Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1893
Har innstallert Windows 7 på min L5100, og finner ikke driver til LAN.. Trodde jeg kunne bruke Vistadriveren jeg finner på acer sine sider, men får opp
feilmelding, at den bare passer til vista. Noen som har tips, evnt drivere til dette?
Hvordan kan jeg finne ut hvilket LANkort den har, så jeg muligens kan henvende meg direkte til de som lager det?

Her er specs om det betyr noe.
Spesifikasjoner: Ultra Small Form Factor 60 x 200 x 250 mm
CPU : Athlon 64 X2 4200
Minne : 2 GB 2 DDR(2 x 1024MB) 2 sokler (667/800Mhz) Dual Channel
Harddisk : 320 GB S-ATA 3.0Gb/s
Grafikk kort : ATI Radeon™ XPRESS 1250 (delt grafikk)
Lydkort : High-definition audio med 7.1-channel audio support
Kortplasser : 1 x Mini-PCI Slot, 1 x Mini-card slot
Eksterne Porter : DVI, HDMI, Firewire. Har ikke vanlig VGA port (Dsub), 6 x USB porter ( 2 i front panelet), 6 porter for lyd inn/ut og mikrofon, lydutganger i front Panelet
Memory Card Reader : 5-i-1 Kortleser : MMC, SD, MS, MS PRO og XD
Optisk enhet : DVD-RW Slot-in
Nettverkskort : Kablet og trådløst nettverk. Nettverkskort 10/100/1000 med RJ 45 utgang
Tastatur : Trådløst
Mus : Trådløst
Programvare : Windows Vista Home Premium Norsk, Norton® Antivirus (3 md. fri bruk), Adobe Acrobat Reader,CyberLink PowerDVD®, NTI CD-Maker™ Gold
Garanti : 1 år innsending
Kjør driveren i kompatabilitets-modus for Vista / Last ned SIW eller Everest for å finne navnet på nettverkskortet / gå i enhetsbehandling, høyreklikk på enheten og finn Hardware ID og google denne.

Der har du mange valg som hadde tatt deg maks 5 minutter å søke deg fram til. =)
Trådstarter
45 0
Hehe, kunne tatt meg fem min.. Da må jeg beklage, og si at jeg ikke helt forstår hva du mener, hadde jeg forstått hadde det kanskje tatt meg 5 min

hvordan kjører jeg i kompatabilitesmodus for Vista? Sorry, er ganske blank på det du sa der... hadde du gidda tatt deg tid til å forklare litt mer i detalj?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Kjør driveren i kompatabilitets-modus for Vista / Last ned SIW eller Everest for å finne navnet på nettverkskortet / gå i enhetsbehandling, høyreklikk på enheten og finn Hardware ID og google denne.

Der har du mange valg som hadde tatt deg maks 5 minutter å søke deg fram til. =)
Vis hele sitatet...
Kompmodus på driverinstall ? Slitsomt.

Ofte når man kjører .exe filen pakker denne seg ut (f.eks c: \ swsupport \ drivernavn eller lignende) hvis ikke kan du pakke ut driveren selv hvis det er en self-extracting exe (høyreklikk og velg "pakk ut").

Deretter går du til enhetsbehandling (windowstast + pauseknappen, deretter enhetsbehandling) og høyreklikker på nettverkskortet som mangler driver (f.eks "Ethernet-enhet" eller lignende) og velger "oppdater driver" deretter peker du til hvor du pakket ut driverne.
Trådstarter
45 0
Takk for hjelpa gutter. Brukte everst og fant ut at kortet heter Realtek RTL8129. Så da er å starte jakta etter den driveren til w7
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
www.realtek.com.tw hjelper deg ganske mye.
Trådstarter
45 0
Jepp, takk. Sitter å kikker der nå, men finner ikke til den eksakte RTL8129.. Så trur jeg må prøve for en annen. Bør jeg bare finne for et PCI Express kort og W7 eller har du andre tips for hva jeg bør se etter?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
8129 er muligens et jallakort som brukes av jallaprodusenter hvis jeg ikke husker feil, kan hende 8139-driveren fra realtek fungerer på denne dog.
hei. er det noen som vet hvor jeg kan få lasta ned driver til grafikk kortet ''NVIDIA GeForce 9800M GTS'' ??