Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3890
Hei og hopp kjære medfreaks!
Jeg har igjen 40 dager av mitt studieår i USA. Jeg har lenge tenkt tanken om å ta en tatovering i byen jeg bor i. Jeg vil at den skal representerer livet mitt her i USA som har vært helt topp!

Jeg er bittelitt usikker på hva jeg skal ta, så om noen føler de vil bruke litt av tiden sin til noe kunstnerisk ville jeg blitt kjempeglad å se hva du kan komme med!

Jeg kan desverre ikke gi noen penger for dette (student, umph), men om du blir den utvalgte blir ditt forslag å se på min kropp i nærmeste fremtid!

Litt informasjon om den:
Jeg vil at den skal inneholde de tre kinesiske tegnene: 跟我來 (betyr følg meg)
Jeg vil at den skal inneholde "America" på et vis. Om du har et annet kult forslag fyr løs! Jeg er ingen kreativ person.
Jeg vil at den skal plasseres på siden av handen, mellom knokkelen og albuen (dårlig forklar)
En annen mulig plassering kan være på leggen eller oppe på handa

Hvordan jeg vil beskrive året med ord:
Lærerikt
Stoooor erfaring
Venner
Beste vertsfamilie noensinne!
Annen kultur
Engelsk
Morsomt
Hjemlengsel

Det jeg nevnte er alldeles ikke kriterier, men forslag hva jeg tenker (men som sagt, jeg er ikke kreativ!) Takk på forhånd!
Sist endret av RampLest; 14. mai 2011 kl. 19:59.
For din egen skyld. Dropp kinesiske tegn
Sitat av brunost Vis innlegg
For din egen skyld. Dropp kinesiske tegn
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? En tattovering skal være personlig, og han spør om veiledning. Personlig kunne jeg aldri funnet på å tattovere meg med kinesiske tegn, men det er jo veldig individuelt.
Amerika er et stort land. Hvor bodde du? Kultur?

Høres ut som du vil presse mye stoff inn i ei tatovering. Blir kanskje litt lite plass på armen? Leggen eller lår er det greit med plass, om ikke ryggen

Ville også droppa kinesiske tegn. Hva har det med usa å det du opplevde der borte? Skriv heller noe på amerikansk (follow me). Hvorfor "følg meg"?
Sist endret av Madxoc; 14. mai 2011 kl. 20:14.
RampLest's Avatar
Trådstarter
"Følg meg" har en veldig stor bakgrunnsbetydning for meg, jeg vil heller ikke si hvorfor. Noe av grunnen til at det er i kinesisk er også for at jeg ikke vil at folk skal forstå hva tatoveringen betyr. Dette er en tatovering for meg, ikke for andre

Jeg bor i Arkansas. Plassen jeg bor på er ganske liten: alle er hyggelige, alle hilser på alle (uansett om de kjenner dem eller ikke). Det er veldig mange "rednecks" rundt omkring her, og familier her er veldig strenge i forhold til Norge. Vil også si at alle ungdommer her har et helt annet syn på cannabis (men jeg vil nok ikke ha noe cannabisrelatert på tatoveringen min)

Det trenger ikke være en veldig avansert tatovering med veldig mye stoff i, jeg bare kommer med forslag så det kanskje blir enklere Siden jeg er så veldig lite kreativ, så er det veldig enkelt for meg å like en simpel tatovering!
Sitat av RampLest Vis innlegg
"Følg meg" har en veldig stor bakgrunnsbetydning for meg, jeg vil heller ikke si hvorfor. Noe av grunnen til at det er i kinesisk er også for at jeg ikke vil at folk skal forstå hva tatoveringen betyr. Dette er en tatovering for meg, ikke for andre
Vis hele sitatet...
Er du en stalker?
Sist endret av Erlendman; 14. mai 2011 kl. 20:31.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hvorfor på kinesisk? Det er så SINNSYKT uoriginalt. Hva med tysk, latinsk eller et annet språk?
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvorfor på kinesisk? Det er så SINNSYKT uoriginalt. Hva med tysk, latinsk eller et annet språk?
Vis hele sitatet...
Eller.. Norsk?
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvorfor på kinesisk? Det er så SINNSYKT uoriginalt. Hva med tysk, latinsk eller et annet språk?
Vis hele sitatet...
hvorfor ikke bare norsk når du er i gang?
Hva med omrisset av staten? Enkelt og greit. Sørstatsflagget?

Selv ville jeg tatt 2 tattoveringer hvis jeg var deg!
Et for å symbolisere året ditt der, som skal tatoveres mens du er der.
De kinesiske tegna kunne du tatt senere, som en annen tattovering.

Er veldig vanskelig å sette sammen noe som skal symbolisere livet ditt i Usa og kinesiske tegn, for i utganskpunktet har de ingenting med hverandre å gjøre, du skjønner

Det var alt jeg kom på, håper noen kan hjelpe deg. Kommer tilbake hvis jeg kommer på noe
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvorfor på kinesisk? Det er så SINNSYKT uoriginalt. Hva med tysk, latinsk eller et annet språk?
Vis hele sitatet...


Han vil ta en tatovering som beskriver opplevelsene han hadde i USA, selv er han fra norge og du foreslar tysk??
Sist endret av Bombasa; 14. mai 2011 kl. 20:42.
Redpilled alfahann
Hva med en tv og en coca cola. Bedre symbol på usa får du ikke etter min mening.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Han vil ta en tatovering som beskriver opplevelsene han hadde i USA, selv er han fra norge og du foreslar tysk??
Vis hele sitatet...
Nei? Erlendmann foreslo norsk. Lurt å lese før du siterer.

TS:
Tenkt over det. En tattovering skal vare hele livet, og vil følge deg døgnet rundt, under hver situasjon. Du lar vel ikke noen på et forum kjøpe hund til deg?
Skjønner det at at du sikkert laget tråden for å få inspirasjon og nye kreative idèer til tattoveringen din, men noe som skal representere deg selv og dine opplevelser, burde være laget av deg fra scratch.

Har selv tenkt lenge på en tattovering som representerer den jeg er, og hvordan min utvikling har vert. Men tenk utenfor boksen, tenk degselv.
Om du kunne tegnet degselv, og hele turen, hvordan ville det sett ut?
Kanskje det er noen spesielle hendelser du vil ha med? Spesielle personer? Steder?

Er mye man skal igjennom for å få en tattovering man er fornøyd med. Ta tenker jeg ikke på fornøyd i det øyeblikket du får den, men heller at du kan se deg selv i speilet om 10 år, å tenke "Det var jommen en fin tur."

Lykke til videre, hold oss oppdatert!
Gjerne et bilde når du har resultatet
RampLest's Avatar
Trådstarter
Awarize:
Takk for et flott innlegg! Jeg ville kanskje spurt noen på et forum etter en hund på mine kriterier (altså mine forslag i denne tråden). Som jeg nevnte i tråden så er jeg lite kreativ, så jeg trengte noe å se på, se hva som er mulig. Om jeg ikke blir helt fornøyd har jeg noe jeg kan se ut i fra og endre som jeg vil, hvis du skjønner.

Kinesiske tegn er kanskje uoriginalt, men jeg har selv blitt venn med en fra Kina, og selv synes jeg det ser kult ut. Men som sagt, det er bare forslag. Andre språk jeg har forbedret veldig er svensk, det kan kanskje også være en mulighet. Latin kan også være en mulighet
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Hvis du vil ha "Følg meg" på latin er oversettelsen "Sequare me"

Som nevnt går det an å bruke formen til staten som et omriss som kan fylles med noe annet. Andre forslag kan være å ta utgangspunkt i arkansas-mynten. Og til slutt. Hvis du skal ha noe som kjennetegner USA kan du bruke mottoet deres. "e pluribus unum" som betyr noe slik som "ut av mange, en" Dette er latin og vil stå bra sammen med "sequare me"
RampLest's Avatar
Trådstarter
Arkansas-mynten synes jeg ser trist og kjedlig ut, og synes ikke den representerer mitt bilde på arkansas, kanskje noen muligheter for å gjøre den mer moderne og endre motivet inne i mynten, men kanskje ikke ta bort diamanten.

Og selvfølgelig "sequare me" kan være et alternativ inni der!
Sist endret av RampLest; 14. mai 2011 kl. 22:03.
Sitat av RampLest Vis innlegg
Og selvfølgelig "sequare me" kan være et alternativ inni der!
Vis hele sitatet...
Det både høres å ser mye bedre ut!
Men jeg slår meg sammen med deg på denne ass, en tattis er personlig!
Kanskje alle andre synes den er stygg, rotete å uten mening. Men de vet da ikke hvordan sammenheng\betydning den har!

Når jeg begynner å granske armene mine, så ser jeg mye rart jeg helt sikkert kunne vært foruten, men de blekkflekkene har sin egen historie!

Jeg kan se på den ene etter den andre, å jeg husker akkurat hvorfor jeg tok den, hvor å når!

En tattis er på en måte et kroppslig "rulleblad", i en positiv betydning
Sist endret av Pumpkin; 14. mai 2011 kl. 22:15.
Tatover på hele ryggen:
"America, Fuck Yeah!"
Sitat av Åjassåja Vis innlegg
Tatover på hele ryggen:
"America, Fuck Yeah!"
Vis hele sitatet...
Oppbrukt! ;p
Miami Ink & LA Ink har ødelagt tattoveringskulturen slik vi kjenner den, nå må det være så mye bak hver eneste tattovering. Bestefaren min hadde en slik tattovering, Katta mi døde, Jeg hadde en slik beltespenne da jeg var 10 år & ble solbrent.

Personlig synes jeg kinesiske tegn er oppbrukt, har selv 1 kinesisk tegn jeg tattoverte for 10 år siden, eneste tattoveringen jeg angrer på igrunn.

Jaja, Lykke til med tattoveringen.
Sitat av RampLest Vis innlegg
"Følg meg" har en veldig stor bakgrunnsbetydning for meg, jeg vil heller ikke si hvorfor. Noe av grunnen til at det er i kinesisk er også for at jeg ikke vil at folk skal forstå hva tatoveringen betyr. Dette er en tatovering for meg, ikke for andre
Vis hele sitatet...
Meget smart å ha det på kinesisk da...
Siden det er en god del flere mennesker som kan kinesisk enn Norsk.

Hva med latinsk istedet? altså "Sequere me"

Hva med å ha det amerikanske flagget som bakgrunn, og så en stjerne i flagget for hver enkelt person som har betydd spesielt mye for deg det siste året.
Og så få skriften til å passe inn en plass, og gjerne andre former for symboler som passer til spesielle ting eller hendelser som har påvirket deg.
RampLest's Avatar
Trådstarter
Jeg liker forslaget ditt blackkoz. Jeg vil gjerne ha det veldig simpelt, og farger er ikke helt min ting. Hvor mange i Norge kan kinesisk?

http://fc08.deviantart.net/fs28/i/20...89-d1flsom.jpg
Er det mulig å få til de stjernene over de kinesiske tegne på en kul måte (hodeskallen vil jeg ikke ha)

http://th07.deviantart.net/fs24/PRE/...ace_Tattoo.jpg
Om blomstrene har blitt byttet ut med noe annet som ser kult ut tror jeg at jeg har blitt fornøyd. Noen forslag?

"Følg meg" på et kult språk med noe kunstnerisk i rundt tror jeg har passet mitt i blinken.
Kanskje noe som har med tribal å gjøre? Jeg vet alle har tribaler, men følg meg har veldig stor betydning, så trenger noe som piffer den opp litt... (har egentlig ingen betydning hva, så lenge det ser kult ut)
Svensk som du foreslo pluss flagget til arkansas

http://imageshack.us/photo/my-images/831/svensk.jpg/
Sist endret av danseku; 15. mai 2011 kl. 05:57.
Denne

Få redigert bort "American Tattoo" teksten og få skrevet inn noe kinesisk eller latinsk der, som ja, "sequere me" f.eks. Det ville jo vært awesome
Sist endret av knutmoore; 15. mai 2011 kl. 08:54.
RampLest's Avatar
Trådstarter
Knutmoore, ideen din er ganske bra! Jeg har brukt lang tid på å finne kule grunge-tatoveringer! Tror kanskje det har vært kulere med noe annet enn roser også. Dette skal ikke være enkelt! :P

Jeg må også nevne at jeg er svært begeistret for "modern design". http://img.wallpaperstock.net:81/vec..._1680x1050.jpg vært kult om følg meg på et annet språk har blitt implementert med de stjernene eller noe.
Meg bekjent, så er det ingen på forumet som er tatovør, og jeg hadde ikke tatt råd fra tilfeldige som kan lage et bilde i photoshop.

Tenk ut hva du vil ha, finn bilder av tatoveringer/symboler og snakk med en tatovør.
Sitat av RampLest Vis innlegg
Jeg vil at den skal inneholde de tre kinesiske tegnene: 跟我來 (betyr følg meg)
Vis hele sitatet...
En mer korrekt oversettelse vil være "bli med meg ...", oftest brukt i kontekst "bli med meg hjem". Normalt for one night stands.

Muligens passende i sammenheng med en løssuppen periode i USA.
RampLest's Avatar
Trådstarter
Sitat av Goophy Vis innlegg
En mer korrekt oversettelse vil være "bli med meg ...", oftest brukt i kontekst "bli med meg hjem". Normalt for one night stands.

Muligens passende i sammenheng med en løssuppen periode i USA.
Vis hele sitatet...
Jeg har fått en venn av meg fra Kina til å oversette det engelske utrykket "Follow me" til kinesisk. Jeg stoler på at det er riktig. Google translate gir også samme oversettelse.

Sitat av Ginnungagap Vis innlegg
Meg bekjent, så er det ingen på forumet som er tatovør, og jeg hadde ikke tatt råd fra tilfeldige som kan lage et bilde i photoshop.

Tenk ut hva du vil ha, finn bilder av tatoveringer/symboler og snakk med en tatovør.
Vis hele sitatet...
Jeg trenger kreative ideer, som jeg da eventuelt kan vise til min tatovør. Kreative sjeler på freakforum er det mange av!
Sitat av RampLest Vis innlegg
Jeg har fått en venn av meg fra Kina til å oversette det engelske utrykket "Follow me" til kinesisk. Jeg stoler på at det er riktig. Google translate gir også samme oversettelse.
Vis hele sitatet...
Mulig vennen din bare har misforstått eller mistolket deg.
Google Translate ville jeg ikke stolt noe særlig på. Selv om de oversetter det med "come with me" mangler de videre kontekst som er essensielt her.

Er det "følg etter meg" du vil ha kan ikke det uttrykkes slik du har gjort det på kinesisk.

Bare vær veldig, veldig forsiktig med tatoveringer på språk og/eller alfabet du ikke selv behersker. Det kan fort føre til at andre får seg en god latter.
Sist endret av Goophy; 15. mai 2011 kl. 16:30.
Neutral Good
Mith's Avatar
http://myapokalips.com/public/cartoons/021_Robot_Tattoo.png
RampLest's Avatar
Trådstarter
Sitat av Goophy Vis innlegg
Mulig vennen din bare har misforstått eller mistolket deg.
Google Translate ville jeg ikke stolt noe særlig på. Selv om de oversetter det med "come with me" mangler de videre kontekst som er essensielt her.

Er det "følg etter meg" du vil ha kan ikke det uttrykkes slik du har gjort det på kinesisk.

Bare vær veldig, veldig forsiktig med tatoveringer på språk og/eller alfabet du ikke selv behersker. Det kan fort føre til at andre får seg en god latter.
Vis hele sitatet...
Så hvordan vil du foreslå at det skrives?
Jeg ville valgt et annet språk da de asiatiske ikke akkurat er passende for vage fraser uten noe som helst kontekst.