Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 8105
Vet ikke helt hva jeg skal kalle det, men jeg er på utskikk etter en tall/ord "generator" som lager ord og tall kombinasjoner. Det jeg tenker mest på, er en liste med alle bokstaver og tall i alle mulige kombinasjoner fra 1 til 3 siffer.

Ble litt vanskelig å forklare. Hvis noe ble uklart, så spør

Takk for svar.
Sist endret av Mexxy; 7. desember 2008 kl. 19:21.
en bruteforcer?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av sky_king Vis innlegg
en bruteforcer?
Vis hele sitatet...
Hmm... Kan en bruteforcer lage en slik liste?
nei....
sorry blandet litt, hva skal du med programmet?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av sky_king Vis innlegg
nei....
sorry blandet litt, hva skal du med programmet?
Vis hele sitatet...
Til å lage en liste med alle mulige kombinasjoner som består av tall og bokstaver fra 1 til 3 siffer.
000
001
002
003

Nei, jeg ble lei -- noen andre får pådra seg jobben.

Hva med å bare sette opp en while funksjon i et programmeringspråk som spytter ut alle verdiene mens den regner ut + 1 på sin gitte verdi ?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av dosky Vis innlegg
000
001
002
003

Nei, jeg ble lei -- noen andre får pådra seg jobben.

Hva med å bare sette opp en while funksjon i et programmeringspråk som spytter ut alle verdiene mens den regner ut + 1 på sin gitte verdi ?
Vis hele sitatet...
Finnes det noe enklere? Er ikke flink med programmering...
Dette vil kanskje hjelpe deg litt på vei?
WP:List of TLAs

Wikipedia har også tobokstavers lister (se under "see also" på noen av sidene) osv.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av akselsm Vis innlegg
Dette vil kanskje hjelpe deg litt på vei?
WP:List of TLAs

Wikipedia har også tobokstavers lister (se under "see also" på noen av sidene) osv.
Vis hele sitatet...
Takk, men skulle gjerne hatt dem i en liste som dette:

126
234
3f3
43f
h78
iwe
wei


Og så videre...
http://w18.easy-share.com/1702735587.html

Her har du hvertfall en liste med alle tall og bokstaver separat, har ikke ork til å kombinere dem atm. Lista for teksten er heller ikke sortert, men gir deg hvertfall de mulige kombinasjonene for tall:1-9 og tekst:a-z
Sist endret av Zepplin; 7. desember 2008 kl. 20:22.
Bokstaver: 26 (Engelsk)
Tall: 10

26+10=36

36^3=46 656 mulige kombinasjoner
Have fun!
Glem det. Misforstod...
Sist endret av Halalgeir; 7. desember 2008 kl. 20:42.
Her er liste.

Rename til .rar
http://129.241.56.95/fredrre/random/

Er det noe sånt du tenkte på?
Har eksamen i dette tullet i morga så det gjorde meg ingenting :P
Laget netopp et script til deg i VB6, men den versjonen jeg har klarer visst ikke å verken kompilere eller å lagre (bugget Minnepinne versjon )..
Hvis noen har mulighet for å kompilere og poste hadde det vært fint, legger ved scriptet her..

Kom ved evt forslag til forandringer hvis du trenger..
Ryddet opp i litt rot...
Laget en ny og forbedret versjon..
Hvis noen orker å kompilere denne, er det bare å lage random størrelse og posisjon, 2 TextBox'er, 2 Command's (Knapper) og 1 Label.
Alt er definert i scriptet, eneste er Text1 må en skru på Multiline til True og Scrollbars til 2 - Vertical, da disse er read only, og jeg ikke kan definere det i scriptet..


Hvis ingen kompilerer det, kan jeg gjøre det på jobb imorgen elns..
Da laster jeg opp en kompilert versjon..
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat(Finner ikke sitatknappen):
----------------------------------------------
Vet ikke helt hva jeg skal kalle det, men jeg er på utskikk etter en tall/ord "generator" som lager ord og tall kombinasjoner. Det jeg tenker mest på, er en liste med alle bokstaver og tall i alle mulige kombinasjoner fra 1 til 3 siffer.

Ble litt vanskelig å forklare. Hvis noe ble uklart, så spør

Takk for svar
----------------------------------------

det han mener tror jeg faktisk er noe i den digitale verden. altså en dekoder. 3 siffer med kombinasjoner med 0 og 1 kan spare feks. en del ledninger hvis du skal lage en "lysterning" med 6 lys. du trenger bare 3 ledninger med en dekoder. tror det heter noe som digital combiner.. eller har det på tunga.. på engelsk.. hvordan i huleste vet jeg dette.. sett opp et skjema. 3 tall er forholdsvis lett. god natt.
unsigned char ord[3];

for (ord[0] = 48; ord[0] <= 57; ord[0] ++)
{
for (ord[1] = 48; ord[1] <= 57; ord[1] ++)
{
for (ord[2] = 48; ord[2] <= 57; ord[2] ++)
{
printf("%c%c%c\x0a", ord[0], ord[1], ord[2]);
}
}
}

//========================
//C er så enkelt <3
Sist endret av hamburger; 12. juli 2009 kl. 14:11.