Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 765
Hei, jeg vurderer å kjøpe MIDI lydkort sånn at jeg kan spille inn gitarspill på dataen. Jeg tenker på lydkort som dette:Her og Her Men jeg har noen spørsmål:

1. Hvilket burde jeg velge? [Prisen har ikke så mye å si, så lenge det er bra]
2. Kan jeg spille inn vokal også på sånne lydkort?
3. Noen som bruker dette selv, og har et lydkort å anbefale meg?
4. Hva er viktig av funksjoner på sånne kort?

Og ellers kan dere slenge med viktig info jeg trenger før jeg bestemmer meg for å kjøpe et lydkort.

Takker for all info og svar
Mbox 2 er et glimrende valg!
Der kan du selvfølgelig spille inn vokal, å når det gjelder spørsmål #4 så følger det med Pro Tools, som er industristandard når det kommer til lydproduksjon, så du kommer til å havne i godt selskap
Sjekk ut www.procom.no de har en del bra.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Vill! Har du denne Mbox 2 selv? eller kjenner du noen som har den og er fornøyd med den?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Ettersom alle M-Audio produktene mine har sluttet og fungere, bøgget seg eller bare rett og slett falt fra hverandre har jeg vanskeligheter med å stole på dem. Men for all del, kanskje jeg har vært uheldig og lydkortet er utmerket. Jeg vet iallefall at tre45 (Trondheims største instrument/musikkforretning) har sluttet å selge M-Audios produkter pga mye problemer og klager fra kunder. Selv har jeg et E-mu 1212m som jeg er fornøyd med, et annet kort jeg kan anbefale er Firepod og andre kort fra PreSonus.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Noen flere som har noe å anbefale meg?
Polar-: Jeg har også akkurat de samme erfraringene fra M-Audio lydkort. Hele konstruksjonen virket alt for billig, knottene var løse og driverene var buggy. M-Audio kjøper jeg aldri igjen.

Junkpal: Hvis det er en bærbar maskin du har så kan jeg anbefale E-MU 1616M. At det står "M" i slutten av navnet betyr at den har samme AD-konverterene som topmodellen til digidesign, altså knall god lyd. I tillegg har det en veldig robust konstruksjon, og utrolig stabile drivere.

Og hvis du synes det var litt vel dyrt, så selger jeg det brukt nå Har akkurat gått over til stasjonær musikk-pc og trenger ikke E-MU-kortet lenger. Så kan fikse deg en grei pris.