Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2283
Jeg kunne tenkt meg å begynne å leke litt med musikk, da tenker jeg spesifikt på å DJe.
Jeg tenker på å bruke CD-er, ikke vinyl.

Hva anbefaler dere at jeg begynner med? Er villig til å legge ut opp til 16 000. Trenger ikke høyttalere, men alt annet må inn.
Du har i hvertfall døgnrytmen på plass :P
hey jeg drev aktivt på med djing. å jeg har brukt både pioneer og denon. jeg ville anbefalt pioneer cdj200 (relativt gamle spillere) eller pioneer cdj400 (ny cd spiller som støtter usb penn og mer) begge syns jeg er super til deres pris.

Av dj mixere brukte jeg pioneer Djm-700 (da rundt 12-15 tusen kr) som er en super mixer.
Og jeg brukte denon x1500 som kostet ca det samme. Begge kjøpte jeg nye og jeg må nokk si jeg falt mest for denon x1500.. pioneer er supert men denon sin mixer ble jeg rett og slett glad i =P

men viss dette er feil prisklasse gå for noe enkelt som fks pioneer djm300 billig og enkel men holdbar mixer uten effekter.

skal du kjøpe brukt dj utstyr sjekk etter slark i fader"ene og se til at det ikke er tydelige tegn på øl søl å slikt i eller på mixeren :P

eller why not go virtual? prøv demoen til virtual Dj eller noen andre dj programmer for å se om du virkelig liker det før du kjøper dyrt dj utstyr som du kanche ikke har behov for
Sist endret av the_dj; 25. november 2008 kl. 08:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Traktor 3 er også ganske smud. Bare last ned tutorial dvden så tar den deg gjennom basicsene. Jeg bruker det til jeg får nok penger til å kjøpe meg ordentlig utstyr. Vurderer også å kjøpe en Total Control fra Numark. Den er satt opp spesielt for Traktor 3, og koster heller ikke så mye nå for tiden. Spes ikke ebay. Greit med litt knotter og skru på framfor å bare sitte med mus. Det kan fort bli litt tricky. Skikkelig utstyr er jo selvfølgelig å foretrekke, men iforhold til pris så får man ganske ekstremt mye for pengene.
Sist endret av Sinister; 25. november 2008 kl. 09:24.
Makk's Avatar
Trådstarter
Finner jeg en god mixer i 4-5tusenkronersklassen da?
Ja mange gode mixere til den prisen... du bør tenke på om du trenger mer enn 2 kanaler...
selv kjøpte jeg en Pioneer DJM-600 til 4500,- den har 4 kanaler, sampler med effekter, bpm måler ++

Kjøp deg SKIKKELIGE cd-spillere når du først kjøper... da slipper du å bytte ut ved en senere annledning...
Jeg fikk 2stk CDJ1000mk3 i dag
Makk's Avatar
Trådstarter
Tenkte på Pioneer cdj400, ser ut som en ålreit spiller.
Funker helt sikkert greit...
har en kompiss som har komplett utstyr i flightcase som han skal selge for 9000,- om det kunne være av interesse..?
Hey.

Jeg selger mixern min. Jeg fikk igjen en helt ny en på garantien, den er uåpnet i esken sin. http://www.djbutikken.no/product_inf...roducts_id=664
Det er en bra mixer med både effekter og sampler.

CDer er ålreit og mixe med, får kanskje ikke den samme feelingen siden man ikke får scratcha, hvis du ikke kjøper cd spillere med scratching da, men til gjengjeld så er det maange sanger som man bare får kjøpt mp3, som ikke blir gitt ut på vinyl.

Send meg en melding hvis du er interessert i mixern da.
http://www.djbutikken.no/product_inf...roducts_id=871 denne pakken er litt dyrere enn det du vil gi men ikke mye. Fordelen her at du er ganske nær brasjestandar utstyret, å jeg vil anbefale deg å kjøpe bra når du første skal ha utstyr. Kjøper du billig lærer du deg opp på dritt utstyr.
Sist endret av tøffel; 25. november 2008 kl. 20:24.
appel: Den koster jo ikke mer en tja, 3k ca på div butikker.
aaaah, du må være idiot evelen2. Jeg vet det, det er andre gangen du sier det til meg her på forumet.

Du får ikke den mixern inn til norge for 3000. ALT dj utstyr er billigere i utlandet, ikke bare mixern min, alle mixere og alle vinyl og cd spillere. Dessuten så må mixere inn på reprasjon etter hvert, for dj utstyr er jævlig kjent for og ha kort levetid. Og tenk hvor dyr det blir å sende en mixer frem og tilbake til utlandet. Det er ganske kjekt og ha en leverandør som bor i norge da.
Sitat av appel Vis innlegg
aaaah, du må være idiot evelen2. Jeg vet det, det er andre gangen du sier det til meg her på forumet.

Du får ikke den mixern inn til norge for 3000. ALT dj utstyr er billigere i utlandet, ikke bare mixern min, alle mixere og alle vinyl og cd spillere. Dessuten så må mixere inn på reprasjon etter hvert, for dj utstyr er jævlig kjent for og ha kort levetid. Og tenk hvor dyr det blir å sende en mixer frem og tilbake til utlandet. Det er ganske kjekt og ha en leverandør som bor i norge da.
Vis hele sitatet...
Det med levetid sier meg jeg dypt uenig i. Jeg har drevet med mobilt discotek å utleie av slikt utstyr. Så lenge du behandler det fint. Bruker trykkluft på boks, renser fadere, knapper, pitch osv med jevn mellomrom så skal du ikke være serlig redd. jeg har selv hatt utstyr som ikke har vert på repp på 3år selv om det har vert ute på jobber å slikt. Tar du vare på utstyret så har du det lenge!
Greit nok, hvis man tar vare på utstyret sitt så kan det holde seg lenge. men at djutstyr har lett for og bli ødelagt er vanskelig og si seg uenig i. Hva med sikringer og sånne ting?
Vist du ikke kan bytte sikkring i noe slikt så er du ikke mye smart. Men ja uansett en sikringer ryker men du trenger ikke sende det til der du kjøpte utstyret for å få byttet en slik...
Er selv i startfasen når det gjelder DJing og jeg anbefaler deg å styre unna software o.l. Det kan være greit og billig, men i min mening kan det bli for fristende å trykke inn "beatmatch-knappen". Ikke at det nødvendigvis er noe galt, men jeg ser iallefall en verdi i å kunne beatmatche med ører og fysisk bruke decks/cd-spillere (ja vet at man kan gjøre det i software og, men jeg er vel kanskje litt pervers når det gjelder hands-on følelsen). Så bra du er innstilt på CD-spillere!

Kjøpte meg selv 2 svært billige CD-spillere + en mixer og prøver nå hardt å få dreisen på beatmatching (er ikke alltid like lett!). Skulle gjerne hatt bedre utstyr, men jeg ser litt sjarm i å bli god til å bruke "dårlige" spillere.
Sist endret av compurhythm; 28. november 2008 kl. 14:30.
Kan anbefale Pioneer DJM-400, en veldig bra, enkel og oversiktlig mikser.
Cd spillere kan jeg ikke uttale meg om, fordi jeg bruker turntables.
Sitat av compurhythm Vis innlegg
Er selv i startfasen når det gjelder DJing og jeg anbefaler deg å styre unna software o.l. Det kan være greit og billig, men i min mening kan det bli for fristende å trykke inn "beatmatch-knappen". Ikke at det nødvendigvis er noe galt, men jeg ser iallefall en verdi i å kunne beatmatche med ører og fysisk bruke decks/cd-spillere (ja vet at man kan gjøre det i software og, men jeg er vel kanskje litt pervers når det gjelder hands-on følelsen). Så bra du er innstilt på CD-spillere!

Kjøpte meg selv 2 svært billige CD-spillere + en mixer og prøver nå hardt å få dreisen på beatmatching (er ikke alltid like lett!). Skulle gjerne hatt bedre utstyr, men jeg ser litt sjarm i å bli god til å bruke "dårlige" spillere.
Vis hele sitatet...
For å fa den absolutte følelsen og på best mulig måte lære seg å beatmixe er vinyl og platespillere det absolutt beste. Begynn med sanger som har et høyt tempo 155 bmp ca.
Da er det lettere å høre og føle når den går offbeat!
Sitat av tøffel Vis innlegg
For å fa den absolutte følelsen og på best mulig måte lære seg å beatmixe er vinyl og platespillere det absolutt beste. Begynn med sanger som har et høyt tempo 155 bmp ca.
Da er det lettere å høre og føle når den går offbeat!
Vis hele sitatet...
Ja skulle gjerne likt å hatt platespillere som jeg kunne øvd meg på. Har såvidt prøvd en kompis sitt oppsett og det å cue'e med vinyl var svært uvant! Men må innrømme at det er noe spesielt ved å se platene spinne foran deg. Deilig!
Makk's Avatar
Trådstarter
Problemet der blir vel at mye musikk ikke slippes på vinyl...
Men da kan du bare legge til noen tusen i budsjettet ditt, og kjøpe Serato Scratch Live, http://www.scratchlive.net/ . Eller kjøpe det brukt .
Sitat av Makk Vis innlegg
Problemet der blir vel at mye musikk ikke slippes på vinyl...
Vis hele sitatet...
Jaha, det er 0 stress å få musikk på vinyl så lenge du har rette sidene å handle på
Better than thou.
Hva slags musikk du evt. skal spille har svært mye å si for hva slags utstyr man kan anbefale. Hva hører du på?
En annen ting som er kjekt med cd spillere er at hvis man bestemmer seg for og lage sanger selv så er det bare og brenne ut
Better than thou.
Med Serato eller Numarks produkter kan du spille digitale lydfiler med vinylspillere.
Hvordan går det an? :S
Du burde sjekke ut www.clublife.no/forum , der finner du antageligvis alt du trenger, i tillegg til å få tips fra erfarne DJer.

Last ned Vitual DJ Trial, så får du se litt hvordan det fungerer og om det er noe du virkelig vil og vil bruke masse penger på, veldig bra program

Ellers er jeg enig i valget om CD-spillere, hvis du skal spille på uteklubber og sånt etterhvert er det for det meste det de har. Billigere og enklere er det også.

Lykke til
Sitat av Carlo Vis innlegg
Hva slags musikk du evt. skal spille har svært mye å si for hva slags utstyr man kan anbefale. Hva hører du på?
Vis hele sitatet...
Mye forskjellig elektronisk. Electro House -> Tranceish stuff er jeg glad i.
Sitat av Makk Vis innlegg
Hvordan går det an? :S
Vis hele sitatet...
tidskodede vinyler, som styrer avspillingen på pcen