror du har et lite talent for dette med 3-D modelering. Hvis dette faktisk da er første møte med 3-D så har du et sinnsvakt utgangspunkt, vi vet jo alle hvordan førstegangsbilder i photoshop ser ut, ja jeg snakker til nettopp deg!
Trådstarter
hehe takker =) 3d kursj begynner nå kommende 29. 6 timer dagen i et halvt år =)
Veldig klar over tekstureringa! burde begynne å tenke på det.. men uansett, her har jeg et nyere bilde om innteressen fremdeles er her :P

http://fc51.deviantart.com/fs37/i/2008/261/1/7/Skatepark_down_by_Lompe.jpg

STORT BILDE
I det siste biletet ser det ut til at du har fått til det med lyset.

Speglbiletet som var i det andre biletet ser litt rart ut. Det verker (som nemnt tidlegare) at bakken er polert. Ein kunne kanskje fått ein sånn effekt om det nett hadde regna, men det passer ikkje inn med resten av biletet at det nyleg har regna.

I det siste biletet har heldigvis vegen forsvunne. Den verka heilt feil i dei to fyrste bileta. Det verka som om det var noko, nokon hadde teikna å eit papirark med fargar.

Må berre nemne noko litt OT: bygningen bak i venstre hjørne på det fyrste biletet, minner litt om bygningane i Mirror's Edge