Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 2747
Jeg skal kjøpe meg domene og starte webside og hele den pakka der.

Men hvilket webhotell burde jeg benytte meg av?

Jeg vet at det har mye med hva jeg skal bruke det til men jeg ser bare etter det som er anett som "Best" eller "et av de beste".

Jeg har kikket litt på www.web10.nu som virker ganske greit men er det noe som er bedre/billigere/mer stabilt?

Hva er deres erfaringer?
Prøv denne. De har veldig lave priser.
Ellers har du Host1.
Jeg fortsetter min abefaling av GoDaddy.com, suveren host med konge support og priser.

Sitat av Godaddy Economy Plan
10 GB Space | 300 GB Transfer
100 Email Accounts
10 MySQL Databases

12mos:$4.74/mo
~ 27.75,- pr. mnd.
Vis hele sitatet...
Sitat av GoDaddy Deluxe Plan
150 GBSpace | 1,500 GB Transfer
500 Email Accounts
25 MySQL Databases

12mos:$6.64/mo
~ 38,88,- pr. mnd
Vis hele sitatet...
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Prøv denne. De har veldig lave priser
Vis hele sitatet...
Støtter den der fullt ut
Prøv One, tror nok det er det beste, men den OneDaddy eller hva den ble kalt så veldig glimrende ut den også, jeg har ikke så veldig peiling, men ville gått for One, egentlig.
000webhost er gratis med cPanel. Prøv det!
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Har hatt konto hos host1.no en stund nå og kjøpte nylig nytt domene som de aktiverte på under 24 timer. Rask support og stabilt hotell, kan trygt anbefales!
Kan trygt anbefale host1.no - som mange andre her

Hatt webhotell der i ca et halvt år - og bedre support har jeg aldri opplevd!
Kan anbefale one.com, hatt de i alle aar, og aldri hatt noe trobbel.
Tusen takk alle sammen for god respons
Host1 er tingen. Ingen over, ingen ved siden av.
Proisp.no

- 99,9% oppetid
- 30 dagers pengene tilbake garanti
- Full tilgang til backup 24/7
- Døgnåpen support

Har brukt disse i snart 2 år nå og kommer aldri til å bytte.
Sist endret av danielsk; 19. november 2009 kl. 18:58.
men har host1 mulighet for flere domener på samme webhotell? ser at one.com ikke har det..
Ja, minste pakken har mulighet for 10 domener. De større pakkene har mulighet for flere. (Du har egentlig ubegrenset med domener pr pakke, bare å spørre hvis man trenger flere.)

Send support-requests til da nFF ikke er et support-forum for Host1.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg lurer på om det finns noen webhotell der man har muligheten til å betale med mobil?
Hvis hosten har støtte for payex så er det mulig å overføre penger fra mobil til payex
Har du exempel på noen som gjør det?
one.com har jeg hatt 2 webhotell hos, og stefar har hatt ett, og jeg har ingen ting annet en dårlig erfaring med de.

Noen klassiske eksempler ved support hos slike bedrifter er - kunden tar alltid feil.

Største problemene jeg hadde var å kjøre phpbb, det var rett som det var feilmeldinger om "Connections exceeded" eller hva det nå enn var, max 10/20 cons til mysql servern, og at serveren faktisk døde i hytt å pine.

Nei, styr unna.

Web10 er forsåvidt greit, har et hotell hos de nå (fra tiden jeg spilte WoW).
Det var en del problemer med et mysql cluster hos de, men jeg ble flyttet over på et nytt et istedet, og alt av problemer forsvant.

Mer enn hva Web10 yter, tror jeg blir vanskelig for den prisen.
Hvis du kun har basiskunnskaper innen det å lage en nettside anbefaler jeg deg å kjøre one.com. Der har du mange lettvinte løsninger i form av ferdilagde skinns. Har selv hatt hotell hos de. Og som det er nevnt ovenfor så er det mye problemer med supporten. greit, de har riktig nok 24/7 support. Men det var vanskelig for meg som selv som kan det mest grunnleggende og litt til å forstå de.
anbefaler http://byethost.com/
Standard Monthly
Price $2.99 per month
Setup Fee None
Diskspace Unlimited*
Traffic 250 GB per month

Add-on Domains 20
Sub-domains 20
E-mail Addresses 100
MySQL Databases 20
Advertising NONE
Technical Support FREE
Control Panel cPanel
Script Installer Fantastico
Vis hele sitatet...
følger også med et gratis domene, .INFO hvis du velger å betale hver måned, og du kan velge mellom .COM, .NET, .ORG, .BIZ, .US, .EU og .INFO hvis du betaler per år
Sist endret av lordbost; 31. desember 2009 kl. 11:25.
www.one.com er the shit. Hei alle sammen forresten, first post eavur etter mye lurking ^^!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Athleon Vis innlegg
Host1 er tingen. Ingen over, ingen ved siden av.
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt en del erfaring med webhotels og er positivt overassket over host1.no , perfekt rettogslett
Nå er det ikke jeg som betaler, og jeg vet ikke hvordan prisnivået ligger i forhold til andre hosts heller, men personlig er jeg veldig fornøyd med servage.net som koster 6,35 € per måned. Jeg har ikke hatt noen problemet med oppetid eller treghet på nettsider, men databsen har en tendens til å være treg innnimellom.
Sier ikke noe mer en... :Proisp
Jeg har min nettside hos [COLOR="Green"]One.com[/COLOR].

Jeg innstallerte Joomla! der også akkurat uten problemer, så de som kritiserer one.com har vel interesser i sitt eget webhotellselskap - med høyere priser......

Som sagt, har ikke hatt noen problemer med One.com
tror dette har blitt tatt opp mange ganger før..

Edit:
eksempler:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ight=webhotell
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ight=webhotell
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ight=webhotell
Sist endret av torby34; 6. januar 2010 kl. 00:26.
Jeg syns one.com har fungert helt fint, men nå i det siste har jeg hatt litt problemer med lastetiden. Er det noe som jeg kan ha gjort selv? (Tenker da på koden min. php og mysql + html og css). Eller er dette "vanlig" hos one.com?
Aldri opplevd noe lang lastetid hos one.com, men iblandt koblingen opp dit. Men det kan man ikke beskylde de for

(laste tid på php en iallefall, brukte en slik tidtaker)
Sist endret av HabbaLaBiba; 6. januar 2010 kl. 00:29.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
www.iqhosting.org
500 GB spase
50 000 banduith
5 database
10 mainbox (veldig bra mailbox)

du kan ha full backup når du vil! du kan gjøre det selv på en enkel måte

bare kr.700 i året
ellers hvordan du vil du kan få det!
Personlig ville jeg brukt Hostgator.com. Fantastisk host med fantasisk support og gode priser.
Sitat av tobbe654 Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Selv om dette kanskje er tatt opp før, må du tenke att alle har litt forskjellige behov osv for hva de spør etter, og att markedet forandrer seg, det som var bra for ett halvt år siden har kanskje noen prøvd i det halve året for å få nye oppfatninger av hvordan dette er.

Selv kjører jeg Dedicated Host i UK med 10/10 mbit ubegrensett trafikk til en nette sum av 890 kr måneden.

Til trådstarter, hva skal du bruke webhotellet til? PHP, MySQL eller MS ASP.NET, MS SQL? Om du ikke har prøvd å lage nettsider før så er det enkleste med en webhost som støtter php og mysql så du kan kjøre opp mange av de utallige ferdiglagde systemene som det er mindre utvalg til av Microsoft sin tech.
Kan anbefale Bluehost.com

UNLIMITED Hosting Space
UNLIMITED File Transfer
Host UNLIMITED Domains!!!
2,500 POP/Imap Email Accounts
SSH (Secure Shell), SSL, FTP, Stats
CGI, Ruby (RoR), Perl, PHP, MySQL
2000/2002 Front Page Extensions
Free Domain Forever!
Free Site Builder (NEW)
24/7 Superb/Responsive Sales/Support
Vis hele sitatet...
Koster meg $6.95 USD i måneden, inkluderer et gratis domene, enkel installasjon av Wordpress, nettbutikkoppsett og en haug med andre greier.
Les mer HER.
ellers har en jo godaddy.com hvor en kan få et domenet for mindre enn det en milkshake koster
Kan også legge til at GoDaddy også har datacentere i europa, slik at man ikke vil få noe tregere utbytte av GoDaddy i forhold til en skandinavisk provider.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg kan også på det varmeste anbefale ProISP. Jeg har brukt disse i nå 4 år og er kjempefornøyd.

To hoster jeg ikke anbefaler er:
One.com
ServeTheWorld.

Sistnevnte ville jeg holdt meg langt ifra! Aldri sett maken til så dårlig og frekk support.
Fikk personlig veldig god support når jeg hadde servetheworld, men vil likevel ikke anbefales.