Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2889
Hei.
Imorgen vil jeg og noen venner ha grillfest.
Vi ønsker å bruke området ved havna til dette, det er en slags park der underlaget består av store steiner, samt ligger det benker / pult der.

Mitt spørsmål:
Denne plassen er offentlig, og jeg lurer på om vi egentlig har lov til å bare ta med en grill dit vi vil og grille?
Også et annet: Får vi lov til å ta med anlegg (Strøm er i orden) og spille så høyt vi vil der, bare vi demper musikken kl 23 (Som er den generelle bestemmelsen i fylket for stillhet) ?

Brukeren med det beste svaret får lov til å reise helt hit for å bli med (Yep, I'm just kidding)
Om det er lov, eller om purken gidder bry seg er to forskjellige ting.
Men regner med at hvis det er beboelse relativt nært og det klages, så skal du ikke se bort ifra at du vertfall får en advarsel..
Bare av nysgjerrighet, hvilken havn snakker vi om?
Grilling er ikke noe problem har gjort dette med venner mange ganger hvis dere bråker blir dere nok sendt bort..
Grilling går nok fint, med høy musikk mener du da: random boomblaster eller et orgentlig PA anlegg?
Dette handler om hvor mange dere er og hvor langt unna det finnes bebyggelse, samt hvor kjipe den eventuelle bebyggelsen skulle være og politiets humør. De to siste faktorene er vanskelig for deg å vite, men de første kan du kanskje spesifisere?
Trådstarter
Sitat av xShadyx Vis innlegg
Grilling går nok fint, med høy musikk mener du da: random boomblaster eller et orgentlig PA anlegg?
Vis hele sitatet...

Faktisk en PA-forsterker, to 350W høyttalere med mellomtone, diskant og 2x10" basser........

Sitat av EoT Vis innlegg
Dette handler om hvor mange dere er og hvor langt unna det finnes bebyggelse, samt hvor kjipe den eventuelle bebyggelsen skulle være og politiets humør. De to siste faktorene er vanskelig for deg å vite, men de første kan du kanskje spesifisere?
Vis hele sitatet...
Beklager, anonymt hvilken havn dette er
Vi er nok bare en 6 stk eller noe sånt, og vi er egentlig midt i sentrum.
Burde gå greit det, men om du er russ kan naboer bli skeptiske veldig fort.
Trådstarter
Sitat av Ginnungagap Vis innlegg
Burde gå greit det, men om du er russ kan naboer bli skeptiske veldig fort.
Vis hele sitatet...
Ikke jeg, men kommer sikkert en eller to russ

Takk for svar, vi gjør dette vi.
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Faktisk en PA-forsterker, to 350W høyttalere med mellomtone, diskant og 2x10" basser........



Beklager, anonymt hvilken havn dette er
Vi er nok bare en 6 stk eller noe sånt, og vi er egentlig midt i sentrum.
Vis hele sitatet...
Om dere bare holder lydnivået på et respektabelt nivå går det nok greit i så fall. Kanskje politiet bortviser dere fra området om de får inn en klage på dere. Have fun
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 3. mai 2011 kl. 23:01.
Hvorfor ikke avtale med politiet på forhånd?
- Dem pleier å være _veldig_ greie på slike ting om dere snakker med dem først, slik at dem er obs på at dere er der.

Her jeg bor, kunne vi få vegvesenet og politiet til å sperre av en vei for å ha sladdekonkuranse rundt en sving, lovlig.. Om vi bare spurte Da var jo avtalen selvfølgelig at ambulanse og politi skulle være tilstede, og man kunne ligge breit, lovlig.
Hvor høyt trenger dere spille for 6 stk?
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Hvor høyt trenger dere spille for 6 stk?
Vis hele sitatet...
Hææ!? Skal man ikke rope til hverandre når man griller?
Klart man tar med PA- anlegg på grillings, go big or go home liksom.
Vil bare nevne at det ikke er lovlig å drikke på offentlig område.
§8-9, alkoholloven sier at det ikke er lov til å drikke alkohol på "gate, torg, vei, i park eller på annen offentlig plass".
Finnes det ikke "offentlige-drikkeplasser" da? Høres ut som ett dette, så lenge de ikke roter og oppfører seg så skal det vœre vanskelig å bli bøtelagt. Får i hverste fall beskjed om å helle ut ølen og komme seg vekk.
Trådstarter
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Hvorfor ikke avtale med politiet på forhånd?
- Dem pleier å være _veldig_ greie på slike ting om dere snakker med dem først, slik at dem er obs på at dere er der.

Her jeg bor, kunne vi få vegvesenet og politiet til å sperre av en vei for å ha sladdekonkuranse rundt en sving, lovlig.. Om vi bare spurte Da var jo avtalen selvfølgelig at ambulanse og politi skulle være tilstede, og man kunne ligge breit, lovlig.
Vis hele sitatet...
Tror jeg gjør det

Sitat av RampLest Vis innlegg
Vil bare nevne at det ikke er lovlig å drikke på offentlig område.
§8-9, alkoholloven sier at det ikke er lov til å drikke alkohol på "gate, torg, vei, i park eller på annen offentlig plass".
Vis hele sitatet...
We don't care
Spør først, som nevnt tidligere. Har fått tilatelse til både grilling og drikking på offentlig område som ble avsperret.

Btw, treffer du/dere på en politimann i dårlig humør blir den pilsen til 30 kr fort å koste 2 - 3000 kr.
Trådstarter
Sitat av OnklD Vis innlegg
Spør først, som nevnt tidligere. Har fått tilatelse til både grilling og drikking på offentlig område som ble avsperret.

Btw, treffer du/dere på en politimann i dårlig humør blir den pilsen til 30 kr fort å koste 2 - 3000 kr.
Vis hele sitatet...
Pils?! Nei, fysh. Kjellervann blandet med brus som teller her