Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 7048
Det er rett og slett ikke værre enn å skifte kanal nei
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Schau er definitivt å regne som en av nåtidens største dadaister, hans kunstneriske vinkling å nå ut i samfunnet virker tydeligvis bra, muligens bedre enn forventet.

Jeg kjenner jeg blir provosert når jeg idag leser at store firma som Coca-Cola Company trekker tilbake reklame i frykt for represalier fra kristenfolket. Det er klart de må se litt i forhold til hvilke reaksjoner som kunne kommet på verdensbasis, store deler av USA er vel å regne som ekstremt kristne, men det er mildt sagt for jævlig å se kristenmoralismen presser markedskommunikasjon som en annen sensurforening. Måten de bruker frykt gjør at det hele mest minner om arbeidsmetodene til den gode gamle Nazismen, og det er mildt sagt trist å møte slikt tøv i dagens samfunn. Jeg trodde vi var kommet litt lengre enn dette i 2007.

Jeg syns det burde oppfordres til et pro-Schau-stunt som bygger på boikott av de som stikker halen mellom beina som en annen Judas.
Sitat av Deviné
Schau er definitivt å regne som en av nåtidens største dadaister, hans kunstneriske vinkling å nå ut i samfunnet virker tydeligvis bra, muligens bedre enn forventet.

Jeg kjenner jeg blir provosert når jeg idag leser at store firma som Coca-Cola Company trekker tilbake reklame i frykt for represalier fra kristenfolket. Det er klart de må se litt i forhold til hvilke reaksjoner som kunne kommet på verdensbasis, store deler av USA er vel å regne som ekstremt kristne, men det er mildt sagt for jævlig å se kristenmoralismen presser markedskommunikasjon som en annen sensurforening. Måten de bruker frykt gjør at det hele mest minner om arbeidsmetodene til den gode gamle Nazismen, og det er mildt sagt trist å møte slikt tøv i dagens samfunn. Jeg trodde vi var kommet litt lengre enn dette i 2007.

Jeg syns det burde oppfordres til et pro-Schau-stunt som bygger på boikott av de som stikker halen mellom beina som en annen Judas.
Vis hele sitatet...
"Boikott produkter fra ikke-sekulariserte selskaper!"
Og hvor mange er de kristne, de som er så kristne at de blir opprørte av å se på humoren til Schau? 5-10 prosent av befolkningen i Norge kaller seg personlig kristne, har jeg lest. Men det er vel ikke alle dem som oppfordrer til boikott av noe e l aksjoner? Så det er altså snakk om veldig få mennesker. Derfor er det ufattelig merkelig og feigt av annonsører å trekke reklamene sine. Men er det forresten andre enn Coca-Cola som har gjort det? Det måtte vel ha vært Disney e l i tilfelle...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av mbht
Huff, istedenfor å lage ny tråd, hva skal vi gjøre med Finn Jarle Sæle i "Norge i dag"?

Det som foregår nå er jo helt latterlig gjort, skal faen meg boikotte de som er såpass feige at de har trukket seg med reklame under Schau programmet.
Vis hele sitatet...

B-Bump - I know! Men som mbht sier. I stedenfor å lage ny tråd.

Spørsmålet må besvares!
Hva skal gjøres med Finn jarle? Jeg kan fortelle hvilken innsats jeg og andre jeg kjenner har gjort, dog dette er nå en 10-14 år siden.

Jeg bodde en lang tid et steinkast fra denne karen - Finn Jarle Sæle. Han hadde hus like ved skoleveien som jeg og mine kamerater brukte. Dette førte til gjevnlig egging av hus, plommekasting når sessongen var der - og ofte vannballonger når det lot seg gjøre.
Noen kamerater av meg ble også hegt ut som "terrorister" i lokal avisen fordi de ødelagte gravemaskinen hans, samt. stjal dyrebart verktøy da han drev å bygget hus.(noe han kanskje driver med enda, han er kjent for å bruke tiiiiid på dette byggeprosjektet sitt). Personene som sto til ansvar for handlingene ble straffet for sine synder, men lot det dem stoppe plagingen? Nei.

Jeg flyttet fra stedet, men var tilbake annen hver helg og minnes egge attentat rettet mot bilen, huset, hagen og litt sånn annet små knask. Det er snakk om organisert egg kasting mot Finne gutten.
Men nå som en voksen selvstendig mann jeg er blitt, ser jeg jo hvor forferdelig feil jeg tok.
Dette var uansett feile virkemidler, ettersom fyren ikke er blitt et hakk bedre.
Kanskje hvis jeg får med meg Otto Jespersen på et nøye planlagt attentat, vil utfallet forandres?
Sist endret av esmokealot; 25. november 2007 kl. 18:43.
Off-topic: Hadde han den fantastiske panneluggen allerede på den tiden?
Noen som aner hvem som synger intro låten. Den "never fail," trist og deprimerende. Og herlig.

Forslag? Har googlet litt, men kom lite ut av det.
Sitat av LazySunday
Noen som aner hvem som synger intro låten. Den "never fail," trist og deprimerende. Og herlig.

Forslag? Har googlet litt, men kom lite ut av det.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Jesus'_Blood_Never_Failed_Me_Yet
Sitat av LazySunday
Noen som aner hvem som synger intro låten. Den "never fail," trist og deprimerende. Og herlig.

Forslag? Har googlet litt, men kom lite ut av det.
Vis hele sitatet...

Fra " Den store «Hvilken sang er dette?»-tråden" :

Sitat av Evelen2
Hva heter sangen i inroen til "De 7 Dødssynder"?
Vis hele sitatet...

Sitat av Turbolego
Tror det er en egenproduksjon av:
gavin bryars (with tom waits) - Jesus Blood Never fail me, yet.

Eventuelt bare med tom waits...

Introen ligger forresten her... (under "Nedenfor får du en sniktitt på noen av programmene som lanseres i høst.")
Vis hele sitatet...
Hvis du vil ha videoen, kan du ta denne linken:

Kode

mms://217.13.7.25/TV2_PLAY?MSG=r6)0Nm76lhwt(13gaegMuQdLc1jKKvx2(LEXP5dIKBMG8PstOZ(EEnqIOo)LeFpRiJwFgxgVfjx6o598lH8VUw!!&WMContentBitrate=700000
Og bruke guiden i " Ripping av VGTV/DBTV/Tv2-videoer/Sumo-videoer"
Sist endret av Turbolego; 30. november 2007 kl. 00:50.
HaHa!
"Hva skjer om du tar tre ADHD unger, tar fra dem medisinene og stapper dem full i sukker?"
- Du får en meget svett Kristoffer Schau!
Slutten på dagens episode av "de syv dødssyndene" var freaky...

"Du manglar brød!"
"skal eg fortelja deg en hemmelighed?"
"jah"
"en gang jeg lå med en kvinde, dreit jeg på meg"
"jah, men de manglar fortsatt brød!"

Litt forstyrrende slutt på torsdagskvelden...
Hahaha, trodde jeg skulle kovne når de la bacon i skrittet hans og slapp inn hunden
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av dracz
Episoden var morsom den
Fylla i Bærum var sykt vittig.
Vis hele sitatet...

Jeg håper du ler av og ikke med?

Fjortis/sosse fyll.