Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  172 12408
må si jeg ble litt skremt av skremmelisten til frp...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...p?artid=547399
Sitat av Pipa Vis innlegg
Okei, for å svare på det første: Ja, jeg synes det er bedre å støtte en mann som har blitt et symbol på revolusjon, enn et folk som invaderer og stenger inne mennesker som har rett til å bo der dem bor. Uansett; det er en del ting jeg ikke støtter av det Che Guevara gjorde, han drepte mange mennesker og gjorde en del gale ting. Men OT:

Altså, det jeg mener er; hvem bryr seg egentlig om dem har hijab på hodet eller ikke? De blir ikke mindre kvalifisert til jobben som politi for det.

Og Siv Jensen er en rasist. Hun skaper enorm fremmedfrykt og hat mot muslimer, og hun er også veldig god til å vinkle ting hennes vei.
Jeg vil heller spørre hva slags folk som bor i dette landet? Når så mange irriterer seg grønn over at noen få kvinner skal få lov til å kle seg med hijab.

Hvis Siv Jensen vinner valget på grunnlag av fremmedfrykten hun har produsert, så har hu faen meg gjort en god jobb! Men jeg kommer aldri, aldri, til å stemme FrP!
Vis hele sitatet...
Hehe, ja den avataren. LoL.

Om Siv Jensen, som faktisk TØR og stå fram med dette er rasist, da er jeg det også. Hipp hurra! La oss kalle ALLE som stemmer FRP for rassister...for et fantastisk argument!

FRP får mer oppslutning for hvert år som går, uten grunn? Nei. Fordi de står for ting andre ikke tør å stå for, og de ser framover, isteden for bakover.

Faktisk...etter litt tenktetid så passer din avatar perfekt....til DEG. Så behold den
Sitat av Mith Vis innlegg
Skal vi plukke den lista fra hverandre og se hva som faktisk "truer og krenker det norske folk."

FRP var FOR blasfemiparagrafen. Det er også ett faktum at kristne organisasjoner også ønsket en slik paragraf, og FRP skal jo bygge landet på kristne verdier.

FRP er igjen enig med at eldreomsorgen må bli bedre og de ønsker og privatisere deler av den. Hvorfor er de da imot at muslimer skal få drive sykehjem basert på sine verdier?

Det her er ærlig talt ikke ett argument en gang. Skal vegetarianere tvinges til å spise kjøtt? Skal ikke jøder få kosher mat? Her er det snakk om å tvinge folk til å trosse religionen og livssynet sitt.

Dette var ett forslag fra en interesseorganisasjon. Det ble stemt ned. Har ikke muslimer lov til å foreslå noe? Hva om blåkors hadde sagt det samme?

Jaja, så vil de ha fri noen dager. Gi dem det sier jeg. Det er ikke lenger kun kristne her i landet og noen ønsker seg fri for å feire sine helligdager. La dem jobbe det inn andre dager i året. Jeg er sikker på at det skal gå ann å finne en løsning her.

Det er nok av norske fjortissjenter som nekter å bade sammen med gutter så hvorfor er det så ille når muslimer vil det? Der jeg kommer fra hadde vi ikke en eneste muslim, men vi badet og dusjet hver for oss. Det viktigste er at barna lærer seg å svømme og om man øker deltagelsen i svømmetimene ved å skille på gutter å jenter så go for it.


Igjen en ikke sak. Hva med alle rom som brukes til masasjerom, stillerom, hvilerom og andre hms-relaterte saker. Hva er galt med å gi de ett rom der de i ro og fred kan få be bønnen sin uten å sjenere andre?


Det er en sannhet med modifikasjoner.
SV-politiker Reza Rezaee vil ha et samarbeid mellom islamsk råd og domstolene for å gjøre det lettere for muslimske kvinner som er gift med tvang til å få skilsmisse.

Det er heller ikke snakk om muslimske domstoler. Det kan sammenligne med Beth Din, Ecclesiastical court og det å gå til presten for å spørre om råd i sivile saker. Den kommer ikke til å få noe makt til å straffe folk og det kommer til å bli frivillig å gå dit.
What would jesus do?

Igjen en ikke sak. Er det virkelig viktig at grisen henger på veggen der vi vet at muslimer til tider er nødt til å oppholde seg?

Igjen så motsier FRP seg selv. Som ett liberalistisk parti som står for individets frihet i markedet skal de nekte Norske banker og gi ut lån tilpasset muslimer?

Hvorfor er dette dumt? Er det ikke positivt for Norge at man får imamer som ikke nødvendigvis har gått den gamle skolen i sitt hjemland? Vil det ikke virke positivt på integreringen at man får teologiutdanningen i hjemlandet av andre nordmenn?
Vis hele sitatet...
Her har du klarer å avvæpne alle listepunktene på en god måte. Du vender dem om til positive forslag og ufarliggjører dem. Det eneste essensielle å sette fingeren på, er at forslagene du avvæpner kan kalles en islameringsprosess, eller snik-islamering som trådstarter bruker.

Og:

Hadde disse punktene blitt godtatt da, hadde det stoppet der?
Sist endret av piuu; 25. februar 2009 kl. 22:27.
Kan det kalles en sikhifisering at sikher får bruke turban i alle mulige sammenhenger og bære sine rituelle kniver i offentligheten?
Sitat av Pipa Vis innlegg

Altså, det jeg mener er; hvem bryr seg egentlig om dem har hijab på hodet eller ikke? De blir ikke mindre kvalifisert til jobben som politi for det. FrP!
Vis hele sitatet...
Det er vel her, neppe snakk om kvalifikasjonene til menneskene som bruker hidjab, men det prinsipielle ved at uniformen faktisk er en UNIform, og den skal være religionsnøytral.

Hvor sinnsvakt teit hadde det ikke sett ut hvis en gardist, som står vakt utenfor slottet, hadde stått med et tørkle på hodet, i steden for parade-hatten?

Hvor utenkelig er det ikke at politifolk skulle gå med hakekors på uniformen?

Hvor utenkelig er det ikke at en politikvinne skal kunne pakke seg inn i et tørkle slik at bare øynene syns?

Oppfordrer det til respekt, når det eneste man ser av et ansikt er et par øyne?

(mulig jeg ikke bruker riktig begrep ang hidjab, mener å huske at det som dekket mer av ansiktet het noe annet, men poenget er fortsatt det samme)
Sitat av commie Vis innlegg
Kan det kalles en sikhifisering at sikher får bruke turban i alle mulige sammenhenger og bære sine rituelle kniver i offentligheten?
Vis hele sitatet...
Jeg skjønte ikke helt den. Mulig jeg er for ung
Oppfordrer det til respekt, når det eneste man ser av et ansikt er et par øyne?
Vis hele sitatet...
Vil ikke akkurat si at DET er noe problem (selv om jeg har endt opp på neisiden) :
http://opperud.com/bilder/IMG_1640.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/Sikh

Basically så er det en trosretning, og deres tradisjoner tilsier at de kan gå med turban og kniv.
Sitat av Pipa Vis innlegg
Hei, ser at du støtter Israel (profilbildet ditt). Synes du da det er greit at Israel kan invadere Palestina, men du synes ikke det er greit å la noen personer her til lands få litt egenbehandling grunnet religion? Okei, sorry OffTopic men måtte bare spørre..

Jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor nordmenn skal gjøre det så vanskelig for muslimske jenter å få seg jobb. Det er da ikke verdens undergang om 10-20 stykker har på Hijab når dem jobber som politi.
Vis hele sitatet...
Hei på deg også.
Israelflagget jeg bruker som avatar har ikke så mye med konflikten israel/palestina.. Er bare ment som en provokasjon rettet mot de idiotiske demonstasjonene som foregikk i Oslo.

For meg er det totalt uhørt at 10-20 stk jenter har hijab på seg når de er politi. Ingen som er ansatt i den norske stat (som tollere, politi..you name it) burde få bruke et plagg som kan identifisere personen med religion eller politisk tilhørighet.
Sitat av A-H Vis innlegg
Jeg skjønte ikke helt den. Mulig jeg er for ung
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Sikh

Basically så er det en trosretning, og deres tradosjoner tilsier at de kan gå med turban og kniv, på lik linje med hidjab opplegget.

Sitat av atomet Vis innlegg
Vil ikke akkurat si at DET er noe problem (selv om jeg har endt opp på neisiden) :
Vis hele sitatet...
Man kan jo da spørre seg om meningen med opprørspoliti er at de skal få respekt, eller skape frykt :P

gassmasken har jo faktisk et praktisk formål for opprørspolitiet, og gir dem en fordel dersom noen skulle finne på noe spennende, feks å hive gass på dem, eller tenne på noe. Men hvilken praktisk hensikt for en i politiet vil så en hidjab ha?
Sist endret av Randalv; 25. februar 2009 kl. 23:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg var på vei inn på en Fredrikstad FK kamp her i fjor våres. Dette var ved plankefeltet, og det var en gammel mann (en kæll som de sier i fr.stad) som ble stoppet ved sikkerhets-sjekken der man ble følt ned manuelt. I beltet hadde han en kniv i en fin lærslire som hadde en veldig stor verdi for han (tydeligvis).

Sikkerhetsvaktene fortalte: Hei du, du kan ikke ha med den inn her!
Kællen svarer: Jammen hvorfor ikke det? Denne har jeg jo alltid på meg!
Sikkerhetsvaktene svarte: Ja men vi kan ikke slippe deg inn med denne.

Så denne stakkaren fra fredrikstad fikk ikke se fr.stad - lyn eller hva det nå er (har litt rusten hukkomelse) fordi han hadde en lommekniv i beltet.
Poenget mitt er da: Hvis politikvinner skal få bruke hijab, hvorfor skal ikke denne mannen få lov til å ha med seg kniven sin hvorenn han vil? Dette er jo tydelig en av hans verdier, noe han har gjort lenge. Det var utenkelig for meg at han ville skade noen. Dette kan bli stilt på lik linje med både sikh-argumentet og hijab-argumentet. Majoriteten av den norske befolkning dras mer og mer mot sekulæritet og derfor burde vi ekskludere egne plagg fra uniformer (religiøse spesielt), som allerede dratt opp i tråden heter det UNIFORM for en grunn..
Vi kan også dra den litt lengre, jeg syntes også at man skal fjerne religiøse plagg fra skoler også. Skoler skal være et sted for læring ikke religiøs dyrkelse. Dette skal være et nøytralt miljø, og det blir faen ikke gjort mye nøytralt når du har unger gående rundt med et trekors kors rundt halsen eller et håndkle på hodet.

Det er mye jeg ville latt Siv Jensen gjøre, men styre et land er ikke en av disse tingene
Jeg har ingenting i mot andre religioner og kulturer, og jeg synes alle skal respekteres for sånn de er.
Hvorfor kan ikke Norske folk få kreve at de vil ha det sånn de har det?

Om en kvinne gikk i shorts og singlet i Iran ville hun fått straff, fordi dette bryter loven. Dette mener jeg er et eksempel på hvor "langt de har dratt" religionen og normene sine.
Selvfølgelig tar man ikke med seg alkohol eller narkotika til Saudi-Arabia for det er ekstremt streng straff(skal være forsiktig med å si dødsstraff, men er ganske sikker). Det er deres normer og regler.

I Norsk kultur er det ikke normen å gå kledt med hijab eller niqab.
En politibetjent mens han/hun er på jobb, er en politibetjent. Ikke en person med religion, personlige meninger etc. Hvorfor skal man ha på noe så identifiserende som en hijab på en uniform? Da forsvinner litt av "politi-identiteten".

Det er jo en grunn til at militær, politi, sykepleiere, etc ikke skal ha noe som er uttrykk for personlighet. De skal være profesjonelle og invitere til tillit.

Lite spørsmål, hvor går grensen egentlig? Skal den Norske stat si ja til alt, å få Norsk kultur overkjørt, eller får tilhengere av Norsk kultur også stå litt på krava?

Nå får jeg sikkert smekk for et eller annet, men men
Hva i all verdens land og rike har Saudi-Arabia og Iran med saken å gjøre?
Sitat av commie Vis innlegg
Hva i all verdens land og rike har Saudi-Arabia og Iran med saken å gjøre?
Vis hele sitatet...
Eksempler på hvordan sharialover følges i de landene, hvor religion ligger i grunn. Slik er det gjort der, og det må besøkende og folk som flytter dit respektere. Hva skal respekteres i Norge, og hvilke normer og regler kan kjøres over?
Jupp, gassmasken har absolutt et praktisk bruksområde, men de får ikke akkurat noe mindre autoritet av det. Vil faktisk påstå at det heller gir ekstra autoritet når kun øynene er synlige.

Forøvrig brukes den jo først og fremst når politiet selv har planer om å bruke/har brukt gass, siden gassmasker er relativt "slitsomme" å bruke (mye tyngre å puste, som enhver som har vært i millitæret eller sivilforsvaret kan fortelle deg). Beskyttelsen mot brann er fint liten, og skadene vil heller bli værre enn mindre hvis det først går virkelig galt, det er ikke dette en vanlig gassmaske er beregnet mot i det hele tatt. Til sammenlikning kan faktisk også en hijab (da i betydningen "skaut") ha en viss praktisk nytte, f.ex. ved å beskytte langt hår og gjøre dette vanskeligere å få tak i.

Sammenlikningen med en kniv er helt tåpelig, en kniv er et VÅPEN som er ganske godt egna til å skade og drepe andre med, en hijab er et tøystykke.

Å respektere andre lands normer og regler er vel og bra, men å si at det ikke burde brukes hijab osv her i norge av den grunn (i det hele tatt) blir helt tåpelig.

Men nå er det vel heller ikke "kun øyne"-varianten som er ønsket mht hijab i politiet, ønsket er et tørkle som dekker håret. Argumenter i forhold til autoritet osv er bare tull, dette tror jeg faktisk ikke ville ha vært et problem, det er egentlig bare ett(to) virkelige argumenter for å si nei, men disse mener jeg er gode nok til at det overveier alle andre: Uniformen skal være nettopp det - en uniform, og det skal ikke blandes inn noen religiøse/politiske/personlige effekter, det burde egentlig ikke engang ha vært et kors på den, men dette er tross alt så minimalt i størrelsen at de fleste sannsynligvis ikke har lagt merke til det før nå, og en del av riksvåpenet. Det har vel heller ikke vært noen muslimske politimenn som har klaget på akkurat dette.

Derimot: Å lage et alternativ til svinekjøtt de dagene dette er hovedrett i fengsel burde ikke være noe å diskutere engang, men en selvfølge!

Sitat av Stayneh Vis innlegg
Eksempler på hvordan sharialover følges i de landene, hvor religion ligger i grunn. Slik er det gjort der, og det må besøkende og folk som flytter dit respektere. Hva skal respekteres i Norge, og hvilke normer og regler kan kjøres over?
Vis hele sitatet...
I og for seg sant, men argumentet ditt blir helt feil - i norge er ikke hva slags klær man bruker en stor issue, helt korrekt, men da blir det tåpelig å henge seg opp i at noen bruker "feil" klær.

Lite spørsmål, hvor går grensen egentlig? Skal den Norske stat si ja til alt, å få Norsk kultur overkjørt, eller får tilhengere av Norsk kultur også stå litt på krava?
Vis hele sitatet...
Det er en viss forskjell på "å si ja til alt", og å ikke henge seg opp i bagateller, og det "norsk kultur"-argumentet er så ekstremt misbrukt, misforstått og utvaska at det er helt idiotisk å i det hele tatt dra det fram.
Sist endret av atomet; 26. februar 2009 kl. 00:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av atomet Vis innlegg
Å respektere andre lands normer og regler er vel og bra, men å si at det ikke burde brukes hijab osv her i norge av den grunn (i det hele tatt) blir helt tåpelig.
Vis hele sitatet...
Måtte ha formulert meg som en idiot Hijab, Niqab og Burqa er totalt ok for meg. Bryr meg ikke om jeg ser damer med skaut.
Men til en offentlig uniform synes jeg kanskje det blir rart. Det kommer vel kanskje an på hvordan sjalet brukes. Om de kvinnelige politibetjentene som vil bruke hijab kan klare seg med å dekke håret funker vel den fjell?
Det kommer jo an på hvor stricte de er ang. tildekking.
Vil legge til at alkohol er ulovlig å konsumere for iranere men utlendinger og mennesker med en annen religion har lov til å både kjøpe og å konsumere alkoholholdige substanser. Dette gjelder også de øvrige "muslimske" landene som har et forbud mot alkohol.
Sitat av Skambank Vis innlegg
Vil legge til at alkohol er ulovlig å konsumere for iranere men utlendinger og mennesker med en annen religion har lov til å både kjøpe og å konsumere alkoholholdige substanser. Dette gjelder også de øvrige "muslimske" landene som har et forbud mot alkohol.
Vis hele sitatet...
Ja, det kan godt hende Kjenner mer til Saudi hvor Muttawa er ute og kan arrestere folk som bryter lokale lover, selv om de er turister e.l
Sitat av Stayneh Vis innlegg
Måtte ha formulert meg som en idiot Hijab, Niqab og Burqa er totalt ok for meg. Bryr meg ikke om jeg ser damer med skaut.
Men til en offentlig uniform synes jeg kanskje det blir rart. Det kommer vel kanskje an på hvordan sjalet brukes. Om de kvinnelige politibetjentene som vil bruke hijab kan klare seg med å dekke håret funker vel den fjell?
Det kommer jo an på hvor stricte de er ang. tildekking.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er langt på vei enig. Rent praktisk er det ikke noe argument i det hele tatt, og vi har gode eksempler på hvordan det har blitt løst i f.ex. Australia. Problemet er prinsippet, at det ikke skal være synlige religiøse/politiske/personlige "varianter" på uniformen.

Her er et bilde av den første australske politidamen som faktisk bruker hijab i tjenesten:
http://images.newsphotos.com.au/images2/Lores/17054156.jpg
og her er et arrangert bilde (såvidt jeg har forstått), som eksempel på hvordan det er tillatt brukt både hijab og turban i tjenesten:
http://images.newsphotos.com.au/images2/Lores/20333209.jpg
Som vi ser behøver det absolutt ikke å være snakk om denne typen tilstander...:
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2007/07_02/HijabREX_228x381.jpg

men når det er sagt... bare for å ta med et par hyggelige varianter....
http://shadned.web-log.nl/shadned/Wi...iter/hijab.jpg
http://plancksconstant.org/blog1/image3/sexy-hijab.jpg
Nå skal det vel nevnes og at jeg ikke er så trangsynt at jeg ikke tåler å se folk med tillegg i uniformene.
Så lenge ingen kommer hjem til meg og prøver å tvinge på meg noe jeg ikke er enig i, får folk gjøre akkurat det de vil for meg

Nei til misjonering i alle former sier jeg!
Hadde vært greit hvis dere kunne holde akkurat Hijab i politiet-saken ute av bildet. Vi har da en annen tråd for det.

Sitat av Homercide Vis innlegg
Det er bortimot det mest ignorante argumentet jeg noengang har lest.

Fordi at urett forekommer så skal man godta det?

1. Han sier at urett forekommer andre steder i verden.
2. Han vil ikke ha det hit.
3. Du mener at han bør flytte til en annen planet fordi han ikke tolererer urett?

Hvor er logikken din?

Jeg sier ikke at urett ikke forekommer i Norge, for det gjør det, men ikke på langt nær i samme grad som i land hvor religion har sterkere fotfeste. Rart det der.
Vis hele sitatet...
Og derfor mener du at vi skal isolere oss fra andre religioner og ta avstand fra det? Det faktum at en så stor del av verden er religiøse, tvinger oss, på godt og vondt, til å godta det og ta det inn i landet vårt. Menneskeheten vokser, og vi kan ikke nekte folk å komme inn i landet vårt.

Det jeg prøver å si er at jeg mener at Norge ikke kan isolere seg fra hverdagens realitet.
Britiske Nasjonalister

Jeg har veldig dårlig tid nå, så har ikke rukket å lest hele artikkelen. Men synes dette virker veldig skremmende! (nasjonalistene altså, ikke "islamiseringen") Har i det siste fått et bilde av at muslimer har blitt vår generasjons jøder..
Sitat av tafsern Vis innlegg
Hehe, ja den avataren. LoL.

Om Siv Jensen, som faktisk TØR og stå fram med dette er rasist, da er jeg det også. Hipp hurra! La oss kalle ALLE som stemmer FRP for rassister...for et fantastisk argument!

FRP får mer oppslutning for hvert år som går, uten grunn? Nei. Fordi de står for ting andre ikke tør å stå for, og de ser framover, isteden for bakover.
Vis hele sitatet...

Ja så tøff hu er da, tore tett og co. Har vel stått fram i media med enda drøyere meninger, de er enda TØFFERE da eller? Siden de TØR det? Er vel ingen som har sagt at alle som stemmer frp er rasister, men det er mange som stemmer frp på grunn av hva de ønsker å gjøre med utlendingene(kan ikke komme bort fra det). Også driter de i hva frp vil gjøre med resten av Norge(utenom mindre skatt, bedre veier, skoler, eldre, vedlikehold) . Merkelig det der at frp aldri nevner noen andre saker enn det de har gjort i alle år. Enige med alle ny lovforslag som kommer på tinget er de som regel også.
Hvis det ikke skal mer til kan jo jeg også styre landet da!

De står for ting andre ikke tør å stå for? Derfor blir de større for hvert år? De ser framover isteden for bakover? Sorry, vært på ”frps-søndagsskole” eller?

Randalv: Hvor sinnsvakt teit hadde det ikke sett ut hvis en gardist, som står vakt utenfor slottet, hadde stått med et tørkle på hodet, i steden for parade-hatten?
- Det kan du oppleve, eller det er hvertfall lov med hijab i resten av Forsvaret. Klarer å få det til å se ”ganske så bra” ut også egentlig. Men hva har det egentlig å si? De gjør jo samme jobben, ”passer på kongen”.

Randalv: Hvor utenkelig er det ikke at en politikvinne skal kunne pakke seg inn i et tørkle slik at bare øynene syns?
- Det er hele ansiktet som synes. Så du slipper å tenke så mye for å finne ut hvordan hun ser ut.

Stayneh: Det er jo en grunn til at militær, politi, sykepleiere, etc ikke skal ha noe som er uttrykk for personlighet. De skal være profesjonelle og invitere til tillit.

- I Forsvaret er det lov med hijab, turban eller hva du måtte ønske…Mangel på tillit?
Du sier du ikke stoler på muslimske damer med hijab da elller? Fordommer?

Men jeg synes ikke de skal få lov til å gå med hijab, ikke enda hvertfall. Norge er rett og slett ikke klar for det.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hva med at mange av disse damene i Hijab er underordnet menn? Hun ene muslimske jenta som ble intervjuet av NRK sa jo at hun ikke kunne hilse eller ta på andre menn, men at hun veldig gjerne kunne tenke seg å bli politi.

Ved spørsmål om hvordan hun da ville arrestere folk uten å kunne ta i de, svarte hun at hun bare gav de beskjed om hva de skulle gjøre.
Er ikke politiet IA-bedrift?
Uansett blir slike ting lagt til rette for de ansatte. Hun vil ikke være ute å fange kriminelle om hun ikke kan ta på de, men sikkert plasert på et kontor eller lignende.
Sist endret av Inspecta_Deck; 26. februar 2009 kl. 11:15.
Jeg jobber i butikk nå mens jeg studerer. Har ofte muslimske kvinner innom butikken, og en ting jeg legger merke til er at de færreste av de ser meg rett i øya. Det er utrolig frustrerende.

Om jeg blir møtt av en muslimsk politikvinne (f eks i hijab) som verken kan se på meg, ta på meg eller "gjøre noe med meg"...hvor seriøst vil jeg da ta de. En ting med politiet er jo at de skal kunne kommunisere, og en vesentlig ting da er jo ganske enkelt å kunne ha øyekontakt. Det handler om troverdighet!

Politiet har allerede nøytrale uniformer, hvorfor endre på dette? Det er slutt på tiden da religion endrer våre måter å leve på. Nå får religion for en gang skyld følge helt vanlige normer, spesielt i et land de er "innvandrer" i.
Jeg sier bare, vis ikke muslimske kvinner verken kan se på, eller ta på eller gjøre noe med personen hva i all verden gjør de i politiet. De tilhører ikke i politiet vis skal fungere slik.

Vis det er en fange som har rømt og en dame med hijab på ser han/hun og prøver ikke å ta fangen? Det er rett og slett uakseptabelt. Da vil det bli planlegging om at DE hijab-folka slipper fanger fri med vilje?
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg


Randalv: Hvor sinnsvakt teit hadde det ikke sett ut hvis en gardist, som står vakt utenfor slottet, hadde stått med et tørkle på hodet, i steden for parade-hatten?
- Det kan du oppleve, eller det er hvertfall lov med hijab i resten av Forsvaret. Klarer å få det til å se ”ganske så bra” ut også egentlig. Men hva har det egentlig å si? De gjør jo samme jobben, ”passer på kongen”.

Å gå med hidjab i forsvaret, i grønn tjeneste, er jo som å gå med shemag, så det har ikke egentlig noe å si, men jeg tror samtlige gardesjefer ville fått krupp og dødd fr de ville latt noen som helst stå vakt med hidjab forran slottet, eller noen annen plass for den sakens skyld. Men jeg har nå sendt epost til gardesjefen, for å finne ut om dette faktisk stemmer.

Randalv: Hvor utenkelig er det ikke at en politikvinne skal kunne pakke seg inn i et tørkle slik at bare øynene syns?
- Det er hele ansiktet som synes. Så du slipper å tenke så mye for å finne ut hvordan hun ser ut.
Hvordan kan du skille på en hidjab (hvor hele ansiktet synes), og en "something-something" (hvor bare øynene synes)`? Det er jo akkurat det samme, skal vi tillate det ene, må vi tillate det andre. Ellers så kan vi virkelig begynne å snakke om diskriminering.


Stayneh: Det er jo en grunn til at militær, politi, sykepleiere, etc ikke skal ha noe som er uttrykk for personlighet. De skal være profesjonelle og invitere til tillit.

- I Forsvaret er det lov med hijab, turban eller hva du måtte ønske…Mangel på tillit?
Du sier du ikke stoler på muslimske damer med hijab da elller? Fordommer?

SÅ det du sier nå er at man skal stå på oppstilling med turban, og så bereten oppå der igjen? Det har jeg aldri sett, og håper jeg aldri får se, og kan ikke forestille meg at dette kommer til å skje i den nærmeste fremtid.

Men jeg synes ikke de skal få lov til å gå med hijab, ikke enda hvertfall. Norge er rett og slett ikke klar for det.
Vis hele sitatet...
Jeg trur tilogmed kongen hadde blitt redd om han hadde møtt en gardist på skaugum som gikk med hidjab.... Har personlig skremt fyren uten hidjab, så ser ikke for meg at han skulle bli noe mindre redd om man hadde gått med hidjab... xD
Sitat av raptor54 Vis innlegg
Jeg sier bare, vis ikke muslimske kvinner verken kan se på, eller ta på eller gjøre noe med personen hva i all verden gjør de i politiet. De tilhører ikke i politiet vis skal fungere slik.

Vis det er en fange som har rømt og en dame med hijab på ser han/hun og prøver ikke å ta fangen? Det er rett og slett uakseptabelt. Da vil det bli planlegging om at DE hijab-folka slipper fanger fri med vilje?
Vis hele sitatet...
Det der er jo ikke en problemstilling, siden imamrådet har gått ut og sagt at de da selvsagt må pågripe kjeltringen akkurat som alle andre politifolk ville ha gjort det. Litt mer komisk er det at de også sa at hvis det er flere politifolk i nærheten, så bør noen av de andre gjøre det.
Randalv:
Hvordan kan du skille på en hidjab (hvor hele ansiktet synes), og en "something-something" (hvor bare øynene synes)`? Det er jo akkurat det samme, skal vi tillate det ene, må vi tillate det andre. Ellers så kan vi virkelig begynne å snakke om diskriminering.

Diskriminering foregår hver eneste dag og vil vel fortsette med det til det ikke finnes liv på jorda.
Hvis du ønsker eksempler på daglig diskriminering så kan jeg ramse opp noe for deg?
Det er jo ikke det samme(se 2 øyne eller helt ansikt), det er lov med hijab i Forsvaret, men ikke viking-hjelmer. Diskriminering? Jeg synes ikke det hvertfall. Ja det stemmer, har selv sett hijab i Forsvaret... Om jeg synes det ser bra ut kan være det samme.
Turban har jeg ikke sett selv, men har hørt at det er lov. Vet ikke hvordan det fungerer med bereten på en turban, men det er slik det fungerer med hidjab hvertfall

Hvorfor skal han bli mer redd av noen som står med hidjab? Fordi du er redd dem? Får håpe kongen ikke har fordommer.
Sist endret av Inspecta_Deck; 26. februar 2009 kl. 15:00.
Sitat av Pipa Vis innlegg
Okei, for å svare på det første: Ja, jeg synes det er bedre å støtte en mann som har blitt et symbol på revolusjon, enn et folk som invaderer og stenger inne mennesker som har rett til å bo der dem bor. Uansett; det er en del ting jeg ikke støtter av det Che Guevara gjorde, han drepte mange mennesker og gjorde en del gale ting. Men OT:

Altså, det jeg mener er; hvem bryr seg egentlig om dem har hijab på hodet eller ikke? De blir ikke mindre kvalifisert til jobben som politi for det.

Og Siv Jensen er en rasist. Hun skaper enorm fremmedfrykt og hat mot muslimer, og hun er også veldig god til å vinkle ting hennes vei.
Jeg vil heller spørre hva slags folk som bor i dette landet? Når så mange irriterer seg grønn over at noen få kvinner skal få lov til å kle seg med hijab.

Hvis Siv Jensen vinner valget på grunnlag av fremmedfrykten hun har produsert, så har hu faen meg gjort en god jobb! Men jeg kommer aldri, aldri, til å stemme FrP!
Vis hele sitatet...
"Uansett; det er en del ting jeg ikke støtter av det Che Guevara gjorde, han drepte mange mennesker og gjorde en del gale ting." Men bildet av han er så kult og passer så godt for en hipp og trendy ungdom at slike bagateller lett kan rettferdiggjøres.

Vinkle saker til sin egen fordel er jo jobben til politikere uansett parti. Du må gjerne utdype litt på punktet om at hun skaper hat mot muslimer. For jeg har enda til gode og høre henne komme med hatefulle ytringer mot muslimer.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Først vil jeg si meg helt enig med bland andre Mith og commie, som på utmerket vis får fram hvor absurde flere av disse utspillene fra FRP er.

Videre har jeg en del poeng jeg ønsker å ta opp.

Det kan godt hende FRP har noen poeng, i den forstand at vi naturligvis må anerkjenne at det finnes utfordringer i visse innvandrermiljøer, og at vi naturligvis må ta disse på alvor. Måten de velger å ta det opp på bærer imidlertid preg av at deres hovedanliggende er å spre frykt og mistillit til muslimske innvandrere i Norge, heller enn å finne gode løsninger på de utfordringene vi står overfor.

Det jeg reagerer mest på med Jensens utspill, og den oppfølgingen den har fått fra blant andre FRPs innvandringspolitiske talsmann Per-Willy Amundsen, er imidlertid den åpenbare mangelen på forståelse av en del av de temaene de snakker om, for eksempel kvinneundertrykkelse og kjønnslemlestelse. Som store deler av Norges fremmedfientlige befolkning, gjør de den feilen å koble dette til religion generelt, og islam spesielt, og presenterer budskapet sitt som om dette er noe alle norske muslimer støtter opp under. Som med de fleste andre sosiopolitiske faktorer, har dette mer med kultur, tradisjon og sosial struktur å gjøre enn med religion. Kvinneundertrykkelse finner sted mange steder, ikke bare i muslimske samfunn. Jeg siterer Amnesty International:
Opprinnelsen til kvinnelig kjønnslemlestelse er ukjent. Det var praksis lenge før kristendom og islam, og er ikke foreskrevet i noen større religioner. Slik lemlestelse foregår på tvers av etniske og kulturelle skillelinjer (...).
Vis hele sitatet...
Det finnes mange muslimske land og miljøer hvor kvinner nyter stor frihet, men dette velger FRP naturligvis å unnlate fra debatten. I USA finnes sekteriske kristne bevegelser (for eksempel mormonere) hvor polygami, tvangsgifting og alt det fører med seg fortsatt er vanlig i dag, uten at FRP retter kritikk mot amerikanere generelt på grunn av dette. I Norge er det tilfeldigvis små muslimske grupperinger som tar til orde for tvangsekteskap og kjønnslemlestelse, og FRP bruker det for alt det er verdt i sin kampanje for å sverte innvandrermiljøene.

At FRP er inkonsekvent i sin politikk er ingen nyhet, men i kjølvannet av denne debatten blir det ekstra tydelig. Per-Willy Amundsen ønsker å stanse økonomisk støtte til Islamsk Råd fordi de ikke har villet ta et offentlig standpunkt mot dødsstraff for homofili. Visst kan og bør man kritisere krefter som mener at en bestemt seksuell legning bør straffes med døden, men det er verdt å merke seg de faktiske forholdene i denne saken. Leder for Islamsk Råd, Senaid Kobilica, sier følgende til VG:
Det er veldig viktig at vi har det europeiske rådet for fatwa med oss i så vanskelige saker. Jeg er ikke for dødsstraff, men det finnes tekster i islam som enkelte tolker og forstår på forskjellige måter, så derfor trenger vi autoritetens beslutning for å ta et klart standpunkt.
Vis hele sitatet...
Jeg skulle, i likhet med mange muslimer, gjerne sett at Islamsk Råd her handlet mer selvstendig og tok avstand fra det, men jeg tolker Kobilica dit hen at han mener at en slik uttalelse vil stå langt sterkere dersom et samlet europeisk fatwa-råd går inn for det. FRP er uansett ikke de rette til å klage, i og med at de som eneste norske parti (i alle fall av de som er representert på Stortinget) erklærer støtte til dødsstraff (kilde). FRP kritiserer altså Islamsk Råd for ikke å ta avstand fra noe som er brudd på menneskerettighetene, mens de selv støtter det samme bruddet, bare i en annen kontekst.

Dessuten er det interessant å merke seg at FRP ivrer etter å få Islamsk Råd til å ta standpunkt i en rekke politiske spørsmål, mens de den siste tida har kommet med krass kritikk av Den norske kirke for å ta standpunkt i miljødebatten, med begrunnelsen at religion og politikk ikke må blandes.

En siste hårreisende uttalelse fra Amundsen kom til Aftenposten:
Innvandringen endrer våre samfunn veldig raskt. Det vil få vel så store konsekvenser for samfunnet som den såkalte klimakrisen og finanskrisen.
Vis hele sitatet...
Han sidestiller altså de utfordringene vi har med innvandring med den verste finanskrise i morderne tid og med tidenes største miljøkatastrofe - som han til og med prøver å bagatellisere. Klarere mangel på politisk gangsyn skal man lete lenge etter.

Hva angår Per Kristian Foss' uttalelser om at dette minner om nazi-Tysklands retorikk i forhold til jøder på 30-tallet, kan jeg se hvorfor noen reagerer på dette. Jeg er imidlertid uenig i kritikken, fordi de misforstår hva Foss sier. Han prøver på ingen måte å framstille Siv Jensen og FRP som noen som tar til orde for folkemord av muslimer. Han sammenligner rett og slett retorikken som brukes, og det ER klare likhetstrekk.

Håper av hele mitt hjerte at de fleste nordmenn gjennomskuer FRPs retorikk, og bruker energien sin på å få til et samfunn med gjensidig respekt for hverandres tro og kultur, uavhengig av etnisk og religiøs tilhørlighet, og ikke går fem på de fordomsskapende uttalelsene vårt høyrepolupistiske parti klarer å lire av seg.
Sist endret av aybara; 26. februar 2009 kl. 15:36.
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Så for et lite øyeblikk siden så så jeg denne siden: http://www.facebook.com/group.php?gi...8496115&ref=mf
Vis hele sitatet...
Den gruppa tok visst en liten helomvending, gitt.
Et utrolig bra sitat fra en diskusjon på bt.no:

Hohoho, et fantastisk sitat fra en debattant på bt.no her!

FrP baserer sin politikk på to ting:
1. Det meste i Norge er ille, og bare FrP kan ordne opp i det!
2. Det meste i Norge er bra, og vi må ikke la innvandrerne ødelegge det!
Godt gjort å komme unna med slik selvmotsigende politikk, det skal de ha
Vis hele sitatet...
Det oppsummerte ting så helt utrolig bra
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Randalv:
Hvordan kan du skille på en hidjab (hvor hele ansiktet synes), og en "something-something" (hvor bare øynene synes)`? Det er jo akkurat det samme, skal vi tillate det ene, må vi tillate det andre. Ellers så kan vi virkelig begynne å snakke om diskriminering.

Hvorfor skal han bli mer redd av noen som står med hidjab? Fordi du er redd dem? Får håpe kongen ikke har fordommer.
Vis hele sitatet...
Hadde du reagert annerledes hvis du hadde blitt overrasket av en politimann med gassmaske på en mørk vinterkveld, enn hvis du hadde møtt en politimann i vanlig uniform?

Du svarer jo faktisk ikke på problemstillingen jeg presenterer, du bare trekker frem absurde eksempler. Ser du ikke hvilke ting som kommer til å komme med i dragsuget av at vi evt tillater bruken av hijab i politiet?
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
"Vi er ikke rasistiske, vi vil bare ha Norge norskt"
Vis hele sitatet...
Jeg kaller meg heller ikke rasist fordi jeg er møkka lei av at innvandrere skal kreve så mye energi og arbeid. De kommer hit til landet og får alt servert på sølvfat; Skoler har ekstra fag for å lære dem norsk, de kan ikke spise maten de får servert, må ha særbehandling hele tida, kan ikke ta til takke med den vanlige uniformslua, får til og med såkalt "morsmålsopplæring" for å lære språket til landet de reiste ifra. Gir jo ikke mening, kommer de til Norge får de prate norsk, sier nå jeg. Også er det jo den stadige akkinga og uffinga over alt mulig, som for eksempel den såkalte rasismen, at det er så fælt å bli kalt neger, utfrysning og forskjellsbehandling; De kom jo til oss frivillig, de reiser fra krig, sult og elendighet, og så forventer de at de plutselig skal være i paradis, de bør være takknemlige for alt de får! Her har vi jobber, rent drikkevann, trygd, gratis legehjelp og alt mulig, men er det nok for dem? Neida!

Skjønner du nå hva jeg mener? Selv om jeg ikke vil drepe utlendinger så må jeg ha rett til å si at nok er nok. Så fort man har ét negativt ord om innvandrerne er man rasist i disse dager.
Det er litt morro at nettopp du, fra Brumunddal, skrive noe slik Blå Gummitenner.
Har du helt glemt hvordan det sto til der tidlig på 90tallet? Les Brumunddal - Stedet Gud glemte? sjekk ut begrepet "Brumunddal på nye veier" og LÆR av feilene som ble gjort på 90tallet.

De "argumentene" du legger fram gidder jeg ikke engang si noe imot, men jeg kan opplyse deg om at det er definert som klart fremmedfiendtlig og rasistisk. Både i måten du legger dem fram på og tonen i innlegget ditt.

Du trenger ikke ville drepe utlendinger for å være rasist, det holder å komme med udokumentert løgn og andre idiotiske utsagn, slik som posten din.
Sist endret av Mith; 27. februar 2009 kl. 15:09.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Sitat av Blå Gummitenner Vis innlegg
De kom jo til oss frivillig, de reiser fra krig, sult og elendighet (...).
Vis hele sitatet...
Når man reiser fra krig, sult og elendighet er det ikke snakk om frivillighet, det er mer et desperat forsøk på å overleve og slippe unna en uholdbar situasjon i hjemlandet. Uttalelsen din vitner om null medmenneskelighet.

Det virker som du klager på at vi har norskopplæring for de som kommer til landet. Tror du de ville lære seg norsk raskere hvis vi ikke hadde hatt slik opplæring? Når det gjelder morsmålsundervisning så skyldes det rett og slett at videre språkopplæring er langt lettere dersom de faktisk behersker morsmålet sitt. Dessuten ønsker vi jo gjerne å legge til rette for at de som kommer hit skal få bevare sin egen kultur - naturligvis på norske lover og normers prinsipper. Mener du vi skulle kjørt en assimileringspoltikk, ved å "tvangsfornorske" alle de som kommer hit?
Sitat av Blå Gummitenner Vis innlegg
De kommer hit til landet og får alt servert på sølvfat; Skoler har ekstra fag for å lære dem norsk, de kan ikke spise maten de får servert, må ha særbehandling hele tida, kan ikke ta til takke med den vanlige uniformslua, får til og med såkalt "morsmålsopplæring" for å lære språket til landet de reiste ifra. Gir jo ikke mening, kommer de til Norge får de prate norsk, sier nå jeg.
Vis hele sitatet...
Gratulerer! Du representerer dumskap!

Sitat av Blå Gummitenner Vis innlegg
De kom jo til oss frivillig, de reiser fra krig, sult og elendighet, og så forventer
Vis hele sitatet...
Hvis jeg flykter fra krig og sult med mine små barn så tenker jeg egentlig ikke at det er "frivillig".

Uansett så er det du sier bare oppgulp av idiotisk indignasjon. Disse "dem" finnes ikke; innvandrere er en enorm gruppe med forskjellige meninger, ønsker og en sjelden gang krav (men som regel er "kravene" ønsker ytret i det noen føler er et demokrati men som VG da fremstiller som anti-demokratenes forventninger og "krav).
Sitat av Mith Vis innlegg
De "argumentene" du legger fram gidder jeg ikke engang si noe imot.
Vis hele sitatet...
Det var verdens verste måte å utrykke uenighet på.
Sitat av aybara Vis innlegg
Det virker som du klager på at vi har norskopplæring for de som kommer til landet. [...] Mener du vi skulle kjørt en assimileringspoltikk, ved å "tvangsfornorske" alle de som kommer hit?
Vis hele sitatet...
Nå deler du opp innlegget mitt setning for setning og mater det ut som enkeltutsagn. Jeg sier at innvandrerne krever så mye, blandt annet ved denne ekstraundervisningen, og bare fortsetter å kreve mer. Når de alt får så mye oppmerksomhet og tid som de gjør får de bare innfinne seg i andre ting, som for eksempel forbud mot hijab i politiet.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Hvis jeg flykter fra krig og sult med mine små barn så tenker jeg egentlig ikke at det er "frivillig".
Vis hele sitatet...
Det er frivillig i form av at man har et valg; Man kan bli om det er ønskelig. Det er bedre her enn i et land hvor man blir skutt om man ikke følger statsreligionen, de må tåle litt refs, ikke alt kan bli helt likt som hjemme. De får ikke noe nytt land heller, de får bli her i vårt land fordi vi er snille, de burde takke oss, ikke gi oss mer styr.

EDIT:
Forresten;
Sitat av Mith Vis innlegg
Du trenger ikke ville drepe utlendinger for å være rasist, det holder å komme med udokumentert løgn og andre idiotiske utsagn, slik som posten din.
Vis hele sitatet...
Hvor ligger løgnen i det jeg sier? Det er udokumentert, ja, men ikke løgn. Tror du ikke på at de får egen norskundervisning? Morsmålsopplæring? Trygd? Legehjelp? Hmmm?
Sist endret av Blå Gummitenner; 27. februar 2009 kl. 15:22.
Sitat av Blå Gummitenner Vis innlegg
Jeg sier at innvandrerne krever så mye,
Vis hele sitatet...
Disse "invandrerne krever så mye" finnes ikke. Han eksisterer ikke.

Det som finnes er en heterogen gruppe mennesker med forskjellige meninger som kommer til landet vårt. Noen ønsker, med rette, å beholde deler av sin kultur og samtidig tilpasse seg av varierende grad. Å bare peke på de ytterst få som ikke klarer å tilpasse seg i det hele og si at slik er hele gruppen er rasisitisk.

Sitat av Blå Gummitenner Vis innlegg
blandt annet ved denne ekstraundervisningen, og bare fortsetter å kreve mer.
Vis hele sitatet...
Hvilken ekstraundervisning og hva er galt? Du vil de skal snakke norsk i norge, men vil ikke gi dem norskopplæring? Kanskje vi skulle sette dem i en konsentrasjonsleir i fjellet med en utgave av Knut Hamsuns sult og slippe dem ut når de innbyrdes har fått lært seg norsk av den?

Kan du si hva morsmålsopplæring er, intensjonen med den og hvorfor du sier det er unødvendig?

Sitat av Blå Gummitenner Vis innlegg
Når de alt får så mye oppmerksomhet og tid som de gjør får de bare innfinne seg i andre ting, som for eksempel forbud mot hijab i politiet.
Vis hele sitatet...
"Så mye oppmerksomhet og tid"? Hvem styrer egentlig den oppmerksomheten? Avisene? FrP? Deg selv? Innvandrerne? Hvordan klarer du å skilne?

Du er en ignorant og dum slave av FrP og tabloidavisenes tendensiøse nyhetsfrontninger.
Det er så ufattelig lite interessant å diskutere saken når du ikke har fnugg av saklighet i dine "argumenter".
Kan ta første delen av innlegget ditt så ser du hvor lite gjennomtenkt "argumentene" dine er.
De kommer hit til landet og får alt servert på sølvfat; Skoler har ekstra fag for å lære dem norsk, de kan ikke spise maten de får servert, må ha særbehandling hele tida, kan ikke ta til takke med den vanlige uniformslua, får til og med såkalt "morsmålsopplæring" for å lære språket til landet de reiste ifra. Gir jo ikke mening, kommer de til Norge får de prate norsk, sier nå jeg.
Vis hele sitatet...
De kommer hit til landet, der har du rett. At du påstår at de får alt servert på sølvfat viser hvor lite du vet om situasjonen til de som kommer hit. Tror du virkelig det er så greit?
Norskundervisning får de for at de skal klare seg her i landet og bli integrert. Er det ikke det som er målet? Hvordan kan du klage på det?
De aller fleste kan spise det aller meste av maten de får, men som vanlige innbyggere så er det veldig få som faktisk får mat. De kjøper og lager sin egen og da må man vel kunne velge bort feks. gris om man vil.
Særbehandling hele tia? Nevn noen typer særbehandling du mener er ille så skal jeg fortelle deg hvorfor det ikke er så dumt.

Kan ikke ta til takke med vanlig uniformslue? Det er snakk om ett ønske fra noen få som kanskje kunne tenkt seg å bruke hidjab. Det var også ment som ett trekk for å øke mengden av innvandrere i politiet og da spesielt kvinner.

Og hvorfor skal de ikke få lov til å lære sitt eget språk? Du skal jo nekte dem norskkurs. Det er sinnssykt dumt å klage på at de velger å ta språkkurs. Hvor mange nordmenn kjenner du som tar språkkurs på fritiden?
Utdannelse er noe styggedom, stem FRP så slipper vi kanskje både nynorsk og fransk.
Sitat av sprettkniv Vis innlegg
Den gruppa tok visst en liten helomvending, gitt.
Vis hele sitatet...
Hva het gruppa før? Vanskelig å følge diskusjonen når ingen har nevnt hva den het før den nå tydeligvis har endret seg...
Nå deler du opp innlegget mitt setning for setning og mater det ut som enkeltutsagn. Jeg sier at innvandrerne krever så mye, blandt annet ved denne ekstraundervisningen, og bare fortsetter å kreve mer. Når de alt får så mye oppmerksomhet og tid som de gjør får de bare innfinne seg i andre ting, som for eksempel forbud mot hijab i politiet.
Vis hele sitatet...
"denne ekstraundervisningen" er vel et resultat av erfaring, ikke noe "innvandrerne krevde". Saken er at det bl.a. er mye lettere å lære et språk hvis man kan koble det opp mot ting man kjenner til i sitt eget språk. Jeg forventer ikke at du skal forstå det der, men da får du nesten bare godta det.
Randalv: Hadde du reagert annerledes hvis du hadde blitt overrasket av en politimann med gassmaske på en mørk vinterkveld, enn hvis du hadde møtt en politimann i vanlig uniform?

- Selvfølgelig hadde jeg reagert annerledes om jeg hadde møtt en politimann med gassmaske enn en i vanlig uniform?
Hadde det vært lov med hijab så hadde jeg sett på det som en vanlig uniform? Hadde ikke sammenlignet det med gassmaske hvertfall!
Men jeg har jo også sagt at jeg ikke støtter hijab i politiet lenger, fordi den skal være nøytral.
Men personlig hadde det ikke gjort meg at noen (sikkert ikke veldig mange som går med hijab til daglig som hadde kommet inn i politiet uansett) kvinner på landsbasis hadde gått med hijab. Ser helt serriøst ikke problemet det skal medføre når de gjør en og samme jobb. Når de ikke kan utføre jobben sin så er det jo noe helt annet.
Men ser også problemet med at mange andre religioner hadde ønsket ett eller annet om det hadde blitt lov.
Skjønner ikke helt hvor du vil hen med spørsmålet ditt egentlig. Du beviser bare igjen at du har fordommer.

Blå Gummitenner:
Særbehandling? Får ikke norske elever med "vanskeligheter for å lære" også "særbehandling" på skolene? Du synes det er feil å gi dem egen opplæring i norsk og morsmål? Barn på 6 år er ikke flink i sitt eget språk engang. Hvor vanskelig tror du det ikke er å lære norsk på dagen? Gramatikken sliter til og med jeg med. Så jeg ser problemet til andre barn som nesten ikke kan språket engang. Selvfølgelig må de også har morsmål om de ønsker det!
Den eneste maten de ikke kan spise er vel svin? Tviler på at hvis du hadde flyttet til kina nå hadde begynt å spise hund og katt?
"De" kan ikke ta til takke med uniformslua?" Hvem er de? Mindretallet av muslimene i Norge? Det er jo ikke flertallet av "dem" som ønsker hijab i politiet.
De går jo på skole for å lære norsk(blant annet) og myndighetene har lagt til rette for den opplæringen de tror er best.
Akkinga og uffinga om alt mulig? Det du leser i vg da eller? Rasisme er jo fortsatt et sort problem i HELE VERDEN. Nekter du for det, er du rett og slett stein stokk dum(rasist)! Er ikke bare noe "såkalt" rasisme i verden.
Neger har jo blitt et skjellsord,(selv om vi ikke mener det) så det er kansje ikke så rart at noen ikke liker å bli kalt neger, selv om jeg sier neger i hytt og gevær uten å mene noe vondt med det. Pakkis ser jeg mer på som et skjellsord.

De kom "frivillig" ja. Enten hadde de havnet i Norge eller et annet land. Samme problemer hadde uansett oppstått.
Det å bli i landet de kommer fra var vel ikke akkurat noe alternativ for mange av dem.
Du burde være glad for at vi ikke er oppvokst med krig. Hadde vi gjort det så hadde vi jo faktisk kommet til "paradis"(slik Norge er i dag).

Det de får, er jo det du klager på!
Mener du at de ikke skal få sosialtrygd fordi de er utlendinger? Mener du at ting ikke skal bli lagt til rette for barn(og voksne) på skolene fordi de er utlendinger? Mener du at det er feil å gi dem et verdig liv fordi de er utlendinger? Ja da er du en rasist med et lite utviklet sinn.

Her har vi jobber, rent drikkevann, trygd, gratis legehjelp og alt mulig, men er det nok for dem? Neida!

Er det nok for deg? Du sitter på gata med trygd og går på offentlige toaletter for å drikke vann og når du blir syk tar du deg en tur til sykehuset? Kan du spesifisere hva som er alt mulig som "ikke er nok for dem"?
Mange som ikke får seg så lett jobb fordi de nettop er utelendinger med dårlige norsk kunnskaper. Uten jobb resulterer til null bolig, så derfor kansje mange får støtte til slikt?

Skjønner du nå hva jeg mener? Selv om jeg ikke vil drepe utlendinger så må jeg ha rett til å si at nok er nok. Så fort man har ét negativt ord om innvandrerne er man rasist i disse dager.
- Nei man kan si masse negativt om utlendinger på en saklig måte, men du har jo tydeligvis fremmedfrykt og tror utlendingene "ødelegger Norge".

Du får begynne å klage på fly, tog, buss, bil osv også da. Det som har gjort at vi har blitt blandet med så mange folkegrupper.
Gjensidig respekt sier nå jeg bare.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Jeg har ikke lyst på noe "Malmö" i Norge, men jeg gidder ikke bry meg iogmed at det der ikke blir å skje! Hvis det blir et problem så blir det til å bli nye lovgivninger som gjør at vi ikke kan få så mange inn.
Vis hele sitatet...
Det er slike holdinger som faktisk gjør det lett for at det blir som i Malmø og mange andre steder i Europa.
Krever, krever, krever.. har hørt dette ordet så sykt mange ganger nå. Det er ikke tilfellet, selvom media skriver dette, og frp sier at det er slik, så er jo det helt feil, i hvertfall i 9/10 tilfeller. "Ønsker" er et mye mer passende ord. Ja, noen av disse ønskene kan være litt overdrevne, men faen, det kommer jo faktisk krav, eller ønsker, av veldig mange andre grupper mennesker hele tiden. Men både media og frp setter disse ønskene til innvandrere i et ekstremt dårlig lys, og blåser opp sakene helt enormt! Ser ikke folk dette?
Sitat av Pipa Vis innlegg
Både media og frp setter disse ønskene til innvandrere i et ekstremt dårlig lys, og blåser opp sakene helt enormt! Ser ikke folk dette?
Vis hele sitatet...
Det har kanskje noe med at mens andre folks ønsker er underrettet og faktisk har grunn til å bli fremmet, mens innvandrere ønsker seg alt mulig tull som ikke gagner andre enn dem selv.
Sitat av Blå Gummitenner Vis innlegg
Det har kanskje noe med at mens andre folks ønsker er underrettet og faktisk har grunn til å bli fremmet, mens innvandrere ønsker seg alt mulig tull som ikke gagner andre enn dem selv.
Vis hele sitatet...
Hva med å svare på alle innvendingene som kommer mot deg? Er det vanskelig å forsøke å argumentere for din sak?

Stat og demokrati handler om å fordele plikter og goder. Det er kontinuerlig veiing av særretter. Du liker ikke at innvandrere får særretter (selv om disse gavner deres integrasjon i samfunnet og da samfunnet ellers later det til) fordi du ikke liker innvandrernes kultur. Du vil tviholde på et prinsipp om at de rettene du føler deg komfortabel med skal være slik. At du hetser innvandrere som gjennom demokratiske prosesser fremmer ønsker om andre ting enn du liker betyr ikke at innvandrerne er egoistiske. Selvsagt skal de tenke på seg selv, det gjør resten av samfunnet også. Snikislamisering er om de hadde gått forbi de demokratiske prosessene og media, ikke om de gjennom media ytrer sitt synspunkt (hvor dessverre enkeltindividers synspunkter blir fremhevet til å gjelde alle og budskapet blir forvrengt)

Posten din er totalt meningløs og intetsigende.
Sist endret av Kinseek; 27. februar 2009 kl. 18:29.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Blå Gummitenner Vis innlegg
Det har kanskje noe med at mens andre folks ønsker er underrettet og faktisk har grunn til å bli fremmet, mens innvandrere ønsker seg alt mulig tull som ikke gagner andre enn dem selv.
Vis hele sitatet...
Du omtaler ei veldig stor og variert gruppe som ei homogen gruppe som kollektivt ønskjer noko. Det er totalt på trynet å anta at SAMTLIGE innvandrere ønskjer noko som helst. Det er også totalt på trynet å anta at samtlige muslimer i Noreg ønskjer noko som helst.

Det som er fakta er at enkeltgrupperinger og enkeltpersoner, som representerer relativt liten andel av totalen, har gått ut med ønsker. Det er faktisk del av ytringsfridomen og demokratiet at kven som helst kan ytre et ønskje om kva som helst, og også gå til val på omlag kva som helst. Om media bør gi det spalteplass eller ikkje er ein annan diskusjon.

Og ønska har sprikt i mange retninger. Vil du sjå ønsker fra andre ekstremister kan du sette deg ned å lese Norge idag, redigert av den ikkje ukjende Finn Jarle Sæle...

Argumentasjonen din ovanfor heng iallefall ikkje på grep. Det blir omtrent som å anta at samtlige nordmenn stiller seg bak alt vigrid hevder - langt fra fakta.

Kinseek: strengt tatt stiller han seg totalt på sida av diskusjonen ved å vise null vilje til innsikt. En diskusjon er mellom to parter - det han bedriver er strengt tatt en monolog av løse påstander IMHO.
Sist endret av vidarlo; 27. februar 2009 kl. 18:28.