Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2847
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Jens Stoltenberg nå bestemt seg for å flytte gatedealere ut til kommunene i Norge.
Han merker at kjøp/salg av dop er et stort problem i hovedstaden og har bestemt seg for å fordele problemet litt bedre ut over hele Norge.

Asylsøkere som selger narkotika i større norske byer skal i fremtiden kunne tvangssendes til mindre kommuner.
Målet er å få redusert dop-salget i byene - spesielt i hovedstaden.
Vis hele sitatet...
Han vil praktisk talt spre ut kriminelle dealere til mindre plasser i Norge slik at de kan bygge nye nettverk og øke tilgjengeligheten for narkotika på disse plassene. Selvfølgelig er det mulighet for at mange av disse stopper narkolanging når de kommer på en ny plass, men det er fortsatt en stor risiko.

Anbefaler at dere leser denne artikkelen og deler meningene deres rundt saken etterpå.

Spørsmål:
Hvordan klarte Jens og havne inn på slike tanker?
Er dette helt gjennomtenkt?
Kan dette få store konsekvenser for narkotilgjengeligheten i mindre kommuner?

Det eneste jeg vil si er:
TAKK JENS, FOR AT DU ØKER MITT UTVALG AV DEALERE NÅR DU SENDER DEM PÅ REKKE OG RAD INN I HJEMBYGDA MI!
Herregud... hvorfor ikke bare legalisere det..? Tvangsflytte folk som dealer? Det at noen begår en kriminell handling stripper dem ikke for alle menneskerettigheter, de kan bo hvor de vil i landet.

Er så utrolig lei av desperate tiltak som dette, det kommer åpenbart ikke til å hjelpe uansett, og om noen skulle tro at det hjalp, må de være foruten noen form for innsikt i virkeligheten. Det finnes dealere i Oslo, fordi folk røyker hasj og pot. Det kommer folk til å fortsette å gjøre. Om du fjerner et par gatedealere, erstattes de umiddelbart, og markedet vil uansett ikke forsvinne. Jens, om du eller noen av kollegene dine leser dette; bruk organet mellom ørene deres, prøv å sette dere inn i situasjonen og tenk føkkings pragmatisk, ikke ideologisk.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 31. mai 2011 kl. 23:44.
Man bør vel heller se på grunnen til at vi har et problem med asylsøkere som selger narkotika i første omgang. Jeg vil tro det har noe med at vi stuer mange av disse bort på mottakene, istedenfor å sysselsette dem og prøve å gi dem noe de føler de kan leve for.
Integreringspolitikk funker ikke, hva med å lage en inkluderingspolitikk? Hvor man ikke tar på seg oppdrag som mentor, før forrige inkluderte er "uteksaminert" med en plass i samfunnet...
Sist endret av fxxked; 1. juni 2011 kl. 00:07.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Bli politiker da
Vis hele sitatet...
Man kan kanskje starte med gode hensikter, men så fort man er igjennom den lange veien til faktisk å kunne ha makt, virker det som man da er rimelig indoktrinert i ett korrupt og råttent system.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Man bør vel heller se på grunnen til at vi har et problem med asylsøkere som selger narkotika i første omgang. Jeg vil tro det har noe med at vi stuer mange av disse bort på mottakene, istedenfor å sysselsette dem og prøve å gi dem noe de føler de kan leve for.
Vis hele sitatet...
Er enig i dette, men jeg forstår ikke hvorfor man skal vente helt til en person har begått en kriminell handling før man sender dem ut på bygda?
Hvorfor kan man ikke bli flinkere til å spre innvandrere ut i kommunene med en gang de kommer til Norge istedet for å vente helt til dem har gjort noe galt før man velger å flytte dem.

Hjembygda mi har et slikt prosjekt og det fungerer utmerket!
De får en plass å bo i tillegg til fast jobb slik at de tjener ærlige penger.
Lokalbefolkningen er også flinke på å inkludere de i fritidsaktiviteter og andre ting som gjør at de lærer seg kulturen og språket mye fortere.
Har selv vært på besøk og drukket kaffe/te oss flere av disse innvandrerene, møtt flere glimrende mennesker!
De sier selv at når de går med på et slikt prosjekt blir det lettere for dem å starte et nytt liv som gir dem sjansen til å leve riktig i forhold til lovverket. Samtidig eksisterer det gjerne ikke et stort og inngrodd innvandrermiljø på mindre plasser slik at de selv søker kontakt med lokalbefolkningen.

Er man derimot kriminell når man kommer til en slik plass, øker sjansen for at man vil oppsøke et kriminelt miljø slik at man kan fortsette med ugang fordi dette virker som en kort vei til venner, penger og dop.
Da får man et voksende miljø som skaper problemer for lokalbefolkningen og fordommene vokser som aldri før, baaaad..

Viss en innvandrer kommer til Norge for å utføre kriminelle handlinger bør personen bli sendt ut med en gang, ikke flyttet rundt i landets kommuner.
Norge bør satse på ærlige mennesker som kommer til Norge med et mål om å leve et godt og rettferdig liv, disse eksisterer det mange av!
Det som er problemet er at de hele tiden kommer med slike "plaster" når det egentlig trengs enn trippel bypass hjerteoperasjon. Jeg tror det kommer til å bli mye verre, før det eventuelt blir noe bedre her i landet.
Det er jo ikke så dårlig forslag, som alle skal ha det til, med tanke på at de såkalte narkolangerne blir jo sendt ganske langt fra oslo og da kilden deres blir for langt unna til at de for solgt samme mengde hvis de i det hele tatt gidder å fortsette. For de må nok pendle til og fra oslo ganske ofte, og det kan virke som om Jens har tenkt å sende de ganske langt vekk.

Uansett jeg regner med at det er nok folk / langere / dealere i oslo til at det her ikke blir gjort for å redusere salget, men for å forhindre at det blir brutalt mange selgere på gata. Noe som er helt greit, for flesteparten av de selger drit.

Dagens asylsøkere har ikke arbeidstillatelse, så når de går rundt i gatene er det ikke så mye de kan finnne på. Burde heller sette dem i arbeid i steden får å finne på så mange ulogiske løsninger.

Ja vi slipper masse kaos ved å legalisere det
Sist endret av Spelevinken; 1. juni 2011 kl. 02:17.
Tilgangen på dop i Oslo vil jo ikke gå ned.
Eneste positive med dette forslaget er at det kanskje blir færre invandrere som spør deg om du vil kjøpe hasj utenfor Oslo S.
Og så vil jo politiet få mindre å gjøre... Nei vent, de bryr seg jo ikke fra før av!


Ap er flink å komme med forslag som flytter problemene fra en plass til en annen.
Først Lovfestet rett til lærlingplass, og nå å flytte kriminelle innvandrere ut til bygdene...
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Tilgangen på dop i Oslo vil jo ikke gå ned.
Eneste positive med dette forslaget er at det kanskje blir færre invandrere som spør deg om du vil kjøpe hasj utenfor Oslo S.
Og så vil jo politiet få mindre å gjøre... Nei vent, de bryr seg jo ikke fra før av!


Ap er flink å komme med forslag som flytter problemene fra en plass til en annen.
Først Lovfestet rett til lærlingplass, og nå å flytte kriminelle innvandrere ut til bygdene...
Vis hele sitatet...
Spør du meg er Oslo S heller befolket av norske narkomane som prøver å finansiere bruket sitt. I forhold til f.eks. Akerselve eller grønland er jo Oslo S som hvitt i forhold.


Helt utrolig at den mannen er statsminister! Kan ikke huske forrige lovord han fikk, og det er helt fortjent!
Jeg kan skjønne tankegangen bak forslaget hans..
Småsteder har bedre kontroll på samfunnet enn store byer som Oslo, i tillegg kan man ikke være like anonym - gli under radaren, for å si det sånn.
Det blir flere aktører som kan hjelpe til å få bukt med problemet.
Når asylsøkerne kommer til den andre landsdelen kan være enklere å få integrert dem, siden undergrunnsmiljøet ikke står like sterkt der. Det er helt sikkert stor rekruttering i de store byene, noe som man ikke vil finne i små bygder, i alle fall ikke det samme presset.

Jeg sier ikke at jeg er positiv til forslaget - jeg sier bare at det er en tankegang bak det hele, selv om mange ikke tror det.
Sist endret av appel; 1. juni 2011 kl. 03:07.
Jeg har slettet en haug poster. Nestemann som poster noe kort, dumt og ubegrunnet i denne tråden forsvinner fra nFF i en del uker!