Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 7242
Synes dette er ille ass!!


Lurer på om det neste drapet kommer til å skje i Norge?!?
Dette er jo bare noe du ser på tv'en ikke i virkeligheten..
En nordmann er også tatt for drapsforsøk på samme mannen som ble drept..

Hva synes dere om slik mafia aktivitet så nært Norge??
Sist endret av r33l; 6. mai 2003 kl. 13:15.
Finnes det teknisk sett en mafia i Norge?
r33l's Avatar
Trådstarter
Jeg har hørt rykter om Jugoslavisk og russisk...bare rykter...
Synes det er litt ille visst det begynner å bli gangster aktiviteter i Norge
Jo, det finnes mafia. Faktisk her i Trondheim også. Disse var da jugoslaviske om jeg ikke husker feil. Truet en fyr på livet og slo ham helseløs osv. Truet til seg 800.000kr i aksjer m.m. De som bor i Trondheim og følger med i avsiene har sikkert lest om dette.
Ille, rett og slett ille.
Du kan være sikker på at offeret ikke var en tilfeldig forbipasserende i denne saken.
Opprinnelig postet av kermit-
Finnes det teknisk sett en mafia i Norge?
Vis hele sitatet...
Javist. den rusiske mafiaen er stor i nord-norge og i oslo. i tilegg fins det som sagt jugoslavisk mafia og litt annet snaks...
Det er både russermafia og jugoslavere i trondheim, men jeg vet ikke helt hva de styrer med. Jugoslaverne har hvertfall forbindelse med Club4 etter hva jeg vet, mer enn det aner jeg ikke. Så lenge de ikke plager meg skal ikke jeg plage dem
Dette skjer med jevne mellomrom her i sthlm. Kan si det slik at like ved meg har man en stor mafia virksomhet der penger bytter eiere. Solvalla, travbanen som blir mer eller mindre styrt av jugoslaviske mafiaen.

Lurer litt på hva som skjer nå som de har drept svigerfaren til "Gudfaderen" (han på bildet).

Uansett vl jeg tro at disse 3 mennene som utførte attentatet er leid inn på 1 dags jobb og allerede på vei hjem der de kom fra.
Skummelt... En jeg kjenner ville kjøpe en bar, han ble trua på livet, helt klart mafia. (Var noe mere også inne i bildet, men det ville han ikke si...)
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Send meg en PM, så skal jeg ordne noe.
Opprinnelig postet av chnes
Skummelt... En jeg kjenner ville kjøpe en bar, han ble trua på livet, helt klart mafia. (Var noe mere også inne i bildet, men det ville han ikke si...)
Vis hele sitatet...
dette er en av de mest vanlige metodene.. skremme folk så de betaler for "beskyttelse", så ikke stedet skal brenne ned. Betaler de ikke, så brenner stedet ned.. ett sammentreff.. hmmm..
nFF Marshall
morten's Avatar
Ikke helt trygt dette her akkurat. Jeg håper da for guds skyld at slike ting ikke tar helt av i norge som det gjør i sverige nå. Selv om mafiaen er til stede.
sant som du sier, det har faktisk tatt helt av her i sverige nå. årsaken vil jeg tro at det ikke har blitt tatt noen actions mot dette før. Hva må egentlig til før man gjør noe om dette? I dags dato er undergrunnen stor og mektig i Sthlm, spørsmålet er om de vil klare og renske bort dette.. jeg tror ikke det.

Norge må i tidlig fase åpne øynene sine og gjøre noe med dette, dersom de ikke vil at virksomheten går for langt.
mon tro om det har noe med den stadig voksende innvandringen
Jeg tviler på om så mange mafiakriminelle får oppholdstillatelse. Det er mange utlendinger som ikke er innvandrere, som er kriminelle i Norge.
Evt. stadig større aksept for ansvarsfraskrivelse, også kalt sosialdemokrati...
En god del av de har jo ikke engang oppholdstillatelse, da allt de eier står på andre personer som feks bil og leilighet. Pengene de tjener kan jo ikke spores, ettersom de ikke eksisterer i landet.

Endel av disse kan jo også være andre generasjons innvandrere også..
King of Spooning
Acidous's Avatar
Opprinnelig postet av Aces-HigH
mon tro om det har noe med den stadig voksende innvandringen
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på A-gjengen og mafiaen da

A- og B-gjengen er mer "Jai drepa deg med hammer og sprettkniv"

Mens mafian er vel mer sofistikerte og dannede(driveby).
Opprinnelig postet av heinz
Det er både russermafia og jugoslavere i trondheim, men jeg vet ikke helt hva de styrer med. Jugoslaverne har hvertfall forbindelse med Club4 etter hva jeg vet, mer enn det aner jeg ikke. Så lenge de ikke plager meg skal ikke jeg plage dem
Vis hele sitatet...
Korrekt! Det var slik han fyren jeg beskrev kom i kontakt med mafian. Han var meldem i Club4 og kunne fra før en del jugoslavisk, noe som var populært blandt de jugoslaviske mafiamedlemmene. Men da en "kompis" av ham fikk trøbbel, prøvde han å hjelpe ham ved å snakke ham ut av situasjonen. Dette ble ikke populært. Den såkalte "kompisen" dolket ham i ryggen ved å overgi ham til de jugoslaviske mafiamedlemmene. Denne "kompisen" hadde også fortalt dem at han hadde en god del penger siden han var medeier i et IT selskap. Så det endte med rundhjuling og 800.000kr i askjer stjålet. Snakker om "kompis"!
Det skjer mye vi ikke vet i Norge, en tidligere politisjef uttalte seg til media for en stund tilbake og sa at det skjedde så mye av vi nordmenn ikke ville trudd det hvis alt hadde blitt offentliggjort.

Mye blir skjult for oss, i Oslo er det mafia og gangstervirksomhet, organisert og farlig. Helt sykt!!
King of Spooning
Acidous's Avatar
Leste at mafiabossene i USA syntes at sønnene deres var blitt for pysete og en del familier har begynt å sende ungene sine til Sicilia for å lære hvordan en skikkelig mafioso er...

Leste også om en mafiaboss som ble drept av familien fordi han var homo. Familien mente de måtte opprettholde det gode ryktet til familien.
Du snakker om italia altså.

Over hele italia finnes det grener av frimurerlosjen. En av disse er P2, også kalt Propaganda Due.

P2 har en masse forbindelser til mafiaen, og lar mafiaen bruke sitt nett av medlemmer over hele europa. Medlemmer i P2 blir tatt opp etter gotiske ritualer, der man blir opplært til å følge sin leder.

Hvis for eksempel man skal ha igjennom en container med crack i en havn i italia, kan P2 slå opp på havnearbeidere eller tollkontrollører i venezia. Dermed kan de forhindre at containeren blir undersøkt.

Håper for all del at slikt ikke kommer her til norge. Det beste hadde vært å forby frimurerlosjen med en gang.
jeg er enig i at dette ser skummelt ut. politiet har jo oppdaget flere tillfeller av organisert salg av prostituasjon, våpen og narko.
men jeg har løsningen:

vi sender inn Sam Fisher, han klarer sikkert å ta seg av noen slabbedasker.
Hva er det frimurerfolka i Norge gjør egentlig? Rimelig vanskelig å finne ut noe om det..
Hmm... Faren min er frimurer, var inne å så på møterommet deres en gang, under en juletre fest der. Taket av rommet var fult av små hull som skulle se ut som stjerner, "sjefs-bordet" hadde ei sol som man kunne skru på lys i på seg, og i ett hjørne av rommet hadde de en tønne full med uslipte sverd.

Jeg har prøvd å mase på faren min om hva de egentlig gjør, men han vil ikke si noe.
Jeg vil gjette på at først løper de rundt å leker med sverd, så setter de seg ned og ser på porrfilm og drikker konjak.
Frimurerlosjen er alt annet enn en gutteklubb. Når så mange innflytelsesrike herremenn møtes for diskre samvær blir ikke resultatet bra.
Sporer litt av her men jeg fant noen medlemsblad for en loge og det ser ut som en klubb på linje med Lions og Rotary, men med ritualer og titler.
Tror ikke disse gubbene er så farlige
(tilsynelatende ihvertfall)
Jeg har også prøvd å finne ut hva frimurerlosjen egentlig er for noe. Og hittil så har jeg ikke helt skjønt det. (:

Uansett så tror jeg det er en del myter om de. Må vel nesten opptså når ting skal være så hemmelig.
Frimurerne var en gang i tiden stor og skummel og okkult.

Nå for tiden er det vel ikke mer enn gutteklubben grei...
tilbake til det med mafian
er visst en liten virksomhet i trondheim ja...(bekymrer meg)
har hørt at dem prøver og kontrollere noe av resturant og utelisbransjen i byen her...
prøver også og ta litt over taxi næringa i byen...
men vet ikke helt om dette er sant.
snakka med en vekter her en dag han sa det var helt jævlig med jugoslaver som holdt på rundt om kring i byen...

jobber sammen med en fyr som har vært litt inne i torpedo miljøet
og disse gutta der skal visst ikke være helt gode...
ser det egentlig ganske godt på fyren. (ville ikke truffet han eller en sånn fyr i en mørk bakgate for å si det sånn)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
den dagen mafien står på gata atme meg og skyter en pers går jeg til anskafeflse av automat våpen og suddsikkervest.

politiet i norge må slå HARDT ned på organisert kriminalitet. men jeg tror de er ganske så maktesløse..
▼ ... over et år senere ... ▼
Det er en god del gangster virksomhet rundtom i landet her ja, men ikkenoe allmennheten ser elelr hører noenting om.
Til dere som vil vite mer om teorien om frimurere bør slå opp på "The 13 bloodlines of illuminati".

http://webpages.shepherd.edu/EEHRHA01/13Bloodlines.htm

Jeg synes det er helt sykt, og vet ikke hva jeg skal tro. Leonardo da Vinci var stormester i frimurerordenen...

۞

Edit: http://www.magazinet.no/default.asp?...ewresult&rid=6
Ingen av personene Orm nevner står oppført :P

Forresten, hva er det med Kosovoalbanere og organisert kriminalitet i Norge?
Sist endret av rdxz; 28. oktober 2005 kl. 01:52.
Og romenere, sigøynere, russere, jugoslavere, nordmenn and so on...
Sitat av kermit-
Finnes det teknisk sett en mafia i Norge?
Vis hele sitatet...
Den norske mafiaen heter Pakten, og operer mest utenfor Norge, det finnes Russisk mafia, og Japansk( Heter Yakutza om jeg ikke tar feil? ) mafia.

Mafia betyr familie, men uttrykket er her brukt om gangster klaner.
Sist endret av fxxked; 28. oktober 2005 kl. 13:44.
Sitat av RipZ
Jo, det finnes mafia. Faktisk her i Trondheim også. Disse var da jugoslaviske om jeg ikke husker feil. Truet en fyr på livet og slo ham helseløs osv. Truet til seg 800.000kr i aksjer m.m. De som bor i Trondheim og følger med i avsiene har sikkert lest om dette.
Vis hele sitatet...

Stemmer godt det. Jugoslavere å russere. Iaff som jeg vet om!


En kis jeg kjenner ble vistnok smekka ned midt i byen av russermafian pga noe bråk med en av sønnene til en mafia dude elns Skjønte lite .. men han sa så .. Så det blir vel et drap snart elns
Sist endret av Pumpkin; 28. oktober 2005 kl. 14:10.
mafia er det i alle norske byer/steder skulle jeg tro..
definisjonen på ordet mafia er organisert kriminalitet, og det finner du overalt.

på forskjellige plan da self. men trenger ikke være italiensk familie for å være mafia..
Ja det finne mafia i Norge. (seff.) I Oslo finnes det bla annet gamling hus drevet av joguslavisk og russisk mafia. I tilleg har albaner mafian jobbet seg inn i prostitusjonsmarkedet. "Flotte mennesker"
regner med at polakker og latviere bare er jordbærplukkere som jobber svart, ser så j.. mange pl og lv biler i drammen, de må f.. meg drive med no' annet en å plukke jordbær på denne tida av året... forresten litt rart at det ikke er noe pakistansk mafia i norge, er jo så utrolig mange av dem,kanskje noe med religion..
krembanan: Dei bygger kjøkken, dass, tilbygg, kjøpesentre, kontorbygg osv...
Sitat av commie
krembanan: Dei bygger kjøkken, dass, tilbygg, kjøpesentre, kontorbygg osv...
Vis hele sitatet...
haha,vet det, men syntes det er litt rart at de ikke utnytter seg av sjansen på å tjene penger på andre måter
alle har vel tross alt den sjangsen har vi ikke? betyr ikke at jeg skal start fredrikstad mafia'n fordet.
Sitat av MartinB
alle har vel tross alt den sjangsen har vi ikke? betyr ikke at jeg skal start fredrikstad mafia'n fordet.
Vis hele sitatet...

Nei, det skjønner jeg veldig godt... det hadde blitt skummelt

Uansett.. mafiaen er ikke som vi kjenner den lenger fra amerikanske filmer der lederene i Cosa Nostra fammen sitter å styrer hvem som skal dø og ikke dø (vel de kan jo styre det idag også).

Problemet i dag er hvordan de styrer økonomien, hvordan de tvinger til seg store ressurser.

En jeg kjenner veldig godt var lag-dommer i en rettsak mot bl.a. lederen i "a-gjengen", tro meg, det er mafia virksomhet. Fikk ikke lese alle rettsdokumentene, men der står det mye snusk og jeg vil og kan ikke si hvor stort kontaktnettverk denne gjengen har, og hvor godt organisert de er. Jeg tørr ikke si det.. hadde dere visst hvor mye som er skjult for allmennheten hadde vi ikke tørt å nevne ordet kalksalpeter, rørbomber og diskutere innvandringspolitikk på forumet
Sitat av MartinB
alle har vel tross alt den sjangsen har vi ikke? betyr ikke at jeg skal start fredrikstad mafia'n fordet.
Vis hele sitatet...
greit, alle har den sjangsen, hvertfall nesten, men syntes det er merkelig at russere,joguslaviere, pakistanerehar mafia virksomhet her i norge når de er mye f.eks mye færre russere enn polakker, polakkene er jo f.. meg d.. mange
Sist endret av krembanan; 1. november 2005 kl. 21:37.
Tingen er det Norsk Politi vet ikke hvordan dette fungerer, og det finnes "mafia" i store deler av norge, du har en i Gratangen som har vært inne i miljøet, og i her i Tromsø finnes det ialefall.
Men i Norge er di så diskre at det _nesten_ ikke synes at dem holder til her.
Nå er jo polakkene her for det meste for å jobbe. Tjener jo 10 ganger så mye som i Polen og arbeidsforholdene er veldig mye bedre. Er så mange av oss nå at tilogmed Polen begynner å merke at det mangler godt utdannet bygghjelp.
Anyway, polakkene har sikkert og med ganske stor sannsynlighet mørke virksomheter som aldri kommer ut i media. Hvis dere legger merke til det så er det ofte saker om polakker som stjeler fra el-butikker, deres raffinerte metoder osv osv. Sikkert en liten del av et større nettverk som feks stjeler og selger videre. Tror egentlig de blander polakker med alle andre med slavisk opprinnelse. En skummel tanke er feks hvis alle polakkene her i Norge hadde organisert seg i en organisasjon så tror jeg ikke det norske politiet hadde hatt noe å si.
Men nå er jo ikke vi så slemme som folk skal ha det til.