Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 928
Som overskriften sier så ønsker jeg kritikk på bildene nedenfor. Når jeg sier kritikk så mener jeg selvfølgelig saklig kritikk.

De første bildene er naturbilder og de to siste er photoshop bilder.


Her er bildene:


























Bilde nummer en var kult! Det er jo en goblin i profil!
Så har du en masse med utbrente blasse kjedelige bilder som ikke gir meg stort. Jeg kjenner en blind mann som tar bedre.
De to siste ser ut som en nybegynners øvelsesbilder - lite interessant!

Du kunne ha kuttet ut alle bildene unntatt det første. Du ser ikke ut til å ha hatt en plan med bildene.
Trodde faktisk det kom en serie med proffe bilder da jeg så det første :P
jaG
Produktutvikler
Bilde 1: Helt greit. Kunne godt justert litt levels og kontrast i ps.
Bilde 2: Dårlig kvalitet, blasse farger samt ikke noe særlig blikkfang.
Bilde 3: Kan bli et greit bilde. Burde rett opp horisonten og herje litt i ps.
Bilde 4 og 5: Litt kjedelig å se på. Du har gode motiver der, men føler du må bruke de på en annen måte. Utifra bildene så ser jeg du ikke har speilrefleks, mao litt dårlig kvalitet.
Bilde 6: Samme som bilde 3.
Bilde 7: Vet ikke helt hva det er, men savner noe der. Kanskje satt flagget i det gyllende snitt?
Bilde 8 og 9: Greie bilder. Noe ala newbee photoshop fomling. Dårlig klippet ut av langefingeren.

For all del, stå på!
Sist endret av jaG; 10. august 2009 kl. 00:21. Grunn: leif
Takker!

Man blir ikke noen god fotograf uten god og konstruktiv kritikk!

Helt riktig at jeg ikke bruker speilrefleks, men bildene ser _mye_ bedre ut på PC-en min. Altså før jeg lastet dem opp på den siden.
Noen som kan anbefale en side der kvaliteten på bildene blir mest mulig ivaretatt?

Edit: Når det gjelder PS er jeg bare en nybegynner, ja.
Sist endret av Knask; 10. august 2009 kl. 00:55.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Takker!

Man blir ikke noen god fotograf uten god og konstruktiv kritikk!

Helt riktig at jeg ikke bruker speilrefleks, men bildene ser _mye_ bedre ut på PC-en min. Altså før jeg lastet dem opp på den siden.
Noen som kan anbefale en side der kvaliteten på bildene blir mest mulig ivaretatt?
Vis hele sitatet...
Når jeg poster bilder på nett bruker jeg "Save for web" i Photoshop. Der setter jeg den på jpeg og velger kvalitet. Størrelsen på bildet viser seg da nede i venstre hjørne, og du kan eventuelt stille på kvaliteten etter ønsket filstørrelse.

Men før du bruker "save for web", så gjør gjerne om størrelsen på bildet til en mindre størrelse, f eks 800 x 600 (random eksempel).
jaG
Produktutvikler
Angående nybegynner i ps, Her har du noen kompendier du kan kikke gjennom