Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2229
Heisann.
Når vi gikk i 10Kl for 1 år siden så var vi så heldige at vi fikk besøke flere forskjelige konsentrasjonsleiere gjennom Aktive Fredsreiser.
Det var en minneverdig tur som jeg anbefaler til alle sammen, virkelig, det er så verdt det og forandrer deg som person.

Jeg lagde en video fra turen.
Var til en samling vi hadde et par måneder etter turen.
Jeg skal inrømmet at jeg brukte ganske lang tid på den, men det som er saken er at pga mye forsinkelser med kjøp av firewire kabler til videokamerane vi brukte endte jeg opp med hele redigeringjobben dagen før samlingen.

Så jeg satt oppe i 24 timer i strekk og redigerte, noe som åpnet for mange slurvefeil, alt i alt er det mye jeg skulle fått gjort men ikke fikk gjort pga lite tid samt at jeg bare fikk lastet in videon fra et av kamerane.
Men jeg er fortsatt noenlunde fornøyd over sluttresultatet.

Legger den ut her for de som kanskje skal på en lignende tur, har vært på en slik tur eller ikke har bestemt seg enda, og konstruktiv kritikk er hjertelig velkomment

<embed style="width:400px; height:326px;" id="VideoPlayback" type="application/x-shockwave-flash" src="http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=5579302290565036164&hl=en" flashvars=""> </embed>
Hvorfor funker ikke embeded?
Sist endret av Freako; 3. desember 2007 kl. 23:44.
Bra film :-) Ser dere har vært på de samme stedene som oss. En spesiell følelse å kjenne seg igjen fra de bildene, og vite at dere tok samme turen som oss. Vi reiste med Hvite Busser da, og var innom Tsjekkia, Praha, Lidice og noe mer også. Likevel, besøkte også vi Sachsenhausen, Ravensbrück, Auschwitz-leirene og to leirer til. Tropical Islands. Absolutt herlig tur. Spesielt å få oppleve alt som fantes der nede.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Freako
Hvorfor funker ikke embeded?
Vis hele sitatet...
Antageligvis fordi HTML ikke er tillatt i postene
Sitat av Ond^Sofa
Antageligvis fordi HTML ikke er tillatt i postene
Vis hele sitatet...
Okay
Vi reiste også med de hvite busser, men var ikke innom tsjekkia og slikt da.
Uansett, en minneverdig tur
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Tipper TipeX liker denne filmen
Jeg kan faktisk danse også, sjekk 22:11!
Sist endret av ResQ; 4. desember 2007 kl. 09:32.
Sitat av ResQ
Til min store overaskelse så jeg miitt eget hode etter 1:23 minutt!
Vis hele sitatet...
lol er du han gingern?
Beklager, jeg mente at jeg var personen på høyre side på 02:13
Sist endret av ResQ; 4. desember 2007 kl. 09:32.
Samme her:O Hvem sprer? Men jeg så bra ut, det skal jeg ha.

Men on topic; syntes det er bra film med tanke på ressurser vi hadde o.l. Brukte ikke for lang tid og det var koselig minner for alle oss som så den. Både elever og lærere
Sitat av ResQ
Beklager, jeg mente at jeg var personen på høyre side på 02:13
Vis hele sitatet...
Søtnos.

btw, jeg orker ikke sitte i 30min å se denne filmen.. Men, det jeg har sett til nå er ok. Synest ikke det var noe spessielt med det, men en fin film for en klasse å ha.
Bra jobba!
Sitat av OoM
Søtnos.

btw, jeg orker ikke sitte i 30min å se denne filmen.. !
Vis hele sitatet...
Skjønner forsovet det
Såg de 5første min.. såg bra ut, du hadde en like lysti å livli klasse som det vi var da vi gikk i 10.klasse
Jævla fet film du har lagd der Freako! Virka som dere digga den turen der offtopic: jeg får ikke lov og være med til nederland Men jeg og en arbeids-kollega skal på kanskje til nederland i starten av 2008 !
Sist endret av Antrax-Vtec; 4. desember 2007 kl. 12:52.
Husker denne turen sinnsykt godt. For en sammensveiset gjeng.
Glemmer heller aldri de feite kinaputtene vi kjøpte i Polen, som vi brukte til å sprenge gresskar osv. når vi kom hjem
Sist endret av SameGeriljaen; 4. desember 2007 kl. 12:15.
Koselig film Husker selv da jeg og min egen klasse dro ned, bare med hvite busser, men vi var innpå de fleste områdene dere besøkte også. Det var ganske utrolig å se hvordan de på konsentrasjonsleirene sine levevilkår var en gang. Må innrømme at jeg selv følte mer sorg da jeg var på turen rundt disse leirene enn å sitte i klassetimen å høre på. Denne turen anbefaler jeg definitivt for de fleste som har muligheten
Sitat av ResQ
Jeg kan faktisk danse også, sjekk 22:11!
Vis hele sitatet...
Haha, det får en si. Rett før du danset deg ut av hele rommet.
jeg var selv med hvite busser, en veldig artig tur som jeg fikk minner for livet av. men denne filmen greide jeg ikke se på, den var rett og slett helt for jævlig.
ikke for og være frekk, men det er min mening.
Sitat av nordavind
jeg var selv med hvite busser, en veldig artig tur som jeg fikk minner for livet av. men denne filmen greide jeg ikke se på, den var rett og slett helt for jævlig.
ikke for og være frekk, men det er min mening.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe problem i det hele tatt.
Men hvilken del av konstruktiv kritikk forstod du ikke?
"Men hvilken del av konstruktiv kritikk forstod du ikke?" du bare måtte fyre den opp i tryne på meg ?

den kunne vert mer interisant, bedre intro evt. redigeringen likte jeg ikke, noen "rare" ting du haddet gjort. som feks. da lærenen eller hvem det var kom bak i bussen. dårlig valg av musikk. og den animeringen eller hva jeg skal kalle den var veldig dårlig. du kunne heller hatt et bilde ovenfra som viser en rød tråd når dere reiser fra a til b. jeg greide ikke se mer når den alt for lange bildeserien kom.

tror jeg skal prøve å se den en gang til. men plis fortell meg, tar det mange minutter før dere kommer til den første leiren? hvar dere innom saltgruven ??
Sitat av nordavind
hvar dere innom saltgruven ??
Vis hele sitatet...

Ja, vi var i saltgruvene.

Denne filmen når vel ingen Oscar-pris, det er jo bare en samling med minner.
Syns mye av kritikken din var unødvendig, etter min mening.
Var helt ok film dette Litt slitsomt at du brukte samme xx sekunders pianogreie igjen og igjen

Må bare legge til: Min klasse > Din klasse lett
Utroli bra film, fikk flash-back fra våres tur nå i sommer, damn, kosli tur det der!
Haha, likte inspillet ditt da de prøvde å dytte bussen; Jeg hadde klart det, men jeg må filme!
Jepp, vi var i saltgruvene.
Jeg skjønner hva du mener, veldig hakkete google earth sekvenser.
Dette var fordi jeg ikke hadde råd til og bla opp 200$ eller hva det var for fullversionen med mulighet for og ta opp videor så jeg brukte Fraps.

Og bildesekvensene, de var lange selv for meg, og hvis du da ikke har vært på turen med oss så er det ganske horibelt kjedelig.
Men det er noen fine kjerringer blant dem så det er en liten gullerot

Sitat av Crabman
Var helt ok film dette Litt slitsomt at du brukte samme xx sekunders pianogreie igjen og igjen
Vis hele sitatet...
Ja, du kan tro det irriterer meg også! Fyfaen.. Den varer i 10 sek eller noe sånt så har jeg fada den i hværandre mange steder men noen hadde jeg glemt\ikke orka det i

Kan legge til at filmen egentlig er fylt av små irriterende ting som dette, skriveleifer, og en del annet, det vet jeg, og det er skikkelig irrterende, men dere trenger egentlig ikke nevne det, for jeg vet det alt
Sist endret av Freako; 6. desember 2007 kl. 19:48.
Men det er noen fine kjerringer blant dem så det er en liten gullerot
Vis hele sitatet...

Og vi nevner?:P
1 av de skal jeg være enig i er fin.
Neida, vi var heldige vi!:P

Men filmen vekker mye minner. Vi var en bra gjeng
Det som er dritt er at alle jentene som egentlig er decent fine, blir stygge når de er på tur uten sminke og sånt på bussen, så faktisk så er det liksom lite fine jenter
Var det en buss full av Oslo-soss jeg nettopp så? : O
Sitat av DryYouTear
Var det en buss full av Oslo-soss jeg nettopp så? : O
Vis hele sitatet...
Ærru gæren! Vi er helbarka hurum-bønder.
Ingen sosser på den bussen, eller jo, det var noen av guttene, men stemningen ble litt amper der da jeg kommenterte at de skulle kjøpe klær hele tiden og ppførte seg som kjerringer

Jeg hater(med understrek og krusiv) sosser
Positiv tilbakemelding: Intro-sangen var bra. Jeg fikk assosiasjoner til Tony Hawk spillene, og måtte søke etter noen Youtube videoer pga. nostalgien som innslo.

Konstruktiv kritikk: Jeg får lyst til å slå inn ansiktet til mr. "komiker" som spør om en eller annen person er "pling i bollen". Jeg ville redigert ut det.
Haha, det værste er at jeg er litt enig. Mr funny blir litt kjedelig i lengden, trust me
han lille drittungen som leker kul, synger og sier "er du pling i bollen eller?" gjorde meg helt dårlig