Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1484
Fikk faktisk en PSP value pack (i tillegg til Ridge Racer) med dama idag (! ) og er på utkikk etter litt noobstoff. URL til gode PSP sider (no/en), hvor man drar ned spill/filmer, og hvor man får tak i billig 1 gb memory stick/kjøper spill/filmer billigst, hva som helst!

Takk for svar, og har btw dratt søk på forumet, men var ikke så utrolig mye info..
Sist endret av froskenfredrik; 5. september 2005 kl. 03:24.
pspavisen.com -> litt om firmware og slikt, nyheter etc
http://www.reitan.biz/blogg/?itemid=2

Oppsummering:
Sånn som det er nå kan du ikke spille homebrew på firmware 1.52 (europeisk PSP). Men det sies at Yoshiro fra gruppen WAB har klart det, så kommer nok snart ut en ''nedgraderer'' fra 1.51/1.52 til 1.5. Og; ikke oppgrader til 2.0. Da må du se langt etter homebrew
Hvor store er homebrewspillene til PSP da? Har ikke oppgradert til 2.0 enda, så er veldig interessert i å finne ut mer om dette. Regner med at memory sticken på 32 mb på langt nær holder nok plass men..(?)
På en 32 mb stick får du inn de fleste emulatorer m/ spill. (F.eks. SNES, NES, Gameboy C osv).
Men hvis du tenker på kommersielle spill (F.eks. Need for speed, Fifa, NBA osv) må du nesten opp på en 1 gb stick.

Jeg har selv en stick på 128 mb, og der får jeg bare plass til de minste PSP-spillene pluss noen emulatorer. Jeg vil ikke kjøpe en memory stick enda, fordi UMD-diskene tar 1,8 GB. Til nå har alle spillene blitt rippet ned i størrelse, så du trenger ikke en 2 GB stick enda. Men når de ''neste'' PSP-spillene kommer nå, feks GTA, tipper jeg at disse kommer på over en 1 GB. For det er jævlig kjipt å kjøpe en 1 GB stick og så en 2 GB stick. Pga den svindyre prisen. Jeg vil jo også avvente for å se om de faktisk klarer det. Derfor avventer jeg kjøp :-)

Håper du ble litt smartere
Takk for svar!
Lurte forresten på en ting til. Får jeg kjørt umd spill og filmer kjøpt i USA på min norsk-kjøpte PSP?
UMD-spill er sonefrie, men UMD-filmer er det sone på. Du kan kjøpe UMD-filmer på det asiatiske markedet for de bruker samme sone som oss i Europa(Sone 2), men ikke det amerikanske.
Sitat av nudo
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om du har fulgt med, men 2.00 er slem. Det finnes uansett nettlesere til 1.5
Sitat av Fredrik
Jeg vet ikke om du har fulgt med, men 2.00 er slem. Det finnes uansett nettlesere til 1.5
Vis hele sitatet...
Jeg hører så mye prat om at 2.00 er slem, men jeg skjønner ikke grunnlaget til hvorfor annet enn at folk vil være pirater med sin håndholdte konsoll.

I beg to be enlightened.
Først og fremst vil jeg bare si: Grattis med psp!

*kremt*Jeg kjøpte min i Thailand i sommer.. Har pluddret litt siden da, og har funnet et par greie sider.

http://psp-news.dcemu.co.uk/ Ei såkalt homebrew side, med masse hjemmelagde spill, programmer og emulatorer..

http://www.pspvideo9.com/ Et lite program for å gjøre om og laste over videofiler til din psp..

Så finnes det masse spill på pirate-bay. Men da må du ha en litt større minnebrikke enn den som er med..
Sitat av froskenfredrik
Vis hele sitatet...
Bare for å være pirkete må jeg si at du finner billigere minnebrikker på hardware.no http://prisguide.hardware.no/vis_kat...5&submit=S%F8k
kan jeg nedgradere fra 2.0 til evt. 1.5?
Sitat av el_bamso
kan jeg nedgradere fra 2.0 til evt. 1.5?
Vis hele sitatet...
nei ikke enda, men det holdes på å lage en downgrade fra 2.0 / 1.52 / 1.51 til 1.5.

downgrade @ pspavisen.com downgrade@ psphacks.net
må man ha gammel firmware for å kjøre spillene fra piratebay eller?
UMD filmer er forsåvidt å få kjøpt på bl.a. Elkjøp.
Jeg har jo da kjøpte denna dingsen her.. impuls kjøpt; og nå lurer jeg egentlig litt! hva er det jeg skal med den? Hva har jeg kjøpt? Kan noen si meg hva som er det beste bruksområde... har liksom ikke helt fulgt med på hva det er for noe, trodde det var harddisk osv. på den jeg! Men må jo ut med like mye som for en ny laptop bare for å få nok lagringsplass på den! :s
PSP er vel hovedsakelig brukt til spilling.

Playstation Portable =)
PSP sine "hovedemner" er:

Spill (of course)
Film (fett på bussen, eller på biltur)
Musikk (du har fått deg en mp3 spiller)
Bilder (skryt av alle de fete bildene du har tatt med camera ditt, eller se på andre ting)
Nettleser (sjekk mailen når du er på byn, men du må jo selførgelig finne et usikret nettverk da)

Har du 1.5 eller 2.0 er mulighetene ganske store, pga homeware support.

Edit: Vet ikke om det er noen stor nyhet, men jeg den kan være til hjelp til dem med lite minnekort.

15 sanger istedenfor 4 på et 32 mb minnekort.

PSP støtter to filformat, det er mp3 og atrac3. Forskjellen på disse er at atrac3 tar bare halvparten av så stor plass så mp3 filer. Og er du like heldig som meg, og bare har et minnekort på 32 mb er det ganske irriterende å bare ha muligheten til å høre på 4 mp3'er. Men dersom du heller converter mp3 filene til atrac3 får du plutselig plass til 15 sanger. Ganske nyttig synest nå jeg. Og kvaliteten ? Jeg hører ihvertfall ingen stor forskjell.

HOWTO: Convertere mp3 til atrac3

1. Last ned Sonicstage
2. Instaler
3. Koble til usb kabelen
4. Start opp programmet
5. Gå til "Transfer"
6. Da skal den ruta som er til høyre være psp'en. (Viss ikke kan du velge i lista)
7. Dra musikken fra den venstre ruta, inn i den høyre. Da konverterer den seg automatisk til atrac3.
8. Hør på musikk.
Sist endret av mkey; 8. september 2005 kl. 16:07.
hmm.. det var faktisk nyttig informasjon dexxxter.. Ble egentlig litt paff da jeg merket at det ikke var HDD! Men som du sier med filformatet atrac3, de må vel prøves! takk... spør mer hvis det er noe jeg lurer på.. og ikke finner der ute (Google)