Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 831
28 September, 2010 la jeg ut et manipulert bilde av hånda mi som har en Minecraft look. Jeg la det ut på Deviantart og på Minecraftforumet. uten Vannmerke.

link til orginalkilde

Etter en tid tenkte jeg at jeg skulle Google tittelen på bildet ("Too Much Minecraft") og jeg fant en god del steder der man har brukt bildet uten å referere eller linke til kilden, som var Deviantart. På deviantart står det tydelig hvem som har Copyrighten.

Hvordan ville dette tatt seg ut om jeg hadde krevd en sum for bruk av bildet uten tillatelse? og har det noe å si at jeg brukte en "gratis" photoshop lisens?

Jeg har også orginale PSD filer.
Slik som du selv skriver:


"share and edit, it's all yours people."

Jeg ser virkelig ikke problemet..
ohshit, glemte den delen. jaja, da er det bare å slette tråden mods.

lol...var ikke meningen å trolle om noen tror det.
Siden du har gitt tillatelse til å gjøre hva som helst med bildet så ville det ikke tatt seg ut i det hele tatt om du krevde en sum for bruk av bildet.
Hvordan, og med hvilke lisenser, du lager det har ingenting å si, men du har gitt bort bildet til fri benyttelse uten at det er noen form for krav om kreditering involvert. Med mindre DeviantArt har noen generelle retningslinjer om at alle bilder som postes er underlagt en lisens som krever kreditering - noe det ikke ser ut til på siden du linker til - så er det fritt frem.
Ser vekk fra "share and edit, it's all yours people."

Det blir for dumt å reagere på at folk bruker bildet på tilfeldige nettforum, ta det som ett kompliment. Hvis du ville ha credit burde du ha watermarka bildet ditt.
Er ikke grunn til å bry seg før bildet blir brukt kommersielt.