Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1747
bt.no

Politiet i Fana vil stoppe narkolanging i skolegårder og varsler regelmessige razziaer på bydelens videregående skoler. I går ble to elever ved Sandsli videregående tatt med hasj da politiet troppet opp med narkohund.
Bra for dem.
Dumme tøser som ikke klarer å legge igjen dritten hjemme.
Dette er for meg helt greit... så lenge de bruker hund er det en mistanke om noe ulovlig når de ransaker folk. Hvis de derimot begynner å ransake folk på trynefaktor bekrefter de at norge begynner å bli en politistat...
Dette er ikke ett nytt fenomen..
Sier bare: Legg shitten hjemme. Noen fortjener å bli tatt..
På skolen vår informerer de om når politet og hundene kommer:P funker greit for meg

Sitat av coolfantaman
Sier bare: Legg shitten hjemme. Noen fortjener å bli tatt..
Vis hele sitatet...
Enig at det er teit å deale på skoler, men hater de hundene
Jeg liker hundene, men liker ikke nesene deres:P Selve hundene er jo greie. De er veldig lekne mange av de.
Skole er for å lære, ikke for å ruse seg som mange har misforstått. Syntes det her er helt greit jeg. Når du sitter på skolen og ser polti bil med narko hunder greier du å plant dopen på noen andre eller kast det bort. Så de fortjente nok bare å bli tatt
En ting å tenk på at det her er bare et steg nermere metal detektorer som de har på skoler i USA.
Sitat av Chiba
Skole er for å lære, ikke for å ruse seg som mange har misforstått. Syntes det her er helt greit jeg. Når du sitter på skolen og ser polti bil med narko hunder greier du å plant dopen på noen andre eller kast det bort. Så de fortjente nok bare å bli tatt
En ting å tenk på at det her er bare et steg nermere metal detektorer som de har på skoler i USA.
Vis hele sitatet...
Chiba, vi er overhodet ikke et steg nermere metalldetektorer og ransakelse. Det at politiet kommer for å ta ett par sjekker rundt om på skolene i landet er helt greit. La oss si at du har en egen bedrift som du skal lede. Plutselig står det i avisa at de ansatte drive på med dealing på jobben! Hadde ikke det vært no?

Plante dopen på andre er bare en løsning som en idiot vil bruke. Man er faen bra frekk hvis man planter dopet på andre, slik at man selv slipper unna. Jeg foreslår at alle dere dophuer holder shitten unna skolen, og ellers det offentlige.
Sitat av aisLos
Chiba, vi er overhodet ikke et steg nermere metalldetektorer og ransakelse. Det at politiet kommer for å ta ett par sjekker rundt om på skolene i landet er helt greit. La oss si at du har en egen bedrift som du skal lede. Plutselig står det i avisa at de ansatte drive på med dealing på jobben! Hadde ikke det vært no?

Plante dopen på andre er bare en løsning som en idiot vil bruke. Man er faen bra frekk hvis man planter dopet på andre, slik at man selv slipper unna. Jeg foreslår at alle dere dophuer holder shitten unna skolen, og ellers det offentlige.
Vis hele sitatet...
Kan godt være enig med det, men trur ikke det hjelper noe akkurat. Det deales mye mere på amrikanske skoler, uansett at de har metalldetekorer og ransakelser.
Sitat av surre
Kan godt være enig med det, men trur ikke det hjelper noe akkurat. Det deales mye mere på amrikanske skoler, uansett at de har metalldetekorer og ransakelser.
Vis hele sitatet...
Det er klart at det hjelper! Hvordan kan du si noe sånt? Det er statistiske bevis på at det hjelper med slike sjekker. Det blir helt galt å sammenlikne med amerikanske skoler siden metalldetektorer ikke akkurat finner en jonas i baklomma.
Sitat av aisLos
Det er klart at det hjelper! Hvordan kan du si noe sånt? Det er statistiske bevis på at det hjelper med slike sjekker. Det blir helt galt å sammenlikne med amerikanske skoler siden metalldetektorer ikke akkurat finner en jonas i baklomma.
Vis hele sitatet...
Trur jeg ikke på før jeg ser de statestistiske bevisene du snakker om. Etter amerika starta med krigen mot narkotika har prisene på dop i statene sunket og antall brukere stiger fortsatt. Samfunnet burde jobbe med problemene som får ungdom til å bruke narkotika, ikke bruke alle pengene på å prøve å få bort narkotika fra gatene, det får de aldri til uansett.
Hadde jeg hatt en klump med meg på skolen så hadde jeg vært livredd for å bli tatt hvis jeg fikk vite at de har sjekker ved inngangspartiet til skolen. Jeg hadde da latt være å ta med hasj. Det er som å vise en fjortis en usladdet video av en fødsel; det er det beste prevensjonsmidlet som finnes!
Forstår hva du mener med at samfunnet burde jobbe med de problemene som får ungdom til å bruke narkotika, men jeg står enda på at de må bruke en god slant penger på å få narkotika bort fra gatene. Jeg er enig med deg, men penger må også gå til "fakking av kjeltringer". Noen eksempler:

For å få ungdom til å ikke starte:
  • Politiets forebyggende gruppe
  • Politiets besøk på skoler

For å "fakke "kjeltringer":
  • Forhindre innførsel
  • razziaer
  • Arrestasjoner
Sitat av aisLos
Hadde jeg hatt en klump med meg på skolen så hadde jeg vært livredd for å bli tatt hvis jeg fikk vite at de har sjekker ved inngangspartiet til skolen. Jeg hadde da latt være å ta med hasj. Det er som å vise en fjortis en usladdet video av en fødsel; det er det beste prevensjonsmidlet som finnes!
Forstår hva du mener med at samfunnet burde jobbe med de problemene som får ungdom til å bruke narkotika, men jeg står enda på at de må bruke en god slant penger på å få narkotika bort fra gatene. Jeg er enig med deg, men penger må også gå til "fakking av kjeltringer". Noen eksempler:

For å få ungdom til å ikke starte:
  • Politiets forebyggende gruppe
  • Politiets besøk på skoler

For å "fakke "kjeltringer":
  • Forhindre innførsel
  • razziaer
  • Arrestasjoner
Vis hele sitatet...
Når poletiet var på ungdomsskolen min sa de ikke røyk hasj for da ender du opp som en heroin narkis til slutt. Poletiets forebyggende grupper er bare dritt. Når politet ransaker elever på skoler osv. gjør de ungdom til kriminelle.
Sitat av aisLos
  • Politiets forebyggende gruppe
  • Politiets besøk på skoler

For å "fakke "kjeltringer":
  • Forhindre innførsel
  • razziaer
  • Arrestasjoner
Vis hele sitatet...
Det er jo akkurat det de driver med nå. Hjelper lite når politiet kommer å sier "prøver du hasj, så kommer du også til å ende som heroinslave". Kan jo også lett se at arrestasjoner og razziar heller ikke hjelper noe særlig..
Tror nok heller at hjelpeorganisasjoner for rusmisbrukere må til, og at lovene må endres radikalt i forhold til sånn det er nå. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som har slutta med det de driver med fordi at de har blitt satt i en glattcelle og fått en bot..
Når politiet var på ungdomskolen din prøvde de å fjerne mye av spenningen med hasjen. Det samme gjør de i Usa for å fjerne barns spenning med våpen. De lar barn holde et våpen, slik at de får oppleve hvordan det er. Når de nå allerede har prøvd dette er det ikke like spennende å gå i skuffa til pappa og holde et "ekte" våpen som kan skade. Du tar feil igjen.
Ja, for det funker jo så jævlig bra.
Sitat av foxnol
Ja, for det funker jo så jævlig bra.
Vis hele sitatet...
Det funker utrolig bra. Vet ikke helt om du var ironisk, eller om du faktisk er enig. Begrunn deg mere.
Huff hvis det er noen som noengang blir konfrontert med "prøver du hasj ender du opp som heroin-slave" argumentet, bare spør dem hvorfor norge ikke har ca 1 million heroinslaver... (Ca 1/5 har prøvd hasj har det kommet frem i flere undersøkelser)
Sitat av surre
Poletiets forebyggende grupper er bare dritt. Når politet ransaker elever på skoler osv. gjør de ungdom til kriminelle.
Vis hele sitatet...
Så det er politiet, og ikke det at de faktisk er i besittelse av et ulovlig rusmiddel som gjør dem til kriminelle.

Politiets forebyggende grupper er så langt fra dritt som du kommer...
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg gikk på sandsli vgs. og opplevde en slik "razzia" for 5 år siden.
Jeg hadde gjemt "greiene" oppe i en lampe på toalettet. Jeg fikk en sms av en kamerat i elvråds styre som advarte meg mot politi med hunder.
Det heldigvis greit for meg den gang, selv om når jeg tenker tilbake til det, var det åpenbart idiotisk å røyke hasj på skolen, og det som værre var - ecstasy - .. Meningsløst? JA.!.
En annen kamerat var litt mer uheldig og ble hooket av purken i garderoben (kokke-linjen) der han ble tatt med 2g. hasj.
Fikk håndjern på seg og måtte marsjere med 1 purk på hver side av seg med jern på ryggen igjenom hele gangen og fremfor mange mennesker i storefri minuttet..
Og folk i gata snakket om at : WOW, SHIT, han er kriminell!!?

Det er utrolig dumt av politet å utlevere "fangsten" til sultne publikumere. Skal de ta noen - ok, greit nok?- men de kan vel være litt mer diskret?
Slik jeg oppfattet det, skulle de statuere et eksempel, men på den måten synest jeg det er HELT idiotisk..
Stemplet "for life" pga. 2 g hasj.
Og i noens øyner er det nesten på lik linje s som å bruke heroin.. !NARKOTIKA!
Sist endret av spQ; 13. mai 2006 kl. 00:27.
Hvorfor i helvete skal de bruke håndjern i sånne situasjoner? Sannsynligvis fordi de synes det er tøft og går og klør i fingra etter å få bruke dem...
Nei det er fordi de voldelige hasj narkomane ikke skal klikke helt og slå ned alle de ser. Som alle vet gjør hasj deg voldelig og sånne folk vil ikke det Norske sammfunnet ha, utskudd det er det de er.

Det var ironisk ment til de som ikke forstod det. Håndjern kan vel være nødvendig i noen tilfeller, tenker på i tilfelle de som blir tatt prøver å løpe, men det er ikke nødvendig i alle situasjoner.
Official truth: If you smoke it YOU WILL GO INSANE!

grass anyone?
Er så jævla lei maktmissbruket til politiet! Jeg er redd politiet skal jeg ærlig innrømme, sikkert greit for politiet men ikke greit for meg. Har tidligere noen hasjepisoder bak meg, ble aldri tatt.
det har jo seg slik, at enten man vil det eller ikke, så er det faktisk ulovlig å eie, kjøpe, selge hasj den dag i dag. nå kunne sikkert politiet funnet andre "kriminelle" handlinger å bruke tiden sin på, men hasjbruk i skolene er et stadig økende problem.

jeg husker da jeg gikk på VGS pleide noen i klassen min å bytte ut litt tobakk med hasj, og var steine store deler av skoletiden. det var sikkert morsomt for dem, men de skaffet seg problemer, som igjen gikk utover vår undervisning, fordi lærere alltid må gjøre store nummer ut av elever som suller/ikke følger med.

og når det begynner å versere rusmidler på barneskolen, synes jeg absolutt det er på tide å gjøre noe. Skremselspropaganda er muligens ikke riktig håndtering av problemet dog...
Sitat av Tobb
Hvorfor i helvete skal de bruke håndjern i sånne situasjoner? Sannsynligvis fordi de synes det er tøft og går og klør i fingra etter å få bruke dem...
Vis hele sitatet...
Fordi jeg skal vedde på at en av ti folk som er dumme nok til å ta med seg hasj på skolen vil motsette seg arrest. Fuck the snut lissom.

Herre, alkohol er også forbudt på skoler, og du kan bli henta av politiet med det også. Men fy faen, snuten as. Man må jo få lov til å beruse seg som man vil, det er ikke som om skolen er noe annet enn et fengsel
Sitat av Tobb
Hvorfor i helvete skal de bruke håndjern i sånne situasjoner? Sannsynligvis fordi de synes det er tøft og går og klør i fingra etter å få bruke dem...
Vis hele sitatet...
Fordi personen med håndjern skal ydmykes, og de tror dette er en fin avskrekkings-teknikk som de tror skal virke både på den arresterte og de som ser på.

Kriminell: "Faen så pinlig! Jeg skal aldri gjøre dette mer!"
Publikum: "Faen så pinlig! Jeg vil ikke at det skal skje med meg!"

Ren idioti.