Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 707
Pga. innstillinger på skjermkortet mitt (kloner bilde mellom tv og pc), så trenger jeg at alle vinduer som jeg plopper opp, starter opp i samme størrelse (dekker så og så mye av skjermen). Om det så er Min datamaskin, Opera, VLC eller Itunes. Hele sulamitten. Har funnet ut at Opera åpner igjen med samme størrelse som den hadde da jeg lukket den, Men dette gjelder ikke alle progs.. Noen som kan hjelpe?
Hvorfor klone bildet?
Overlappende vinduer fikser det nok - høyreklikk oppgavelinja di og trykk "Overlappende vinduer" / "Cascade windows", så vil alle vinduene du har åpnet og ikke minimert, legge seg oppå hverandre i samme størrelse

EDIT: Det må du riktignok også gjøre hver gang, men det tar hvertfall ikke tre og en halv evighet å mekke det, pluss at hvis du har fuckd vinduene dine så du ikke ser kanten får du igjen kantene dine
Sist endret av excubated; 1. februar 2008 kl. 01:11.
Trådstarter
45 0
Sitat av Kauder
Hvorfor klone bildet?
Vis hele sitatet...

for det passer meg best, har lyst til å kunne se pcskjermen på både lcd-tven min og pcskjermen

Sitat av excubated
Overlappende vinduer fikser det nok - høyreklikk oppgavelinja di og trykk "Overlappende vinduer" / "Cascade windows", så vil alle vinduene du har åpnet og ikke minimert, legge seg oppå hverandre i samme størrelse

EDIT: Det må du riktignok også gjøre hver gang, men det tar hvertfall ikke tre og en halv evighet å mekke det, pluss at hvis du har fuckd vinduene dine så du ikke ser kanten får du igjen kantene dine
Vis hele sitatet...

njaaa ikke helt det jeg er ute etter ass.. for pga jeg ikke har 1:1 pixelmapping på tven, så får jeg bilde litt for "strekt" på tven, og da vil det øverste vinduet legge seg oppforbi hvor jeg kan se på tven om du fatter : Ss

i samme størrelse, kan hende dere misforstår. vinduene trenger ikke være like store, men når jeg åpner et vindu, så må det ikke være større enn en viss størrelse, for da kommer det utforbi hva jeg kan se på tven, og må begynne å justere de
Skjønner, men hvilke oppløsning(er) kjører du?
Trådstarter
45 0
1280x720 !
Og da er kun den ene skjermen din 16x9 eller?
Trådstarter
45 0
Jepp, det stemmer.
Hm. Blir ikke aspect-ratioen på tven din helt fucket da, eller er bildet kuttet liksom? (Jeg er ikke helt med på problemstillingen din... Enda.)
Trådstarter
45 0
bilde stikker litt utforbi kantene på tven, mens på pcen er det litt kneppt sammen, men fyller ut til kantene..gud gi meg pixelmapping
Hm. Skjønner, men aner ikke løsning iom at du skal være så sta og absolutt klone. Jeg hadde ikke taklet å ikke ha kontroll over hele bildet mitt. Fått noia. Forresten, kjører du nVidia? Sjekket i driverne nå og fant Digital Flat Panel Settings, hvis du kan kjøre centered output på kun tven din ville vel det løst noe?
Trådstarter
45 0
Har ati radeon :/
Prøv deg på 1027*768 på TVen du, så stor oppløsning gjennom vga(?) pleier sjeldent og bli vellykket uten 1:1 pixelmapping.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av oysf
Har ati radeon :/
Vis hele sitatet...
Da fant jeg ut hva du skal gjøre xD

Høyreklikk skrivebordet ditt og trykk på det øverste alternativet, som forhåpentligvis er Catalyst Control Center eller noe.. Derfra går du til TV-skjerm-alternativet (HDMI eller noe) og justerer utsignalet så bildet dekker hele skjermen og ikke mer. Se også samtidig til at skjermkortet spytter ut 50Hz, ikke 60Hz. Da får du sexy, knivskarpt bilde ^^

Hvis du kjører VGA-kabel, tho, må du ned i 1024x768 for å få greit bilde på en HDready skjerm - hvertfall etter det jeg har opplevd =( Om det er det du kjører, anbefaler jeg deg å bestille noen smådeler fra rundt om; HDMI-kabel og DVI-HDMI-adapter. Kabelen får du for 200kr på Europris, adapteren finner du stort sett overalt der de selger både PC og TV - webshop og fysiske butikker