Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 2854
Akkurat fått julestemninga nå. Samla oss hos en kamerat i dag, 12 venner, "Absolutt Jul" på spilleren, masse jaeger og pils, masse lys og go form. Nydelig. Jula er en flott tid dere. Eller hur?
One word: Examen.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Er egentlig blitt lei jula jeg, har ikke hatt noen særlig julestemning de siste åra..

Det var kjempe stort og spennende da jeg var unge, men etterhvert som årene går blir det bare kjedeligere og kjedeligere. Har kjempe lyst til å ta med meg noen kamerater og dra til utlandet i ferien og ferie på stranda eller et sted der det er varmt. Så man kan glemme alt detta juletullet.
Nei. Jeg ble lei i midten av oktober. Er dog ganske glad for at det er clementinsesong, det er vel det eneste positive med denne årstiden.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jul gikk jeg lei for 10 år siden og nå er det bare en fucking pain hvert jævla år. Samme som stort sett alle andre høytider jeg egentlig ikke har noe forhold til og driter langt faen i å feire. Jul, nyttår, påske, 17.mai, etc.
0 julestemning her.
Har desverre vokst av meg julestemningen. Er bare mas og fjas, eneste må være selve dagen når hele familien er samlet og vi spiser pinnekjøtt og vi sitter og åpner pressanger mens alle følger spendt med på hva de forskjellige får.
Får ikke julestemninga før minuttet vi setter oss samlet ved julebordet. Og da varer den til julepynten hjemme blir tatt ned (et par dager før nyttår).
Julestemning er på plass (jfr. avatar )!
Jeg er egentlig veldig glad i jula. Det jeg ikke liker ved den er det enorme kjøpepresset. Jula er blitt borte bak en absurd kjøpefest, og butikkjedene gnir seg i hendene.
Jeg digger å sitte med familien og spise god mat, det å pynte juletreet og snøen og roen. Men det er ikke lenger sentrum i jula. Jula handler om å kjøpe gaver, og er over så fort julaften er overstått.
Jeg er glad i jula. Jula er gøy Julestemningen er fortsatt ikke der, men det har vel litt med å gjøre at det henger ulepynt overalt allerede i oktober.

Når jeg står opp og sjekker julestrømpa også når Snikker Andersen, Reisen til Julestjernen og Tre Nøtter Til Askepott begynner på julemorgenen, og ut på kvelden da familien samler seg rundt middagsbordet, og jeg ser pakkene under bordet, da er jeg i julestemining
Sitat av skaarj
One word: Examen.
Vis hele sitatet...
Four words: Only 2 exams left

Sitat av hagebakken
Jeg er glad i jula. Jula er gøy Julestemningen er fortsatt ikke der, men det har vel litt med å gjøre at det henger ulepynt overalt allerede i oktober.

Når jeg står opp og sjekker julestrømpa også når Snikker Andersen, Reisen til Julestjernen og Tre Nøtter Til Askepott begynner på julemorgenen, og ut på kvelden da familien samler seg rundt middagsbordet, og jeg ser pakkene under bordet, da er jeg i julestemining
Vis hele sitatet...
\o/ Er litt kos det, med må sei meg litt lei av jule-TV'en no. Er jo det samme kvart år. Alt som blir sendt på julaften er det samme som blei sendt året før
Jula kan brenne. Det samma kan snøen.. Forbanne nisser og alver og annet møkk..
Hvis det er snakk om når jula begynner så burde den begynne rundt 18.desember eller noe... Også kan man pynte den forbanna grana rundt 23(på kvelden) og hive den ut når julaften er over.. Gjerne med pynt sånn at man glemmer å pynte det neste år.. Haha.. jul er for unger
MysterialPhysco, tydelig du ikkje var snill mot nissen nei.

Men, for meg brukte jula å være om pakka, pakka og atter pakka når eg var unge. No er det om å samle familien og få i seg litt god mat og drikke. Så korleis er jul for unga? Jul er for alle, store og små, unge og gamle.
Julestemning varer bare i et par dager hvis den kommer på riktig tidspunkt
Hvis julestemning = skitten, bar, grå-brun bakke og + 1grader så jupp(!) Jula er kommet!
Pleier ikke få julestemning før kl halv 10 på lille juleavften får da slutter jeg på jobb og da har jeg fri...Hele romjula har jeg stevning og den gir seg fyllesyk på 1 nyttårsdag..
Hva er alt dette maset om julestemning?
Synes ikke jula er veldig spesiell egentlig. Har ikke noe imot været heller.
Øya mine er blitt litt følsomme for lys i det siste, så litt mørke er bare slækt.
Får som regel ikke juletrestemning før jeg har sett hovmesteren og pyntet treet på lille juleaften.
Jeg elsker jula, men julestemningen kommer ikke før jeg reiser hjem fra Oslo der jeg studerer, til Kristiansand for å bo hos foreldrene mine. Jeg gikk noen år rundt og trodde jeg hadde fått nok av jula, men nå er den tilbake om en på helt andre vilkår. Det er ikke akkurat gavene som er det store. Det er bare digg å komme hjem til ei varm stue hvor mamma har pyntet og pappa trasker rundt med sigar i munnen og et stort smil, mens han prater piss om hva som har skjedd hjemme siden forrige gang jeg var der.
Jeg digger også det å gå rundt og treffe alle vennene som bor andre steder i landet/verden og prate om gamle dager og friske opp vennskapet.
I tillegg har vi alle de tradisjonene som jeg faktisk setter ganske høyt. Tre nøtter til Askepott (verdens peneste øst-europeiske dame og verdens kuleste dubbing), tegnefilmer, pynting av juletre, forspising sammen med familien, småfetteres begeistring over gaver etterfulgt av voksnes bekymring over at jula bare dreier seg om penger.

Jeg har i alle fall funnet ut at det ikke er noe vits å sloss mot jula. Heng deg på og følg strømmen...
ingenting er som jul Beste høytiden ever. Kose seg ilag med venner, familie og dama (hvis man har). Aaahhh, fikk julestemning da jeg gikk til skolen her om dagen. Masse julelys og shit som hang over veien Digg ^^
Eneste som har gått gale veien, er at nå handler julen bare om julegaver.
Gløgg og pepperkaker utenom "sosiale happenings" kan være med på stimulere til julefølelsen. Selv nyter jeg en varm gløgg (og anledningen byr seg; med en skvett rødvin)
Og ikke minst, vær sammens med noen du bryr deg om. Så tenker noen, hvem faen er han, har vi homser på nff?
Jeg mener, det går an å komme i julestemning, om man er åpen for det.
For nsos del, ain't gonna happen...
Jula var morsommere før.

Men vi hadde jo julefest i August her faktisk Det var seriøst koselig, vi hadde hengt opp masse julelys, julepynt, juletre (!), hadde julemusikk på full guffe, lagde julegrøt (svidd), og drakk og koste oss. Kom til og med en julenisse!

http://i2.photobucket.com/albums/y29/VivalaOpium/Bilde361.jpg

Dette er fra August, det var faktisk utrolig koselig

Men nå...neh..
August? Folk gremmes over at julemarsipanen er i hyllende i oktober. Dere har juletre i august.
Respekt...
Shit man. Julestemninga kom med det bildet der!
hehe, valgte bare et artig theme til en bursdagsfest ^^

http://i2.photobucket.com/albums/y29/VivalaOpium/Bilde362.jpg

Julenissen

Det verste var at det faktisk _var_ skikkelig koselig Så på julefilmer osv..
Sitat av MysterialPhysco
jul er for unger
Vis hele sitatet...
Har du noen logisk forklaring på det? Jula passer for alle selv om barn har en annen oppfatning på jula enn voksne. Sannsynligvis har du fortsatt oppfatningen til barna enda...
For meg så begynner ikke jula før eksamen er over:/

Må faktisk si at jeg kom i julestemning når jeg leste mange av postene her God jul folkens
Sist endret av Apelsinsatan; 3. desember 2005 kl. 15:52.
Tja..
Synes julestemningen har blitt borte de siste årene.
Julereklamen og alt med jula å gjøre begynner alt for tidlig. Masse kjøpepress, stress og jævelskap.
Seff er det hyggelig å være med familie og venner og spise god mat. Men faen da, Siste 2 ukene før juleaften er jo kun stress... Ser sånn halvveis frem til jula.. Blir sikkert koselig. Men er absolutt ikke det samme som da jeg var mindre.. Husker med glede tilbake til tiden hvor jeg våknet klokka 7 om morgenen og var spent som fy. Gikk rundt hele dagen og gledet meg til julemiddag og pakker. Har ikke samme stemningen lengre. Nå er det mer at jeg blir vekket i 2-3-tida.. (Hvis jeg ikke har glemt pakker da, da blir det opp tidlig og tur på byen. ).

Nei, jula er fin den, er ikke i julestemning ennå. Er så ABSOLUTT ikke som før. Tror det både har med alderen å gjøre pluss at jeg synes det har blitt mer stress og kjøpepress osv siste årene...
Julestemninga er i hus ja. Rundt juletider blir jeg bestandig som en liten unge igjen ^^;
Begynner å plystre/nynne julesanger, teller dager og timer til julaften, gleder meg til juleribba og er tidlig oppe den 24. for å se julematinéer og de tradisjonelle Disney-spesialene på TV (Ender med at jeg sovner rundt 13:00 og våkner et par timer senere fordi jeg var så tidlig oppe).
Jula er den beste tida av året synes jeg - ikke bare fordi jeg får masse saker og ting, men fordi barnet i meg kommer frem og dermed også gode gamle minner, i tillegg til at jeg elsker å kjøpe gaver til venner og familie.
Gløgg og ferie induserer en viss stemning når jeg tenker over det.
Viva la Opium: Om dere drakk øl da? Eller bare grøt, pakker og julenisse som var i hovedfokus?
Har ikke hatt julestemning de siste 2 årene, grunnen til dette tror jeg er, at julen begynner tidligere og tidligere for hvert år.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Her i gården er det nøyaktig _ingenting_ som sier meg at det snart er jul.
Ingenting her hjemme (vel.. det er jo opp til meg som ikke har hengt opp no dritt ennå), men jeg har heller ikke plukket opp noe på byen som setter meg i julestemning...
Kanskje jeg er blind?
Har såvidt registrert at marsipanen og julebrusen er på plass i hyllene, men sånn ellers er det vel omtrent kun bekymringer som rører seg i overetasjen nå for tiden.

Fire eksamener kan jo nevnes som en av grunnene.
Tja, butikkene starta å selge julemarsipan og julebrus for noen uker siden. Når salg av dette starter lakker det mot jul.

Juletiden <3
Sitat av Cappy
Er egentlig blitt lei jula jeg, har ikke hatt noen særlig julestemning de siste åra..
Det var kjempe stort og spennende da jeg var unge, men etterhvert som årene går blir det bare kjedeligere og kjedeligere.
Vis hele sitatet...
Jah! samma her. Når jeg var liten fikk jeg aldri sove natt til julaften fordi jeg var så
spent på julegavene. Jeg er fortsatt spent på julegavene, men nå vent jeg mer eller mindre hva jeg får.

Cola reklamen er jul!
Sitat av MysterialPhysco
Haha.. jul er for unger
Vis hele sitatet...
Da er jeg en unge... og stolt av det! Jula er kos... slik som det alltid har vært.. Jeg var i julestemning allerede i september/oktober og hoppa nesten i taket ved synet av den første julebrusen (Grans på glassflaske seff ) Og Clementinene i hyllene på butikkene.. Storkoste meg heretter med julemusikk for full guffe og julegaveplanlegging Og når jila er SÅ nær som nå, så gleder jeg meg bare enda mer! Ingenting er så kos som å spise goderiet som julenissen kom med natt til julaften, se på juleprogrammene, og kneppe på julegaver på Julaften.. Og selvfølgelig å samlest med familie på "grøtfest" tilig på dagen, og det evinnelige DEILIGE Pinnekjøttet på kvelden.. åsså Riskrem med mandel.. Og det beste.. sitte og åpne julegaver med hele familien.. DET er jul... Så første juledag kan jeg begynne å glede meg til bursdagen min sin Joda.. jul er kjempekos det Og julestemningen er på topp som alltid
Har ikke en drit julefølelse jeg. Har mista all form for høytidsfølelse i de siste årene. Ingen dager spesielle, alt er likegyldig. Jævlig irriterende egentlig, siden jeg faktisk liker jula. Fler som plages av dette her?
Sitat av Nocore
Viva la Opium: Om dere drakk øl da? Eller bare grøt, pakker og julenisse som var i hovedfokus?
Vis hele sitatet...
Ble drikking og

Syns på en måte "jul" med kamerater var utrolig mye mer kos enn sånn det er med familen..
Sitat av Viva la Opium
Ble drikking og

Syns på en måte "jul" med kamerater var utrolig mye mer kos enn sånn det er med familen..
Vis hele sitatet...
Har som regel litt julestemning fra begynnelsen av desember som blir større og større mot jul og feiringa starter natt til lille julaften da det er "drekkedagsnatta" i Kongsberg, lillejulaften med siste gaven som må kjøpes inn. Da rusler jeg rolig rundt på kjøpesenteret og kikker og ler på alle som stresser, spiser litt og koser meg. Viktig å ikke stresse i jula. Da blir stemninga ødelagt. Par pils med kamerater mens vi ser på Grevinnen og Hovmesteren på kvelden. Julaften ser jeg på alle matineene og mikkes jul, gleder meg til middag. Jeg er 22 og gaver har fått mindre betydning de siste åra. Mer morro å se ansiktet på lillesøstra mi på 5 som åpner gaver. Det er ekte glede.
Siste 2-3 åra har jeg og en kameratgjeng først feiret jul med middag og gaver hjemme med familie, og litt utpå kvelden møtes vi hos en kamerat og drikker, hører på julesanger, og hygger oss. Også er det dress-plikt da, så det er litt morro å se alle jentene som kommer i finstasen. I romjula er det familiemiddager og sove lenge, helt til nyttårsaften med en heidundrende fest og den 1 Januar er jula egentlig over for min del. Tilbake på skole og jobb.
God jul folkens!!
Her begynner julestemninga å stige sakte men sikkert frem.
Adventsstakene står i vinduskarmen, grønn/røde duker og julestjerner i vinduene.
Så får man jo litt julestemning av å kjøpe gaver og da
Jeg får faktisk ikke noe julestemmning før det er 24. desember. Snøen daler ned, julemiddagen lukter fra kjøkkenet, juletreet som står i en krok med alle pakkene under. Dagen er perfekt når jeg får sett filmer som reisen til julestjernen, tre nøtter til askepott og selvfølgelig jul med mikke mus og gjengen. Da er julekvelden redde for meg. Alt topper seg med en tur i kirken og forventninger til julegavene står for tur.
Jul er ei fantastisk tid, men det er trist å se at julen kommer så tidlig. At juletilbud blir annonsert midt uti november. Kjøp nå og betal etter jul feks.
Chris Rea - Driving Home for Christmas; da er det jul med en gang....
Sitat av Semfic
Chris Rea - Driving Home for Christmas; da er det jul med en gang....
Vis hele sitatet...
Word!!! Se første post....
Med særemnet hengende over hodet er det vanskelig å komme i julestemning.. Må få det ferdig før julaften, ellers blir det ingen jul på meg. Fristen er tidlig i januar.
Blir vel julestemming når jeg begynner å handle gaver, ca den 21. eller den 22. Desember også varer den vel til 4. juledag.