Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 1926
Hei!
Jeg er desperat etter en ny TV.Siden jeg ikke akkurat er den rikeste mannen paa jord kan jeg ikke kjoepe det dyreste som er (dessverre :/ ) Jeg har sett litt paa elkoep sine nettsiden osv.Men jeg har faat et inntrykk at Elkjoep er daarlig paa dette forumet,derfor spoer jeg dere om det er spessiele nettsteder som er spessielt tilpasset TV/hjemmekino behov.
Har tenkt aa brukt mellom 4-7k.(er det nokk?)
Det finnes jo widescreen tv'er paa elkjoep til bare 3000 kroner naa som virker ganske greit (jaja du faar det du betaler for)Jeg trenger heller ikke noe flatskjerm,just a big old tv
Can you help a noob out please?
Bare noen råd; ikke kjøp 100hz når du har under 10k å bruke, da er det bedre å få noe annet. Ikke heller kjøp under 5k. Dra på noen tv butikker så du kan se på tvene. Finn en som passer deg, og rommet den skal være i

Har egentlig ikke noe annet å si.
At Elkjøp er dårlig, noe de så absolutt ikke er på eletronikkfronten, så skal ikke det ha noen innvirkning på TV-en. TV-ene er jo av samme merker som de du får alle andre steder, og vil derfor holde akkurat samme kvalitet. Garanti osv. er jeg ikke helt sikker på, men alle slike el-butikker pleier å gi deg muligheten til å tegne et forholdsvis gunstig tilbud.

Så var det TV-en, da. Skal du ha et skikkelig hjemmekino-anlegg, må du nok ut med i hvert fall 10 000, hvis du skal ha en "skikkelig" TV, men jeg vet ikke hva du legger i hjemmekino, jeg.

Dette virker jo å være et godt kjøp, med flatt bilderør og OK størrelse. Som nevnt tidligere, så er det jo litt viktig å vite i hva du legger i hjemmekino, og hva resten av anlegget koster.
Jeg har en 60 tommer og er glitrende fornøyd Kjøp en sånn
60-tommers plasma, da, eller? For hvis ikke, så har jeg ingen respekt.


(Jeg har forresten en med 100 tommer. Nemlig eeen PROSJEKTOR! BWAHAHA)
Nopes, vanlig tv men det er prosjektor da ikke tv
Hehe. Den er vel større enn 60" på maks-avstand?
ops mente profeksjon ikke prosjektor lol
x3m
Trådstarter
81 0
hm...takk for all infoen...
Men mener at jeg leste en test paa hardware.no eller ITaivsen at de hadde en
prosjektor til 7000 eller 8000 som funket kjempe bra(den fikk 5'er)
Men klarte ikke aa finne fram den artikelen
Boer jeg heller kjoepe prosjektor istede da?
60 tommers bakprojektors-tv? De veier jo 200 kg og tar opp hele plassen i rommet
IKKE kjøp 28" Widescreen, du vil forstå meg når du ser en i butikken. Bedre å kjøpe 28" vanlig da i så fall, 28" WS er bitteliten.

Elkjøp har veldig mange Philips 32" WS-Tv'er, sjekk her.
Prisen starter på 5.495,- og slutter på 13.995,-
Jeg ville gått så høyt jeg hadde hatt råd til, du får det du betaler for..
Greit nok at du kjøper en prosjektor til 8000, men da har den trolig dyre pærer også. (5 - 6000 stykket)

Det heter forresten bakprojeksjons- / projeksjons-TV.
Vel, hvis du ser ofte tv når det er lyst er ikke det så lurt, hvis ikke så er projektor overlegent. Uansett, HP har en veldig fin billig projektor(vp6110), samme har Infocus(X1)

Loeve: pærene varer jo ganske lenge med normal bruk, er jo 2000 til 3000 timer i gjennomsnitt. Dessuten koster de fra 3 til 5 tusen, ikke mye dyrere.
Projektor, og ikke Prosjektor
Opprinnelig postet av Beistet!!
Projektor, og ikke Prosjektor
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig. Det er et av ordene jeg alltid blander. Det og Fortron / Source
Takk for at du la merke til det (:
Prosjektor blir for pes å fyre opp hver gang du vil se på tv. Dessuten krever det en litt stor stue siden du bør sitte langt ifra for å få best oppplevelse av det du ser.

for fire til syv-tusen kroner ville jeg kjøpt en 32" widescreen tv.

For eksempel denne...

Philips er jo alltid safe å kjøpe. I tillegg er bilderøret flatt og det er 100hz. Teknologien er kommet så langt nå, og produsentene satser for fullt på plasma. Dermed havner vanlige tv-er langt nede på prislista. Man får kjempegode billedrørstv-er med 100hz og masse annet snacks for under 10.000,-

Hvis du vil ha en tv som er virkelig imponerendes bra og i tillegg er meget pen å se på, så ville jeg kanskje sett litt på denne.

Loewe Xelos 32" 9.498,-

Ikke kjøp 28". Det er rett å slett for lite.
Det er dumt å bruke 7-8-9-10 tusen på en widescreen rørskjerm i dag nå når prisene på plasma og LCD er kraftig på vei nedover. Jeg vill ha kjøpt en 28 eller 32" vanlig til en 3-4000, hatt den i to år, for så å kjøpt en schvær tv til 15000. Du får allerede store plasma-tver til rundt om 20-25000 og prisene kommer garantert til å falle ytterligere i løpet av 2005.
Jeg synes det vil være bortkastede penger å kjøpe en tv for å ha i to år. Kan heller kjøpe en bra tv man kan ha glede av i 10 år istedet for å irritere seg over en møkka-tv i to. Dessuten blir plasma teknologien alltid bedre og billigere. Han kan kjøpe en vanlig billedrørs-tv med utprøvd teknologi og heller bruke penga på en skikkelig plasmaskjerm om ti år.
Og om ti år så vil plasma tvene ha samme stillingen som bilderørs tv-ene har nå i dag, og du vil vente ytteligere ti år for at "Monocrono high-flash tv-ene" skal falle i pris.
Loewe Xelos 32" ja
Så denne på Hifiklubben i Grimstad, veldig fint og klart bilde. Denne kostet ca 15.000 før, men de selger den for som sagt 9.498,- nå
Opprinnelig postet av Loeve
Og om ti år så vil plasma tvene ha samme stillingen som bilderørs tv-ene har nå i dag, og du vil vente ytteligere ti år for at "Monocrono high-flash tv-ene" skal falle i pris.
Vis hele sitatet...
Nja... Muligens. Jeg ville nå iallefall kjøpt en bra billedrørs tv. Føler man får mest for pengene da. Så ville jeg heller kjøpt plasma når HDTV kommer for fullt.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
kjøp en 29" med flat skjerm... widescreen er piss :P
Opprinnelig postet av DonTomaso
Det er dumt å bruke 7-8-9-10 tusen på en widescreen rørskjerm i dag nå når prisene på plasma og LCD er kraftig på vei nedover. Jeg vill ha kjøpt en 28 eller 32" vanlig til en 3-4000, hatt den i to år, for så å kjøpt en schvær tv til 15000. Du får allerede store plasma-tver til rundt om 20-25000 og prisene kommer garantert til å falle ytterligere i løpet av 2005.
Vis hele sitatet...
Gør det sånn.^

Widescreen er helt OK, så lenge TVn er større enn 28¨.
I det siste har jeg hørt mye tull om plasmaTVer. At billedrørene sovner stille inn etter noen år.
...Eller gjør som meg; sjekk i søppelrommet, og finn en nesten ny 32" 100hz widescreen TV til en verdi av rundt 14-15.000 som noen sigøynere(Karoli familien seff) har kastet..Hvorfor? Fordi av/på knappen var ødelagt..*dytte skrutrekker inn, dra ut knappen, og vips *It's alive!!!* :P
Steike. Det var litt av et lykketreff Du har vel tilfeldigvis ikke funnet noe annet av verdi nedi søppelrommet?
Hmm, neofix bor du i blokk eller no sånt? Jeg har ikke søppelrom *sukk*
Jeg bor i blokk, men de har muret igjen søppelsjakta for at vi skal resirkulere i stedet :/
Kult, men tror ikke det er så ofte du klarer å finne 29" som funker i søpla, selv om du bor i blokk... Hvem vet, kanskje invandrer familien oppi gata her bestemmer seg for å kaste xx" i søppelkassen min en dag
Haha. Lurer på hvordan afghansk xxx er. Jeg mener, de må gå med burka til vanlig, hvordan skal det da være i senga? Rustning?
Ja, blir for ille å tenke på det. Håper serriøst jeg aldri får oppleve noe så smertefullt.
Hehe, dere skulle likt å bo i blokka vedsiden av Karolia folka..eller kanskje ikke. De har en tendens til å bråke en del Men fy faen som de har feite leiligheter med masse fett stærsj. Ser ett nytt B&O anlegg i den jævla leiligheten hver gang jeg går forbi(nesten :P)...Fordelen er som sagt, hver gang de får seg noe nytt no, så får jeg det også hehe *titte på S-VHS spilleren min*. Hadde vært fett hvis de hadde begynt å intressere seg i IT også..Keen på ny pc

*edit*
Faen, dette blir helt offtopic, men jeg må bare ta det med:

Det står per. idag: 2x MB CL55AMG, 2X MB 500SL(de nye feite faenskapene) og 1x MB CL55 + en haug med Volvo 240 (LOL ja..)..Alle er eid av sigøynere, og alle er svenskregistrerte...Faen som de har penger....
Sist endret av neofix; 6. juli 2004 kl. 16:51.
De har ikke penger, bare effektive fettere.
Og en 240 med svenske skilter er ikke veldig dyre i utgangspunktet ;p

Vi kjøpte en 32" 100hx widescreen til stua for rundt 7-8k tror jeg og den fungerer svinbra. Kan se om jeg finner den på nettet et sted
For pokker da. Kjøp ett billig vrak i dag, og spar penger til det digitale systemet er satt skikkelig igang her i Norge. Det er heller ikke noe vits i å kjøpe en fet Plasma eller LCD-TV enda i Norge heller.
Føl deg litt frem, liker du det du ser? Kjøp det, om det er noe fornuft i prisen.

Ikke stress.
Opprinnelig postet av Coma2020
For pokker da. Kjøp ett billig vrak i dag, og spar penger til det digitale systemet er satt skikkelig igang her i Norge. Det er heller ikke noe vits i å kjøpe en fet Plasma eller LCD-TV enda i Norge heller.
Føl deg litt frem, liker du det du ser? Kjøp det, om det er noe fornuft i prisen.

Ikke stress.
Vis hele sitatet...
OT: Viss det ikke er smart her i Norge, er det ikke smart i resten av verdene heller som regel, siden Norge er et av de landa som har lavest priser på elektriske produkter (basert på BNP selvsagt)