Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1650
Hei. Første innlegg, her.

lurer på..
går ann å få en minnepenn til å tru at den er en ipod?
Eller å få en enhet til å tru at minnepennen er en ipod.

Det har seg slik at bilstereoen min har usb-kobling, og kan lese vanlig usb-minne og den kan synkroniseres med ipoden min. med ipoden, så kan jeg bla i artister, podcaster, og allt sånn dulldall, men på en minnepenn kan jeg bare bla i mapper, og det syns jeg er køddent. Jeg vil kunne bla i artister på minnepennen!!
Hvorfor kopler du ikke bare iPoden til bilstereoen?
Eller sorter mappene på minnepennen i artister?
Trådstarter
9 6
pleier å ha ipoden "fast montert" i bilen. har anskaffet meg minnepenn tenkte å ha den fast montert i bilen i stedet for ipoden. er glad i iPoden og vil ikke at den skal fryse i bilen min lenger
Tenkte det var verdt å spørre om noen hadde peiling på om jeg kunne lage en "virtuell iPod" på minnepennen. (Ja det hørtes kanskje litt teit ut)
Jeg liker veldig glad i musikken min, og liker å ha orden i den. Det å bla i mapper fungerer det og, men det er mer tungvindt på spilleren min og jeg får ikke den samme oversikten som jeg får av ipoden.
Håper også å kunne synkronisere minnepennen med iTunes på lik måte som med iPoden.
Har du prøvd å kopiere _alt_ som er på ipoden over på minnepennen. Virker nok ikke, men er verdt et forsøk...
Sist endret av Halalgeir; 30. desember 2008 kl. 01:01.
Trådstarter
9 6
Nei. Jeg har ikke fått prøvd det enda. iPoden ligger i bilen gidder ikke hente den. Skal teste i morra
Det kommer ikke til å funke.. Tror nok ikke det blir lett å få en USB pinne som bare er lagringsplass til å oppføre seg som en ipod, som faktisk er en liten datamaskin. Best bet blir å organisere artister i mapper og podcasts for seg selv og sånn.. Evt. ha en "intelligent spilleliste" fra iTunes som du slenger over på pinnen din en gang i uka eller noe med podcasts og musikk.
Nå er det vel ikke noe prosessor på en minnepenn slik det er på en ipod, den har jo ett eget operativsystem.
Så å få en minnepenn til å virke som en ipod blir det nok værre.
For å bla i artister må du nok droppe katalogene å legge filene rett på pennen, ellers så må du sjekke hvorvidt det er mulig å oppgradere firmware på selve cd-spilleren.
Trådstarter
9 6
Det var det jeg var redd for, sjø. sikkert masse hardware i ipoden som er nødvendig.
Men jeg prøver meg litt fram, jeg også får vi se.
Gjerne kom med idèer hvis dere har noen.
Firmware i iPod'en kommuniserer med bilen, skal du ha "minnepenn som iPod" som du sier, må du ha en enhet som emulerer all hardware inni iPod'en din - både lettere og billigere å kjøpe en iPod til tror jeg..

Skal du ha den lette og billige løsningen er jeg med på simdal sitt forslag

By the way; er det mulig å lage snarveier som peker fra roten av en disk, i stedet for til en stasjonsbokstav? I så fall kan man jo lage en mappe med all musikken i, og lage snarveier til musikken i mapper - sortert etter både artister, sangtitler og sjanger ^^
Trådstarter
9 6
tenker jeg bare får bla i mapper, jeg. hvis jeg finner på noe kjempelurt, kan jeg si ifra
Kjøp en iPod Shuffle til 549,- og koble den til og ha den fast montert i bilen ?
Koster riktig nok litt, men aner ikke om det funker
En shufle er ikke en fullverdig iPod og vil ikke kunne kobles til på samme måten. Så ikke gjør det.