Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1781 139824
Ganske så bra fyste episode av lost sesong 2. Gleder meg til neste episode
Spoiler
[COLOR=White]Dere vet den scenen med Walt, der han snakker mange rare ord? Dette er visst det han egentlig sier http://www.foxmod.com/lost/Walt.mp3 Vet ikke om dette stemmer helt da men, morsomt om det er virkelige det han sier . Noen som kan spille av den scenen baklengs, skal du få den samme effekten. Vet ikke om dette stemmer enda da men[/COLOR]
Har dem begynnt å sende sesong to? i usa?
erz: fatta ikke driten, hva er det han sier?
Dette er visst det han sier fikset baklengs.. Ble tatt opp tidligere i tråden...

"Push the button, the button.." ettellerannet..
Sitat av engekri
Har dem begynnt å sende sesong to? i usa?
Vis hele sitatet...
JA.

Jeg og - i likhet med croyfer - fikk skikkelig lost-følelse. Skal bli tungt å vente ei hel uke på neste episode.

Det er veldig vanskelig å høre hva Walt sier i den scenen.
''Press the button, don't ett-eller-annet'' sier han. Jeg er utrolig nysgjerrig på hva som skjer videre i serien
Kan dere ikke bare lese de postene som har kommet iløpet av det siste døgnet før dere begynner å gjette hva Wier? Forumbrukere har jo allerede funnet ut hva det er han sier, så hvorfor ikke bare ta 5 minuter å lese gjennom site 15 før dere drar opp igjen allerede besvarte spørsmål?
det ser også ut som det lyser fra vinduer eller lignende nede i bunkeren. Lurer også på hvorfor det sto Karantene på luka.. Kan hende de sperrer folk inne der nede for en grunn(?)
Jeg tror at Desmound er en forsker som skal analysere hendelsene på øyen.. Grunnen til sikkerhetstiltakene er at han må trygg fra sykdommen på øyen. Medisinen han tar er vaksine mot sykdommen.

Vi vil nok senere få vite hvordan han fårtilsendt forsyninger og avleverer forskningsmateriale.

Det er noe spesielt med øyen, og det er han der for å finne ut av.

Det er ikke han som er satt i karantene, det er øyen som er et karantene område.

Men hvordan det skal forklare hvorfor han har truffet jack og hvorfor alle karakterene er tilknyttet på en eller annen måte har jeg ikke peiling på..
Gjett hva[Color=white] Herregud for en sinnsykt bra episode :O

Lurer på hvor i helvete Kate ble av..

La dere merke til at det sto 108 der? det er summen av alle de talla :O
Og lurer på hvorfor det står quarantine, er de sjuke elns? [/Color]

Gleder meg sjukt til neste episode..
Hørte av en kompis at han duden som var og jogget sammen med jack ikke egentlig er den som er i bunkersen, men et siste minne/tanke.

Syne det var veldig merkelig at han skulle dukke opp akkurat i samme bunkersen.
Søkte etter det nummeret som stod på medisinen (altså "lost nr'et" bare med cr- før)
Fikk da opp en masse lost treff + ett som kanskje ikke hadde noe med lost å gjøre i det hele tatt.

Underteksten lød slik: Se noti si bomba di: CR 4-81516-23 42 (ovviamente)... Braindead.

Det siste ordet, braindead. kanskje det er medisin mot å bli agurk?
usertitle import
bleh's Avatar
Hehehe dice, det var dagens. Jævlig bra kobling. Personlig tror jeg det er bol ;P
hehe, kanskje litt ute å kjører men

Edit:
¨
Tatt fra et annet forum:

1: What the vision of Walt was saying...
He was talking backwards and whispering "Push the button, No buttons bad"
link to audio file: http://www.personal.psu.edu/users/p/s/psm5005/walt.wav

2: The other man in the car accident that died, Adam Rutherford, was Shannons father...Shannons last name is Rutherford....he died at 8:15pm (also their flight number)

3: When desmond gets up and goes to the computer..he punches in "The Numbers"

More numbers stuff:

Serum: 'CR 4-81516-23 42'

The Stationary Bike: Desmond's speed was '16'

The safe: Desmond unlocks the safe and I believe he turns to '23', followed by '42', then to '48'. Last one may mean something as to the remaining survivors, not sure.

ER TOD: The time of death said in the background in the flashback of the man Jack couldn't save was '8:15' A.M.

Wedding Date: Fiance says it's '8' months away.

The painted mural in the hatch: Numbers '108' twice, '42'
Sist endret av Dice; 24. september 2005 kl. 20:45.
Sitat av Viva la Opium
Gjett hva[Color=white] Herregud for en sinnsykt bra episode :O

Lurer på hvor i helvete Kate ble av..

La dere merke til at det sto 108 der? det er summen av alle de talla :O
Og lurer på hvorfor det står quarantine, er de sjuke elns? [/Color]

Gleder meg sjukt til neste episode..
Vis hele sitatet...
DET, er du ikke alene om
Jeg lurer litt på hvor han får forsyninger fra. Altså karen som bor under "Quarantine" luka.
Å få alt det han hadde nedi bunksersen sin, gjennom den luka, er ven litt tvilsomt.

Edit: Dumt av meg, dem kunne jo ha tatt det ned FØR dem bygde luka
Viss fyren ikke er ute i solen er sikkert ampullene han setter d-vitamin.
Sitat av b1rken
Jeg lurer litt på hvor han får forsyninger fra. Altså karen som bor under "Quarantine" luka.
Å få alt det han hadde nedi bunksersen sin, gjennom den luka, er ven litt tvilsomt.

Edit: Dumt av meg, dem kunne jo ha tatt det ned FØR dem bygde luka
Vis hele sitatet...
Jeg tipper at det er flere innganger =)
InTrance: Det så jo ut som det kom sollys inn i bunkeren fra et par vinduer.
Bra serie. Men lurer på om jeg må vente til jeg kan se alt i en fei. Brødrene Dahl avslutningene tar snart knekken på meg. Når blir neste episode lagt ut ?
Sitat av Metamorphose
Når blir neste episode lagt ut ?
Vis hele sitatet...
Om 6 timers tid fra nå av. (Hvis de sender Lost på samme klokkeslett denne uken som forrige uke)
Det var en dude her tidligere som sa at det var øya som var under "quarantine".
Jeg må si meg veldig enig her. Når man skal sette noe under quarantine, så stempler man det på den siden der alle som ikke er under quarantine skal vite det. Hadde han "brother" fyrn som bodde der nede vært i quarantine, så hadde det stått på utsiden av luken, men siden det sto på innsiden av luken, så betyr det at øya er under quarantine.

Jeg er fast bestemt på at det som skjer på øya er et eksprimet/naturfenomen ifra den kalde krigen som usa fortsatt forsker på.
Den maskinen han "brother" fyrn skriver på i første episode er en oppdaterings maskin som han bruker for å kommunisere med sine sjefer.
Sitat av SalkiN
Den maskinen han "brother" fyrn skriver på i første episode er en oppdaterings maskin som han bruker for å kommunisere med sine sjefer.
Vis hele sitatet...
Også i nyere tider kalt en "Datamaskin"
Jeg tror egentlig alle kommer til å bli sjokka når de får vite hva som egentlig skjer på øya.. Føler det er noe ingen har tenkt på.. Sitter nesten å rister mens jeg venter på neste episode..
usertitle import
bleh's Avatar
Det er nok altfor lenge til vi får vite akkurat hva som foregår...serieskaperne er jævlig god til å holde spenningsnivået oppe, det skal de ha. Men trekker de det så langt som en 3. og 4. sesong blir jeg forbanna!
Håper det bare blir 2 sesonger
Sitat av Cybergasm
InTrance: Det så jo ut som det kom sollys inn i bunkeren fra et par vinduer.
Vis hele sitatet...
Tja, han fyren i hulen hørte det smellet rett etter han hadde stått opp, da så vi det var lyst. Men luka ble jo sprengt om kvelden.
Stemmer det awt. Glemte det..
Hmm, tror det er filma fra en vanlig bolig, ellers hadde det vel ikke vært vinduer med sollys gjennom, midt på natten som du sier awt.
Merkelig at ingen fra flykrasje har sitt "huset", det kan ikke være så langt vekke fra den luka.. Det var jo store runde vinduer oppe.. :P
burde ikke episode to ha kommet nå? tenkte det hadde vært fin å fått den ned nå, så har jeg noe å se på når jeg komme hjem fra skolen i morra.
Kommer ikke før i natt.. Kan vel lastes ned fra klokka fire og utover..
Episoden er ikke sendt i usa enda.. Episode to altså..
Har funne ut noko om det rommet til han Desmond. Har laga ei bildefil som viser dette. Dei to første bildene har lava-lampen på høgre side av inngangen, og bordtennisbordet på venstre side, men på det nederste er det omvendt.....godt mulig at eg tar feil her, men det ser ut for meg som at dei har speilvendt det nederste bildet, kvifor? Ikkje spør meg.

Har skreve tidene på kvar bildene er henta, så du kan sjekke dette sjølv.

http://onear.no-ip.com/lost/desmondsrom.png

Dette har strengt tatt ingenting med storyen å gjera, men det var bare noko eg kom over når eg såg etter noko anna.
Noen andre som så et symbol på den haien som svømte rundt omkring? (ep. 2). Mener å ha sett det i den "basen" under luken.
Skuffa...Føler at den nye episoden ikke svarte på noen av de spørsmålene som kom etter sist episode. Ellers likte jeg den.

Har ikke sett det symbolet, men det kan ha noe med det å gjøre at jeg lasta ned den lav-oppløste versjonen mens jeg var på skolen. Driver å tanker ned den gode nå, og skal se etter når jeg får den.
Sist endret av icTus; 29. september 2005 kl. 17:02.
Symbolet var på haien.. likte episoden, mer utfyllende om hva som skjedde etter sesongslutt.. tror neste episode blir veldig bra!
34 min og 23 sek ut i episoden ser vi symbolet på haifinnen. Neste episode så ganske syk ut da. Er ikke annet å gjøre en å vente
http://home.no/piespy/LostSharkSymbol.jpg

Her ser vi symbolet riktig nok.

Vi fikk ikke så mange svar på de tusen spørsmålet i denne episoden, men den var fremdeles like Lost som det må være

Bra at kinesern ikke daua da =)
Sist endret av Croyfer; 29. september 2005 kl. 18:47.
Samme symbolet etter litt leking i photoshop;

http://home.no.net/vidder3k/hai2.jpg

Vet ikke om det har noen betydning, egentlig. Lignet ikke akkurat på det som var i "kjelleren" heller.
Sist endret av vidder; 29. september 2005 kl. 19:00.
http://home.no/piespy/LostSharkDesmondSymbol.jpg

De ser helt like ut bortsett fra at Desmond har en S-formet hvit linje på sitt merke.
OK da. Jeg er tydeligvis på vei til å bli dement.
Var spennende dette her, kan ikke vente til neste episode...
Sitat av Croyfer
Bra at kinesern ikke daua da =)
Vis hele sitatet...
Mener å huske at han var fra Korea.

offtopic men..
Heheh....dette er episoden var vel mer spennende enn selve serie finalen på sesong 1 da herregud så frysninger jeg fikk over meg da "The others" kom stormende nedover stranden.
Kansje vi snakker om to lag på en eller annen måte? To symboler?
Må si meg som mange andre enig i at det var en episode hvor man ikke fikk svar på mye, men holdt god LOST-kvalitet. Slutten var veldig bra, og den preview/traileren til neste episode skapte ekstrem spenning.

Selv ble jeg imponert over hvor rolig Locke var når han var sammen med Desmond. Hvordan han klarte å stille alle de spørsmålene vi sitter her og lurer på. Kjipt at han ikke fikk svar da. Det litt rare var spørsmålet om snømannen. Noen som vet hva det kan ha vært?

Ble mange ting jeg ikke skjønte i denne episoden.

1. Lurer på om Charlie har den heroinstatuen fordi han fortsatt er addict, eller fordi det skal symbolisere at han har sluttet.

2. Om det at Walt fikk en isbjørn av Michael har noe å gjøre med isbjørnene på øya.

3. Hvorvidt de afrikanske krigerne kan ha blitt smittet av den sykdommen Desmond spurte Locke om noen hadde blitt smittet av.

Har forresten lest diverse steder at neste episode skal bli en episode som oppklarer en god del rundt luka (the hatch), desmond og diverse. Det blir en veldig spesiell episode. Selvfølgelig er dette kun rykter, men av det jeg har lest virker det for min del nokså troverdig. Gleder meg stort!

Jaja, all creds til skribenter og produsenter, dette er en av de aller aller beste seriene jeg har fulgt med på noensinne.

Noose: han er fra Korea ja.

engekri: selv om jeg tror symbolene var identiske tror jeg også at det er to "lag" om du vil kalle det det. Jeg tror det er de afrikanske som muligens er smittet, mens "the others" er de som tok Walt. Tror ikke Jin mente the others som i THE others, men others som "andre folk".

Peace out,
SD

edit:
må forresten endre på min konklusjon i en post tidligere. Det skal nok ikke være "don't push the button, the button is bad" slik jeg trodde. "Edit"-knappen forsvant så fort at jeg ikke rakk å endre det. Ville ikke lage en ny post. Det bare ga så mening med den executeknappen. Men hva han sier er jeg usikker på, og jeg lurer fælt på hva den telleren er for noe, den som resettes når Locke trykker inn koden.
Sist endret av SD; 29. september 2005 kl. 21:47.
Bare jeg som fikk Resident Evil-feeling da vi så glimtet av folka på slutten?

Men, SD, hvilket spørsmål om hvilken snømann?
Jeg så ikke traileren for neste episode, liker å se det når det skjer, ikke få noen input eller ideer på hva som skjer i neste episode. Bortsett fra inni hodet mitt.

Er spent på hvem "him" Desmound snakket om.
Sitat av helk
Men, SD, hvilket spørsmål om hvilken snømann?
Jeg så ikke traileren for neste episode, liker å se det når det skjer, ikke få noen input eller ideer på hva som skjer i neste episode. Bortsett fra inni hodet mitt.

Er spent på hvem "him" Desmound snakket om.
Vis hele sitatet...
Når han spør Locke om "are you him" og Locke svarer ja, så spør Desmond "what did one snowman say to the other snowman?". Det virket som et kontrollspørsmål til den han faktisk ventet, men det var jo et sabla dumt et.

Det virket også som om Desmond stusset over at de hadde klart seg 44 dager, kanskje fordi han trodde de ville bli smittet innen da.
Sitat av SD
Selv ble jeg imponert over hvor rolig Locke var når han var sammen med Desmond. Hvordan han klarte å stille alle de spørsmålene vi sitter her og lurer på. Kjipt at han ikke fikk svar da. Det litt rare var spørsmålet om snømannen. Noen som vet hva det kan ha vært?
Vis hele sitatet...
Det første som slo meg var at det spørsmålet var en måte å kjenne igjen medlemer av den "organisasjonen" som desmound er med i. Ett passord med andre ord.

Edit. Og der hadde du selv sagt det jeg skulle til å si.