Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1821
Hei, satt akkurat å spilte MW2 på stasjonær PCn min så merket jeg at internette slutta å funke på den bærbare datamaskinen min.
Da prøvde jeg å starte routern på nytt men det funket ikke, så prøvde jeg å starte opp steam igjen(På den stasjonære PCn) men får bare ''Steam cant connect to the steam-servers'' eller noe lignenes.
Og det trådløse nette funker heller ikke..

Så åpnet jeg CMD å prøvde ipconfig /all og da står det at jeg mangler ''Primær DNS-suffiks.

Det er også flere nettsider som ikke funker som f.eks steampowered.com, imagehack, ebuddy osv.

Har prøvd det meste jeg kommer på som ipconfig /release, ipconfig /renew osv.

Så er det noen som har en løsning?

Tokk med noen bilder og hosts fila som karnsje er til hjelp

# for example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host
# localhost name resolution is handled within dns itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost
127.0.0.1 activate.adobe.com

Sorry for skrivefeil osv
Det skulle ikke by på noe med at du mangler "primær dns-suffiks", for jeg gjør det også, og det fungerer helt flott for meg. Så problemet ditt er et annet sted.
Trådstarter
3 0
Hmm, kan det være en feil på ISP sin side ?
Har dette problemet selv. Ligger nok hos ISP.

Flere på diskusjon.no med samme problem. Virker som det ligger hos Telenor og Canal Digital. Har selv Telenor.

Så er nok bare å vente...
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
På bilde nr 2 står det N/A for default gateway på wan siden, men det har nok ikke noe med saken å gjøre.
Utifra tråden på diskusjon.no tyder det på at det er en feil hos telenor, nærmere bestemt ti3004b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.42]. Det er der tracert mot opendns.com stopper hos meg og en på diskusjon.no

Update: Tracert mot helios.aftenposten.no som er en alias for glbad.adtech.de [64.236.124.228] stopper på ti6000b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.46], så det er ikke bare førstnevnte det er feil på. Ny tracert stopper på førstnevnte, så virker som de to er i et slags cluster.

Tips: Legg til 127.0.0.1 helios.aftenposten.no for å få opp farten på aftenposten. Da bruker den ikke tid på å prøve å koble til serveren i tyskland som den ikke får tak i. Tilsvarende kan gjøres med andre sider som går tregt fordi de venter på annonseservere eller andre ting de ikke får tak i.
Trådstarter
3 0
Gikk mye fortere ja Men har telenor sagt noe om feilen? eller får vi ikke vite noe før i mårra?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Hvis vi får vite noe i det hele tatt. Hvis ikke slike problemer blir langvarige blir de ofte forbigått i stillhet.
Det er ingen driftsmeldinger for internett fra telenor nå.
Sist endret av datagutten; 20. juni 2010 kl. 21:25.
Norske internettbrukere rammes av nettproblemer

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10009133

-
For dumt at det er aviser som VG som må fortelle brukerne om dette.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Irriterte meg litt over at det stod at det var problemer med norske sider også så sendte en liten klarering til journalisten:
Ser av artikkelen om problemene med internett for telenorkunder at det også er problemer med norske nettsteder som aftenposten.no og dn.no.
Det er ikke helt korrekt, det er ingen problemer med fobindelsen mot de norske serverne, men flere av sidene har reklame som ligger på servere i tyskland, som det ikke er forbindelse med på grunn av feilen
Dermed vil disse sidene oppleves veldig trege fordi nettleseren vil prøve å hente data fra de tyske serverne frem til en tidsfrist
utløper. Da vil resten av siden vises fint, men det vil mangle noe reklame.

Ved å legge til
127.0.0.1 helios.aftenposten.no
og
127.0.0.1 adserver.adtech.de
på hver sin linje på slutten av filen CWindows\System32\drivers\etc\hosts vil disse sidene oppleves mye raskere siden nettleseren ikke vil prøve å kontakte de tyske serverne.
En enklere metode for å gjøre det samme er å bruke firefox med tillegget Adblock Plus
Vis hele sitatet...
Sist endret av datagutten; 20. juni 2010 kl. 21:45.