Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1883
Hei eg Softer dataen min på nytt med Xp for eit par dager siden. og no har eg nesten brukt ei veke på og Finne drivere til Dataen.
Men no ha eg nesten alt men ikkje lyd korte
Eg lurer på om kor eg kan få tak i Hp recovery til Hp pavilion Dv6819. helst gratis . eller om kor eg kan laste ned Lydkort til Hp pavilion dv6819

Plz hjelp litt fort
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Maskinen produseres med to forskjellige typer lydkort.

Realtek High-Definition Audio Driver

og

Conexant High-Definition Audio Driver

Realtek sine egne drivere burde fungere bra, conexant sine drivere er verre da disse er ofte produsentspesifikke, men ofte fungerer vistadrivere like fint på xp siden det er driver bundles.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/s...59556&lang=no#

der har du i allefall drivere..
Sist endret av juzz; 31. januar 2009 kl. 21:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
HP recovery har du allerede. F11 i oppstarten -> velg nei til windows gjennoppretting -> velg ja til system recovery. Lykke til!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Cikey Vis innlegg
HP recovery har du allerede. F11 i oppstarten -> velg nei til windows gjennoppretting -> velg ja til system recovery. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Ikke dersom han har slettet recoverypartisjonen under installasjonen av XP.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Ikke dersom han har slettet recoverypartisjonen under installasjonen av XP.
Vis hele sitatet...
Noe som de fleste gjør etter en reinstall, med uorginal installasjons disk.
Tja, om man har vært så dum (ja, dumt å slette en så enkel måte å løse problemene sine) så kan man ringe HP og få tilsendt revcovery DVD, dog må man betale for det.
ring dit du kjøpte pcen, du har afaik krav på et recovery media.
Nenzo: Nice try.. Han hadde recovery media, og ble når han startet opp første gang anbefalt å brenne den ut på DVD. Tror på mange måter det toget er gått om han valgte å ikke brenne den ut før han slettet partisjonen...
Du kan faktisk ringe de som solgte deg pcen, og få gratis recovery disk.
jeg har gjort det utallige ganger.. fikk tilogmed tilsendt disk fra HP Support..
De sa at man skal kunne brenne ut, men jeg sa jeg ikke visste hvordan og hadde ingen interesse av å lære det, og fikk da recovery dvd..
pme
Trådstarter
12 0
Hei eg lurer på om nokon kan finne ein link til meg til.
Conexant High-Definition Audio Xp driver til Hp pavilion dv6819eo.
Eller Realtek High-Definition Audio xp driver til Hp pavilion dv6819eo.
Eg har prøvd Hp Sidenene men fant ikkje noko? Kan nokon hjelp meg ?
De ligger på HP sine amerikanske sider, her
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/g...tem=ob-40619-1


Enjoy.
Sist endret av Apu; 31. januar 2009 kl. 23:29.
pme
Trådstarter
12 0
det virker ikkje. og har prøvd den siden
Kan du kanskje skrive feilmeldingen du får?
pme
Trådstarter
12 0
men eg lurer på. Eg lastet ned ein Vista Driver til conexant high definition smart audio 221. og det fekk er instalert og alt men eg får ikkje lyd ka ska eg gjer?

Driverinstallasjonen mislyktes : finner ikke enheten for denne driveren
Sist endret av pme; 1. februar 2009 kl. 00:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=105642

Sånn finner du ut ganske sikkert hva du har.
pme
Trådstarter
12 0
okei eg nytt problem-.- eg har driveren. installert og alt. men når eg ser på Kontrollpanele - Lyd så er det bare grått i ruten og eg kan ikkje trykke på noko

Er det noko treng før du kan installere Lyd driveren ? noko andre prog eller noko anna?

okei det er Fiksa:P og no ha eg lyd igjenn
Sist endret av pme; 1. februar 2009 kl. 14:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av pme Vis innlegg
okei eg nytt problem-.- eg har driveren. installert og alt. men når eg ser på Kontrollpanele - Lyd så er det bare grått i ruten og eg kan ikkje trykke på noko

Er det noko treng før du kan installere Lyd driveren ? noko andre prog eller noko anna?

okei det er Fiksa:P og no ha eg lyd igjenn
Vis hele sitatet...

Hvordan gjorde du det? Til meg har audiokontrolleren en gul trekant, og det står at det ikke er nok ressurser til å drive den..