Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6900
Hei,

Er det noen her på forumet som eventuelt jobber som kjøreskolelærer eller har/vet noe om dette yrket?

Da tenker jeg spesielt på hvordan arbeidsdagen er, lønn, hvordan skolegangen er, lærlingtid, vanskelig/enkelt å få jobb osv


Mvh,
Ronso
interresert i dette selv.

Jeg regner med at du må ha lappen i alle klassene du skal llære bort, og være over 25 år, som minstekrav.
Sitat av EivindH Vis innlegg
interresert i dette selv.

Jeg regner med at du må ha lappen i alle klassene du skal llære bort, og være over 25 år, som minstekrav.
Vis hele sitatet...
Er litt usikker på dette. Leste i avisen for ett års tid siden om en fyr som hadde startet opp en kjøreskole. Han var visst den yngste personen i Norge. Mener han var 21 år.
http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/trafikklaerer

http://www.jobbfeber.no/yrkedetalj.l...KeyValue=36004

Lønnen til trafikklærere som driver med kjøreopplæring, varierer mye. Den påvirkes blant annet av forhold som priskonkurranse mellom trafikkskoler innenfor samme område, elev-tilgang ved egen skole og ikke minst av hvor hardt den enkelte trafikklærer er villig til å stå på når etterspørselen etter kjøreopplæring er stor. De aller fleste har en begynnerlønn mellom 240.000 og 350.000 kroner i året (med høyest lønn i Oslo-området). Mange trafikklærere inngår dessuten gunstige avtaler med arbeidsgiveren om bilhold som i virkeligheten utgjør et betydelig tilskudd til lønnen.
Vis hele sitatet...